English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hva må gjøres til neste år?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KristerK
Senior

PostPosted: 08.12.2004 00:47    Post subject: Hva mÃ¥ gjøres til neste Ã¥r? Reply with quote

jeg går her igjennom dagens spillerstall og min håp for fremtiden!
håper jeg kan få forskjellige synspunkt på mine vurderinger!! Smile

E Johnsen: han er bankers etter min mening, vært litt ustø iår(tabbe på andre målet idag inkl) men du finner ikke EN keeper som er dritgod i 15 år! han komemr garantert STERKT neste år!! og dessuten; han sto etter min mening en kanonkamp idag!

S Stensaas: holder også nivå,med sine kanon innlegg og sin offensive spillestil! har dorsin som presser han,men mener helt klart at stensaas er mannen neste år,,så sant dorsin ikke hever seg(noe jeg tror han vil gjør etterhvert)

E Hoftun: han er jeg litt i tvil me.ELSKER han(ikke missforstå)men han må heve seg til neste år. noe jeg tror han kan klare! han og riseth skal holde mål neste år,så har vi koppinen som presser på! tror det kan være bra! muligens hente inn en ny kanon midtstopper visst bratseth vil åpne pegepungen!

T Hansen: bare en ting å si: VEKK! han gjør flause i vher enste kamp han spiller og holder enkelt å greit ikke nivå. har ikke tall på vhor mange hårstrå jeg har mista pga han,og ikke minst mange banneord som er kommet! senest no i dag på første målet! han står for langt unna spilleren og er LETT å lure! FÅ HAN VEKK!!

JG Solli: det sir seg selv at han er selvskreven på førstelaget,men da på midtbanen. litt spes idag pga alle skadene.synes forsåvidt han spilte helt greit,men vil ha han på indreløper! en stor framtid spør du meg!

HM Brattbakk: min favoritt gjennom maaange år,men no er han etter min mening feridg.har levert en ussel sesong. klart han kan klare 3-4-5 mål i TL neste år,men det klarer alle spisser på RBK! han utfordrer ikke lenger og har ikke den farten han en gang hadde! slår altid støttepassninger. ha han en sesong som back-up, så ut etter min mening! (sorry,harald)

F Winsnes: han heller forsvarer ikke en plass etter min mening. blir ALT for treig i avgjørelser og eiger ikke fart. tror mormora mi springer fra han! han bli totalt avkledd på høgre nivå når spillere er oppi han hele kampen(kan klare seg mot start osv) han er MAX en back-up etter min mening)

F Johnsen: det LYSTE ut av han idag at han ikke kan spille der han spilte. fyren eiger jo ikke fart!!(på nivå me winsnes) han må og skal være midt-spiss,så får vi se om han er god nok der. personlig foretrekker jeg helstad der. og da kjære johnsen,da venter benken!!!

R strand: han har en sesong igjen,men spilelr solli så bra som jeg håper,vil ha mer og mer bli en back-up! men fin og ha i stallen!

D Braaten: han bare digger jeg! en uortodoks spilelr som kan være på ypperste nivå visst han orker. tror at han me en vinteroppkjøring i beina,blir mye bedre( ork,kondisjon) så han er den som er mest bankers! gi han tillit og han vil BLOMSTRE!!!

T Helstad: fikk en helt umulig oppgave idag mot toure og campbell. null oppbaking bakfra,og da er d umulig. han har vist at han holder nivå.så han vil ejg ha så midtspiss neste år,med johnsen back-up(så kansje bratseth kan åpne pengepungen og kjøpe en ny SUPER spiss)

Ø Storflor: bør helt klart starte på bekostning av brattbakk! han er ustabil,men gi gutten sjans! han har alt som skal til.fart finte,skudd,innlegg. en jeg har stor tro på!

PC Skjelbreid: for en unggutt! gi han innhopp!han må vi ikke gi slipp på!
tenk å sette innpå ODd Inge Olsen istedn for skjelbreid på slutten!! en større skandale skal du lete lenge etter. olsen er ferdig no,men skjelbreid hadde vokst på å få 15 min på en sann kamparena,da kampen var kjørt uansett! HELT UTROLIG!

I Rønningen: helt grei back-up!

R Russel: spennende! men han skuffa synes jeg. men en vinteroppkjøring me mye terping så tror jeg det kan bli bra!

C Basma: skal passe seg for russel.blir en tøff match mellom de på back neste år!

V Riseth: bankers!

M Koppinen: spennende,men blir vanskelig å spille seg inn.men vet aldri

M Dorsin: ett alternavtiv for stensaas. tror han kan bli veldig bra,men foreløpig foretrekker jeg Stensaas på v-back!

Ø Berg: håpe han blir skadefri,og har fortsatt lysten! da er han bankers på midten!

A Tettey: spennende,spennende. ett år i skedi er bra,så får an komme tilbake og overbevise!

CS Moen: samme som Tettey!

C George: hva kan man si? han har potensialet,men ser ikke t som det vil blomstre! bør vurdere og selge han. tror ikke han får mye ut av 5 min her og 10 min der i TL!

A Ødegaard: etter min mening ett kanonkjøp! skal bli spennende å se hvem han skal komme inn for. øyvind,braaten eller helstad. ror det blir en tøff kamp mellom de!!!og kansje F Johnsen da.

noen ytringer/meninger om det jeg har sagt? setter pris på alt!

heldigsvis forsvinner Bixt og OI Olsen. så kan vi heller ta inn noen lovende spillere i stallen istedenfor!!!!!

så til slutt,så håper jeg at de trikser og får ett par nye kanon signings som kan heve rbk opp dit de bør vær!! Martin Andresen er en av de. se for dåkke midtbana: andresen- berg- solli
det var alt fra meg i denne omgang!

RBK FOR ALTID!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 08.12.2004 01:17    Post subject: Re: Hva mÃ¥ gjøres til neste Ã¥r? Reply with quote

KristerK wrote:
tenk å sette innpå ODd Inge Olsen istedn for skjelbreid på slutten!! en større skandale skal du lete lenge etter.

Synes det var på sin plass å hedre Olsen på denne måten i hans aller siste fotballkamp. To minutter mot Arsenal ville derimot kun ha blitt en parantes (knapt nok det) i karrieren til Lille-Per.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 08.12.2004 01:21    Post subject: Reply with quote

Det er noen som påstår at Frode Johnsen er trygg med ballen i beina...

http://fotball.adressa.no...leID=71212

Det er mulig han er trygg med ballen i beina, men man må kanskje ta vurdere dette i tillegg:

1. han har ballmottak som en elefant
2. han slår MANGE feilpasninger
3. han kan ikke skyte

Frode Johnsen er et utrettelig arbeidsjern og en av norges beste hodespillere, men kan vi ha spillere med så dårlig teknikk i en første-11'er? (uansett posisjon?)

Selv om han har scoret mange mål i tippeligaen (og faktisk sikret oss seriegullet), så mener jeg helt klart at han er en spiller som RBK bør vurdere å erstatte hvis de har tenkt å hevde seg internasjonalt.
Back to top
View user's profile Send private message
KristerK
Senior

PostPosted: 08.12.2004 01:54    Post subject: Re: Hva mÃ¥ gjøres til neste Ã¥r? Reply with quote

[quote="2mas"]Synes det var på sin plass å hedre Olsen på denne måten i hans aller siste fotballkamp. To minutter mot Arsenal ville derimot kun ha blitt en parantes (knapt nok det) i karrieren til Lille-Per.[/quote

jeg synes da ikek at odd ingen olsen har gjort så mye for rbk jeg da! han ble kjøpt som høgre back for 2 år siden,men knapt spilt!
og jeg mener at lille-per burde fått 15-20-30min,ikke 2!
kunne han gjort det noe værre en f.eks brattbakk? winses,f.johnsen osv? neppe!
og en halvtime for han på ditta nivået hjelper for en unggutt! pluss han føler at han blir satset på!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.12.2004 09:17    Post subject: Re: Hva mÃ¥ gjøres til neste Ã¥r? Reply with quote

KristerK wrote:
jeg synes da ikek at odd ingen olsen har gjort så mye for rbk jeg da! han ble kjøpt som høgre back for 2 år siden,men knapt spilt!

Han har spilt 44 kamper og skåret noen avgjørende mål for oss.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.12.2004 09:59    Post subject: Reply with quote

Tror mye av forsvarsporblemet ligger i skadeproblemer..
Midtbanen har hatt en voldsomt rar struktur i enkelte kamper. Det virker som RBK til en hver tid MYE heller vil bruke en 30 år gammel ving som indreløper/sentral midtbane enn å sette inn en ung, lovende spiller..

Kommentatoren på TV3 sa for EN GANGS SKYLD noe lurt i går:

"I Europa er du gammel nok når du er god nok, i Norge er du god nok når du er over 25..."

Vi må la unggutter få sjansen, og når både OIO og CG kom inn i løpet av de siste 15 på highbury skrek jeg i sinne... Det er ikke snakk om at PCS eller AT eller andre får utrolig mye mer rutine av én kamp.. men hvis RBK KONSEKVENT hadde gjort dette når kamper var avgjort (dvs ca 15-20 kamper hver sesong..) Hadde de bygget opp rutine og kamperfaring MYE raskere, og vi kunne kuttet ned "talent" tiden med 3-4 år, og benytte dem allerede tidlig i 20 åra..

Men tilbake til den defensive midtbanen og forsvaret, som er det EGENTLIGE problemt i RBK i dag, du kan godt si at det ikke skapes nok sjangser fremover pga spisser/vinger osv, greit, men store deler av de situasjonene som skaper farilge sjangser er det den tidligere sentrale midten på RBK som har skapt med fremspill/gjennomspill (Bent S, Ø. Berg. osv) Forhåpentligvis kan M.andresen ta denne rollen neste sesong med ØB og JGS som indreløpere. Men vi må ha dekning bak dem..

EKSEMPEL
MA storspiller og blir skadet..Vanlig RBK stil hadde vært å skyve ØB inn i midten og bruke en gammel middelmådig innbytter som egentlig ikke spiller der på indreløperplass...

hva om de istedenfor kjøper/flytter opp fra juniorlaget(RBK-2) en ung, lovende ballfordeler. Gi gutten tillit i 15-20 min i slutten av kamper først, skulle MA bli skadet da har vi et alternativ som kan utvikle seg og som PASSER til rollen (tenk GODFOT folkens..)

jaja, orker ikke skrive mer nå, avslutter med de ønskede lagformasjonene jeg vil RBK skal spille seg gode på neste sesong..

1.)Standard formasjon I

-Vingspill essensielt
-Trygt og godt defensivt

-----------------------------------E. Johnsen-------------------------------------

---Russel------------Soma(hoftun)-------------Riseth--------------Dorsin-----

--------------Solli(strand)----------M. Andresen-------Ø.Berg-----------------

--D. Braathen ---------------------Helstad(ødegaard)--------------Storflor----

2.)Standard formasjon II

-Gjennombruddshissig
-Trygt og godt defensivt

-------------------------------------E. Johnsen------------------------------------

----Russel-------------Soma(hoftun)------------Riseth--------------Dorsin

---------------Solli------------------M. andresen----------Ø.Berg--------------

--------------------------------------F. johnsen-------------------------------

------------------------D.Braathen-----------------Helstad(Ødegaard)--------

3.) Offensiv "jage"-formasjon
-Vingspill + gjennombrudd
-Litt mer risikofylt bakover

-------------------------------------E. Johnsen------------------------------------

-------------------------Russel-------Riseth----------Dorsin----------------------

--------------Solli---------------------M.Andresen---------------Ø.Berg---------

----------------------------------------F.Johnsen----------------------------------

--D. Braathen ---------------------Helstad(ødegaard)--------------Storflor----

I tillegg til de nevnte spillere i parentes, med dette mener jeg at har den spilleren uten parentes gultkortkarantene e.l spiller spilleren i parentes..

Synes jeg vi skal ha følgende spillere i stallen:
-I.Rønningen
-Stensaas(max 2 år til)
-Basma(max 2 år til)
-Koppinen(aner egentlig ikke hva han står for..)
-PCskjelbred
-Alternativ til MA... om vi tar oss råd til og kjøpe inn noen eller fostrer eget talent er likegyldig..
-Alternativt oppspillspunkt/hengende spiss ala Azar Karadas (HVORFOR SOLGTE VI HAM?????)
-1 Ving alternativ til ala Stian Ohr
-1 Ving alternativ - talent
-1 spiss alternativ til, eventuelt et talent...

Dette er en stall på 23 spillere... SOm er omtrent det tallet RBK vil ligge på, personlig synes jeg de burde ha nærmere 30 (PGa RL og CL), men det er nok bare en ønskedrøm..

