English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 728, 729, 730 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2027

PostPosted: 10.09.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

Hva med Melvin Boel, U21- manager til Feyennord. 4-3-3 på sin hals.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1291

PostPosted: 10.09.2023 21:18    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Kan det være vi har en fremragende trener klar til neste sesong allerede og at det er derfor Selnæs og Sæter signerer?


Knutsen skal garantert fullføre prosjektet med CL neste år, så spørs det.
-SKB vil jo møte på motgang.

Men hva hvis det skjer?
-Jeg skulle likt å visst hva klubben og Trond Sollied tenker om hverandre.
Sistnevnte sa seg jo, ifg media, klar i 2020.
-RBK i mangel av noe annet (!)

Barna er blitt voksne og i den alder 64 så...
Dama kan sikkert ha lyst på en Trheims-tur nå 2-3år.

Også er det jo noen som dukker opp når ting går dårlig samt at forventningene ikke er så høye akkurat nå.

Han vil stille krav om 2-3spillere, spørs om Koteng kan tenne på ideen.
Spm er om han har vinnerviljen (som Ã…ge og Maalen ikke har..)
-er han en Nils A Eggen?

Trond, Svein og Roar høres jo selvfølgelig bra ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6794
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.09.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

FÃ¥tt med deg at Koteng ikke er styreleder fortsatt?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1291

PostPosted: 10.09.2023 21:36    Post subject: Reply with quote

-ja, men skal han ikke betale for seg?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59620
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2023 22:55    Post subject: Reply with quote

Lars Petter Kræmer-Andressen:

– Jeg har ikke snakket med RBK og det ville vært naturlig at det var meg de snakket med i så fall. Jeg tror Gaute har noe uoppgjort her, han har lyst til å utvikle dette videre. En dag er han så dyktig at han reiser videre, men da håper jeg han reiser til noe enda større, sier Tromsøs sportssjef.

(...)

– Det enkleste for meg å forholde meg til er ikke å kommentere andre klubber, også med respekt for de andre klubbene, sier Helstrup.

– Vi hører hva du svarer, men må spørre: Er det en jobb du kunne tenkt deg å ha tatt?

– Som sagt, jeg vil ikke inn i de banene der. RBK er selvfølgelig en flott og tradisjonsrik klubb, men jeg har det bra her og har ganske gode utfordringer her, sier han.

– Jeg har som prinsipp ingen kommentar til hvordan andre klubber jobber og hva de ser etter. Det var en del rykter og skriverier for en tid tilbake, men den ballen la vi død med å skrive ny kontrakt. Det er full fokus her og det kjenner jeg er godt i denne fasen, fortsetter TIL-treneren.

Les mer: Henter profiler gratis fra Trondheim og herjer. Har RBK sovet i timen? Vi spurte suksessklubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13754
Location: Namsos

PostPosted: 13.09.2023 12:11    Post subject: Reply with quote

La oss si at RBK Kvinner vinner gull.

Bør Lein da være en bedre kandidat enn Maalen?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 166
Location: Bergen

PostPosted: 13.09.2023 12:26    Post subject: Reply with quote

Nei. Steinar Lein har gjort en strålende jobb med RBK Kvinner, men har altfor lite ballast til å ta over RBK Herrer. Gaute Helstrup har gjort stor suksess i et år med 3-5-2/5-3-2, så jeg mener det egentlig bør være helt uaktuelt da vi har kvittet oss med en trenerduo med samme prioriterte formasjon. Når vi dessuten skal bygge en ny stall med 4-3-3 som utgangspunkt så føler jeg at svaret gir seg selv. Så vil noen selvsagt si at filosofien som styringsdokumentet som kommer fra RBK snart ikke sier at vi må spille 4-3-3, men offensiv og angrepsvillig fotball. Da virker det rart hvis den neste treneren ikke sverger til 4-3-3 med den logistikken som foregår på spillerfronten vår nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 13.09.2023 13:26    Post subject: Reply with quote

Det er mulig Lein er knallgod, men toppserien er ikke noen god test for egnethet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3351
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
La oss si at RBK Kvinner vinner gull.

Bør Lein da være en bedre kandidat enn Maalen?

Nei. Personlig mening men jeg er ikke imponert over det han har gjort for kvinnelaget. Syns RBK på det jevne har hatt den beste stallen og mest kontinuitet de siste årene, og ser på gullkampene mer som snubling mot Brann og VIF heller enn å ha vært en utfordrer til disse lagene. Hvis en ser på kvinnelagstrenere er jeg mye mer imponert over Alexander Strauss, nå i Bayern münschen. Han står også for en offensiv spillestil som er litt mer i takt med det vi vil RBK skal være, enn Lein.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2023 14:08    Post subject: Reply with quote

Tromsø spiller en form for 5-3-2. Så er det vel sånn at alle kan få til en god sesong med et lag uten å være noen stor trener. Det har vi sett i Brann og Lyn og Stabæk osv.
Det blir nok Maalen men jeg tror han får med seg ny assistent.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6281
Location: Skottland

PostPosted: 13.09.2023 16:46    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke så mye om det er snakk om en god sesong, eller to gode sesonger. Det er på tide at vi lærer at det er en blindgate å bli for imponert av det en trener med reaktiv fotballfilosofi får til i mindre klubber.

Vi har gjort denne feilen med Høgmo i 05, Janne i 2010, Rasputin i 2019 og Rekdal nå nylig.

Man overser at klubber som forventer å kjempe i toppen hvert år, er avhengig av å spille ekstremt offensivt. Dette handler ikke om Eggen-arv eller ikke. Uansett om det er Porto i Portugal, Olympiakos i Hellas, Man City eller Bayern, så er alle disse klubber som spiller med høy backlinje og forventes å alltid lage trykk. Det spiller ingen rolle om det er 4231 eller 433, det vi ser i slike klubber er at trenerne som lykkes er de som ønsker å være offensive og evner å skape offensiv fotball.

Om vi skal klatre tilbake til vår retmessige posisjon i norsk fotball gjør vi ikke det med trenere som lyktes med negativ fotball i en liten klubb. Slike trenere mislykkes alltid når de skal prøve å ta det neste steget.

Sålenge Kjetil Knutsen fortsatt er utilgjengelig, har vi i mine øyne bare et valg mellom å se utenlands mot trenere som passer profilen vår, eller fortsette med Maalen. Jeg mener at Maalen er på riktig kurs, og det vil sette oss tilbake til start å plutselig gjøre ny kursendring nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2023 19:38    Post subject: Reply with quote

Jeg ser folk her inne har allerede bestemt å redusere Helstrups filosofi til 5-3-2 og defensiv fotball grunnet selvpåført fotballblindhet. Dette er grunnen til at Rosenborg aldri kommer til å bli et lokomotiv i norsk fotball igjen. Vi lider av fotballdumhet fordi folk heller vil være blinde enn å tro at noen faktisk forstår fotball bedre enn oss.

Neeskens er den verste av dem alle. Skulle tro han stilte til valg på egen fotballfilosofi så neddummende han behandler all fotball som ikke er 4-3-3 og trøndersk.

Helstrups fotball viser nøyaktig alle manglene vi hadde under Rekdal i 2022 som førte til kollapsen i 2023 med engang nøkkelspillere forsvant. Tromsø til gjengjeld opplevde nøyaktig samme krise i utskiftninger offensivt, men klarte å bli et enda bedre lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2023 22:03    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Jeg ser folk her inne har allerede bestemt å redusere Helstrups filosofi til 5-3-2 og defensiv fotball grunnet selvpåført fotballblindhet. Dette er grunnen til at Rosenborg aldri kommer til å bli et lokomotiv i norsk fotball igjen. Vi lider av fotballdumhet fordi folk heller vil være blinde enn å tro at noen faktisk forstår fotball bedre enn oss.


Jeg tror ikke Rosenborg milsykkes fordi tilfeldige personer på et halvgammelt forum ikke evner å skrive akkurat det du mener. Jeg tror du undervurderer folk sin evne til å innse hvor dum de faktisk er og likevel skrive noe på et slikt forum.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 14.09.2023 10:10    Post subject: Reply with quote

Sylta
Du misforstår 100%.
Dette handler om tankegods og filosofi ikke tallkombinasjoner.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 14.09.2023 10:37    Post subject: Reply with quote

Blir han vår nye trener?
https://fotbolltransfers....-ut/175569
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18410
Location: Oslo

PostPosted: 14.09.2023 10:42    Post subject: Reply with quote

Finnes det noe som helst rykter, hint eller annet om at han skulle være det?
Back to top
View user's profile Send private message
hamilton
Junior


Joined: 14 Nov 2012
Posts: 35

PostPosted: 14.09.2023 11:05    Post subject: Reply with quote

Spiller 433, eneste jeg finner som match, https://www.footballcriti...ions/18304
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1084

PostPosted: 14.09.2023 11:47    Post subject: Reply with quote

Vi ønsket i sin tid Hjulmand og det murres litt rundt det danske landslaget... Burde man håpe på en dansk totalkollaps i høst?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 14.09.2023 15:01    Post subject: Reply with quote

Virker uansett sannsynlig at Hjulmand vil kunne regne med mer attraktive jobbtilbud enn RBK. En tilsvarende meritert Nordmann kan nok alltids trigges av utfordringen med å gjenreise RBK, men en danske er nok mer interessert hvis han er i sjiktet bak de som trener FCK og Midtjylland.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2890

PostPosted: 18.09.2023 21:27    Post subject: Reply with quote

Blir egentlig mer og mer glad for at vi ikke fikk Knutsen. Framstår som en grinete kar, som skylder på alt og alle når ting butter. Det er enten dommeren, banen, ballguttene, pølsene på stadion eller hunden til naboen sin feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6794
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.09.2023 22:28    Post subject: Reply with quote

Fred Rutten ble nevnt i dagens Spiss Vinkel. Ikke som et kjempehett navn, men noen har nevnt det navnet.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 18.09.2023 22:35    Post subject: Reply with quote

Slår meg umiddelbart som litt urealistisk. Har vel vært aktuelle for bedre ligaer og klubber. Men kanskje man har klart å få napp. Synes han er litt eldre enn hva vi bør gå for, men ingen krise heller
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59620
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.09.2023 23:11    Post subject: Reply with quote

Enig i at CV-en tilsier at han ikke er så veldig interessert og sulten på å flytte hit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6794
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.09.2023 23:39    Post subject: Reply with quote

Han ble visstnok tilbudt muligheten til å bli en del av Erik ten Hags team i Manchester United, men takka nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.09.2023 00:55    Post subject: Reply with quote

Noe mer realistisk enn Peter Bozt da det navnet sirkulerte, men med mindre den karen er bestekompis med Coolen eller noe så virker det veldig rart om det skulle være aktuelt med en såpass profilert herremann.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 728, 729, 730 ... 772, 773, 774  Next
Page 729 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb