View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2007 17:29 Post subject: Offisiell supporterklubb |
|
|
Markedsavdelinga på Brakka kommer med en overraskelse i årsmeldinga si:
Quote: | Vi går en spennende sesong i møte. Vi skal etablere en ny fanklubb for den stadig voksende skaren RBK-supportere på landsbasis (...) |
Antar det er en god del fjortiser som er interessert i noe sånt, men jeg kan ikke se helt hva f.eks. medlemsbladene skal innholde, som ikke Rosenborgmagasinet eller medlemsbladet allerede har.
Samtidig frykter jeg at RBK vil flytte en del fordeler over til den nye supporterklubben, deriblant forkjøpsrett på billetter til cupfinaler og CL. Kanskje også opplegget med bortekamper og billetter blir gjort om.
Noen som vet noe mer?
...skal uansett gjøre mitt for å finne ut mer. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.02.2007 20:57 Post subject: |
|
|
Så liten tiltro som jeg har til Kjernen, tror jeg likevel dette blir en fjortis-internettklubb. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.02.2007 23:06 Post subject: |
|
|
Har liten tro på dette prosjektet, og tror heller ikke fjortiser ser på dette som veldig aktuelt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.02.2007 23:10 Post subject: |
|
|
Fjortiser ser på ALT som aktuelt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.02.2007 23:21 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Har liten tro på dette prosjektet, og tror heller ikke fjortiser ser på dette som veldig aktuelt. |
Tenk deg at som vervepremie får du signert plakat av Lille-Per... Hvor mange fjortiser tror du går på det? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.02.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Det er sant. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.02.2007 23:56 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Tenk deg at som vervepremie får du signert plakat av Lille-Per... Hvor mange fjortiser tror du går på det? |
Joko- hadde vel sikra seg hele lageret, vil jeg tro?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 20.02.2007 00:30 Post subject: |
|
|
Får jeg mer enn 1.01 i odds på at Sigge-the-clown får medlemsnr 1 i den greia der?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 20.02.2007 00:37 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig kjekken  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.02.2007 09:20 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Joko- hadde vel sikra seg hele lageret, vil jeg tro?  |
Jeg sa Lille-Per. Ikke Tettey...  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.02.2007 12:09 Post subject: |
|
|
Ja? Var det ikke Joko- som var så voldsomt ivirig på de derre tyske homsenettsidene med bilder av Lille-Per da?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 20.02.2007 12:26 Post subject: |
|
|
Hahaha  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2007 13:15 Post subject: |
|
|
Jansen:
Snakk om å dolke egen supporterklubb i ryggen. Det kan ikke være morsomt å bli latterliggjort av egen klubb.
Les mer: Hele Norges Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.02.2007 13:43 Post subject: |
|
|
Fornuftige tanker av den godeste Jansen. |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 20.02.2007 14:57 Post subject: |
|
|
Jansen må være et menneske med en viss paranoia når han klarer å lage et slikt smøreri ut fra den vesle notisen i årsberetninga. Egentlig driter mannen seg ut. |
|
Back to top |
|
 |
spz Junior
|
Posted: 20.02.2007 16:18 Post subject: "Fanklubb" |
|
|
Hei alle sammen! Vi ønsker for ordens skyld og gjøre oppmerksom på at den nå etterhvert mye omtalte "fanklubben" som står nevnt i vår årsmelding ikke skal være - og heller aldri har vært tenkt å være - i konkurranse med Kjernen. Det er utrolig mange i Norge som heldigvis har RBK som sin favorittklubb, mange av dem uten mulighet til å gå på Lerkendal. Vi ønsker likevel å gi dem en sjanse til å bli enda tettere tilknyttet oss gjennom en form for klubb. De vil ikke bli prioritert foran alle våre trofaste tribuneslitere slik som Kjernen hva gjelder forkjøp billetter til hverken TL, Cup eller CL. Innholdet og rettigheter i et slikt konsept er enda ikke ferdig utviklet - og vi vil selvsagt drøfte dette med våre gode supportere i Kjernen. Håper dette var oppklarende.
Med vennlig hilsen
Erik Espeseth, RBK |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 20.02.2007 17:06 Post subject: |
|
|
Jau, da lå den ballen død. Jeg synes initiativet er bra. Hvis resultatet er at man klarer å suge ut mer penger av Rosenborg-supportere rundt om kring i landet støtter jeg ideen helhjertet. Også folk i Trondheim som av ulike grunner ikke ønsker å bli medlem i Kjernen bør være en målgruppe. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.02.2007 22:48 Post subject: |
|
|
Katalysator wrote: | suge ut mer penger av Rosenborg-supportere |
En enkel måte og gjøre det på, er å fjerne all plastikken på draktene. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2007 15:33 Post subject: |
|
|
Hmmm, burde visst ha lagt ut den ferdige saken min før jeg dro på forelesning, slik at ikke Adressa kom i forkjøpet. Her er den i alle fall: - Bra RBK tjener penger |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.02.2007 11:02 Post subject: |
|
|
Som jeg forsto Skutle på årsmøtet så var deler av ideen bak denne klubben bl.a basert på Taz (klanskisen) undersøkelse i MMI Sponsoring om at 16% av alle nordmenn over 15 år var Rosenborgsupportere. Det er 560 000 potensielle kunder (Skutle mente 600 000). Alle aldre sett under ett (man kan vel regne med at endel av de under 15 også er RBK-supportere) blir vel tallet rundt 730 000 ifølge Myrens hoderegning.
Med de målene Skutle presenterte bl.a i Bladet Kapital, så er de nødt til å utnytte markedspotensialet sitt på en eller annen måte. Skutle hadde faktisk endel gode tanker både om omgjøring av sponsorpolicyen og merchandising (hadde de enda htt en drakt å selge, kviltmarkedet er vel litt begrenset). Samtlige sponsorkontrakter (untatt Adidas) går ut i 2009 nå. Jaggu har du ikke muligheten da, "spz"!
Bare litt synd at jeg har null tiltro til at de klarer dette med "spz" ved roret i markedsavdelingen. Spesielt mtp at dette er tanker både Selvaag og Gunleiksrud har gitt uttrykk for siden 2002! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Gina Krog Senior
|
Posted: 22.02.2007 21:51 Post subject: |
|
|
Skal en lage en nettbasert supporterklubb så er i alle fall timingen helt riktig nå. Sosiale nettsamfunn tar helt av og markedsfolk bør være såpass oppdaterte at de ser potensialet i "den sosiale webben" framfor å sitte på gammeldagse systemer og tankegang.
Blir spennende å se hvem dere velger som samarbeidspartnere spz, har du teft nok ? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.02.2007 22:49 Post subject: |
|
|
Hoho
Da blir det vel som med Rosenborgmagasinet. Hele driten lisensieres ut til noen har null peiling på hverken fotball eller merkevarebygging. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 22.02.2007 23:46 Post subject: |
|
|
Har "spz" kompetanse på merkevarebygging eller fotball?  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 24.02.2007 20:38 Post subject: |
|
|
for oss som ikke er trøndere eller bosatt i trøndelag så har et slik tiltak mye for seg ... |
|
Back to top |
|
 |
|