English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Hearts
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
2%
 2%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
1%
 1%  [ 1 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
1%
 1%  [ 1 ]
Børkeeiet
2%
 2%  [ 2 ]
Nypan
89%
 89%  [ 65 ]
Frederiksen
1%
 1%  [ 1 ]
Thorvaldsson
0%
 0%  [ 0 ]
Nelson
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 73

Author Message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1120

PostPosted: 10.08.2023 21:17    Post subject: Reply with quote

Veldig skuffende kampledelse av Maalen. For å ha håp om avansement, så tror jeg vi var avhengig av å vinne med mer enn to mål hjemme i dag. Kampen i Skottland blir helt annerledes - jeg blir svært overrasket hvis vi går videre nå.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1291

PostPosted: 10.08.2023 21:19    Post subject: Reply with quote

Når vi ikke klarer å samle oss med ball så skal Per inn for Nypan etter 65-70 der.
5min for Per er bare tull og Nypan viser at han har def problemer.
-sammen med Nelson og Pereira er vi ikke gode hjemover der, men møter bare et ok lag.

Det er synd vi ikke har fått løpt inn denne stilen siden 1.jan, -igjen blir vi sliten utover.

Hearts kommer til å stå høyere og tettere enn i dag på egen bane, da må vi lure mer på bakrommet.
-så blir det spennende å se hva de selv gjør med ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Sæter hadde vært gull i dag. Vi kunne punktert kampen egentlig. Holse skuffer meg altså må bare si det. Andersson AKKURAT som før!!
Vi har now veldig bra på gang nå så det gjelder å kneppe opp kvaliteten på et par plasser.
Isak og rwp er det bare å selge asap
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 10.08.2023 21:26    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Sæter hadde vært gull i dag. Vi kunne punktert kampen egentlig. Holse skuffer meg altså må bare si det. Andersson AKKURAT som før!!
Vi har now veldig bra på gang nå så det gjelder å kneppe opp kvaliteten på et par plasser.
Isak og rwp er det bare å selge asap


Isak langt bedre end rwp og faktisk også bedre end Ole som opspilspunkt - jeg tror du er nødt til at kende deres roller på holdet - Isak vinder dueller i dag og han gør ondt på forsvaret - jeg spiller hellere med ham end Ole - fair nok han går
Død - men så skal rwp ikke sættes ind
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2023 21:31    Post subject: Reply with quote

Isak kommer ikke opp i noen dueller i dag Han står mest i ro. Han rører seg knapt. Med Sæter og Henriksen hadde hearts vært null problem.
Han har null skudd.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 10.08.2023 21:32    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Neeskens wrote:
Sæter hadde vært gull i dag. Vi kunne punktert kampen egentlig. Holse skuffer meg altså må bare si det. Andersson AKKURAT som før!!
Vi har now veldig bra på gang nå så det gjelder å kneppe opp kvaliteten på et par plasser.
Isak og rwp er det bare å selge asap


Isak langt bedre end rwp og faktisk også bedre end Ole som opspilspunkt - jeg tror du er nødt til at kende deres roller på holdet - Isak vinder dueller i dag og han gør ondt på forsvaret - jeg spiller hellere med ham end Ole - fair nok han går
Død - men så skal rwp ikke sættes ind


Og så er jeg enig med dig i at holse ikke rammer top niveau men han er stadig bedst at have derinde idag med ok ro og gode defensive aktioner - du så hvilken ballade vi fik da væninen kom ind med frispark og uro - det er bare ikke særlig klogt
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 10.08.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Isak kommer ikke opp i noen dueller i dag Han står mest i ro. Han rører seg knapt. Med Sæter og Henriksen hadde hearts vært null problem.
Han har null skudd.


Her bliver vi ikke enige - jeg synes han giver forsvaret kamp og de slår sig på ham
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18558

PostPosted: 10.08.2023 21:34    Post subject: Reply with quote

Veldig bra 1. omgang, ditto svak 2. omgang. Vi ser veldig slitne ut siste halvdel av 2.omgang. Og hva i alle dager er tanken med å slå langt på RWP? Vi kunne drept dette med en bra 2.omgang, nå tror jeg vi ryker.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 10.08.2023 21:40    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke så veldig nye å sette inn offensivt. Det er Paven eller Holte, og det er vel det. Så da er det klart vi svekkes offensivt når Nelson og Isak må ut.

