| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 16.06.2023 09:16 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: |
2. Gjør Rekdal en tilfredsstillende jobb?
|
Dette er nok ikke langt unna faktum på det som blir diskutert mellom styremedlemmer, og de har snudd på spørsmålet. Hvem er tilgjengelig og hvem kan gjøre en bedre jobb enn de nå, med en kost-nytte.
Det er det forrige styret som ansatte KI og GF. Det er godt mulig det er noen mangler i arbeidskontrakten som gjør at risikoen for å gå inn i en ny KI runde er stor?
De smarteste lærer av alle andres feil, de normale lærer av sine egne feil, og de mindre begavede klarer ikke å ta til seg læring. Mistenker at enkelte personer i det forrige styret legger seg på den siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 16.06.2023 12:17 Post subject: |
|
|
| Håper nå at man tenker LITT langsiktig fremover. En ny trener kommer ikke til å skape gull av gråstein. Men gi det tid, og velg en trener med riktig filosofi denne gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.06.2023 12:17 Post subject: |
|
|
Så fort, sikker på at det kom til å skje noe etter helgen. Vel da er det historie og da er det bare å se fremover.
https://www.nidaros.no/ni...113-457554 |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.06.2023 12:32 Post subject: |
|
|
Maalen takka nok nei til AFK tenker jeg, var nok avtalt dette _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.06.2023 12:55 Post subject: |
|
|
Om Maalen blir ny fast trener så kaster jeg opp.
Sparket i Ranheim og nettopp funnet ikke god nok for Aalesund.
Mener du at han er riktig mann, så er det noe alvorlig galt me deg. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.06.2023 13:01 Post subject: |
|
|
Da var det duket for Perry III ja, det er bare å glede seg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:04 Post subject: |
|
|
Nå er Johnsen en såpass lik profil merittmessig som Maalen at det ville ikke være overaskende om Maalen ikke var førstevalget til Aafk uansett.
Synes ikke det virker som om det er noen åpenbare kandidater blant de som er sånn passe kjente her til lands som er realistiske å få lokket hit. Det finnes nok et par stykker som er gode kandidater uten at de skiller seg ut ved første øyekast, utfordringen er at for hver av disse så går det et dusin med Fagermoer og hva verre er som gjerne har mer erfaring. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:04 Post subject: |
|
|
| Klubben ansetter ingen permanent trener før de har landet strategiplanen styret har snakket om tipper jeg og den er bestemt/vedtatt. Men prosessen er nok startet. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:05 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Om Maalen blir ny fast trener så kaster jeg opp.
Mener du at han er riktig mann, så er det noe alvorlig galt me deg. |
Javell? At rbk hadde avtalt dette tidligere i uken betyr at jeg vil ha Maalen som fast trener? Tror du slipper å kaste opp, Maalen er langt i fra god nok som fast trener, men ja, jeg mener han er et greit alternativ som midlertidig. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 16.06.2023 13:12 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Om Maalen blir ny fast trener så kaster jeg opp.
Uenig.
At han ikke var god nok i Ranheim får så være, husk han gjorde det ok med Kattem kvinner.
Han er en rå trener som spiller 433. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:13 Post subject: |
|
|
| Jeg tror heller det at Aafk gikk for Johnsen i stedet for Maalen gjorde at klubben allikevel så på det som en fin mulighet å sparke Rekdal, da Maalen fortsatt var tilgjengelig som midlertidig løsning. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 16.06.2023 13:15 Post subject: |
|
|
Synes folk er veldig skråsikre når de uttaler seg om Maalen.
Jeg er ikke sikker på at han er rett mann, men jeg er heller slettes ikke sikker på at han er feil mann.
Det eneste jeg ser fram til er endelig å få se en trener som har en filosofi som er på linje med klubbens dna.
Jeg tror dette kan funke bra, men sikker er jeg på ingen måte. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:17 Post subject: |
|
|
| Til dere som sier Maalen er rett mann, da tar dere feil. Vi må ha en med skikkelig pondus fra utlandet, ingen i Norge utenom Knutsen er god nok for jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.06.2023 13:18 Post subject: |
|
|
| Goran wrote: | | Rånny wrote: | Om Maalen blir ny fast trener så kaster jeg opp.
Uenig.
At han ikke var god nok i Ranheim får så være, husk han gjorde det ok med Kattem kvinner.
Han er en rå trener som spiller 433. |
Vet ikke om dette er sarkastisk eller ikke
Kan vel si det samme om Perry da. " Husk han gjorde det ok med Östersund. Han er en rå trener som spiller 433 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 16.06.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Jeg har hatt Maalen som trener for lenge siden:
1. Han virker ikke som noe naturlig lederemne.
2. Han er opptatt av kvalitet.
Så kan han ha utviklet seg etter den gangen, men for neg fremstår han ikke som en naturlig leder. Han har heller ingen karisma.
Uansett tror jeg et formasjonsbytte vil hjelpe oss betraktelig da vi vil vinne flere baller der fremme. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 16.06.2023 13:22 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Goran wrote: | | Rånny wrote: | Om Maalen blir ny fast trener så kaster jeg opp.
Uenig.
Han er en rå trener som spiller 433. |
Vet ikke om dette er sarkastisk eller ikke
Kan vel si det samme om Perry da. " Husk han gjorde det ok med Östersund. Han er en rå trener som spiller 433 |
Han rykket vel ned og fikk sparken ? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:23 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | Jeg har hatt Maalen som trener for lenge siden:
1. Han virker ikke som noe naturlig lederemne.
2. Han er opptatt av kvalitet.
|
Jeg har hatt Trond Sollied som gymlærer. Han var en jævla surpomp. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 16.06.2023 13:23 Post subject: |
|
|
Spar meg for pondus-gnålet.
Dere har fått akkurat det dere har etterspurt både med Hareide og Rekdal og det har ikke funket i det hele tatt.
Veldig på tide vi prøver noe annet nå. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 16.06.2023 13:27 Post subject: |
|
|
| skien88 wrote: | | Til dere som sier Maalen er rett mann, da tar dere feil. Vi må ha en med skikkelig pondus fra utlandet, ingen i Norge utenom Knutsen er god nok for jobben. |
Enig! Vi får vel dog nøye oss med noe midlertidig ut denne sesongen tror jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:28 Post subject: |
|
|
| Det kan uansett løsning neppe bli særlig værre enn med Rekdal. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 16.06.2023 13:29 Post subject: |
|
|
| Er det noen som vet når pressekonferansen er? |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:35 Post subject: |
|
|
Fint med bytte nå. Dette ville aldri fungert mer enn i enkeltkamper.
Det siste jeg vil ha nå er en med pondus. Faen så trauste trenere med pondus er. Gi meg noe yngre som forstår at fotball skal spilles, ikke poles og kriges.
Jeg tror Maalen derimot forstår hva som forventes i Rosenborg nå, etter 3 særdeles store feilansettelser med kjip fotball. Han vet hvorfor Hornis, Hareide og Rekdal ikke fungerte i RBK - mangelen på morsom og underholdende fotball. Vi er en klubb hvor DNA’et er så sterkt at det kreves mer enn å kun vinne, men prestasjonen er like viktig. Hvordan vinner vi, og hvordan taper vi, ikke minst.
Tror det er en bra løsning som kommer til å gi utslag veldig fort. Potensialet er stort i troppen. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 16.06.2023 13:36 Post subject: |
|
|
Så lenge jeg får 4-3-3 og offensiv fotball i tråd med Rosenborgs DNA, så er jeg fornøyd. Slik har ståa blitt. Jeg er fornøyd med den midlertidige løsningen, og hvis de spiller en morsom fotball kan jeg leve med den også på sikt.
Vi kan ikke forvente det NAE klarte, men det er viktig å komme oss til europacupen. Og så er det viktig at yngre spillere drilles inn i samme system som A-laget. Fikk plutselig lyst til å kjøpe noe RBK-stæsj for å feire. Den lysten har manglet under den forrige treneren, for å være helt ærlig.  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.06.2023 13:44 Post subject: |
|
|
Maalen er en god og riktig løsning fremover.
Samtidig blir det nå ekstremt viktig å ha i bakhodet at RBK alltid er gode om sommeren, og tar fryktelig masse poeng uansett. Den store faren er at dette glemmes når RBK fortsetter på de to poengene i snitt de allerede har etter to kamper i juni.
Om Maalen tar like mange poeng som Rekdal gjorde i juni, juli, august og september i fjor, som Horneland gjorde, som Jönsson gjorde og Perry gjorde, så sier det liksom ingen ting. Prestasjoner må være helt essensielt i vurderingen hans eventuelle kandidatur som permanent løsning.
Min store bekymring er at man som tidligere ikke evner å kjøre noen skikkelig ansettelsesprosess fra første stund, men ligger på latsiden og ser an hvordan det går med Maalen først.
Og det kommer til å gå veldig bra. Helt som normalt om sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 16.06.2023 13:47 Post subject: |
|
|
Uansett, det føles godt å ha en trønder som hovedtrener igjen. Som vil spille 4-3-3 og forstår viktigheten av det i Rosenborg. Det første betyr egentlig ingenting, men det føles uansett bra.
Jeg tror vi kan få en oppsving på lik linje med Perry/Kåre-overgangen i 2014/15. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
|