View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
36% |
[ 11 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
3% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Bjørlo |
|
0% |
[ 0 ] |
Børkeeiet |
|
6% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Holse |
|
36% |
[ 11 ] |
Sæter |
|
13% |
[ 4 ] |
Nelson |
|
3% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 30 |
|
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 27.07.2023 23:36 Post subject: |
|
|
Mye rart her nå..
Sist vi møte dem vant vi kun 2-1 borte og burde tapt den kampen.
Men vant 7-2 hjemme.
Fint at flere reserver fikk prøve seg.
Hearts blir noe annet men vi har en god sjanse. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 27.07.2023 23:45 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Mye rart her nå..
Men vant 7-2 hjemme.
Hearts blir noe annet men vi har en god sjanse. |
Du som er blitt positiviteten selv etter trenerbytte, hvilken positiv utvikling vil du trekke frem i dag? |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 28.07.2023 00:01 Post subject: |
|
|
I midtperioden var det gode bevegelser fremover, i bakrom.
Fin frispilling av Børkeeiet til tider.
Enkelte langballer i bakrom er bra, -bare trene på lite luft.
Vet ikke om vi skal kontrollere eller blir sliten av den nye måten å løpe på.
Bjørlo har ingenting.
Tagseth burde vært litt bedre, men naturlig nok uvant.
Lerkendal er stor. Holse-Tobias-Santeri, Cornic jage.
Synes Nelson skal holde krittet og kjøre skiKKelig enmoten, alt for mye inn i midten og trangt uten at Pereira klarte å true der ute. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.07.2023 07:05 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: |
Du som er blitt positiviteten selv etter trenerbytte, hvilken positiv utvikling vil du trekke frem i dag? |
Det er ingen som påstår at utvikling følger en rett lineær linje. At det kommer dårlige kamper er uungåelig, og at det skjer i en Europakvalikk-kamp mot et semi-proft britisk lag er ikke veldig overraskende. Sånt kommer til å skje med en spillergruppe med variabel selvtillit og kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 28.07.2023 07:50 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Ratatosk wrote: |
Det er ingen som påstår at utvikling følger en rett lineær linje. At det kommer dårlige kamper er uungåelig, og at det skjer i en Europakvalikk-kamp mot et semi-proft britisk lag er ikke veldig overraskende. Sånt kommer til å skje med en spillergruppe med variabel selvtillit og kvalitet. | t
Træneren må tage meget af skylden for det her. Hele vores venstre side sejler rundt og har absolut ingen forståelse for hvor de skal drible og hvornår de skal spille hurtigt og simpelt. Det er som om de lidt gør det forkerte hver gang. Der mangler simpelthen fodboldforståelse på på det her niveau. Vores midterforsvar er så også en katastrofe og når en back som Erlend kan gå ind og gøre det så klart bedre end dem vi har til rådighed - ja det siger meget. De skaber nul ro på spillet og slider også med at positionere sig. Og til sidst bliver jeg bare nødt til at sige at vores 3 centrale slet ikke evner at skabe ro og holde bolden i egne rækker. Tobias synes jeg var bedst uden at imponere - hans finske afløser kvitterede med at lave 17 frispark på de 15 minutter han nåede at spille. Nej flot fodbold fik vi ikke denne torsdag aften - Med få greb tror jeg bestemt jeg kunne have stillet et bedre og langt mere boldsikkert hold til opgaven. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 28.07.2023 09:07 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Mye rart her nå..
Men vant 7-2 hjemme.
Hearts blir noe annet men vi har en god sjanse. |
Det er et semiprofesjonelt lag på det laveste nivået som er mulig å komme i den turneringen med lavest nivå. Vi er et lag med mange spillere som tjener over millionen. For ikke å snakke om historien.
Så er jeg enig i at 1-2 i forrige bortekamp vi hadde mot dem også var svakt, men vi vant den i hvert fall.
Vi er rett og slett rævva for tiden, men samtidig bør et eliteserielag vinne 10 av 10 slike kamper mot en slik motstander på hjemmebane. Men, vi husker Stjørdals-Blink.. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 28.07.2023 09:15 Post subject: |
|
|
Bodø glimt spilte vel uavgjort borte mot Klaksvik i første kvalrunde i fjor, så skal ikke legge all verden i dette. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 28.07.2023 09:24 Post subject: |
|
|
Vi er ikke bedre enn at det merkes når vi bytter ut 3-4 spillere som normalt ville startet. Utover det så er det ingen krise med 2-2 borte, selv om måten det andre målet deres kom på var irriterende. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2023 09:27 Post subject: |
|
|
Det er stor forskjell på Santi og Bjørkis. Skjønner ikke de som som skryter så voldsomt av innhoppene til Bjørkis, vi blir veldig merkbart dårligere uten Santi i den sentrale rollen. |
|
Back to top |
|
 |
yaeger Junior
|
Posted: 28.07.2023 09:29 Post subject: |
|
|
Mine tanker om dagens kamp.
Tagseth har ingenting på banen å gjøre. Han har ikke fart, dårlig på mottak, svake pasninger, dårlig i posisjonsspillet og er ingen duellspiller. Hva gjør han på banen?
Nelson - Noen må lære han elementære ferdigheter med hodet. Jeg har til gode å se han vinne EN hodeduell, uansett størrelse på motstanderen.
Bjørkeiet var helt usynlig første 30, kanskje pga Crusaders slo langt og over midtbanen. Når han fikk ballen(feilvendt) så brukte han heller støttepasninger til stopperne(Rogers, som da slo ballen langt i bakrom) Ingen Skammelsrud dette.
Rogers, elendig i posisjoneringen, og svak i duellspill. Hadde dog godt driv framover og en del gode pasninger i bakrom.
Ellers..
Tviler STERKT på at vår reservekeeper hadde reddet skuddene som Andre Hansen gjorde idag.
Om Andre Hansen går i dette overgangsvinduet lukter kamp om å unngå kvalikk.
Sammenlign reservebenken på RBK kontra Molde, Bodø-Glimt og Viking? |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 28.07.2023 09:43 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til å krisemaksimere. Vi starter kampen svakt, men har god kontroll og skaper sjanser utover første og i andre omgang. Så er Crusaders heldige og får mål, og da endrer kampen karakter med pumping mot kjempen på topp. Da får vi panikk.
Jeg synes vi er på rett vei etter trenerskiftet, men er forberedt på noen humper i veien. Dette var en av dem. Det er absolutt lettere å se et mønster i hva vi prøver på. Imidlertid trengs det øving og repetering for å spillet vårt til å utvikle seg. At Nelson opererer som frimann tror jeg ikke skal legges på Maalen. Ei heller at Rogers er slapp på 0-1. Om noe, så blir det kanskje for mange bytter, og dette kan skape utrygghet. Helt ny midtbane, samt rokering i forsvarsleddet, slår ikke heldig ut. Men det kommer en kamp på søndag, og da var det muligens rett å rullere litt i går. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.07.2023 10:07 Post subject: |
|
|
Vi stilte med en helt ny midtbane og byttet ned i back rekka.
Disse kampene skal vi ikke briljere i . Ingen lag gjør det. Her skal vi bare komme igjennom. Så fikk reserver spille.Hacken spilte uavgjort mot semi proffer på Island men vinner selvsagt klart hjemme. Som vi også gjør. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 28.07.2023 10:17 Post subject: |
|
|
Ikke nødvendigvis lurt å analysere eller prøve å ta med seg mye fra slike kamper, men er det noe som bør være klart for alt og alle nå, så er det at Tagseth bør være ferdig. Reitan skal IKKE spille høyreback og Reitan og Sam på banen samtidig bør aldri skje igjen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.07.2023 10:36 Post subject: |
|
|
ibejnar wrote: |
Træneren må tage meget af skylden for det her. Hele vores venstre side sejler rundt og har absolut ingen forståelse for hvor de skal drible og hvornår de skal spille hurtigt og simpelt. Det er som om de lidt gør det forkerte hver gang. Der mangler simpelthen fodboldforståelse på på det her niveau. Vores midterforsvar er så også en katastrofe og når en back som Erlend kan gå ind og gøre det så klart bedre end dem vi har til rådighed - ja det siger meget. De skaber nul ro på spillet og slider også med at positionere sig. Og til sidst bliver jeg bare nødt til at sige at vores 3 centrale slet ikke evner at skabe ro og holde bolden i egne rækker. Tobias synes jeg var bedst uden at imponere - hans finske afløser kvitterede med at lave 17 frispark på de 15 minutter han nåede at spille. Nej flot fodbold fik vi ikke denne torsdag aften |
Dette var en presis oppsummering.
Jeg ser dessverre liten forskjell på Maalens RBK og Rekdals RBK, som er merkelig da Maalen er så tydelig på hvordan han vil spille. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 28.07.2023 10:39 Post subject: |
|
|
Ikke så lenge siden Tagseth var en av de bedre på laget. Kan være at formen pluss nytt system pluss mer usikkerhet gjør at han nå ser dårligere ut enn han er. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2023 12:38 Post subject: |
|
|
Henri wrote: |
Jeg ser dessverre liten forskjell på Maalens RBK og Rekdals RBK, som er merkelig da Maalen er så tydelig på hvordan han vil spille. |
Hei hei, det er ikke lov å si her inne.
Forskjellen er Santi og Sæter enn så lenge. Så får vi bare håpe det går i riktig retning. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.07.2023 13:32 Post subject: |
|
|
Jeg synes Børkeeiet gjør en relativt grei kamp og balanserer midtbanen trygt.
Men med Bjørlo på banen samtidig, blir det veldig lite frekvens i beina i midtbaneleddet. Tagseth surrer bare rundt, uten å klare å markere seg positivt.
Med først Skjelbred inn sentralt, og så Väänänen, ble det mer rotete.
Jeg skjønner at man må rotere på laget for å få i gang flere spillere og hvile andre, men Rogers og Sadiku griper ikke sjansen når de får den. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 28.07.2023 15:28 Post subject: |
|
|
Henri.
Der er jeg veldig uenig i deg.
Det er store endringer i spillet og ikke minst i tankegods. Det vises også på banen. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 28.07.2023 16:04 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | Jeg synes Børkeeiet gjør en relativt grei kamp og balanserer midtbanen trygt. |
Børkis klarer ikke å vende spillet. Så det i går, som i alle andre kamper. Tenk over det neste kamp du ser med han. Alle crosspasninger er svevende lomper som går rett til en motspiller.
Når man møter lag som legger seg lavt er det helt nødvendig å vende spillet raskt, og da må vi ha en dyp midtbanespiller som både har overblikk og pasningsfot. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 28.07.2023 16:18 Post subject: |
|
|
Jeg ser og observerer både plusser og minuser, ellers takk for tipset.
Tenk over at det ble vesentlig verre når Skjelbred og Väänänen overtok plassen. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 28.07.2023 16:28 Post subject: |
|
|
Hoven Evland Jr. wrote: | Jeg ser og observerer både plusser og minuser, ellers takk for tipset.
Tenk over at det ble vesentlig verre når Skjelbred og Väänänen overtok plassen. |
Sorry to say men Per har slet ingen ro over sit spil - det er så stressende at se ham derinde efterhånden. Jeg er enig i at vi mistede vildt meget momentum da Tobias og Bjørlo gik ud. Ik fordi de var specielt gode en det der kom ind var bare værre.
Det er stadig ud over min forstand at vi kan have så mange central midt spillere og faktisk ingen med et offensivt fiber i sig. Men vildt mange middelmådige - og nu kan jeg så læse mig frem til at trænerteamet så også ser Tagseth som central midt. Det bliver mere og mere underligt. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 28.07.2023 16:35 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Hacken spilte uavgjort mot semi proffer på Island men vinner selvsagt klart hjemme. Som vi også gjør. |
Klaksvik fra Færøyene, med Magne Hoseth og Daniel Berg Hestad på trenerbenken og russegutten Vegard på midtstopperplass, som rundspilte og slo ut Ferencvaros i forrige runde. Spilte uavgjort mot Høgmos Häcken igår attpåtil.
Cup er cup, ser det ut til at folk glemmer litt. Vi har slitt mot semiproffer før, i Valur og Breidablik, og sikkert flere som jeg ikke kommer på i farta. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
|