Nå er fotballåret omme, Bratseth og Co jeg håper dere tar opp lommeboka og sjekker juniorstallen godt i vinter. Det er på tide å fullføre 30-40% til av generasjonsskifte...Gjør det før vi mister tittelstriken på 13 år...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.12.2004 10:18    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Vi må la unggutter få sjansen,

Ikke uenig. Det vil gagne oss i lengden. Allikevel er det verdt å merke seg at det kan ta litt tid, og at vi kan tape enkelte kamper på ungguttas manglende rutine. Jeg sier ikke det er feil, men det vil stå i motsetning til et ønske om å vinne hvert år.

Quote:
Men tilbake til den defensive midtbanen og forsvaret, som er det EGENTLIGE problemt i RBK i dag

... et problem som neppe blir mindre når spesielt Riseth er skadet, samt tre sidebacker er ute ...

Quote:
store deler av de situasjonene som skaper farilge sjangser er det den tidligere sentrale midten på RBK som har skapt med fremspill/gjennomspill (Bent S, Ø. Berg. osv) Forhåpentligvis kan M.andresen ta denne rollen neste sesong med ØB og JGS som indreløpere. Men vi må ha dekning bak dem..

Enig her. Kanskje ikke helt med oppstillingen. Jeg tror JGS og MA vil være perfekt som bakre toer på midtbanen, men JGS er ikke offensiv nok til å være Roar Strand-typen (eller Runar Berg-typen for den del) i vanlig 4-3-3. Kanskje.

Quote:
1.)Standard formasjon I

Det forundrer meg at du prioriterer Soma, siden jeg ser det som helt usannsynlig at vi får ham. De andre spillerne du nevner har vi jo, eller vet er på handlelista (MA). Men Soma?

Quote:
-Alternativt oppspillspunkt/hengende spiss ala Azar Karadas (HVORFOR SOLGTE VI HAM?????)

Fordi han ville bli solgt.

Videre spilte han jo en del i starten av sesongen, men - faktisk - uten å overbevise om at han var bedre enn Frode.

Først og fremst var det imidlertid ham selv som hadde et sterkt ønske om å spille utenlands. Vi har ikke tradisjoner for å nekte noen det.

Quote:
Gjør det før vi mister tittelstriken på 13 år...

Gode nyheter: Vi kan ikke miste den!
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 08.12.2004 10:58    Post subject: Reply with quote

Litt off-topic, men hvorfor satser ikke RBK på å bruke gutter på 17 - 20 år, når Arsenal gjør det med stort hell ellers... Greit de er bedre, men du og du det stilles andre krav til en som spiller på Arsenal i forhold til RBK og...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 08.12.2004 11:41    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
-1 Ving alternativ til ala Stian Ohr

Stian Ohr, du! Nei, ellers takk! Vi har allerede kjøpt inn Ødegaard på høyresida, og det er nok, spør du meg.

Foreløpig angrepsstatus 2005:

Høyreving: Braaten, Ødegaard
Midtspiss: Johnsen, Helstad
Venstreving: Storflor, Brattbakk

(Ser bort fra Sæther Moen som 99% sikkert spiller i Skeid kommende sesong.)

Når det gjelder Soma-snakket, så tror jeg at vi bare kan avskrive ham. RBK forspilte den sjansen da de forble passive da han forlot Bryne i fjor høst. I likhet med medrogalending Hangeland, er det tilsynelatende kun utlandet som lokker i øyeblikket for Soma.

- Ja, det er klart at jeg vil ut. Jeg har gjentatt i hele år at jeg ønsker å prøve det igjen.

- Jeg håper jeg får sjansen så fort som mulig. Det hadde ikke vært dumt om det hadde skjedd i løpet av vinteren, sier Ragnvald Soma.

Les mer:
- Hauge skal oppfylle Somas proffdrøm
- Mjelde forberedt på å miste Soma

Flere italienske klubber er blant de interesserte:

- Sampdoria, Milan og Bologna har alle fått videoen etter cupfinalen, der Ragnvald storspilte. Det er ikke umulig at de henter ham ned i anledning overgangsvinduet, sier Per Bredesen.