Vi lå da omtrent like lavt i 1. Omgang men vi blir slitne i 2. Omgang. Vi har ikke kommet lenger enn dette. Det er ikke Maalen sin feil.

Isak jobber godt og gjør en god jobb. Men noen målscorer blir han vel aldri. Fantastisk 1. omgang av Nypan.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 10.08.2023 21:42    Post subject: Reply with quote

Er redd vi blir løpt overende av skottene om vi ikke starter med Väänänen i returoppgjøret. Vi får mye bedre kontroll med han på midten defensivt.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
ajax1
Senior


Joined: 24 Apr 2006
Posts: 188
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2023 21:43    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Neeskens wrote:
Isak kommer ikke opp i noen dueller i dag Han står mest i ro. Han rører seg knapt. Med Sæter og Henriksen hadde hearts vært null problem.
Han har null skudd.


Her bliver vi ikke enige - jeg synes han giver forsvaret kamp og de slår sig på ham



Stemmer i med Ibejnar her. Isak spilte sin beste kamp og var svært viktig i første omgang med viktige involveringer (bla. 3 sist på scoring nr 2). Målfarlig var han ikke, men kjempet og involverer seg på en måte som skapte rom for vingene og indreløperne.

Skulle ønsket at Holthe ble byttet inn for Nelson og RWP plassert på ving. Tror mye kunne vært annerledes.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2132

PostPosted: 10.08.2023 21:46    Post subject: Reply with quote

Men bevegelsene offensivt i første er fantastisk å se. Det er sånn vi skal se ut hjemme. I andre burde vi kjørt en mer kynisk strategi, satt inn finnen (hakk i plata I know). Vi er ikke der hvor vi rundspiller motstanderne i 2x45 enda, til det må vi trene mer på feltet sånn vi gjør nå.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 10.08.2023 21:51    Post subject: Reply with quote

Veldig god 1. omgang. Her er det mange som skinner. Fantastisk artig å se hvordan vi kjapt og presist spiller oss gjennom Hearts midtbane, og skaper store problemer for dem. Vi kunne og burde ledet mer før kreftene tok slutt.
Mange som leverer godt, altså. Hele laget henger godt sammen, men selvsagt er Nypan sensasjonell. Sammen med Tobias pg Holse går det for fort for skottene. Isak gjør en svært god jobb på topp. Vinner dueller og distribuerer. Emil F. er en ving som vi liker dem. Synes også Ulrik står fram som en meget solid stopper med teknikk og pasningsfot. Og så må jeg dessverre si det igjen. Reitan mangler for mye til å være stopper, deriblant teknikk og duellstyrke.

Andre omgang ble en nedtur. Synd skottene scorer på sin eneste sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 10.08.2023 22:00    Post subject: Reply with quote

jeg gentager lige mig selv - den her kamp kunne vi have vundet 3 el. 4-0 - hvorfor i alverden stopper vi med at spille fodbold - vi er bedre end skotterne. Og så foretager træneren nogle dybt underlifte indskiftninger/rokeringer der gør os dårligere. Vi har vel stadig en mulighed for avancement men det bliver svært nu - og hvis vi ryger ud vil jeg alle dage sige vi tabte den hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1291

PostPosted: 10.08.2023 22:03    Post subject: Reply with quote

Hadde vi vært mer tålmodige (rutinerte) hadde vi holdt mer på ballen og ikke blitt så slitne og dertil måttet bytte.
-det der med "å gå ut å sette nr3" kan fort bli litt for utålmodig.., men
SYnd ikke Isak og Emil treffer på de to store vi har der med en gang.

Laget får god trening, det er bare synd at TIL har alle marginer med seg i år.
-men nå må vi spille andre typer treningskamper neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Kronprinsen
Junior


Joined: 04 May 2018
Posts: 27

PostPosted: 10.08.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje de siste kampene har tatt litt på og vi ble slitne i 2. omg (håper det). Hatt en del skader også. Lengre hvileperiode nå, så kommer vi sterkt tilbake. Jeg synes at vi viste i 1. omgang at vi er klart bedre enn de.

Uansett deilig å ha ledelsen etter hjemmekamp, viktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.08.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kunne satt innpå Sæter når Isak ble sluttkjørt (eller omvendt) så ville det vært mye lettere å få etablert eget angrep. Ville også hjulpet å ha en kantspiller å sette inn når Nelson måtte av.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2095

PostPosted: 10.08.2023 22:10    Post subject: Reply with quote

Første omgangen var noe av det beste vi har levert i år,men en litt uventet kampplan med å ligge kompakt og være aggressive i press-spillet for å skape kontringer. I tillegg til Nypan som var glitrende så synes jeg Børkeeiet var meget bra og Andersson var defensivt flere knepp opp fra Cornic.
Fredriksen virker å være ett kupp til 100k euro.
Nelson både god og frustrerende på samme tid.
Sa set til sidemannen i pausen at vi kom til å slite stort i andre, første omgang var utrolig kraftkrevende og Hearts flinke i possesion.
Vår akilleshæl er i tillegg til at stopperne er fullstendig udugelige på innlegg fra kant er at vi ikke har ett rolig grunnspill der vi holder ball i laget og lar motstander løpe. To trekk og så opp med den er stort sett basisplanen vår.
Maalen for 5 for kampplan i første og 2 for kampledelse i andre, både feil og for sene bytter.
Men det er håp ennå
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4687

PostPosted: 10.08.2023 22:28    Post subject: Reply with quote

Pereira terningkast: 1

Nypan: 9
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 10.08.2023 22:34    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Hvis vi kunne satt innpå Sæter når Isak ble sluttkjørt (eller omvendt) så ville det vært mye lettere å få etablert eget angrep. Ville også hjulpet å ha en kantspiller å sette inn når Nelson måtte av.


Det hadde allikevel vært bedre å sette inn Holte enn hjelpesløse Wiedesheim-Paul. Joda, det hadde sikkert vært bedre å sette RWP på vingen enn som midtspiss, men jeg mener vi burde kunne hatt noe helt annet å sette inn på venstrekanten.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2023 23:18    Post subject: Reply with quote

Det vi lider litt av i denne kampen, er at vårt beste lag også består av våre beste tekniske spillere (Minus Skjelbred). Disse spillerne har sine svakheter i det fysiske, gjerne utholdenhet, og da er man avhengig av å kontrollere kampen med ballen både for å forsvare oss, og for å stå løpet.

Midtveis i kampen har vi for lite ballinnehav, så Thorvaldsson, Nypan, Frederiksen, Holse og Nelson går seg tomme. Da har vi ingen på benken som kan komme inn og tilby ny offensiv kraft. I stedet har vi en hel gjeng spillere i Cornic, Tagseth, Bjørlo og Santeri som er veldig gode til å holde intensiteten i 90 minutter.


Normalt ville jeg foreslått å ofre 1 offensiv spiller til returoppgjøret, slik at vi har flere strenger å spille på mot slutten av kampen. Dessverre er vi fortsatt så tidlig i Maalen sitt trenerinntog, at jeg ikke helt stoler på å sette Tagseth eller Santeri som indreløpere med Nypan eller Frederiksen på benk.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18558

PostPosted: 11.08.2023 08:04    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Er redd vi blir løpt overende av skottene om vi ikke starter med Väänänen i returoppgjøret. Vi får mye bedre kontroll med han på midten defensivt.


Uenig. Vi hadde tapt i går med Santeri sentralt. Børk styrer midtbanen bra i 1. omgang (men ja, mister det i 2.omg) og ikke minst vinner han veldig mye i lufta mot den tjukke stjernespissen til Hearts. Santeri ville tapt de duellene hver gang. Mulig bortekampen vil bli litt mer på Santeris premisser, men vi trenger Børks ro med ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2023 09:02    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi ikke spiller med Reitan i midten har vi gode muligheter. Vi vil få muligheten på overganger der borte. De hadde kun lange baller inn i 16m og lignet mye på oss under Rekdal.
Sam/Håkon bør kanskje inn sammen med Jenssen og Reitan ut på back.
Vi vil bli utfordret på venstre siden da Nelson/Pereira er mye bedre offensivt enn defensivt.
Får vi et mål kan vi klare det. De kommer til å pumpe inlegg og skyte fra alle kanter så vi må være opp i press på en helt annen måte enn i går.
50/50 fortsatt.
Som lag er vi bedre mener jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 11.08.2023 09:40    Post subject: Reply with quote

Vi blir for duellveike på innlegg i boks med alle de lave spillerne så enten må vi stoppe innleggene eller vi må spille med Røsten borte.

MEN, vi produserer sjangser folkens!! Wohooo RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 772

PostPosted: 11.08.2023 09:47    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
50/50 fortsatt.


Sammenlignet med forventningene på forumet her før kamp så er 50/50 en betydelig oppgradering etter første kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb