| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 24.08.2023 11:32 Post subject: |
|
|
Hva kjærringa til P.C. Skjelbed gjør i jobbsammenheng , har ingen ting i denne tråden å gjøre .
Dette har verken med RBK eller PCS å gjøre, så ikke prøv å lage noen sak eller diskusjon av utenomsportslige ting. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2023 21:32 Post subject: |
|
|
Poenget var at jeg ikke kan huske å ha sett henne uttale seg som forsvarer i media før. Enig i at vi ikke skal følge karrieren hennes i denne tråden.
Mer relevant:
– Det har vært noe dialog med andre klubber som kjenner meg godt og ønsker at jeg skal bidra med mine erfaringer for å bygge lag, sier han.
Før han gjentar:
– Men jeg ønsker jo først å fremst å bidra her, og jobbe videre med å nå våre mål på Lerkendal. Så får vi håpe at RBK ønsker å ha meg og mine erfaringer med videre.
36-åringen er dermed tydelig på at han ønsker å forlenge et år med Rosenborg.
Les mer: Ønsker ny kontrakt med Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.08.2023 23:40 Post subject: |
|
|
Må i så fall vise at han har noe her å gjøre, som kan bli vanskelig når Skarsem tydeligvis imponerer mer på trening. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 25.08.2023 00:45 Post subject: |
|
|
| I fjor ville jeg kjempet for at han skulle få den kontrakten, men vi trenger penga andre steder. På spillere som presterer og kan spille. Hadde håpet Per tenkte det samme etter årets sesong og gikk over til Salmar eller noe i den dur. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.08.2023 07:15 Post subject: |
|
|
Gi per kontrakt
Selg skarsem og tagseth |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 25.08.2023 08:17 Post subject: |
|
|
| Bør få en ny kontrakt. Masse unge spillere i stallen vår, og har en gutfeel på at Per bidrar med rutine og masse "fadderaktiviteter" ift våre yngre spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.08.2023 08:36 Post subject: |
|
|
Bør også spille mer.
Bidrar med tyngde på banen og har en helt annen frekvens i beina.
Har hatt litt overtenning de siste par innhoppene, men gi nå mannen en kamp eller to til å vise at han er bedre en det rasket vi har av stallfyll. Perfekt rotasjon med Nypan for å balansere ut ungdommelig styrke/overmot |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.08.2023 09:07 Post subject: |
|
|
| Viktigste er nok hva han bidrar med utenfor banen. Han har vel ikke mye mer enn en vanlig industriarbeiderlønn, så det er bare å forlenge. Samtidig må vi sende han på kurs så han kan fases over i trenerrollen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.08.2023 15:43 Post subject: |
|
|
| Sjøl veldig usikker på hvor mye han tjener etter at det ble omkamp i fjor. Men han gikk forhåpentligvis kraftig ned i lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 25.08.2023 15:51 Post subject: |
|
|
Ser ikke for meg Per som trener.
-dertil har han vært lenge nok i garderoben nå til at han har noe mer å komme med.
Skal han forlenge så er det for å ha bredde på treningene.
(og det har han nok motivasjon til siden han forts vil være i graderoben)
Han startet første kamp med Maalen, så var han ute..
Han må spille fast skal han finne seg selv og slippe seg løs.
Synes han i mindre grad klarer å skape energi og noe ekstra offensivt med sine innhopp når vi trenger et løft.
Mot HamKam sist burde han da ha kjeftet og giret opp spillerne.
-dratt på knallhardt mot bakrom, men det går i samme tralten.
Jeg ville heller hatt en PAHelland på Akademiet med mer spisskompetanse på flankene. Tettey er jo der. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2023 21:49 Post subject: |
|
|
| Ingen tvil om at han elsker RBK i hvert fall. Stod igjen lengst av alle i regnværet på Hamar foran supporterne og var også den som tok med seg Cornic tilbake på skjorte-utdeling etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 26.08.2023 11:55 Post subject: |
|
|
Per var bedre i en 4-2-3-1 på hertha,Men skjelbred som ballvinner og en mer offensiv på siden.
Da storspilte han. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:13 Post subject: |
|
|
Får ikke forlenget kontrakten med RBK, så dette blir hans siste sesong som RBK-spiller.
Har visstnok tilbud/tett dialog med en tysk klubb som har rykket ned fra Bundesliga og adressa spekulerer i at det er Hertha Berlin. Ingen dialog med norske klubber sålangt men muligheten avvises ikke av agent/kone. De oppfatter det også slik at tilbudet om jobb i akademiet ikke blir liggende om han fortsetter i en annen klubb. Har tidligere sagt at han ønsker å fortsette å spille også neste sesong, men samtidig har han primært ønsket å avslutte i Rosenborg. Så blir det en avveining av ulike hensyn om han skal flytte igjen, akademijobben osv.
Vil tro han er aktuell for akademiet også senere, men klubben kan selvsagt ikke ha et slikt tilbud stående hvis han skifter klubb. Mulig de er villig til å la han starte neste sommer hvis han signerer kontrakt ut sesongen i Tyskland og signaliserer at det blir hans siste. Skulle gjerne likt å se Per få et år til i stallen, men kan forstå prioriteringene når han ikke spiller fast og man har unge spillere som banker på døren som kan få de minuttene.
https://www.adressa.no/sp...id-avgjort |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 24.09.2023 19:18 Post subject: |
|
|
Signeringen av Sælnes var bok spikeren i kista. Ole tar over mentor rollen til Per på trening og i garderoben. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 24.09.2023 20:09 Post subject: |
|
|
Hvis hans og konas/agentens grådighet etter flere Euro nå er større enn den eventuelle lidenskapen for å være med på å "betale tilbake" noe til Rosenborg med sin tilstedeværelse, så må han for all del bare reise. En halvmotivert Skjelbred klarer ikke å løfte nivået til et godt nok nivå.
God tur og takk for visitten eventuelt. Måtte de tyske pølsene smake. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 24.09.2023 20:19 Post subject: |
|
|
Jeg følger tysk fotball tett og synes det er kult at han skal til Hertha igjen. Kanskje kan ham hjelpe de for de sliter tungt i 2.Bundesliga starten. Er en vanskelig liga og opprykk er supervanskelig. Auf geht’s Per Ciljan  |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:22 Post subject: |
|
|
| Hvis han ønsker å spille i stedet for å være trener, så er det hans valg, som bør respekteres, uten å komme med sure oppstøt eller teorier. Enkelte kan være gode fotballspillere på høyt nivå til de er 40 år, bare de blir brukt riktig. I og med at Per ble brukt med hel i 4-2-3-1 i Herta Berlin, så tviler jeg på om indreløper er hans beste posisjon i 2023, selv om det var det i 2007.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:31 Post subject: |
|
|
Det er særdeles få spillere som holder et bra nivå i den alderen. Skjelbereid er et eksempel på dette.
Lykke til videre! Et godt valg av klubben å ikke forlenge. Han får heve trygden sin et annet sted. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:34 Post subject: |
|
|
Riktig av klubben å ikke forlenge kontrakten. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 24.09.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Dette er det beste for alle parter sånn ting har blitt. Jeg skulle ønske du kom hjem til et topplag Per Ciljan. Dessverre gjorde du ikke det. Lykke til videre, og håper du kommer hjem til Rosenborg når spillerkarrieren er over. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Holder han nivået i 2 Bundesliga da?
Ranheim ville kanskje vært mere aktuelt? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 24.09.2023 20:39 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Holder han nivået i 2 Bundesliga da?
Ranheim ville kanskje vært mere aktuelt? | Det handler om å bruke han riktig. Nå tror jeg han passer best i 4-2-3-1 enn som indreløper i 4-3-3.. Alle vet at han tidligere har passet som indreløper, den tiden er nok forbi.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 24.09.2023 22:19 Post subject: |
|
|
Det handler nok også i stor grad om at han har vært veldig lite tilgjengelig siste par sesongene, nå kan nok Rekdal med rette sables ned for å ha prioritert Skarsem (og Børkeiet, men sistnevnte har jo vist at han er en vesentlig bedre spiller enn Rekdal greide å få ut av ham) foran Skjelbred ved flere anledninger, men det har også vært mye sykdom og småskader som tyder på at kroppen ikke lenger tåler kjøret eller at motivasjonen til å gjøre jobben som kreves for at kroppen skal tåle kjøret ikke lenger er der.
Jeg sitter med følelsen av at Skjelbred egentlig bør gi seg.
For RBK sin del så har jeg mest tro på at Henriksen tar plass på indreløper som den stødige og rutinerte, mens Broholm og Nypan veksler på motsatt side. Synes ikke Henrksen har noe i midtforsvaret å gjøre og da er det indreløper som er aktuelt, altså blir det mer enn nok rutine på midten med Sælnes, pluss at Børkeiet har en god del kamper han også. Da passer det å si takk for innsatsen til Skjelbred synes jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.09.2023 22:50 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Hvis hans og konas/agentens grådighet etter flere Euro nå er større enn den eventuelle lidenskapen for å være med på å "betale tilbake" noe til Rosenborg med sin tilstedeværelse, så må han for all del bare reise. En halvmotivert Skjelbred klarer ikke å løfte nivået til et godt nok nivå.
God tur og takk for visitten eventuelt. Måtte de tyske pølsene smake. |
Her tror jeg du muligens misforstår, Skjelbred ønsket en samtale vedrørende fremtiden sin sin han ikke hadde hørt noe fra klubben og ble i møtet fortalt at klubben har bestemt å ikke tilby han ny kontrakt. Det var ikke noen forhandlinger eller uenighet om penger. Skjelbred sa tidligere i sommer før alt dette at han var interessert i å fortsette karrieren et år til. Så er det klubber som følger hans situasjon tett som kjenner han godt (trolig Hertha) som har uttrykt interesse (som er tillat når man er på utgående kontrakt) og Rosenborg har ikke gitt lyd fra seg før de nå ga beskjed om at kontrakten ikke blir forlenget.
Så jeg synes det er helt fair om han da signerer for en annen klubb i stedet for å starte opp i akademiet, all den tid han ønsker å fortsette å spille fotball og har primært ønsket å fortsette her og da vil jeg tro han er klar over de økonomiske rammene. Så jeg tror ikke det er "grådigheten" etter penger man skal snakke om her, han gikk tross alt ned i lønn til slutt før denne sesongen og det er klubben som har valgt å ikke forlenge uten forhandlinger selv om Skjelbred har uttalt at han ønsket å fortsette.
Denne gangen ser jeg ikke hva Skjelbred gjør galt som gjør at han/kona skal være "en stor stygg ulv". |
|
| Back to top |
|
 |
|