Les mer: Tre klubber fikk cupfinalevideoen

Men vi har derimot hentet Miika Koppinen. Dersom det er ønskelig å vrake Hoftun, så bør han være et godt alternativ.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.12.2004 11:52    Post subject: Reply with quote

Fra tabloidavisene:

«Etter denne høsten er det foreløpig slutt på laget som en spennende nordisk utfordrer i europeisk klubbfotball.

(...)

Selv for å komme tilbake som Nordens eller Norges beste lag, har RBK dårlig tid.

For aldri har den norske fotballpausen vært kortere. Om 66 dager er 2005-sesongen i gang med innledningsspill i Royal League igjen. Tar du vekk litt hyggelig juleferie som også rundspilte fotballproffer skal unne seg, blir det bare en seks-sju uker til å forme et nytt RBK-lag.

(...)

Det tradisjonelle angrepsmønsteret krever en total gjennomgang. Skal RBK på nytt spille seg til sjanser etter flere samtidige bevegelser, må forståelsen omfatte hele gruppa. Slik innlæring krever tid.

Den fysiske formen må bedres. Tidligere RBK-årganger var kjennetegnet av ekstremt stor bevegelse. Nå viser tester at oksygenopptaket er svakere, og mellomsesongen er normalt tida å bygge plattform for mer solid fysikk.

Og så må farten bli bedre.»

Les mer: RBK-epoken er slutt

«(...) klubben må jobbe hardt for å gjenvinne posisjonen i Europas såkalte midtsjikt.

Per Joar Hansen kan begynne med det fysiske. Det er helt åpenbart at Rosenborg-spillerne, som en gang profiterte på løpsstyrke og ork, har sakket akterut på helt grunnleggende kvaliteter det burde være enkelt å forbedre. Deretter kan han starte jobben med å skaffe laget en defensiv plattform som duger i mesterligaen. Nå er det helt sjøvilt bakover.

Rent offensivt er det mindre grunn til bekymring, det ble tross alt skapt to-tre sjanser utover rene keepertabber i går, og med Ørjan Berg tilbake vil angrepsrytmen bli bedre.»

Les mer: Pinlig punktum
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 08.12.2004 12:35    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
RBKSandvika wrote:
Vi må la unggutter få sjansen,

Ikke uenig. Det vil gagne oss i lengden. Allikevel er det verdt å merke seg at det kan ta litt tid, og at vi kan tape enkelte kamper på ungguttas manglende rutine. Jeg sier ikke det er feil, men det vil stå i motsetning til et ønske om å vinne hvert år.!

Dersom den talentfulle ungdommen skal få muligheten til å bli rutinerte gamle kjemper, så må de jo nesten få spille kamper, også de viktige kampene.

Det er vel forøvrig noe av poenget med RL, er det ikke?
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
$RBK$ > Brann
Junior

PostPosted: 08.12.2004 13:44    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Det er noen som påstår at Frode Johnsen er trygg med ballen i beina...

http://fotball.adressa.no...leID=71212

Det er mulig han er trygg med ballen i beina, men man må kanskje ta vurdere dette i tillegg:

1. han har ballmottak som en elefant
2. han slår MANGE feilpasninger
3. han kan ikke skyte

Frode Johnsen er et utrettelig arbeidsjern og en av norges beste hodespillere, men kan vi ha spillere med så dårlig teknikk i en første-11'er? (uansett posisjon?)

Selv om han har scoret mange mål i tippeligaen (og faktisk sikret oss seriegullet), så mener jeg helt klart at han er en spiller som RBK bør vurdere å erstatte hvis de har tenkt å hevde seg internasjonalt.

Kunne ikke vært mer enig.. Han blir rett og slett en sinke for det gode fremadstormende RBK spillet som jeg husker spesielt fra Halvåret Carew var trønder! Som midtspiss går det til nød. Men lenger bakover på banen blir det håpløst å bruke ham! Egentlig passer F.Johnsen best som midtstopper, men er nok litt sent å omskolere seg nå! Men så kommer igjen spørsmålet om RBK kan ha en spiss som ikke kan avslutte med beina? Skal man ha slik type spiss bør han også ha en spisskollega med motsatte ferdigheter! Så da kommer vi igjen til spørsmålet om hvilke formasjon RBK bør bruke! Med dagens stall bør man absolutt vurdere å bruke Helstad og Johnsen på topp, mens Braaten tar venstre kanten og ødegaard høyre. Hørt fra en del Skeid folk som mener Braaten kanskje har større potensiale på venstresida!

Den kombinasjonen tror jeg selv Enga ville slitt noe sinnsykt med! Sentralt på midten ville jeg satset på å lage et godt innarbeidet tospann, f.eks Solli og Martin Andresen om han kommer. Selv om Ørjan spiller neste sesong så blir det også hans siste. Mener bestemt at RBK heller bør tenke langsiktig og innarbeide en midtbane som kjenner hverandre inn og ut og har potensiale til å bare bli bedre og bedre sammen! men tviler uansett på at vi får se 4-4-2 på lerkendal! Men da bør kanskje også F.Johnsen benkes, dessverre! Brattbakk kan bare gå å llegge seg, han får dessverre ikke plass på min benk for neste sesong.. Bare tell over spillere, sammenlign med innsats og se at det vil bli vanskelig å finne plass til Brattbakk på benken neste sesong, med en skadefri tropp!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 08.12.2004 22:57    Post subject: Reply with quote

Hadde unektelig styrket Frodes posisjon om han hadde hatt evnen til å vende med mann i rygg, og skyte ballen i mål. En evne Gøran behersket til det fulle. Helstad har bedre forutsetninger for å klare det, enn Frode. Jeg håper Perry og Rune ser det samme som meg, og kjører inn Helstad i midtspiss-rollen.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.12.2004 15:16    Post subject: Re: Hva mÃ¥ gjøres til neste Ã¥r? Reply with quote

KristerK wrote:
Ø Storflor: bør helt klart starte på bekostning av brattbakk! han er ustabil,men gi gutten sjans! han har alt som skal til.fart finte,skudd,innlegg. en jeg har stor tro på!

Mini slakter Store-Øyvind i dag:

- Øyvind har et enormt potensial. Han er rask og har gode finter, men han sliter med å innfri. Når han ikke klarte å følge opp den gode perioden i høst, så er jeg usikker på hans fremtid i Rosenborg. Jeg er i ferd med å gi ham opp. Men jeg håper å ta feil, sier Mini.

Les mer: Gir opp Storflor

For øvrig har Adressa i dag vurdert 2004-sesongen til samtlige RBKere: Bare Frode Johnsen har innfridd
Back to top
Chriz
Senior

PostPosted: 10.12.2004 18:37    Post subject: Reply with quote

Tror mini må ha lest mine innlegg Smile Neida Storflor har jeg alltid ment er et stort talent, desverre er den tiden over, han burdet nå i forhold til alder begynne å stabilisere seg istede for å spille en god kamp hvert skuddår..

Foresten, så deler av Arsenal kampen igjen idag ( HORROR )
Kunne det ikke vært spennende med Hoftun i den deffensive midtbane rollen foran forsvaret? Fyren var faktisk veldig god mot arsenal, brøt mye foran spillerne men ble desverre avslørt på farta bakover. I en midtbane rolle vil han kunne bruke sine beste egenskaper. Han er tross alt en habil fyr offensivt med gode løp, god spilleforståelse og meget bra passningsfot. Jeg er ikke helt klar for å avfeie hoftun ennå, problemet er at han ikke lenger har den farten som skal til for å spille i midtforsvaret.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.12.2004 20:12    Post subject: Reply with quote

Mulig at det hadde vært spennende i den defensive midtbanerollen, men hvem søren skulle spilt midtstopper da? Kunne jo ikke begynne å ødelegge Alex heller.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.12.2004 22:15    Post subject: Reply with quote

Chriz wrote:
Kunne det ikke vært spennende med Hoftun i den deffensive midtbane rollen foran forsvaret?

Er faktisk enig.

Hoftun har en spillestil som egner seg godt sentralt på midtbanen, og han spilte godt i den posisjonen som erstatter for Bayer Leverkusen-spilleren Bent Skammelsrud våren 1998.

Blant annet ble han kåret til banens beste i 3-0-seieren mot Haugesund:

«Hoftun spilte ikke noen kanonkamp i går, men i en uvant rolle som sentral midtbanespiller viste han hvorfor han ligger an til å bli en av få hjemlige spillere som får VM-billett.

- Jo, det gikk vel sånn brukbart, men jeg trives bedre som midtstopper. Det er det jeg kan best og det er der jeg aller helst vil spille, sier Hoftun, som scoret Rosenborgs andre mål i går.»

Med Koppinen på plass i midtforsvaret, går det an å prøve igjen. Vil helst se Ørjan som indreløper, og framskyving av Erik kan være en måte å gjøre det på.

Men dette er ikke noen langsiktig løsning. Vil helst ha en arvtager til Ørjan på plass før seriestart, slik at arvtageren får ett års læretid med mesteren.
Back to top
Chriz
Senior

PostPosted: 10.12.2004 23:41    Post subject: Reply with quote

Ah nice 2mas, var ikke klar over at han hadde spilt den posisjonen før. Føler at Hoftun har mange av kvalitetene til Skammelsrud, samtidig som han er bedre bakover. Som du sier kunne det vært spennende med Hoftun foran Koppinen og Riseth, da hadde vi hatt kanon fart i midtstopperne samtidig som vi hadde en skikkelig ballbryter foran forsvaret som igjen kunne kjørt igang angrepet. Ørjan er helt klart best som indreløper ! Ser at det er mange som har avskrevet Berg allerede, men jeg tror han fortsatt kommer sterkt tilbake.

Men som du sier er det utrolig viktig at vi får inn en verdig arvetaker her, etter at Martin forsvant til Brann kan det bli vanskelig, spesielt i norge..
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.12.2004 21:34    Post subject: Reply with quote

Hoftun i Skammelsrudrollen ( kaller den bevisst for det fordi det er det som mangler i årets Rosenborg ) vil sikker fungere bra såframt han får matche seg i den rollen HELE tiden..og ikke bytte mellom midtforsvar og skammelsrollen.

Spesiellt framtidsrettet er det jo ikke men det gjør at en kan kjøpe seg tid til å finne en spiller av rett type om ikke Trond Andersen blir mannen...

Mika Koppinen må også bevise først at han fungerer sammen med Vidar.

LitjEggen
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2004 01:25    Post subject: Reply with quote

Paster enkelt og greit inn fra kjernen.com:
"Startoppstilling til neste år:

Storflor, Braaten, Georgie, Helstad, Ødegård.

Benken: Strand, Ståle, PCS, CSM.

Resten kan dere kaste på sjøen. Værsgo Rune prest, fyll på!"

FÃ¥ Hoftunjudas til h... bort fra denne klubben for godt!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
gastromat
Senior

PostPosted: 12.12.2004 05:01    Post subject: Reply with quote

Hvis noe skal gjøres til neste år så syns jeg ikke en av tingene er å selge George!!! han har hatt mye positive innhopp de kampene han har spilt! RBK IKKE SELG GEORGE! han hører til i rbk drakta!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2004 12:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ser heller ikke behovet for å selge Georgie. Vi trenger derimot de midtbanespillerne vi har; Olsen er borte allerede, og Strand og Berg har etter all sannsynlighet kun en sesong igjen.

Jeg synes ikke at Christer G. har gjort seg bort i innhoppene han har fått etter returen fra Spania. Særlig den første halvtimen han spilte av bortekampen mot Ham-Kam imponerte han meg. Kommentatorene på Canal+, inkl. Nils Johan Semb (om det er en kvalitetssikring) skrøt også mye av ræpperen.

Altså: Behold Christer!
Back to top
owie
Junior

PostPosted: 12.12.2004 14:11    Post subject: Reply with quote

RBK lider av stormansgalskap som har slått feil. Ødegaard isolert sett var et kanonkjøp ingen tvil om det. Men ser man det i sammenheng så kan man stille spørsmålstegn. Braaten ble kjøpt for 6 mnd. siden og er et minst like stort talent, og spiller på nøyaktig samme plass.

Når man setter dette i sammenhang med at det er på midtbane og forsvar det virkelig trengs nye kvalitets spillere, samt at an ikke fant penger til å kjøpe Andresen så er det rett og slett en skandale.

Andresen var en mye viktigere spillere en Ødegaard, skulle man velge så var det ikke noe valg. Andresen ville vært første valg. Men Brathset har vært stormansgal og trodde det skulle gå greit å få begge. Nå ser man at han virkelig har dritte seg ut! Herregud, Frode Johnsen spiller midtbane for tiden!

I forsvar er det tidligere blitt gjort noen blundere, Soma eller Hangeland burde vært kjøpt inn for lenge siden. Men dette kan rettes opp, man bør nå få fingen ut og signere kontrakter. De 30 millionene som skal til for å få Hangeland fri er vel anvendte penger. Har man ikke råd til dette, så burde man iallefall ikke kjøpt Ødegaard.

