English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 160, 161, 162 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 15.05.2023 21:45    Post subject: Reply with quote

Det er ikke ofte om det noen gang har hent tidligere at en norsk klubb kjøper ut en assistent trener?.
Tror ikke det har skjedd før.
Når du gjør det, til 4 mill!!!!, har du havnet rimelig langt ute å kjøre i prosessen.

Rekdal ViF i 2005 puttet 40 mål.
De vant med 1 poeng foran Start og 2 poeng foran Lyn.
45p er vel noe av laveste i historien?
RBK puttet 50 i samme sesong.

Men nå gikk dette helt galt og vi er der vi er
Håper vi ihvertfall kan begynne å vinne kamper. Fotballen og taktikken får vi ikke gjort noe med.
Rallepus
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 00:59    Post subject: Reply with quote

Det er ingen grunn til å gråte over spilt melk, men det er absolutt grunn til å gråte over at Rekdal ble ansatt i Rosenborg. Nå er mitt eneste håp at klubben forstår at den må speile og spille på lag med omgivelsene, identiteten, kulturen og historien. Ikke stritte i mot og se på det som en hemsko. Det verste med Rekdal er egentlig dette, hvordan han konstant bruker klubbens standing og historie som en bortforklaring, og hvordan det viktigste utad virker å skru ned forventningene. Dette er en trener som før ikke likte Rosenborg. Nå som Rosenborg-trener liker han ikke Rosenborgs fortid. Vi må ha en trener som står fjellstøtt i vår fotballtradisjon, og ikke ser på den som noe plagsomt. Sånn er det bare.
Pijeei
Junior

PostPosted: 16.05.2023 01:33    Post subject: Reply with quote

Her var det mye rart Rallepus! Hvorfor i alle dager skulle KR like Rosenborg før???
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 10:01    Post subject: Reply with quote

Selvsakt ikke. Men han er vel den eneste som offentlig har uttrykt det av alle trenerene i Norge.
Eggen sa vel noe om at du må unne andre suksess for selv å kunne oppnå suksess.
Kansje reka kan begynne der .
chroma
Senior

PostPosted: 16.05.2023 11:16    Post subject: Rekdal Reply with quote

Private og ufine meldinger direkte til Rekdal som person om at han ikke er velkommen, ref artikkel i Adressa. Håper noen av de som har gjort det er her inne, for da kan jeg fortelle dere følgende: Ta dere sammen, det er usmakelig på lik linje som slossing på åpen gate foran barn!

Så lenge Rekdal er trener så håper jeg foran hver eneste kamp at "Nå snur det". Og det kommer jeg til å gjøre helt til han ikke er trener for RBK lengre.

Men jeg ønsker å løfte følgende tema, der hvor jeg forsåvidt ikke har gjort meg opp noe standpunkt selv, men det vil være interessant å høre hva dere tenker om det:
Det Rekdal gjør for klubbens egenutvikling av spillere fra akademi og opp, kan det tenkes at ved å la Rekdal sitte lengre så blir det mer skikk på den fronten? Eksempelvis, i motsetning til Hareide så lar han 16-åringer spille spiss i viktige kamper. Det virker (relativt sett utenfra) som at det er bedre rammer og miljø rundt det som foregår på dette nivået nå enn tidligere.
Jeg synes også Rekdal har baller nok til å virke såpass trygg at han blir autoritær nok, blokkerer en del av ytre belastning (media, samt folk som sender ufine private meldinger til Rekdal) som ellers kunne gått nedover til yngre spillere.

Generelt sett må vi ikke glemme at det er stort organ som skal fungere sammen, for å bygge et godt lag på sikt, ikke bare årets A-stall.

Hvis jeg skal gjøre meg opp en mening så må det være at jeg tror dagens situasjon med A-stallen (For mange middelmådige spillere kjøpt inn i desperasjon) bærer preg av tidligere mangel på kontinuitet, positivitet og system. DER tror jeg Rekdal er god, og det i seg selv er en god grunn til å håpe på at han får sving på sakene nå. Det skal sies at jeg liker "typer", og tror alle organisasjoner har godt av å ha "typer" i fremtredende roller. Rekdal er en slik en. Jeg tror det var litt av grunnen til at Kåre lyktes først også. "Typer" skaper mer interesse rundt det som foregår, og dessuten skaper det rollemodeller, så fremt ikke autoritet spiller på frykt.

Vi må passe oss så vi ikke blir langrennssporten. Bare kjedelige og seriøse folk uten "type"faktor. Eller man kan også kalle det X-faktor. Så får det bare være at slike typer ofte er elsk-hat. Sjelden midt i mellom. Men man kan ikke gjøre alle til lags uansett, der var Kåre et godt eksempel. Der Kåre spilte på humor og kameratskap, tror jeg Rekdal spiller mer på autoritet gjennom kompetanse. Dere får si hva dere vil, jeg registrerer at enkelte mener at Rekdal er inkompetent, men det tror jeg faktisk ikke han er. Han kan tingene sine, så er bare det aktuelle spørsmålet om spillestilen.

Alle rotasjonene i 11ern, feks, skyldes det, som han selv sier, mangel på alternativer? Uansett, det har vært mange unnskyldninger, som ikke kan fortsette i det uendelige. Skal det være noe hold i disse argumentene hans, må det utvikle seg, og det må vises allerede i kveld mot Haugesund gjennom at de fortsetter der de slapp sist med utspilling bakfra, bevegelser, vilje, løp og gjennomspill.

Lykke til i kveld!
Rallepus
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 11:48    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Her var det mye rart Rallepus! Hvorfor i alle dager skulle KR like Rosenborg før???

Hvorfor en norsk fotballtrener skulle se opp til tidenes beste norske fotballag?

Nok av trenere som har latt seg inspirere av arven vår. Kjetil Knutsen er ett av tusen eksempler. Kjetil Rekdal derimot har alltid hatet RBK og alt vi har stått for. Hans fotball er den motsatte av vår.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 11:51    Post subject: Reply with quote

Tenker å kommentere på 2 punkter her.
1 Rotasjon. Han har vel for mange alternativer og ergo for mye rotasjon. For mange spillere er ikke rolle spillere men potetspillere.
2. Unge spillere.
Rekdal står vel også for det de fleste gjør nemlig er du god nok så er du gammel nok. Han ville ikke sendt utpå en ung gutt hvis han ikke trodde det ville vinne kampen for ham.
Det er vel ikke mange minuttene Røsten og Nypan og Broholm totalt sett har fått.
petter sprett
Junior

PostPosted: 16.05.2023 11:54    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke dette maset om Rekdal. Han tok over et konkursbo og trenet laget til 3. plass i serien. Etter det har han mistet hele angrepsrekka (solgt for å rydde opp i økonomien (Tengset, Vecchia) eller skadet (Holse, Sæter) og han satser på å fornye laget med unge lovende spillere. Han tenker langsiktig, noe som er helt nødvendig.
De som tror at det blir bedre hvis han får sparken er vel de samme som tror at hvis man bare får nye politikere inn i styringen i bystyret vil alt snu over natta. Det fungerer faktisk ikke slik.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 11:55    Post subject: Re: Rekdal Reply with quote

chroma wrote:
Private og ufine meldinger direkte til Rekdal som person om at han ikke er velkommen, ref artikkel i Adressa. Håper noen av de som har gjort det er her inne, for da kan jeg fortelle dere følgende: Ta dere sammen, det er usmakelig på lik linje som slossing på åpen gate foran barn!

Lykke til i kveld!

Takk for et veldig godt og velfundert innlegg. Alt støttes, også det som ikke er sitert. Å sende ufine private meldinger er lite voksent gjort. Noen må ta seg sammen.
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 16.05.2023 12:04    Post subject: Reply with quote

petter sprett wrote:
Jeg skjønner ikke dette maset om Rekdal. Han tok over et konkursbo og trenet laget til 3. plass i serien. Etter det har han mistet hele angrepsrekka (solgt for å rydde opp i økonomien (Tengset, Vecchia) eller skadet (Holse, Sæter) og han satser på å fornye laget med unge lovende spillere.

Vi har hatt minimalt med utskifting i forsvar og midtbane. Jensen og Holse er de eneste som mangler av de som fikk OK med spilletid i fjor (og Holse var stort sett ute av laget til godt ute i serien).

At vi har en angrepsrekke som ikke fungerer lever jeg fint med. At resten av laget, spillere som Reka har jobbet med i godt over et år, fortsatt ser ut som de ikke helt vet hvor de skal stå, er derimot et større problem.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 12:10    Post subject: Reply with quote

Dette laget startet ifjor mot B/G i seriestarten:

Hansen, E. Reitan, R. Giampaoli, P. Vagic, M. Henriksen, O. Skarsem, T. Børkeeiet, E. Tagseth, C. Holse, V. Jensen, N. Holm

Under halvparten er igjen i laget som sannsynligvis starter mot Haugesund.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.05.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

Hets er selvsagt ikke greit. HÃ¥per folk tar seg sammen.

Det sagt, så er det viktig å huske på at dette utelukkende er mediespin fra Rekdal. Han har vært hovedtrener rundt i Norge i 20 år, han har fått de meldingene i 20 år. Han har meldt sånn dritt på direktesendt tv selv.

Nå handlet alt om å få sympati i en offerrolle.

Rekdal spinner økonomi, alder, nye spillere, piping, meldinger på telefonen, osv. Han spinner ALT for å styre fokuset vekk fra at RBK ikke har prestert verre siden 70tallet.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 12:17    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:

En sånn type turnover er helt vanlig i den moderne fotballen. Hvis vi skal rykke ned hver gang vi selger to spillere og får tre skader er det ikke lenge til vi er ute av divisjonssytemet.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 16.05.2023 12:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
...

