| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 23.09.2023 10:09 Post subject: |
|
|
Kjetil Knutsen har jo aldri tapt en kamp. Alltid dommeren, banen, været eller noe annet som gjør at laget hans taper poeng.
Blitt litt uspiselig for meg. Har ingen interesse av å komme hit heller. Få inn utenlandsk kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 23.09.2023 10:39 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Bart1 wrote: | Høgmo skal ikke returnere, vi har vel lært den leksen av Perry
Jeg tror det er på tide å vurdere Danmark. Jesper Sørensen og Johannes Hoff Thorup er i mine øyne de beste trenerne i Skandinavia etter Knutsen.
|
Helt enig. Men begge er umulige for os at få fat på. Og den aller bedste er Neestrup i FCK. MEN vi kan til gengæld få fat i Niels Frederiksen, der vandt guld med BIF. En kæmpe præstation med det hold de havde og dem de var oppe imod. Han spiler også 4-3-3. Jeg kan virkelig slet ikke forstå at han ikke nævnes når man nu nævner 3 norske træneremner og samtidig udtaler at man overhovedet ikke har fantasi til at forestille sig andre muligheder. Bare vi ikke ender med at fortsætte med vores breddetræner. |
Er helt enig i hva du skriver.
Jeg valgte å ikke inkludere Neestrup i diskusjonen, da han befinner seg på et nivå som er utenfor vår rekkevidde. Fredriksen er også en svært god kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 23.09.2023 15:16 Post subject: |
|
|
Eggen kunne sutre han også. Vinnerskaller gjør tidvis det. Det kritiske er om en klarer å holde fokus på forbedring eller om piggene kommer ut og en graver seg ned i skyttergraven sin hvor alle kritikerne er fiender som tar feil som Kåre, Hareide og Rekdal gjorde, sistnevnte ikke fullt så mye som førstnevnte. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 23.09.2023 17:07 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...pDbd7tYQsg
Dersom trenerjakten avgjøres i oktober, midt i sesong, så kan jeg ikke skjønne annet enn at de lander på Maalen? Ganske forstyrrende for Maalen om han blir «avsatt» midt i sesong. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 23.09.2023 17:09 Post subject: |
|
|
| Tar vel over etter sesongen |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 23.09.2023 18:00 Post subject: |
|
|
Det er tydelig etter det Gotass Johnsen sier i intervjuet at Rbk har gitt trenere temmelig frie tøyler de siste årene. Rbk,s sjel og ryggmarg har altså hatt lite å si i møte med trenere som har kommet og gått. Kanskje er det på tide med en strategiplan.
Ting tyder også på at Maalen sitt kandidatur fremdeles er der, det er kanskje like så så greit. Selv om resultatene har variert under Maalen, så kan vi kjenne igjen Rbk. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 24.09.2023 15:11 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Tar vel over etter sesongen |
Uansett forstyrrende for Maalen om han får beskjed om at han ikke får fortsette, midt i serieinnspurten.. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.09.2023 15:27 Post subject: |
|
|
Synes intervjuet med Gotaas tyder på en skinn prosess rundt ny trener.
Kan virke som de knapt har gjort noe som helst?
Vi vet fra tidligere at slike prosesser tar tid og ingenting er klart før det er signert. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.09.2023 15:42 Post subject: |
|
|
| Kom_igjen_troillan wrote: | | mirar wrote: | | Tar vel over etter sesongen |
Uansett forstyrrende for Maalen om han får beskjed om at han ikke får fortsette, midt i serieinnspurten.. |
Han er vel ansatt i RBK, men fungerer nå som midlertidig hovedtrener, så det er vel etter arbeidsbeskrivelsen. Midlertidig. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 24.09.2023 18:30 Post subject: |
|
|
Maalen må ikke få fast jobb som hovedtrener. Forferdelig svakt det han leverer. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 24.09.2023 18:32 Post subject: |
|
|
Det blir nok Maalen. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.09.2023 18:32 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Synes intervjuet med Gotaas tyder på en skinn prosess rundt ny trener.
Kan virke som de knapt har gjort noe som helst?
Vi vet fra tidligere at slike prosesser tar tid og ingenting er klart før det er signert. |
Er vel bare å starte prosessen med å samle underskrifter med krav om ekstraordinært årsmøte om Maalen ansettes fast _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.09.2023 18:43 Post subject: |
|
|
Med fasit i hånd er det eneste positive med Rekdal-sparkingen så langt at man evnet å lande Selnæs. Utenom det er Maalen langt i fra noe hovedtrenermateriale, selv om det skal sies at troppen er historisk svak. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.09.2023 18:45 Post subject: |
|
|
| Det blir nok ikke Maalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.09.2023 19:02 Post subject: |
|
|
| Har vært åpen for at Maalen kunne fortsette, men det er så syltynn fremgang siden Rekdal ble sparket at det faktisk ikke bør være et alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:21 Post subject: |
|
|
Det er verken trenerbytter eller spillersalg som ligger til grunn for problemene vi står overfor. Hovedutfordringen vår er den dyptliggende kulturen, ikke minst den som uttrykkes på RBK Web. Det ser ut som om vi ofte lar følelser skygge over fakta. Men det er faktaene som danner historien – det som etterlater spor etter avgjørelsene vi tar. Mens vi kan bruke sannsynlighetsberegning for å redusere muligheten for feil, er det essensielt at vi også behandler fakta med objektivitet – selv når det gjelder vårt eget lag. Dette klarer vi i dag ikke.
Ta for eksempel den gangen vi valgte å avskjedige "bruttern" til tross for hans nasjonale triumfer, inkludert det året han ble sparket. Vi begrunnet avgjørelsen med en frykt for negativ utvikling. Tiden har vist at det var en feilbeslutning.
På dette forumet har jeg opplevd sterk kritikk fordi jeg ytrer meg kritisk til verdsettelsen av Nypan, og påstår at hans verdi ikke er i nærheten av hundremillionersklassen. Sammenligninger med andre spillersalg er skjeve, drevet av en overfølsomhet for spillere vi kjenner godt. Å hevde at Nypan overgår talenter som Haaland, Nusa og Ødegaard, er ikke bare unyansert, men det avslører en mangel på realitetsorientering.
I debatten om Selnæs’ langtidskontrakt ser jeg også tendenser til selektiv argumentasjon. Jeg mener det er risikabelt å binde seg til langtidsavtaler med spillere som kanskje ikke vil kunne levere over tid. Likevel blir mine argumenter ofte møtt med kortsiktige vurderinger basert på en enkelt kamp, heller enn den langsiktige visjonen jeg peker på.
Dette skriver jeg i kjølvannet av skuffelsen mot LSK. Men, jeg mener at varsellampene burde blinket tidligere. Mine advarsler mot signeringer av spillere som Bendtner, samt andre såkalte "pensjonister" med høye lønninger, har sjelden funnet gehør.
Det som bekymrer meg mest for fremtiden er at vi synes å repetere tidligere feil. Vi hylles for langtidsavtalen med Selnæs, selv om det er en betydelig risiko forbundet med den. Samtidig er det snakk om å hente tilbake tidligere trenere Høgmo), selv om tidligere erfaringer burde råde oss til å tenke nytt.
Spørsmålet er: Hvis vi fortsetter å falle tilbake på de samme gamle løsningene, hvordan kan vi da håpe på en bedre fremtid?
Beklager frustrasjonen - og at jeg kan høre ut som Senador, men jeg vil gjerne se noen andre navn enn Høgmo, når vi diskuterer fremtidige trenere. Vi må snart gjøre noe nytt - hvis ikke er sjansen for hjerteinnfarkt faretruende. |
|
| Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
Posted: 24.09.2023 19:35 Post subject: |
|
|
| Det som forbauser meg er at det nye styret er like elendig som det forrige. Dorsin og Vikvang burde vært sagt opp, fått inn en sportsdirektør som hadde hatt prosessen med å ansette en ny trener. Istedenfor er det styret som skal ansette en ny trener, lukter Horne/Reke volum 3,0 trener på vei. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:39 Post subject: |
|
|
LSK - Maalen 3-0
Dette er vel den svakeste kampen jeg kan huske å ha sett av RBK på Åråsen noen gang. Hva var planen i andreomgang?
At noen har tro på prosjekt Maalen lengre kan jeg ikke skjønne. Spillerne har det i hvertfall ikke.
Vi ville ha tatt betraktelig mer poeng med 2023-prosjektet til Rekdal som sannsynligvis ville tatt mer poeng utover sesongen.
Å finne en ny trener bør være førsteprioritet. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 24.09.2023 19:43; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:41 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Har vært åpen for at Maalen kunne fortsette, men det er så syltynn fremgang siden Rekdal ble sparket at det faktisk ikke bør være et alternativ. |
Med fasit i hånd foreløpig er hvertfall statistikken like begredelig, faktisk litt verre hvis man ser isolert på målforskjell. Vi scorer mindre og slipper inn mer. Legger man godvilja til så kan man vel påstå at Maalen også har hatt et noe enklere kampprogram (blant annet møtt AaFK to ganger).
Rekdal: 11 kamper, 3 seiere, 14-15 målforskjell, 13 poeng (snitt/kamp: 1,27 mål for, 1,36 mål mot, 1,18 poeng)
Maalen: 12 kamper, 5 seiere, 15-20 målforskjell, 16 poeng (snitt/kamp: 1,25 mål for, 1.67 mål mot, 1,33 poeng) |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.09.2023 19:46 Post subject: |
|
|
| Ja, det er svært vanskelig å påstå at det er en positiv utvikling under Maalen. jeg er helt sikker på at vi hadde hatt minst like mange poeng med Rekdal. Rekdal var likevel feil på lengre sikt og det positive med at vi sparket Rekdal er at vi nå har en ny, riktig, kurs som vi skal jobbe med også etter at Maalen er ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 24.09.2023 20:19 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Rekdal var likevel feil på lengre sikt og det positive med at vi sparket Rekdal er at vi nå har en ny, riktig, kurs som vi skal jobbe med også etter at Maalen er ferdig. |
Dette. Det er godt mulig Rekdal hadde tatt flere poeng enn Maalen, men det har ikke så stor betydning. Maalen står for den fotballen vi ønsker å spille. Det er det viktige. Så kan det godt hende at Maalen ikke er riktig mann til å lede laget videre (jeg begynner dessverre å tro at han ikke er det). Men vi har i det minste fått et halvt år med trening på det neste trener bør fortsette å jobbe videre på. Det hadde vi ikke fått hvis Rekdal hadde vært trener ut sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:26 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva utbyttet skulle være i 2024 av å spille kamper som vi gjør nå.
Vi er taktisk svake, presspillet er helt borte, forsvarsspillet er tafatt... _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 24.09.2023 20:37 Post subject: |
|
|
| Nåssåladden wrote: | Ser ikke helt hva utbyttet skulle være i 2024 av å spille kamper som vi gjør nå.
Vi er taktisk svake, presspillet er helt borte, forsvarsspillet er tafatt... |
Neste trener skal forhåpentligvis også spille 4-3-3. Da er det bedre at vi spiller 4-3-3 i en halv sesong enn at vi spiller 5-3-2 i en halv sesong. Neste trener ønsker forhåpentligvis også å spille seg ut bakfra. Da er det bedre at vi prøver å spille oss ut bakfra i en halv sesong enn at vi slår langt en halv sesong (og nei, jeg sier ikke at vi har blitt spesielt gode på det). Neste trener ønsker forhåpentligvis å spille med Sælnes som midtbaneanker og klassiske indreløpere foran. Det får vi øvd på nå i et halvt år ekstra. Og sånn kan vi fortsette med mye. Vi presterer ikke spesielt bra for tiden. Jeg er helt enig i det. Men neste trener hadde fått en enda verre jobb hvis det var Rekdal som var trener for oss denne høsten. Det føler jeg meg sikker på. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 24.09.2023 21:36 Post subject: |
|
|
| I følge et styremedlem, så snakker RBK med flere trenere både norske og utenlandske, som har en tydelig 4-3-3 profil.. Vedkommende tippet løsning nærmere jul. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.09.2023 21:46 Post subject: |
|
|
Ikke mange norske som har en tydelig 4-3-3. Ikke i ES ihvertfall.
Høgmo har de garantert snakket med. Så spørs det om det frister kontra å være i et topp lag i Sverige. Han kan sikkert få andre klubber i utlandet også nå.
Men skeptiske til at styremedlemmene/vikvang/Dorsin kan og vet nok om trener markedet. Vi får håpe de også bruker ekstern hjelp( ikke dorsins agenter). _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|