English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 18:42    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Hvis du ikke ser forskjellen i spillermateriell tilgjengelig fra siste sesongen til Ingebrigtsen feks (2017) til den vi mønstret i de siste to kampene så er det lite håp for at du vil forstå.

Det vi hadde i 2017 var klart sterkere enn hva noen andre i Norge kunne stille opp med, det vi har i dag er ihvertfall topp 6, klar #3 er min påstand.

Spillerstallen i år og ifjor er på ingen måte så svak at det ikke kan forventes medaljekamp, at enkelte går høyt ut og tror på gull brukes av enkelte som sannhetsvitner på at kravene er for høye er ødeleggende for klubben.

Er det virkelig for mye forlangt å si at et snitt på 2 poeng er pari? Hvis vi er fornøyde med å være en middelhavsfarende talentfabrikk så kunne vi ha spart oss ganske mange millioner ved å bare bruke lokale trenere på lønn tilsvarende hva en leder i en bedrift av tilsvarende størrelse får.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:

Jeg klarer ikke for livet av meg å se noen som helst logikk i dette, sorry ass -det blir bare helt hinsides for meg.

Hvis du ikke ser forskjellen i spillermateriell tilgjengelig fra siste sesongen til Ingebrigtsen feks (2017) til den vi mønstret i de siste to kampene så er det lite håp for at du vil forstå.

For en tullete kommentar. Det skaper en historisk linje som korrelerer med å bruke mest penger. Det fantes kun 1 tullete grunn til at vi skulle kjempe om nedrykk i 2022, og det var i så fall ansettelsen av Rekdal.

Istedenfor fjas, kom meg din begrunnelse om du er uenig! Hvorfor var det å forvente at laget skulle kjempe mot nedrykk i 2022?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 19:24    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvor mye de spillerne vi har henta i år har kostet i innkjøp: Ulrik, Santeri og Bjørlo bosman? Nelson 8 mill kr, Agon kan bli ca 8 mill kr, Aga ca 4,5 mill kr ? Isak, pris? Noen som vet noe mer/bedre?
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 19:28    Post subject: Reply with quote

Vi har brukt en halv Berisha? Eller en halv Berg?
henrifei
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 19:28    Post subject: Reply with quote

gi tid til en trener som driver spillerene på frykt? frykt for å gjøre feil, for å tape. latterlig! få tak i noen som står for å skape problemer for mostander heller enn å hindre de å spille. da kan vi snakke om å gi treneren år.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 19:40    Post subject: Reply with quote

Istedenfor fjas, kom meg din begrunnelse om du er uenig! Hvorfor var det å forvente at laget skulle kjempe mot nedrykk i 2022?

Du beviser poenget mitt om at du er en urokkelig kverulant. Jeg har for eksempel ikke nevnt nedrykk noen sted. Ei har jeg heller sagt at Rekdal er min ønsketrener.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 20:20    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:

Du beviser poenget mitt om at du er en urokkelig kverulant. Jeg har for eksempel ikke nevnt nedrykk noen sted. Ei har jeg heller sagt at Rekdal er min ønsketrener.

Du siterte et tilsvar til en som sa "kjempe mot nedrykk".

Kverulanten her er nok deg som ikke en gang har fått med deg hva du svarer på.
WT62
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 20:42    Post subject: Reply with quote

IFK Gøteborg ligger etter 7 serierunder like over nedrykk, AIK på nedrykk.
Den som tror at vi ikke kan rykke ned pga vår historie/størrelse må ta en realitetssjekk mot både plassering nå og det faktum at vi har fått godt betalt(!)
For å sitere Bardal fritt , vi har spillere som kan angripe rom ( løpskraft), men ingen med ferdigheter til å skape rommene. For å skape rom så må du flytte på motspillere og så vende spillet , vi flytter bare ball meningsløst fra side til side mens motstander er i full balanse. Eller vi spiller bakover, inviterer til høyt press og siden vi mangler spillere med god teknikk på små flater så medfører selv begrenset press en langball fra usikre stoppere rett i bakrom.
Nok en gang Bardal -for lange bakromspasninger gir forsvaret tid nok til å falle av. Det er ingenting i spillet vårt som gir håp om snarlig bedring.
Løsning: tror vi blir bedre når Sæter og Holse er tilbake, men i mellomtiden?
Siden ingen formasjon fungerer kam man kanskje prøve noe annet?
4-2-3-1. med Cornic,UYJ,Henrix,EDR.
Børkeeiet og Santi foran,gir litt fysikk og finnen er aggressiv ballgjenvinner.
PCS og Broholm som 2 av de tre foran, tredjemann kanskje Pereira? Grei ballbehandling og innlegg .Av de på topp så kommer iallefall Sadiku til sjanser,kanskje bedre når han kam få spillet nærmere seg ? Vet ikke helt, men alt må være bedre enn det som vises sålangt
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 08.05.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Dette ble også sagt og poengtert for en del år tilbake her, men da ble flere hudflettet og bedt om å forlate forumet fordi man var for negativ.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.05.2023 22:14    Post subject: Reply with quote

Nedrykk hadde vært kjipt i år, men det hadde vært litt gøy med OBOS neste år da. Faktisk.
Back to top
Tore2
Junior

PostPosted: 08.05.2023 22:16    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Nedrykk hadde vært kjipt i år, men det hadde vært litt gøy med OBOS neste år da. Faktisk.

Har aldri kunnet vasket av dette i ettertid, at man har tilbrakte en sesong i OBOS.
La9
Junior

PostPosted: 09.05.2023 07:40    Post subject: Reply with quote

Siste 10 sesongene før Rekdals første sesong hadde vi en snittplassering på 2,3 .plass i ligaen.
Vi har:

4 1.plasser
2 2.plasser
2 3.plasser
1 4.plass
1 5.plass

Hvordan i noens villeste fantasi skulle 2022-sesongen handle om å klare å unngå nedrykk?? og 2023-sesongen handler om å havne midt på tabellen??

Jeg klarer ikke for livet av meg å se noen som helst logikk i dette, sorry ass -det blir bare helt hinsides for meg.

Det enkle svaret på spørsmålet ditt kan sammenfattes i ett ord "generasjonsskifte"
Et bortimot totalt generasjonsskifte, framtvunget over lang tid.
Så kan man diskutere i det lange og brede om plasseringene i toppen de siste 10 år kan tilskrives et ikke gjennomført generasjonskifte.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 09.05.2023 07:55    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan man vrir og vender på så har rbk vært Norges mest underpresterende klubb i Norge/verden i mange år. Det har vært sånn i lang tid.

Hvor mange år har vi ikke spilt kjempe jevnt mot middelmådigheter hvor vi ikke klarer å skille lagene?
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 09.05.2023 08:14    Post subject: Reply with quote

La9 wrote:

Det enkle svaret på spørsmålet ditt kan sammenfattes i ett ord "generasjonsskifte". Et bortimot totalt generasjonsskifte, framtvunget over lang tid.

Generasjonsskifte eller ikke. Det store paradokset er jo at man lar en såpass lite meritert trener som KR lede an i det som åpenbart er en alt for stor utfordring både for han og GF. Begge to har nada å vise til som gjør dem kvalifisert i en slik utviklingsorientert og krevende trenerposisjon.

Resultatet av denne selvskadinga på styrerommet ser vi live på riksdekkende TV hver helg.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 08:41    Post subject: Reply with quote

Sjekker twitter, adressa og her 4-5x daglig nå med søket rekdal + sparken.
HÃ¥per Ã¥ snart fÃ¥ gode treff 😍
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 10:58    Post subject: Reply with quote

Otto U
RBK spiller ikke artig og underholdende fotball, og angrepsspillet er uten mål og mening – men igjen: Hvem er det i klubben som skal evaluere det, og eventuelt ta det opp med Kjetil Rekdal? Spørsmålet er ikke ironisk. Spørsmålet er alvorlig ment, og helt betimelig, og alvoret i det er ytterligere understreket gjennom «støtteerklæringene» som er kommet.

Det er vel dette flere av oss lurer på og ventet på!!!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 11:26    Post subject: Reply with quote

Det ligger tjukt i lufta. Det er ikke lengre et spørsmål om det skjer, men når. Forholdende ligger på en måte mer "til rette" for allmennheten* med svake prestasjoner og resultat på de neste par kampene.

*Allmennheten tenker jeg på som de som ikke følger med så veldig tett, men som går på kamp av og til og leser overskriftene i avisa. Mitt inntrykk er at det er disse som er mest positive til Rekdal.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 11:58    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:

Vi er helt nødt til å holde oss i år, for å ta rekorden for antall sesonger på rad i øverste divisjon fra LSK. Nå deler vi rekorden (75-19 vs 79-23).
Kent23
Rutinert

PostPosted: 09.05.2023 12:04    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det ligger tjukt i lufta. Det er ikke lengre et spørsmål om det skjer, men når. Forholdende ligger på en måte mer "til rette" for allmennheten* med svake prestasjoner og resultat på de neste par kampene.

*Allmennheten tenker jeg på som de som ikke følger med så veldig tett, men som går på kamp av og til og leser overskriftene i avisa. Mitt inntrykk er at det er disse som er mest positive til Rekdal.

Helt enig. De som støtter Rekdal er de som ikke klarer å lese spillet og ikke har den analytiske fokuset eller så er det de som er så lei av at ting ikke går at de oppfatter en minste lille ting som positivt.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 09.05.2023 12:05    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Otto U
RBK spiller ikke artig og underholdende fotball, og angrepsspillet er uten mål og mening – men igjen: Hvem er det i klubben som skal evaluere det, og eventuelt ta det opp med Kjetil Rekdal? Spørsmålet er ikke ironisk. Spørsmålet er alvorlig ment, og helt betimelig, og alvoret i det er ytterligere understreket gjennom «støtteerklæringene» som er kommet.

Det er vel dette flere av oss lurer på og ventet på!!!

Enig. Så er jeg veldig spent på hvordan er det styret vurderer. Får de noen analyse av kampene. Målet de xG etc? Det er jo noe de absolutt bør ha oversikt over.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 12:33    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje som Otto U sier at ingen tør kaste stenen først men venter på at andre skal gjøre det.

Det har ikke kommet noe fra Rekdal som tilsier at de har gode planer for å gjøre spesifikke endringer på trening eller i kamp.
Det er et problem.
Problemet blir enda større når ingen andre i klubben heller har det men bare venter og krysser fingrene for at noe plutselig skal skje i positiv retning.
Dette ligger også i Ottos kommentar
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 09.05.2023 12:47    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har vi gjennom to perioder (eiendomsbaro og damespiller) hatt en styreleder som ikke har hatt suksess med herrefotball.

"Som styreleder har man en strategisk rolle med ansvar for å stake ut kursen og visjonen til en klubb eller organisasjon. Dette innebærer å formulere og kommunisere en klar og overbevisende visjon som inspirerer både internt ansatte og eksterne interessenter. Styrelederen må være i stand til å identifisere langsiktige mål og utvikle strategier for å oppnå dem."

Kan man stake ut fotball kursen og visjonen til klubben uten å ha forankring i RBK sin kultur og kanskje ha oppnådd suksess med ligende eller RBK fotball? I allefall ha hatt suksess med herreidrett/toppfotball?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 13:03    Post subject: Reply with quote

Ja.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 13:53    Post subject: Reply with quote

Er vel ganske vanlig at styreleder i en fotballklubb ikke selv har bakgrunn fra toppfotball. Viktigste er at styret til sammens har nok fotballkompetanse til å kjenne igjen bullshit fra sportslig ledelse når de får det servert. På papiret så skal By Rise, CGJ, Reginiussen og Espelund ha nok av det.

Men på papiret så skulle jo Bratseth&co også hatt det. Men var vel ikke nok til å avsløre bullshit når den kom fra Bratseth dessverre.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 09.05.2023 14:22    Post subject: Reply with quote

Nei det er et problem når den med størst fotballfaglig gravitas er den som kommer med bullshitet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 68, 69, 70  Next
Page 42 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb