English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 10:25    Post subject: Reply with quote

Dette var det jeg håpet på. Tror Henriksen alene hadde taklet dette bedre enn Reka. Maalen har i tillegg opplagt fotballforståelse og Eggen i ryggraden.

Tror nok han skal få kjørt seg i garderoben og i media, men det er såpass gode kapteinemner i laget at han burde få drahjelp i garderoben, og media er Henriksenmat.

Jeg tror det kan sette seg ganske fort i 433 - mange i laget har jobbet med dette før.

Gleder meg og regner med jeg spanderer på meg TV-pakke igjen.
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert

PostPosted: 17.06.2023 10:27    Post subject: Reply with quote

Nå vet vi hvertfall at det ikke står på kollektiv angrepsfokus på trening. Tilfeldigheter i angrepsspillet er det slutt på. Så får vi se.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 10:54    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lett å gå inn med kun 6 dager før sesongen begynner igjen. Han burde fått en hel oppkjøring. Men det kan han kanskje få mot 2024!.
Får han til noe av det beste han presterte i Ranheim med vårt spiller materialet kan det bli riktig bra.
Men det vil sikkert svinge en god del.
Ønsker ham og Trond lykke til.
sidney
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

Det som var mest imponerende i Ranheim, var at de spilte jevnt med og i perioder bedre enn RBK, nesten utelukkende med spillere som var veid for lett her. Det er ingen ting som er kjipere enn at spillere som er gode andre steder er elendige i Rosenborg.

Før var det motsatt. Jeg husker mange som på 90-tallet kom til Rosenborg og fikk fart på karrieren. Jeg håper Maalen får det beste ut av gruppa, og at han trener system, uavhengig av hvem som kommer og breier seg i garderoben. Vi trenger virkelig ikke spillere som er større enn laget akkurat nå.

Tenk om vi igjen kan bli en klubb der spillerne utvikler seg?
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 11:36    Post subject: Reply with quote

Har tatt opp abonnementet på TV2 Play igjen. Ikke kjent på håp og entusiasme som denne på årevis. Endelig noen som vil jobbe målrettet mot det RBK skal stå for. Det alene fortjener mine penger og tålmodighet.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 13:09    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig at Maalen lykkes. Han har liksom alt rett ved seg for å bli en suksessfull trener i RBK. Han er enda ung, og det er ikke gitt at han hopper på noe utenlandsjobb om han lykkes i Rosenborg. Potensielt kan man ha en trener i 20-25 år frem i tid (gitt at han lykkes selvsagt). Var ikke Eggen også rundt 40-45 år da han startet sin trenergjerning?

Edit: Lykkes ja.. Neutral

Last edited by RbkUrge on 17.06.2023 13:13; edited 3 times in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Du håper han mislykkes ? Wink
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 13:19    Post subject: Reply with quote

Håper også han lykkes, men ingen utvikling går konstant oppover, han vil høyst sannsynlig også få sin KI-knekk (ikke kunstig intelligens altså, eller skal vi snart få en AI replica av Eggen som trener kanskje?) som gir en "dip" i prestasjoner det ikke er tålmodighet for i klubben.
Back to top
Andy Pandy 27
Rutinert

PostPosted: 17.06.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Tror Maalen/Henriksen får tilbake mere struktur i angrespællet med en gang og det er egentlig nok for meg denne sesongen, så får vi se hvor langt oppopver det går. Tviler fortsatt litt på at Maalen er god nok i det lange løp, men håper selvfølgelig han motbeviser meg da han har den filosofien som vi maser om og attpåtil er trønder!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
BalleK
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 14:52    Post subject: Reply with quote

Lå veldig i kortene at Maalen kom til å ta over idet Rekdal fikk sparken. Maalen ser nok på dette akkurat som Ingebrigtsen gjorde da han kom som vikar: Dette er min STORE sjanse til å bli en legendarisk RBK-trener. Han er 110% motivert til å gjøre en god jobb. Håper han lykkes, men er litt skeptisk til om det er mulig å nå så langt med dagens spillere.

Lykke til!
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 14:53    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Det som var mest imponerende i Ranheim, var at de spilte jevnt med og i perioder bedre enn RBK, nesten utelukkende med spillere som var veid for lett her. Det er ingen ting som er kjipere enn at spillere som er gode andre steder er elendige i Rosenborg.

Før var det motsatt. Jeg husker mange som på 90-tallet kom til Rosenborg og fikk fart på karrieren. Jeg håper Maalen får det beste ut av gruppa, og at han trener system, uavhengig av hvem som kommer og breier seg i garderoben. Vi trenger virkelig ikke spillere som er større enn laget akkurat nå.

Tenk om vi igjen kan bli en klubb der spillerne utvikler seg?

Vel, var vel relativt mange eksempler på det motsatte også. Alexander Ødegaard, Christer George, Morten Knutsen, Karim Essediri, Roy Miller, Robbie Russel for å nevne noen.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 15:03    Post subject: Reply with quote

Ingen av dem kom på 90-tallet. Wink
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 15:18    Post subject: Reply with quote

Nei, kom på det selv. Er visst lenge siden 90-tallet etterhvert. Men kom under Eggen regimet de fleste av de.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 17.06.2023 15:21    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Vel, var vel relativt mange eksempler på det motsatte også. Alexander Ødegaard, Christer George, Morten Knutsen, Karim Essediri, Roy Miller, Robbie Russel for å nevne noen.

Det sier jo mye om hvor elendig scoutingen var til Rune Bratseth.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 15:24    Post subject: Reply with quote

Scouting har vel vært en akilleshæl for denne klubben de fleste sesonger. På det områder har vi vært akterutseilt av flere klubber i Norge i mange år.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

Den største fordelen med Malen og Henriksen, blir balansen i laget. Stallen vi har er ikke sterk nok individuelt til å spille med 3 stoppere og vingbacker. Blir bedre balanse med 2 stoppere og 2 backer, da det gir mer ro og oversikt i midtbaneleddet.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 19:04    Post subject: Reply with quote

Det Ranheim Maalen hadde suksess med var vel semi proffer.
Ã¥ den prestasjonen var virkelig bra.
Rekdal har kjøpt 7 spillere til 35-50 mill ? som alle har hatt null eller negativ utvikling.
Markedsverdien har sikkert falt 50% på alle.
Det var nok også med i ønsket om endring.
Håper målene kan få fart på dem
Barney
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 19:10    Post subject: Reply with quote

Maalen tar over er lag som ligger 4p over kvalik. Ingen forventer seriegull, men dette laget er mer enn godt nok til å kjempe om medalje allerede i år spillerstallen tatt i betraktning.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 19:15    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Tror Maalen ut året blir bra.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 17.06.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Det blir nesten uansett bedre, for dette laget er tross alt for bra til å være i nedrykkskampen.
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2023 00:49    Post subject: Reply with quote

Fikk avklart litt karrierefakta i dag:

Klubber som spiller: Heimdal og Kvik

Klubber som trener: Heimdal, Jevnaker, Bjerkealliansen, Skeid, Rosenborg (junior), Kattem (damer), Ranheim og J19-landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Goran
Proff

PostPosted: 18.06.2023 09:02    Post subject: Reply with quote

Bjarnes wrote:
Maalen tar over er lag som ligger 4p over kvalik. Ingen forventer seriegull, men dette laget er mer enn godt nok til å kjempe om medalje allerede i år spillerstallen tatt i betraktning.

Halvtomt eller halvfullt glass?
Vi er også syv poeng unna medalje.

Jeg tror vi hadde tatt medalje om Rekdal fortsatte, jeg tror i hvert fall vi gjør det nå med ny trener og ny energi. RBK blir alltid bedre utover sesongen og høsten.
2mas
Sjef

PostPosted: 18.06.2023 12:31    Post subject: Reply with quote

Utdrag fra tiltredelsestalen for ettertida:

- Vi kommer til å prioritere angrepsspill. Da sa jeg ikke at det ikke var prioritert før. Men vi må se på hvordan det skal spilles på en litt annen måte. Vi må prioritere mye spill. Vi prioriterer at spillerne forstår hvordan de skal løse rollene sine.