Rekdal spinner økonomi, alder, nye spillere, piping, meldinger på telefonen, osv. Han spinner ALT for å styre fokuset vekk fra at RBK ikke har prestert verre siden 70tallet.

Men hvorfor tror du han gjør det da? Er det for egen vinning (da er det hold i din påstand om offerrolle), eller er det fordi han prøver å ta presset bort fra spillerne?
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 12:28    Post subject: Reply with quote

Han tar jo ikke presset bort fra spillerne når han hevder at publikum piper på dem, og ikke på han. Han skyver jo spillerne foran seg. Alle uttalelsene til Rekdal helt siden han kom til klubben har handlet om en eneste ting: hva kan jeg si for å få beholde denne jobben så lenge som mulig.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 12:34    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:

Saksopplysning: Mot Glimt på lørdag startet vi med fem av de samme spillerne som i bortekampen mot Glimt i fjor. Hvor mange av de samme startet Glimt med?

Fire.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Han tar jo ikke presset bort fra spillerne når han hevder at publikum piper på dem, og ikke på han. Han skyver jo spillerne foran seg. Alle uttalelsene til Rekdal helt siden han kom til klubben har handlet om en eneste ting: hva kan jeg si for å få beholde denne jobben så lenge som mulig.

Når publikum piper er det klart det påvirker spillerne. Det er ikke slik at alle tenker "nå piper de på Rekdal". Ikke dermed sagt at pipekonsertene ikke kan være fortjent. Det er allikevel en tøysete påstand å si at Rekdal skyver spillerne foran seg når han kommenterer at han tåler piping, men at det er verre for spillerne.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 12:50    Post subject: Reply with quote

Jo, fordi han spiller på vår sympati for spillerne for å få de som piper og klager til å framstå i et dårlig lys.

Rekdal er ekspert på å tilsynelatende ta ansvar, men egentlig komme med tusen unnskydlinger og legge oppmerksomheten over på andre. Han er rett og slett esktremt dyktig og smart i intervju-situasjoner. Fordi han framstår rakrygget, men egentlig legger skylda og presset på alle andre enn seg selv.

Last edited by pavel londak fan account on 16.05.2023 12:53; edited 1 time in total
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 16.05.2023 12:53    Post subject: Reply with quote

...
Alle uttalelsene til Rekdal helt siden han kom til klubben har handlet om en eneste ting: hva kan jeg si for å få beholde denne jobben så lenge som mulig.

Med den trenerhistorikken så tror jeg kanskje jeg også hadde forsøkt på det, med den stallen...
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 12:56    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig logisk sett fra Rekdal sitt ståsted. Men som supportere av Rosenborg burde vi tenke på hva som er best for klubben, og ikke hva som er best for Rekdal. Dette er jo selvfølgelig enklere for dere som mener at Rekdal ER klubben.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 16.05.2023 13:06    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske jeg hadde mer innsikt i hverdagen der nede på Brakka for å kunne mene mye mer om det der. Rekdal kommer aldri til å være klubben, men skal man lykkes med trenere så må man tørre å ha en organisasjon som gir treneren anledning til å stå i front i det systemet organisasjonen står for, og ikke motsatt. Premissene for struktur i organisasjon og postulater må være forankret i kulturen. Det er vel mer her problemet er? Er lov å håpe at Berdal bygger litt tverrfaglig kultur. Det er mange som er involert i Rosenborg som organisasjon, og igjen tenker jeg på at den kulturen må legge gode føringer på alt med logistikk. Gjennomsyret.
Kent23
Rutinert

PostPosted: 16.05.2023 13:20    Post subject: Reply with quote

Berdal er en klassisk ja person som bare er der slik som Tove. Bortkastet lønn.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 16.05.2023 13:28    Post subject: Reply with quote

Hvis toppleder ikke baller har, er Rekdal et trivielt problem for en supporterkar.
Bomaan94
Junior

PostPosted: 16.05.2023 13:33    Post subject: Reply with quote

RBK har alltid hatt som mål å vinne eliteserien å spille CL, pr dd har vi kommet dit at det er fysisk mulig å rykke ned. Rekdal burde vært sparket for lenge siden. Den dagen Rekdal får sparken så bør pokker meg folk i styret, komiteen og de som pushet RBKK fusjonen rett igjennom følge Rekdal ut av døra. Makan til elendighet over hele linja fra trener- hele organisasjonen.

-Koteng: Rekdal er en flink trener!
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 16.05.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig logisk sett fra Rekdal sitt ståsted. Men som supportere av Rosenborg burde vi tenke på hva som er best for klubben, og ikke hva som er best for Rekdal. Dette er jo selvfølgelig enklere for dere som mener at Rekdal ER klubben.

Spent på hvem det er.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 160, 161, 162 ... 203, 204, 205  Next
Page 161 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb