| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jenssen |
|
5% |
[ 3 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skarsem |
|
1% |
[ 1 ] |
| Väänänen |
|
8% |
[ 5 ] |
| Bjørlo |
|
1% |
[ 1 ] |
| Holse |
|
3% |
[ 2 ] |
| Sæter |
|
14% |
[ 8 ] |
| Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
61% |
[ 35 ] |
|
| Total Votes : 57 |
|
| Author |
Message |
Troillongan Veteran
|
Posted: 01.07.2023 09:37 Post subject: |
|
|
Sæter er den beste spissen vi har. Om han er obos nivå sier vel mest om konkurentene hans. Enig at han har oppført seg noe spesielt og også enig i at utgående kontrakt tilsier benk, men om vi koster på oss å benke Sæter kan vi faktisk rykke ned (sånn helt seriøst). Det er vel kanskje å dra det litt langt for å sette et eksempel for en spiller. Realiteten er at vi har en drøss spisser hvorav ingen er gode nok til å være her i utgangspunktet. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.07.2023 09:40 Post subject: |
|
|
Nei.
Det som er å dra det langt er å tro at Sæter er så mye bedre enn de andre vi har at det vil bety forskjell på nedrykk eller ikke.
Aga/sadiku er like gode/dårlige og har ikke oppført seg som idioter. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.07.2023 09:42 Post subject: |
|
|
På treningene jeg har sett har Nypan vært litt junior... Det kan være derfor.
Fin teknikk men mister ballen en del og svak i duellene på de treningene jeg har sett.
Med han og Santi sammen kan det bli for puslete på midten kanskje. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 01.07.2023 10:25 Post subject: |
|
|
Nypan på høyre ving, han var jo god der framme nylig. Ok fart, bra teknikk, god offensivt. _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2023 12:09 Post subject: |
|
|
NRK spør også Maalen om han er bekymra for at det skal bli for mykje endring for spelarane på for kort tid. Slik lyder svaret:
– Eg skulle til å seie at «bilen går bra»? Å spørje om det no, skjønar eg ingenting av. Eg opplever at vi har ei spelargruppe og heil klubb som har lyst til å hente ny energi av dei endringane vi har gjort og få laget inn på ein ny kurs. Det er først og fremst fokus på det. Så skjønner alle saman at vi må ha litt tid for å jobbe inn dette her, seier han.
– Det er som eg seier til gutane: Vi må øve kvar einaste dag på det vi skal gjere og bli gode i rollene våre, men ikkje minst må vi jobbe veldig godt i relasjonar og strukturane våre, legg han til.
Samstundes erkjenner han at litt meir tid før dei avgjerande kampane ikkje hadde vore ei ulempe.
– Ja, vi skulle gjerne hatt tolv veker pre-season. Og hatt mykje meir tid, spesielt med tanke på kor mange endringar vi gjer. Men vi bestemde oss for å gjere det, det var delvis ei bestilling frå klubben òg. Vi ønskjer å gjere ei retningsendring no, brått og brutalt, og veit at vi tek ein risiko på at det kan ta litt meir tid enn vi ønskjer oss. Men vi har framleis kjempetru på at vi skal få det laget her til å sjå bra ut i den nye strukturen, seier Maalen.
Les meir: RBK-trenaren reagerer: – Å spørje om det no, skjønar eg ingenting av
| BDESupermanStrand wrote: | | Hvorfor har vi en indreløper på venstreback? Er venstrebacken vår (Adrian) så dårlig? |
Kan handle om at Tagseth skal få en ny sjanse? Men han innrømmer sjøl at det er uvant. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.07.2023 12:59 Post subject: |
|
|
| Quote: | | – Eg skulle til å seie at «bilen går bra»? Å spørje om det no, skjønar eg ingenting av. |
Høres ut som han er på vei inn i forsvarsposisjon allerede etter et par uker. Journalister stiller «dumme» spørsmål i blant. Sånn er det. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 01.07.2023 19:22 Post subject: |
|
|
| Og når journalister stiller dumme spørsmål må dem forvente å få høre det. Handler ikke om at han går i forsvarsposisjon |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.07.2023 20:17 Post subject: |
|
|
Eggen brukte Strand på back.
Drillo brukte Skammels på back.
Det gikk helt fint det.
Eddi er ikke god nok på midtbanen og knapt ok på back.
Perreira eller AdamA bør spille venste back. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 01.07.2023 20:50 Post subject: |
|
|
| AdamA kan vel ikke spille noe som helst før 1. august? |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 01.07.2023 22:38 Post subject: |
|
|
| Andersson er klar, Noah må vente til august |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 01.07.2023 23:26 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Nei.
Det som er å dra det langt er å tro at Sæter er så mye bedre enn de andre vi har at det vil bety forskjell på nedrykk eller ikke.
Aga/sadiku er like gode/dårlige og har ikke oppført seg som idioter. |
Du tok ikke poenget mitt der ser jeg. Det jeg mener er at vi har stilt oss selv i en posisjon der vi ikke kan satse på at noen blomstrer om 4 mnd. Vi må stille med de beste (minst dårlige) vi hsr. Årsak? Vi må plukke poeng, ellers er vi faktisk i fare for nedrykk. Vi har en helt middelmådig stall, men lav selvtillit på toppen. Jeg er helt enig i retningen vi har tatt, men er veldig spent på timingen for byttet. Jeg er sikker på at Maalen får dreisen, men hvor kjapt greier han det? Holder det at vi er i flyten i oktober? Med en bedre stall hadde det gått fortere, men jeg er sannelig spent denne gangen.
At Aga/finnen er like gode som Sæter tror jeg vi begraver først som sist, her blir vi ikke enige uansett. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 01.07.2023 23:47 Post subject: |
|
|
Spent på oppstillingen imorgen. At Reitan er forfremmet til kaptein tolker jeg som at han skal spille midtstopper sammen med Jenssen. Det betyr vel Cornic inn. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg ser på som vårt beste stopperpar, men Sam og Jenssen blir kanskje for tregt?
Antar Aga får fornyet tillit, om ikke Sæter er kampklar.
Synes ellers det er litt vanskelig å stille opp de fremste 6, i hvert fall så lenge vi ikke har noen klare vinger.
Håper på noe sånt:
Hansen
Cornic - Reitan - Jenssen - Pereira
Holse - Väänänen - Skarsem
Ingason - Aga/Sæter - Nypan _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 02.07.2023 02:10 Post subject: |
|
|
| Føler vi taper denne, har vanskelig for å se hvem som skal score målene. Atanga senker oss. |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 02.07.2023 07:31 Post subject: |
|
|
| Nå må treneren ta ut et lag med tanke på den enkeltes godfot, dvs HOLSE SOM INDRELØPER. Taper vi mot Aalesund er vi faresonen for nedrykk! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 02.07.2023 08:14 Post subject: |
|
|
| Vi taper mot Aalesund med Holse som ving. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 02.07.2023 09:09 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Når Holse kom var han tiltenkt en kantrolle. Han begynte også der
Nå sist virket det litt som at han var lite interessert i å gjøre en god innsats i den rollen. Han er kanskje redd for ikke å bli solgt til Tyskland hvis han ikke får vist seg fram på midtbanen!.
Han var svak offensive og direkte lat defensivt med jukse løp tilbake hver gang.
Håper på bedring på Indreløper plass |
Enig set i lyset af hvad vi normalt ser fra ham. Men igen han står stadig bag 90% af de ting vi skaber offensivt. Så længe medspillerne omkring ham er så langt fra hans niveau i tanke og handling ser vi aldrig den bedste udgave. Og slet når vi placerer ham på kanten. Tror desværre det fortsætter sådan fordi vi ikke har formået at købe en højrekant. Men istedet har 4-5 lige dårlige angribere, hvor måske Ole faktisk er den mindst dårlige. Denne gang tror jeg desværre ikke på nogen overtaler Holse til at tro på projektet og forlænge. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 02.07.2023 10:01 Post subject: |
|
|
Denne kampen er viktig. Med seier får laget litt ro og selvtillit, noe som er helt nødvendig når ny spillestil skal øves inn. Taper vi, er det en bekreftelse på at høsten blir en kamp for å overleve. Svaret har vi litt før klokka sju, men jeg frykter at Aafk under sin nye trener kommer til å slå oss. Det blir i hvert fall ingen lett match mot et bunnlag. Christian Johnsen har vel for øvrig erfaring i hvordan man fillerister RBK.
Skal vi ta poeng, må backrekka vår opp på et helt annet nivå. For det første må alle personlige feil lukes vekk. Vi kan ikke fortsette å gi bort gavepakker defensivt. At det er Rogers, Jensen og Tagseth som er tre av våre førstevalg, gjør meg ikke optimistisk mtp. at det skal gå knirkefritt. Når de samtidig skal jobbe inn en ny måte å tenke forsvar på, tenker jeg at risikoen for billige baklengs er til stede på Sunnmøre.
Vil si meg enig i at Holse bør foretrekkes som indreløper. Jeg synes trenerteamet tar stor risiko ved å sette lagets mest kreative spiller i en posisjon hvor han ikke får utnyttet sin godfot. Han er også ballsikker og har stor motor, og vil være viktig for at vi skal klare å ta vare på ballen og distribuere den effektivt framover. Om det er Skarsem, Nypan eller evt. Tagseth som skal ta den andre indreløperrollen, synes jeg er vanskelig å si. Det naturlige valget, Skjelbred virker dessverre å gjøre mye feil og å være på etterskudd.
I angrepsleddet har vi også andre utfordringer. I 4-3-3 trenger vi en spiss som kan vinne dueller, ta imot ball og legge igjen/sende den videre til spillere på løp. Aga blir for lett, og har heller ikke ballferdigheter til å mestre rollen. I vår formasjon tror jeg han er best som kant, lik den Brattbakk hadde da vi spilte med ham og Rushfeldt. Men om Aga faktisk skal foretrekkes framfor Kristall, er en annen sak. Da står vi igjen med Sæther som oppspillspunkt. Ikke ideelt det heller, men han er det beste alternativet, i og med at Isak og Noah er utilgjengelige, samt at Sadiku tydeligvis er funnet for lett.
Mangelen på naturlige kanter er for øvrig prekær når vi må omskolere midtbanespillere, spisser og backer for å fylle formasjonen. Skarsem kunne fungert på kant, da han har ferdigheter en mot en, men jeg er skeptisk til prosjekt omskolering for å få kabalen til å gå opp.
En mulig 11er:
Hansen
Reitan - Rogers - Jensen - Pereira
Skarsem - Vänänen - Holse
Nypan - Sæther - Kristall |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 02.07.2023 10:56 Post subject: |
|
|
| Hva har Kristall vist? Han har ikke fart, ikke skuddfot og generelt ganske veik i duellene. Tunnelsyn til tider har han også. I må ha fart på kantene. Da er Skarsem bedre på kant. Og dersom Tagseth absolutt skal spille back ville jeg kjørt Pereria som ving da han har både målteft, fart og gjennombruddskraft. Brukbare innlegg slår han også. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.07.2023 11:30 Post subject: |
|
|
Jeg ville ha gamblet på å bruke Perreira på venstre kant
Defensivt ville det hjulpet Eddie mere enn Kristall.
Offensivt ville han ihvertfall hadt mere trøkk en Kristall og fått ballen inn oftere til Ole.
Jeg er sikker på at Ole starter og han vil Score mål i dag _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.07.2023 11:37 Post subject: |
|
|
Legger dette innlegget også her, siden ingen av avisene i byen fant det verdt å ta inn:
Gjett om RBK kommer til å vinne mange kamper fremover
Svein Maalen er ny trener for Rosenborg. Et meget godt valg. En trener med stor kunnskap om nettopp den fotballen RBK skal stå for. Fotball der det først og fremst handler om hva RBK selv skal gjøre på banen, mindre om hva som er motstanderens styrker og svakheter.
Vi kommer antakelig til å se forandring ganske raskt, med angrepsfotball og spill gjennom midtbanen i medløp.
Timingen kunne ikke vært bedre - eller verre. RBK går nå inn i månedene der resultatene alltid er gode: Juli, august og september. Fra 2009 frem til i dag har RBK bare i én sesong plukket mindre enn to poeng per kamp i gjennomsnitt i denne perioden. Noen gode og mange dårlige RBK-utgaver. Felles er at resultatene og derigjennom også prestasjonene alltid er gode om sommeren og inn i høsten.
Unntaket fra minst to poeng i snitt er 2014, da Kåre Ingebrigtsen kom inn og endret såpass mye at RBK tapte de tre første bortekampene under hans ledelse og havnet rett under snittet. Siden gikk alt på skinner både hjemme og borte. Lenger tilbake var 2008 ganske lik 2014, da Hamrén akkurat hadde tatt over, mens 2007 og 2005 er unntakene som bekrefter regelen, for å si det på den måten. Ellers er det ensidig i nyere tid.
Kjetil Rekdals RBK startet omtrent like dårlig i fjor som i år, men poengfangsten snudde totalt fra juli av. Og det snudde ikke med Casper Tengstedt, det snudde før. Eirik Hornelands RBK åpnet like dårlig som årets utgave. Det snudde i juli da også, og i august var Rosenborg nærmere Champions League enn noen gang siden 2010 da Nils Arne Eggen nesten tok laget dit.
Det vil være helt uventet hvis Svein Maalens RBK ikke tar rundt 25 poeng på de elleve kampene de neste tre månedene. Ergo vil nok Rosenborg ha passert 40 poeng i september, og ligge i posisjon til medalje. Men det hadde de antakelig også gjort uten trenerskiftet. Juni startet med fire poeng på to kamper og pilen pekte - om ikke i været, så i rett retning. Som normalt på denne tiden.
Jeg er spent på om styret, media og supportere evner å ha dette i bakhodet. Hvis ikke, kunne timingen ikke vært verre for trenerskiftet. På den annen side ville å fortsette med Rekdal kunne skapt mer forvirring igjen i høst.
Derfor må vi være mest opptatt prestasjoner i tiden fremover. Prestasjoner, prestasjoner, prestasjoner. Poengene har alltid kommet i denne perioden. Så å eventuelt kalle det en stor snuoperasjon utpå høsten bare på bakgrunn av større poengfangst enn i vår gir liten mening. Rosenborgs permanente løsning må vurderes på potensialet til å utvikle klubben og laget videre.
Det kan godt være Svein Maalen. Men hvorfor ikke da ansette ham permanent allerede nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.07.2023 11:53 Post subject: |
|
|
Ålesund har tapt ni av elleve kamper(!) og scorer et halvt mål i snitt per kamp så her møter vi et Obos-lag og årets enkleste bortekamp. Burde være grei skuring med tanke på at Maalen har fått ett par uker til å terpe mønstre nå.
Maalen har mye erfaring med Obos-lag
Blir verre å vinne de neste to hjemmekampene. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 02.07.2023 12:49 Post subject: |
|
|
Vinnerlaget ser slik ut, alt annet er nedgradering og store forskjeller vil gi tap.
Tangvik
Cornic - Reitan - Jenssen - Pereira
Holse - Väänänen - Tagseth
Aga - Sæter - Ingason |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 02.07.2023 12:55 Post subject: |
|
|
Bra toilling, liker at du også bytter ut Hansen, han er over bakketoppen nå. Jeg ville hatt inn Nypan for Ingason da... _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 02.07.2023 13:14 Post subject: |
|
|
- Forventer fremgang, forventer at vi ikke mister ballen så mye, at vi ikke sprekker opp så mye, også forventer jeg at vi går til kampen med ganske stor respekt for motstanderen, at det er bortekamp og her trenger vi å starte med det enkle på en måte, være litt enklere i spillet vårt.
Maalen i Fotballfeber fra fredag.
Virker heldigvis å ha fått en realitycheck etter første kamp. Håper på skjev variant og at vi klarer å utnytte det at også AaFK er helt ferske i 4-3-3. Tror dette blir en svært tøff bortekamp mot et AaFK med ny giv som er i "cupfinalemodus" før hjemmekamp mot RBK.
Last edited by andrezinho on 02.07.2023 13:23; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.07.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Det er fint du har tiltro til at Maalen fikser laget på 2 uker. Rekesmørbrødet klarte å tape for Blink etter 18mnd og 40millioner på spillerkjøp.
En haug med villehøns ledet av OBOS gutta kan faktisk klare å slå Åfk. Det vil være en trener bragd av Maalen.
Klarer de U er det veldig bra. De har spillere som kun har pola ball ukontrollert og tatt kråkefot i 2 år. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|