- Også må vi jo prioritere å få med oss hele klubben på dette. Det er et stort og veldig profesjonelt støtteapparat rundt laget, som så fort som mulig skal virke på best mulig måte. Det er en profesjonell klubb med veldig mange dyktige og flotte folk, som vi har lyst til å ha med oss ombord.

- Nøkkelordet er at vi må samles, vi må bli samlet. Det vil være jævlig kult å få samlet Fotball-Trøndelag igjen for å tro på noe. Vi har verdens beste supportergruppering i ryggen. Det hadde vært fantastisk å oppleve å være spiller, gå utpå her og ha Kjernen i ryggen. Jeg skal ikke spille da, men jeg skal oppleve det som trener.

Les mer: - Vi kommer til å prioritere angrepsspill

– Det vil være en bra endring. Rosenborg er en av de mest identitetssterke klubbene i norsk fotball knyttet til uttrykk og hvordan det spilles fotball. Det kan jeg veldig godt og jeg vet hvordan man skal angripe og hvordan vi skal prøve å spille fotball. Det er basert på trøndersk identitet og fotballkultur, sier Maalen.

Les mer: Lover umiddelbar endring (se eget TV2-intervju fra 9:30 i øverste videovinduet)

– Vi skal spille Rosenborg-fotball. Det jeg mener er Rosenborg-fotball er i stor grad inspirert av det som er nedfelt i klubbens identitet. Samtidig er det også i stor grad inspirert av «maestro Eggen», Bjørn Hansen og så videre, sier Maalen, som har den avdøde trenerlegenden som et stort forbilde.

– Jeg er veldig inspirert av fotball, treningskulturen og måten å være på. Det er ingen tvil om det, sier Maalen.

Les mer: Maalen trener RBK ut sesongen – varsler endringer

– Den kursendringen vi gjør nå, må vi få til så fort som mulig, fortsetter han.

– Hvor fort kan et lag tilpasse seg en helt ny måte å spille fotball på, og en helt ny formasjon?

– Erfaringsmessig så kan det gå ganske fort, og det kan ta litt lengre tid. Det kommer an på. Det kommer først og fremst an på hvor god jobb vi gjør med spillerne, sier Maalen som får med seg Trond Henriksen som assistenttrener.

Les mer: Ny RBK-trener varsler store endringer

Gjennomplanlagt rakk den aldri å bli, fredagens spesial av Rasmus&Saga.

Men tvert den verste røyken hadde lagt seg etter at nyheten om Kjetil Rekdals exit, satte Svein Maalen seg ned med podcasten på hjemmebenken inne på Lerkendal.

Les mer: Rørt Maalen: - Drømmer om å bli fast RBK-trener

– Rosenborg er en av de mest identitetssterke klubbene i norsk fotball. Ikke minst knyttet til hvordan vi spiller fotball her. Og det kan jeg veldig godt. Jeg vet akkurat hvordan vi skal angripe dette. Det er basert på trøndersk fotballkultur, trøndersk identitet.

– Jeg ser et potensial for å utvikle et lag som kan prestere godt, det gjør jeg, sa Maalen videre.

Les mer: Varsler formasjonsbytte: – Drømmejobben

Jeg må si meg enig med Petter Rasmus i at Maalen blir mer og mer lik Eggen. Introen med TV2 er jo meget bra:

- Skal jeg si "gratulerer med dagen"?

- Ja, det må du si til klubben!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Liam Brady
Junior

PostPosted: 18.06.2023 12:40    Post subject: Reply with quote

Er lenge siden jeg har kjent på en stor entusiasme for det som skal komme, men Maalen skrudde forventingene skyhøyt i intervjuene på fredag. Dette blir spennende.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 18.06.2023 14:35    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg håper inderlig at Maalen lykkes. Var ikke Eggen også rundt 40-45 år da han startet sin trenergjerning?. Neutral

Nils Arne var 29 år da han begynte som trener…
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 57, 58, 59  Next
Page 2 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb