| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

mirar Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 19:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Fornøyd med det jeg ser, fortsetter han slik så blir det bra. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

1972 Miami Dolphins Legende

| 

Posted: 19.06.2023 19:53    Post subject:  | 
				     | 

| 

Hahaha    

Absurd men ikke overraskende å lese kritikk her inne dag 1 ja   

Han styrer etter de prinsippene han har lært seg, bra det. Så får vi håpe spillerne stiller seg bak han og prøver! 

Gleder meg til kamp! Og gleder meg til å se mer videoer fra treninger fremover   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Oppkast Proff

| 

Posted: 19.06.2023 19:56    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Forfriskende å høre ord som pasningskvalitet, harde pasninger og det å spille foran mann, mot for de jævlige sirupregimene som har vært de siste årene. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Nåssåladden Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 20:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det er jo mulig å finne opp hjulet flere ganger. Men Maalen har jo for det meste vært en moderat suksess i obosligaen hvor de kom på fjerdeplass eller noe sånt når de rykket opp og gjorde et toppår i eliteserien. Så lurer på hva slags standing han har blant spillerne. Med Henriksen i bakgrunnen så går det sikkert ikke veldig galt av sted. 

Men ingenting hadde vært bedre enn om det bare er å gå til bake til gamle prinsipper og vips så har man suksess.    

Spillesystem til side så mangler vi fortsatt stabile målscorere og vi slipper inn enkle mål som gjør det vanskelig å vinne kamper. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bedreviteren Proff

| 

Posted: 19.06.2023 20:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Oppkast wrote: | 	 		  | Forfriskende å høre ord som pasningskvalitet, harde pasninger og det å spille foran mann, mot for de jævlige sirupregimene som har vært de siste årene. | 	  

Har tilgode å høre trenere som sier «svake pasninger» og «(…) bak mann!».

Forventer at dette er helt elementært for guttespillere og oppover- inkl våre spillere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bedreviteren Proff

| 

Posted: 19.06.2023 20:05    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Nåssåladden wrote: | 	 		  | Spillesystem til side så mangler vi fortsatt stabile målscorere og vi slipper inn enkle mål som gjør det vanskelig å vinne kamper. | 	  

Er ingenting med spissene våre som tilsier at de skal begynne å score jevnt og trutt med mål, om de ikke blir lånt vekk til en Obos-klubb.

De er heldigvis unge, så det kan kanskje bare gå en vei. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Oppkast Proff

| 

Posted: 19.06.2023 20:13    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Quote: | 	 		  

Har tilgode å høre trenere som sier «svake pasninger» og «(…) bak mann!».

Forventer at dette er helt elementært for guttespillere og oppover- inkl våre spillere. | 	  

Helt elementære ting er jo det vi har har slitt mest med og vi har ikke klart å spille ut 3-4 divisjonslag fordi ballen går i sneglefart og oftest på tvers eller bakover.
  Last edited by Oppkast on 19.06.2023 20:14; edited 2 times in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Bedreviteren Proff

| 

Posted: 19.06.2023 20:13    Post subject:  | 
				     | 

| 

| ballbingen wrote: | 	 		   	  | h b wrote: | 	 		  | Hvordan var han mht å inkludere engelskspråklige spillere under treningen?  Eller gikk alt på norsk? | 	  

Kav trøndersk, visstnok noe engelsk en til en (Henriksen?). Norsklekse op fotballutrykk for utlendingene. Sier det blir mer engelsk i plenum når landslagsspillere (Island og Finland) kommer tilbake.

Tipper Maalen selv kunne trengt hjemmelekse i Engelsk også. | 	  

Maalen og Henriksen sr. kan ikke engelsk noen av dem dessverre. 

Hva er poenget med å ha treningene på trøndersk. Nordmenn er generelt gode i engelsk, mens utlendingene i RBK kan ikke norsk. Hvor er logikken. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 20:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Nåssåladden wrote: | 	 		  Det er jo mulig å finne opp hjulet flere ganger. Men Maalen har jo for det meste vært en moderat suksess i obosligaen hvor de kom på fjerdeplass eller noe sånt når de rykket opp og gjorde et toppår i eliteserien. Så lurer på hva slags standing han har blant spillerne. Med Henriksen i bakgrunnen så går det sikkert ikke veldig galt av sted. 

Men ingenting hadde vært bedre enn om det bare er å gå til bake til gamle prinsipper og vips så har man suksess.    

Spillesystem til side så mangler vi fortsatt stabile målscorere og vi slipper inn enkle mål som gjør det vanskelig å vinne kamper. | 	  

1995-2004 Hovding

2009-2011 Fyllingen (3.divisjon)

2012 Fyllingsdalen 2.divisjon 3.plass

2013 Fyllingsdalen 2.divisjon 4.plass

2014 Ã…sane 2.divisjon (vinner avdeling, opprykk)

2015 Ã…sane Obosligaen (11.plass)

2016 Ã…sane Obosligaen (10.plass)

Hvem sin trener CV tror du det er ?

Ikke alltid en CV sier alt om evnene til en trener. En skal huske at Maalen har vært kåret til årets trener i Eliteserien og stort sett hadde gode resultater i Ranheim, ressursene tatt i betrakning. Så gikk det nedover der helt på slutten, etter 6 år. Gi fyren en sjanse.
  Last edited by Sløvsekken on 19.06.2023 20:17; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Carl Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 20:16    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Bedreviteren wrote: | 	 		   	  | Nåssåladden wrote: | 	 		  | Spillesystem til side så mangler vi fortsatt stabile målscorere og vi slipper inn enkle mål som gjør det vanskelig å vinne kamper. | 	  

Er ingenting med spissene våre som tilsier at de skal begynne å score jevnt og trutt med mål, om de ikke blir lånt vekk til en Obos-klubb.

De er heldigvis unge, så det kan kanskje bare gå en vei. | 	  

Jøss, du var i dårlig humør.

Tror et gjenkjenbart spillesystem er akkurat det spissene våre trenger for å jevnlig komme til store sjanser. Målene kommer. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Nåssåladden Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 20:29    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Sløvsekken wrote: | 	 		  

1995-2004 Hovding

2009-2011 Fyllingen (3.divisjon)

2012 Fyllingsdalen 2.divisjon 3.plass

2013 Fyllingsdalen 2.divisjon 4.plass

2014 Ã…sane 2.divisjon (vinner avdeling, opprykk)

2015 Ã…sane Obosligaen (11.plass)

2016 Ã…sane Obosligaen (10.plass)

Hvem sin trener CV tror du det er ?

Ikke alltid en CV sier alt om evnene til en trener. En skal huske at Maalen har vært kåret til årets trener i Eliteserien og stort sett hadde gode resultater i Ranheim, ressursene tatt i betrakning. Så gikk det nedover der helt på slutten, etter 6 år. Gi fyren en sjanse. | 	  

Det er jo ikke sikkert det blir Europakøppspill og oppgjør mot Roma fordi man har trent Åsane eller Ranheim i Obosligaen. 

Som oftest ikke. Men ingenting hadde vært mer artig enn om det ble det. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

frank Proff

| 

Posted: 19.06.2023 20:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ref: youtube-klippet

Mannen gjør jo en utmerket Eggen imitasjon. Jeg regner med det er grunnen til at mange er litt skeptiske: Eggens tilbakekomst er jo det man har drømt om i denne klubben, og når man ser noe som ligner så jævlig mye blir man jo skeptiskt til om det kan være for godt til å være sant. For så heldige er man vel ikke en gang til?

Jeg er slettes ikke trygg på at Maalen egentlig greier å fylle de skoene, men hvor jævlig artig hadde det ikke vært om vi kunne hevde oss igjen  på denne måten? _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Neeskens Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 21:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det viktigste var å bli kvitt det amatør mølet vi hadde. Det bør folk her inne være glade for.

Vi må aldri synke så lavt igjen. 

Maalen skal vel kun starte reisen tilbake til dominans og angrepsvillig og artige fotball.

Det vil han klare utmerket. Så får vi se hva som skjer i 2024 og hvem som tar det videre.

Vi var mye mere direkte i dag og gjennom brudd sentralt i banen for å  så å gå bredt på sist 1/3. De kjørte ihvertfall 3forskjellige varianter i dag. Den hvor begge indreløperne starter samtidig var det trykk over.

Henriksen kan godt nok engelsk og coachet Nelson i dag.

Maalen er seg selv han og prøver ikke være Eggen.

De som har ment det vi holdt på med under Rekdal Frigård var meget bra og riktig for å bli dominerende igjen forstår lite fotball. De vil bli blåst av banen når de får se nye RBK etterhvert. _________________ Medløpere. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Carl Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 22:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Og så trenger en ikke legge lista så høyt som Eggen med en gang. Da blir det riv. Men det var en del på økta i dag som gir forhåpninger om at laget kan ligne på det mange etterspør. Rett til himmels går det sikkert ikke, men jeg tror vi har ei fin tid foran oss. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Sløvsekken Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 22:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Nåssåladden wrote: | 	 		  Det er jo ikke sikkert det blir Europakøppspill og oppgjør mot Roma fordi man har trent Åsane eller Ranheim i Obosligaen. 

Som oftest ikke. Men ingenting hadde vært mer artig enn om det ble det. | 	  

Naturligvis er det aldri noen garantier. Men nå var nå Maalen det beste vi kunne få tak i på kort sikt da, all den tid han var i klubben allerede. Vi må jo ha noen til å trene dette laget mens man finner ut hvem som skal overta den jobben permanent. Hvorvidt Maalen bør være kandidat til å overta permanent vet man bedre i november/desember. Jeg er ikke overbevist om at det nødvendigvis går rett til himmels jeg heller, men poenget er jo at det ikke er noe vits i å hugge huet av han før det er spilt en eneste kamp, og i allefall ikke pga CVen, for det er trenere med vesentlig svakere CV enn det der som har utrettet store ting i fotballen når de kom i de riktige omstendighetene, både her til lands og i de største ligaene. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Mikkelsen Veteran

| 

Posted: 19.06.2023 22:24    Post subject:  | 
				     | 

| 

| EspN wrote: | 	 		  | Her klager faktisk folk på at en trener er for lik eggen også..trur aldri rbk supportere blir fornøyd uansett. | 	  

Eh? Du for det til å virke som at Maalen serverer Eggen/Knutsen fotball og at RBK er i CL... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Nidarosballklubb Rutinert

| 

Posted: 20.06.2023 00:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Må ikke glemme at Maalen i tillegg til å ha vært trener også har vært analytiker i 6 år for Rosenborg under Tørum, Henriksen, Hamren, Eggen, Jönsdon og hadde en finger med i bl.a. Champions League i 2007 (1-1 borte mot Chelsea, to seire over Valencia) og Europa League i 2010. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Kamerat Ola Veteran

Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
  | 

Posted: 20.06.2023 06:52    Post subject:  | 
				     | 

| 

I mine øyne er ikke Maalen noe påtatt "Eggensk". Jeg synes han virker helt genuin. 

Det erjo ikke sånn at jeg tror vi kommer til å snitte 3 poeng fremover, men jeg tror vi kommer til å fremstå på en måte som er mye nærmere Rosenborg-identiteten enn tidligere regime. Fokus på det enkle, men viktige. Tror det blir gøy på søndag. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
  | 

Posted: 20.06.2023 08:15    Post subject:  | 
				     | 

| 

At han kommer fra en analytisk bakgrunn og KAN taktikk er jo et av de største plussene med Maalen. Så er det spennende om han får til å gjøre raske endringer under kamp, og om han har pedagogiske evner til lære bort det han kan til disse spillerne. Men jeg tror ikke det finnes mange bedre kandidater for oss på den taktiske sida. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

RbkUrge Veteran

| 

Posted: 20.06.2023 09:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg oppfatter heller ikke Maalen som en karikert Eggen. Ja, han er en høyrøstet trønder, og har kanskje litt lik dialekt/tonefall, men utover det opplever jeg ikke at han etterligner noen som helst. Mulig det bare er lenge siden vi har hatt en trøndersk trener?    

Veldig positiv til det jeg har sett så langt, så blir det spennende å se hvordan dette ser ut i kamp. _________________ Perché hai tradotto questa frase? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

EspN Veteran

| 

Posted: 20.06.2023 10:07    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Mikkelsen wrote: | 	 		   	  | EspN wrote: | 	 		  | Her klager faktisk folk på at en trener er for lik eggen også..trur aldri rbk supportere blir fornøyd uansett. | 	  

Eh? Du for det til å virke som at Maalen serverer Eggen/Knutsen fotball og at RBK er i CL... | 	  

Hvor har jeg skrevet det?jeg sa Rbk supportere må være glad for og få en trener som faktisk vil spille RBK fotball? 

Nå trener vi faktisk på en måte som er utviklende.

Forventningene har vel aldri vært lavere i RBK,Så folk håper vel ikke på så mye annet enn god offensiv fotball.

At laget prøver og spiller framover istedet for og ligge lavt og ødlegge for motstanderen.

Jeg ble bare bedre humør av og bytte spillestil til en stil alle rbk supportere står bak.

Så får vi bare se hvor gode vi kan bli. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Troillongen Senior

| 

Posted: 20.06.2023 10:46    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ã…Ã¥h! Blir sÃ¥ glad av Ã¥ lese her inne. Det er sÃ¥ deilig Ã¥ ha fÃ¥tt inn en trener som vi føler passer inn i klubben, og som gir oss hÃ¥p for RBK-framtiden! Jeg hÃ¥per dette blir suksess, som i offensiv gla’fotball og et trofé eller suksess i Europa minst annenhvert Ã¥r 😀 (Gjerne hvert Ã¥r, men det er viktigere med morsom fotball enn Ã¥ ta troféer hjem med kynisk drittfotball.)

| 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

attityd! Proff

| 

Posted: 20.06.2023 11:44    Post subject:  | 
				     | 

| 

Noen som ser/har sett treningen i dag? Rapport til oss med dagtidjobb pls?   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Hulken Rutinert

| 

Posted: 20.06.2023 11:46    Post subject:  | 
				     | 

| 

Den ansettelsen jeg er desidert mest positiv til siden Janne J.

Denne sesongen er "RBK spill" for meg langt viktigere enn resultatene så lenge vi ikke havner i nedrykksstriden.

Har trua for første gang på mange år   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

andrezinho Veteran

| 

Posted: 20.06.2023 12:10    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Det er vel bare RBK i Norge som kan tenke det er en god idè å legge om til "ultra attacking" og innføre et nytt system midt i en sesong man sliter, fremfor å gjøre ting enkelt. Dårlig risk/reward spør du meg, worst case her er at en spillergruppe som har vært langt nede får juling i de første kampene og maset om nedrykksstrid blir reelt. Men skjønner folk er enormt sulteforet på "RBK-fotball". | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|