På midtbanen burde Andresen ha vært, nå som han ikke kommer, så må man se seg om etter andre spillere. Patrice Bernier i TIL bør vurderes, men har mine tvil om han er det vi ser etter i RBK. Man burde heller sett seg om etter Magne Hoseth og Morten Gamst pedersen. Vil koste alt for mye penger vil dere si, ja helt riktig, men det er disse spillerene som skal til for at RBK feier konkurrentene av banen i Norge.

Hadde RBK kjøpt Hoseth og MGP etter 2003 sesongen så hadde situasjonen vært helt annerledes idag! Dette var 40-50 mill som hadde gitt meget god avkastning. Nå må vi kanskje betale med at Brann/VIF får like gode økoniske betingelser som RBK. I 2005 blir det også bare 1 CL billett. Slik det ser ut nå, så er ikke RBK bankers til å vinne serien. Her kan man tape hundrevis av millioner hvis Brann /VIF skulle få blande seg inn i CL billetten vår i årene fremover.

El Fakiri har et halvt år igjen i Monaco, han var ikke noe suksess her sist og vil nok ikke komme tilbake, men her må man virkelig prøve. Som midtbane spiller er han meget god og betraktes som et alternativ på midtbanen til Monaco. Han vil være en klar forsterkning, og en spiller som faktisk trengs. Her må man svi av de 10 millionene som skal til!

Går ikke El Fakiri, burde man virkelig prøvd seg på Olofinjana! Wolves sliter og klarer de ikke opprykk i år, så går klubben sannsynligvis konkurs hvis de skal betale lønn til spillerene! Så her er det mulig å gjøre et godt kjøp, fra en klubb som må kvitte seg med spillere. Olofinjana er i verdens klasse! RBK får han sikkert for 10-15 mill! Vel anvendte penger!

owie
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.12.2004 15:32    Post subject: Reply with quote

Ingen av de midtbanespillerne du nevner, nå som Andresen er solgt, er det vi trenger mest. Altså Skammelsrudrollen. Den takler ikke Hoseth, MGP eller El Fakiri.

Ikke mange her til lands som takler den. Djurgårdens Andreas Johansson, som skal selges, hadde passa bedre der. Jævlig god spiller. Johan Arneng, eks-VIF, er DIF's beste spiller, og i den rollen.

SÃ¥ har man jo Wieghorst, som dog er gammel, Thomas Kahlenberg, som er ung, og STOR!
Brøndby har faktisk endel gode midtbanespillere.

Høyreback: alexander Østlund skal vel selges fra Bajen.
Stoppere: gir egentlig faen i hvem, bare vi blir kvitt Hoftun, og mannen er kjapp.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2004 15:54    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ingen av de midtbanespillerne du nevner, nå som Andresen er solgt, er det vi trenger mest. Altså Skammelsrudrollen. Den takler ikke Hoseth, MGP eller El Fakiri.

Ikke mange her til lands som takler den. Djurgårdens Andreas Johansson, som skal selges, hadde passa bedre der. Jævlig god spiller. Johan Arneng, eks-VIF, er DIF's beste spiller, og i den rollen.

SÃ¥ har man jo Wieghorst, som dog er gammel, Thomas Kahlenberg, som er ung, og STOR!
Brøndby har faktisk endel gode midtbanespillere.

Høyreback: alexander Østlund skal vel selges fra Bajen.
Stoppere: gir egentlig faen i hvem, bare vi blir kvitt Hoftun, og mannen er kjapp.

Wieghorst eller Kahlenberg er jo heller ikke de bedste kandidater. Wieghorst fodbold fremtid er meget usikker på grund af en skade, og han har udtalt at hvis han ikke kommer op på et niveau, som berettiger en pldas på Brøndbys første hold, er det 99% sikkert at han stopper karrieren.
Kahlenberg bliver mest brugt som offensiv midtbane, så han er jo heller ikke den optimale i rollen.
Nu da Martin Andresen ikke længere er aktuel, vil jeg også gerne have Andreas Johanson til Rosenborg.
SÃ¥ nogle kampe hvor han spillede, da jeg var en uge i Sverige for et stykke tid siden og han spillede meget godt.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb