English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
3%
 3%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
5%
 5%  [ 3 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
1%
 1%  [ 1 ]
Väänänen
8%
 8%  [ 5 ]
Bjørlo
1%
 1%  [ 1 ]
Holse
3%
 3%  [ 2 ]
Sæter
14%
 14%  [ 8 ]
Ingason
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
61%
 61%  [ 35 ]
Total Votes : 57

Author Message
Troillongan
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 08:37    Post subject: Reply with quote

Sæter er den beste spissen vi har. Om han er obos nivå sier vel mest om konkurentene hans. Enig at han har oppført seg noe spesielt og også enig i at utgående kontrakt tilsier benk, men om vi koster på oss å benke Sæter kan vi faktisk rykke ned (sånn helt seriøst). Det er vel kanskje å dra det litt langt for å sette et eksempel for en spiller. Realiteten er at vi har en drøss spisser hvorav ingen er gode nok til å være her i utgangspunktet.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 08:40    Post subject: Reply with quote

Nei.
Det som er å dra det langt er å tro at Sæter er så mye bedre enn de andre vi har at det vil bety forskjell på nedrykk eller ikke.

Aga/sadiku er like gode/dårlige og har ikke oppført seg som idioter.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 08:42    Post subject: Reply with quote

På treningene jeg har sett har Nypan vært litt junior... Det kan være derfor.
Fin teknikk men mister ballen en del og svak i duellene på de treningene jeg har sett.
Med han og Santi sammen kan det bli for puslete på midten kanskje.
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 01.07.2023 09:25    Post subject: Reply with quote

Nypan på høyre ving, han var jo god der framme nylig. Ok fart, bra teknikk, god offensivt.
2mas
Sjef

PostPosted: 01.07.2023 11:09    Post subject: Reply with quote

NRK spør også Maalen om han er bekymra for at det skal bli for mykje endring for spelarane på for kort tid. Slik lyder svaret:

– Eg skulle til å seie at «bilen går bra»? Å spørje om det no, skjønar eg ingenting av. Eg opplever at vi har ei spelargruppe og heil klubb som har lyst til å hente ny energi av dei endringane vi har gjort og få laget inn på ein ny kurs. Det er først og fremst fokus på det. Så skjønner alle saman at vi må ha litt tid for å jobbe inn dette her, seier han.

– Det er som eg seier til gutane: Vi må øve kvar einaste dag på det vi skal gjere og bli gode i rollene våre, men ikkje minst må vi jobbe veldig godt i relasjonar og strukturane våre, legg han til.

Samstundes erkjenner han at litt meir tid før dei avgjerande kampane ikkje hadde vore ei ulempe.

– Ja, vi skulle gjerne hatt tolv veker pre-season. Og hatt mykje meir tid, spesielt med tanke på kor mange endringar vi gjer. Men vi bestemde oss for å gjere det, det var delvis ei bestilling frå klubben òg. Vi ønskjer å gjere ei retningsendring no, brått og brutalt, og veit at vi tek ein risiko på at det kan ta litt meir tid enn vi ønskjer oss. Men vi har framleis kjempetru på at vi skal få det laget her til å sjå bra ut i den nye strukturen, seier Maalen.

Les meir: RBK-trenaren reagerer: – Å spørje om det no, skjønar eg ingenting av

BDESupermanStrand wrote:
Hvorfor har vi en indreløper på venstreback? Er venstrebacken vår (Adrian) så dårlig?

Kan handle om at Tagseth skal få en ny sjanse? Men han innrømmer sjøl at det er uvant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Eg skulle til å seie at «bilen går bra»? Å spørje om det no, skjønar eg ingenting av.

Høres ut som han er på vei inn i forsvarsposisjon allerede etter et par uker. Journalister stiller «dumme» spørsmål i blant. Sånn er det.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 01.07.2023 18:22    Post subject: Reply with quote

Og når journalister stiller dumme spørsmål må dem forvente å få høre det. Handler ikke om at han går i forsvarsposisjon
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 19:17    Post subject: Reply with quote

Eggen brukte Strand på back.
Drillo brukte Skammels på back.
Det gikk helt fint det.
Eddi er ikke god nok på midtbanen og knapt ok på back.
Perreira eller AdamA bør spille venste back.
Ståle
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 19:50    Post subject: Reply with quote

AdamA kan vel ikke spille noe som helst før 1. august?
Back to top
1874
Senior

PostPosted: 01.07.2023 21:38    Post subject: Reply with quote

Andersson er klar, Noah må vente til august
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 22:26    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Nei.
Det som er å dra det langt er å tro at Sæter er så mye bedre enn de andre vi har at det vil bety forskjell på nedrykk eller ikke.

Aga/sadiku er like gode/dårlige og har ikke oppført seg som idioter.

Du tok ikke poenget mitt der ser jeg. Det jeg mener er at vi har stilt oss selv i en posisjon der vi ikke kan satse på at noen blomstrer om 4 mnd. Vi må stille med de beste (minst dårlige) vi hsr. Årsak? Vi må plukke poeng, ellers er vi faktisk i fare for nedrykk. Vi har en helt middelmådig stall, men lav selvtillit på toppen. Jeg er helt enig i retningen vi har tatt, men er veldig spent på timingen for byttet. Jeg er sikker på at Maalen får dreisen, men hvor kjapt greier han det? Holder det at vi er i flyten i oktober? Med en bedre stall hadde det gått fortere, men jeg er sannelig spent denne gangen.

At Aga/finnen er like gode som Sæter tror jeg vi begraver først som sist, her blir vi ikke enige uansett.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 01.07.2023 22:47    Post subject: Reply with quote

Spent på oppstillingen imorgen. At Reitan er forfremmet til kaptein tolker jeg som at han skal spille midtstopper sammen med Jenssen. Det betyr vel Cornic inn. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg ser på som vårt beste stopperpar, men Sam og Jenssen blir kanskje for tregt?

Antar Aga får fornyet tillit, om ikke Sæter er kampklar.

Synes ellers det er litt vanskelig å stille opp de fremste 6, i hvert fall så lenge vi ikke har noen klare vinger.

Håper på noe sånt:

Hansen

Cornic - Reitan - Jenssen - Pereira

Holse - Väänänen - Skarsem

Ingason - Aga/Sæter - Nypan

skien88
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 01:10    Post subject: Reply with quote

Føler vi taper denne, har vanskelig for å se hvem som skal score målene. Atanga senker oss.
Back to top
tobbis1
Senior

PostPosted: 02.07.2023 06:31    Post subject: Reply with quote

Nå må treneren ta ut et lag med tanke på den enkeltes godfot, dvs HOLSE SOM INDRELØPER. Taper vi mot Aalesund er vi faresonen for nedrykk!
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 02.07.2023 07:14    Post subject: Reply with quote

Vi taper mot Aalesund med Holse som ving.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 08:09    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Når Holse kom var han tiltenkt en kantrolle. Han begynte også der
Nå sist virket det litt som at han var lite interessert i å gjøre en god innsats i den rollen. Han er kanskje redd for ikke å bli solgt til Tyskland hvis han ikke får vist seg fram på midtbanen!.
Han var svak offensive og direkte lat defensivt med jukse løp tilbake hver gang.

Håper på bedring på Indreløper plass

Enig set i lyset af hvad vi normalt ser fra ham. Men igen han står stadig bag 90% af de ting vi skaber offensivt. Så længe medspillerne omkring ham er så langt fra hans niveau i tanke og handling ser vi aldrig den bedste udgave. Og slet når vi placerer ham på kanten. Tror desværre det fortsætter sådan fordi vi ikke har formået at købe en højrekant. Men istedet har 4-5 lige dårlige angribere, hvor måske Ole faktisk er den mindst dårlige. Denne gang tror jeg desværre ikke på nogen overtaler Holse til at tro på projektet og forlænge.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 09:01    Post subject: Reply with quote

Denne kampen er viktig. Med seier får laget litt ro og selvtillit, noe som er helt nødvendig når ny spillestil skal øves inn. Taper vi, er det en bekreftelse på at høsten blir en kamp for å overleve. Svaret har vi litt før klokka sju, men jeg frykter at Aafk under sin nye trener kommer til å slå oss. Det blir i hvert fall ingen lett match mot et bunnlag. Christian Johnsen har vel for øvrig erfaring i hvordan man fillerister RBK.

Skal vi ta poeng, må backrekka vår opp på et helt annet nivå. For det første må alle personlige feil lukes vekk. Vi kan ikke fortsette å gi bort gavepakker defensivt. At det er Rogers, Jensen og Tagseth som er tre av våre førstevalg, gjør meg ikke optimistisk mtp. at det skal gå knirkefritt. Når de samtidig skal jobbe inn en ny måte å tenke forsvar på, tenker jeg at risikoen for billige baklengs er til stede på Sunnmøre.

Vil si meg enig i at Holse bør foretrekkes som indreløper. Jeg synes trenerteamet tar stor risiko ved å sette lagets mest kreative spiller i en posisjon hvor han ikke får utnyttet sin godfot. Han er også ballsikker og har stor motor, og vil være viktig for at vi skal klare å ta vare på ballen og distribuere den effektivt framover. Om det er Skarsem, Nypan eller evt. Tagseth som skal ta den andre indreløperrollen, synes jeg er vanskelig å si. Det naturlige valget, Skjelbred virker dessverre å gjøre mye feil og å være på etterskudd.

I angrepsleddet har vi også andre utfordringer. I 4-3-3 trenger vi en spiss som kan vinne dueller, ta imot ball og legge igjen/sende den videre til spillere på løp. Aga blir for lett, og har heller ikke ballferdigheter til å mestre rollen. I vår formasjon tror jeg han er best som kant, lik den Brattbakk hadde da vi spilte med ham og Rushfeldt. Men om Aga faktisk skal foretrekkes framfor Kristall, er en annen sak. Da står vi igjen med Sæther som oppspillspunkt. Ikke ideelt det heller, men han er det beste alternativet, i og med at Isak og Noah er utilgjengelige, samt at Sadiku tydeligvis er funnet for lett.

Mangelen på naturlige kanter er for øvrig prekær når vi må omskolere midtbanespillere, spisser og backer for å fylle formasjonen. Skarsem kunne fungert på kant, da han har ferdigheter en mot en, men jeg er skeptisk til prosjekt omskolering for å få kabalen til å gå opp.

En mulig 11er:

Hansen
Reitan - Rogers - Jensen - Pereira
Skarsem - Vänänen - Holse
Nypan - Sæther - Kristall
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 02.07.2023 09:56    Post subject: Reply with quote

Hva har Kristall vist? Han har ikke fart, ikke skuddfot og generelt ganske veik i duellene. Tunnelsyn til tider har han også. I må ha fart på kantene. Da er Skarsem bedre på kant. Og dersom Tagseth absolutt skal spille back ville jeg kjørt Pereria som ving da han har både målteft, fart og gjennombruddskraft. Brukbare innlegg slår han også.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 10:30    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ha gamblet på å bruke Perreira på venstre kant
Defensivt ville det hjulpet Eddie mere enn Kristall.
Offensivt ville han ihvertfall hadt mere trøkk en Kristall og fått ballen inn oftere til Ole.
Jeg er sikker på at Ole starter og han vil Score mål i dag
kristobal
Legende

PostPosted: 02.07.2023 10:37    Post subject: Reply with quote

Legger dette innlegget også her, siden ingen av avisene i byen fant det verdt å ta inn:

Gjett om RBK kommer til å vinne mange kamper fremover

Svein Maalen er ny trener for Rosenborg. Et meget godt valg. En trener med stor kunnskap om nettopp den fotballen RBK skal stå for. Fotball der det først og fremst handler om hva RBK selv skal gjøre på banen, mindre om hva som er motstanderens styrker og svakheter.

Vi kommer antakelig til å se forandring ganske raskt, med angrepsfotball og spill gjennom midtbanen i medløp.

Timingen kunne ikke vært bedre - eller verre. RBK går nå inn i månedene der resultatene alltid er gode: Juli, august og september. Fra 2009 frem til i dag har RBK bare i én sesong plukket mindre enn to poeng per kamp i gjennomsnitt i denne perioden. Noen gode og mange dårlige RBK-utgaver. Felles er at resultatene og derigjennom også prestasjonene alltid er gode om sommeren og inn i høsten.

Unntaket fra minst to poeng i snitt er 2014, da Kåre Ingebrigtsen kom inn og endret såpass mye at RBK tapte de tre første bortekampene under hans ledelse og havnet rett under snittet. Siden gikk alt på skinner både hjemme og borte. Lenger tilbake var 2008 ganske lik 2014, da Hamrén akkurat hadde tatt over, mens 2007 og 2005 er unntakene som bekrefter regelen, for å si det på den måten. Ellers er det ensidig i nyere tid.

Kjetil Rekdals RBK startet omtrent like dårlig i fjor som i år, men poengfangsten snudde totalt fra juli av. Og det snudde ikke med Casper Tengstedt, det snudde før. Eirik Hornelands RBK åpnet like dårlig som årets utgave. Det snudde i juli da også, og i august var Rosenborg nærmere Champions League enn noen gang siden 2010 da Nils Arne Eggen nesten tok laget dit.

Det vil være helt uventet hvis Svein Maalens RBK ikke tar rundt 25 poeng på de elleve kampene de neste tre månedene. Ergo vil nok Rosenborg ha passert 40 poeng i september, og ligge i posisjon til medalje. Men det hadde de antakelig også gjort uten trenerskiftet. Juni startet med fire poeng på to kamper og pilen pekte - om ikke i været, så i rett retning. Som normalt på denne tiden.

Jeg er spent på om styret, media og supportere evner å ha dette i bakhodet. Hvis ikke, kunne timingen ikke vært verre for trenerskiftet. På den annen side ville å fortsette med Rekdal kunne skapt mer forvirring igjen i høst.

Derfor må vi være mest opptatt prestasjoner i tiden fremover. Prestasjoner, prestasjoner, prestasjoner. Poengene har alltid kommet i denne perioden. Så å eventuelt kalle det en stor snuoperasjon utpå høsten bare på bakgrunn av større poengfangst enn i vår gir liten mening. Rosenborgs permanente løsning må vurderes på potensialet til å utvikle klubben og laget videre.

Det kan godt være Svein Maalen. Men hvorfor ikke da ansette ham permanent allerede nå?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 10:53    Post subject: Reply with quote

Ålesund har tapt ni av elleve kamper(!) og scorer et halvt mål i snitt per kamp så her møter vi et Obos-lag og årets enkleste bortekamp. Burde være grei skuring med tanke på at Maalen har fått ett par uker til å terpe mønstre nå.

Maalen har mye erfaring med Obos-lag Wink

Blir verre å vinne de neste to hjemmekampene.
Toilling
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 11:49    Post subject: Reply with quote

Vinnerlaget ser slik ut, alt annet er nedgradering og store forskjeller vil gi tap.

Tangvik

Cornic - Reitan - Jenssen - Pereira

Holse - Väänänen - Tagseth

Aga - Sæter - Ingason
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 02.07.2023 11:55    Post subject: Reply with quote

Bra toilling, liker at du også bytter ut Hansen, han er over bakketoppen nå. Jeg ville hatt inn Nypan for Ingason da...
andrezinho
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

- Forventer fremgang, forventer at vi ikke mister ballen så mye, at vi ikke sprekker opp så mye, også forventer jeg at vi går til kampen med ganske stor respekt for motstanderen, at det er bortekamp og her trenger vi å starte med det enkle på en måte, være litt enklere i spillet vårt.

Maalen i Fotballfeber fra fredag.

Virker heldigvis å ha fått en realitycheck etter første kamp. Håper på skjev variant og at vi klarer å utnytte det at også AaFK er helt ferske i 4-3-3. Tror dette blir en svært tøff bortekamp mot et AaFK med ny giv som er i "cupfinalemodus" før hjemmekamp mot RBK.

Last edited by andrezinho on 02.07.2023 12:23; edited 3 times in total
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.07.2023 12:18    Post subject: Reply with quote

Det er fint du har tiltro til at Maalen fikser laget på 2 uker. Rekesmørbrødet klarte å tape for Blink etter 18mnd og 40millioner på spillerkjøp.
En haug med villehøns ledet av OBOS gutta kan faktisk klare å slå Åfk. Det vil være en trener bragd av Maalen.
Klarer de U er det veldig bra. De har spillere som kun har pola ball ukontrollert og tatt kråkefot i 2 år.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Next
Page 4 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb