English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ODN
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 11:31    Post subject: Reply with quote

Det finnes nok av trenere der ute, men så er spørsmålet hvor langt over landegrensene vi ønsker å prøve oss - i tillegg til om det er noen unge trenere som vi ønsker å ta sjansen på. Vil heller at vi tar en sjans på én fremadstormende trener, som ønsker å spille fotballen som klubben ser etter.

Klubben må også bestemme seg for hvilke trenere man ønsker å ha, da det koster altfor mye å vike unna prinsippene sine. Vi må nesten bare erkjenne at denne sesongen blir en fiasko, og starte prosessen med å snu skuta så tidlig som mulig. Formasjoner er for så vidt preget av mye rare tall i dagens fotball, men det er klart at 433 har grunnprinsipp for å lykkes offensivt. Skal man gå etter dette, så er det bare å rydde i stallen så fort som overhodet mulig. Har vi ikke noen trener på papiret enda, så vil det være likeså greit å innsette Maalen kortsiktig - imens man jobber med navn. Den største utfordringen vår, er at stallen ikke akkurat er bygd for å spille 433. Til neste sesong, så håper jeg at vi får se;

Tangvik i mål. Grei dekning med både Cornic og Reitan på høyreback. Rogers med en ny signering, evt så må vi ha fart - dersom Henriksen skal ned for en eventuell ny signering. Krysser fingrene for at Selnæs ønsker seg hjem. Pereira får ufortjent mye kritikk for det defensive, selv om han åpenbart er bedre offensivt. Han kan bli ett ordentlig uromoment med én innoverkant foran seg.

På midten er vi også greit rustet, gitt om det ikke skal investeres særlig. Broholm og Nypan bør få mer og mer spilletid, i tillegg til en selvskreven Holse. Synes Väänänen ser frisk ut, i tillegg til at Skarsem vil komme tilbake.

På topp er det tynt. Nelson tror jeg kan bli en fryktelig god ving for oss, og jeg er usikker på noen av spissene våre. Skulle helst sett oss fått en ny, men tipper heller at vi beholder to og kvitter oss med to. På høyrekanten er vi avhengig av en ny spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 11:36    Post subject: Reply with quote

Antar det blir et styremøte etter 16 mai kampen om det ikke skjer forbedringer. "Alle" forventer tap i Bodø, så da betyr Haugesundkampen en god del. Skal vi først gjøre endringer på trenersiden bør det skje før sommervinduet slik at dagens team ikke får et vindu til for å kjøpe "feil" spillere. Styrets målsetning antar jeg er Europa, dvs. 3 plass. Om resultatene går feil vei begynner vi å henge såpass langt bak 3 plassen allerede om et par kamper at det bør skje noe. Hvis vi ser litt på dagens tropp og økonomi bør også Dorsin sitt navn diskuteres på samme møte. Hvorfor er kassa såpass tom, og hvorfor er troppen (i mine øyne) såpass dårlig. Spesielt de siste par-tre årene synes jeg vi har bommet grovt på overgangsmarkedet (minus Casper) og det bør ikke forsvinne i trenerdiskusjonen.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

Slik vi spiller i etablert angrep vil vi ikke score mål.
Da må vi ha spillere som drar av en mann for å skape ubalanse.
I fotball er det å skape overtall helt avgjørende, hvis du ikke bare skal score på langskudd og innlegg.
Skal du få til overtall må spillerne være nerme hverandre for å skape 2 mot 1 og 3 mot 2.

I etablert stiller vi opp Ving back ca på midtbanen og helt ut mot kanten. Vi har deretter en flat 3er på midtbanen.
Sånn står vi og spiller lange pasninger til en og en spiller.
Hvis en av indreløperne i den flate 3er på midtbanen gjør noe så stiller han seg feilvendt ca 10 meter lengre frem. Ved ballmottak må de enten spille tilbake eller ut på en isolert vingback. Så er vi ingang med å flytte ballen via 3 stoppere og ut på en ny isolert vingback.
Dette endrer med et innlegg i 16 mot to spisser som har 3-4 forsvarere imot seg. Er vi heldige faller ballen ned der vi er og vi kan skyte.

Dette ser vel alle er helt dødt. Da står vi igjen med kontringer og frispark og cornere.

Så lenge vi fortsetter slik vil vi ende under midten uten typer som Tengsted og Vecchia som kan skape overtall 1 mot 1 ev kontre fra ca egen 16 meter. Da skal du ha kjappe gode spillere, det har ikke vi nå
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Så er det veldig lett å se at Tobias og Sam ikke kan være 2 av 3 stoppere.
Dette kom klart frem mot VIF. Et svært dårlig Vif
Troillongan
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 12:48    Post subject: Reply with quote

Å bryte ned et etablert forsvar er jo noe at det vanskeligste uansett hvor god man er. En av ulempene våre akkurat nå er at det går så sent fremover at motstanderen greier rekker seg på plass. Det må gå fort fremover og på få touch, i stedet for å luffe seg frem til motstanderens halvdel å begynne å rulle på tvers. Vi må ikke glemme det at når vi har levert på vårt beste så har det stort sett vært kontringsliknende fotball, vi har aldri vært særlig opptatt av possesion. Det å slite ut motstanderen og vente tålmodig på rom har vi aldri vært noe gode på. Har ikke noe i mot at motstanderen har 60% ballinnehav, så lenge vi kjører på å skaper sjanser hver gang vi får tak i ballen. Under Kåre tiden sa vel flere av de andre trenerne at vi ikke var spesielt gode på å styre kamper, men vi var livsfarlige på overganger, kontringer og stå høyt.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 12:49    Post subject: Reply with quote

Ved eventuell back-firer så regner jeg med stopperparet blir Yttergård Jensen og Rogers. De har best kombinasjon av fart og duelstyrke samtidig som de (med coaching) kanskje kan spille en pasning som ikke går sidelengs eller bakover. Børkeeiet og Henriksen er begge alt for trege i min bok til å spille i et stopperpar på et lag som har ambisjoner om å styre kamper. Begge de to er nok mer aktuelle som sentral foran stopperne, med mulighet for å droppe ned mellom de i frispilling og markering i boks.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 13:09    Post subject: Reply with quote

Vi vil heller aldri få noe frispilling bakfra ev forsere ledd.
Alle spillerne bortsett fra de 3 stopperene rusler opp i sin posisjon på midtbanen mens stopperne flytter ballen stille og rolig mellom seg.
Alle lag kan pent å pyntelig tusle tilbake og stille seg i god balanse i påvente av at vi litt om sen sentrer en lang pasning ut til den isolerte vingback på midtbanen.

Vi har pt ikke fotball trener. De som er der skaper bare trøbbel for mange og til gode spillere. Det er trist som Rekdal selv sier
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 13:26    Post subject: Reply with quote

Rogers er ikke god nok, selv med en ok trener på plass.
Dessverre er det 6 millioner + lønn vi ikke får tilbake.
RYJ er vel ok kvalitet, men trenger en bedre stopper for å erstatte Rogers (kanskje MLS vil ta ham for noen mill..)
Back to top
9kB
Junior

PostPosted: 08.05.2023 13:48    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...rg-kvinner

Dette som ante meg med at fusjonen ble skivst igjennom
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 14:06    Post subject: Reply with quote

Vi er kanskje på det laveste nivået vi har vært, på omtrent alt - siden Eggen tok over RBK for noen tiår siden.

Det gir oss også mange muligheter. Vi kan nå bygge sten for sten. Ingen i RBK forlanger gull, så lenge det er morro og angrepsvillig fotball - samtidig med at man ser fremgang for til år.

Det kan derfor være lurt å få tak i en trener som kan bygge RBK opp igjen, basert på den kulturen og det spillemønsteret vi er kjent for. Tiden for dette har aldri vært bedre for dette - enn nå. Den situasjonen vi er i - kan dermed være noe positivt. Vi måtte ansette Reka, før vi våknet - det kan ikke forstette slik. Nå må det bygges en ny grunnmur. Først da kan vi få en stor fremtid.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke de blir oppsagt hvis vi ikke blir liggende blant de 3 siste mot slutten av sesongen. Jeg har tippet oss på 6 plass så da tror jeg ihvertfall de ikke ryker. Men vi har vært så dårlige siden Januar at man ikke kan være sikker på å unngå nedrykk selv om det er tidlig ennå. Ting kan snu seg og vi bikker jevne kamper vår vei etterhvert.
Vi har fått godt betalt i poeng i år så det kunne fort vært værre. Vi kunne uten at det hadde vært ufortjent stått med null poeng.

Vi må begynne å ta en kamp av avgangene og sakte men sikkert ta såpass med poeng at vi er i kamp om 3-5 plassen utover høsten.
Kanskje får vi en boost av å spille conference kvalik!!
Kai88
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 14:51    Post subject: Reply with quote

Mulig å få inn opsjon på å avslutte kontrakt fra klubbens side VEDERLAGSFRITT ved endt plassering utenfor topp 3 på neste trener?
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 16:16    Post subject: Reply with quote

Begynner vi å vinne kamper er jeg sikker på at styre og ledelse gir pokker i hvordan det skjer og hvilke fotball som spilles.
Det tror jeg mange nok publikummere også gjør til at vi får ok med folk på tribunen.

Det er bare de som pucher 40 og 50+ som opplevde de gode tidene som bryr seg om hvordan vi fremstår og hvilken filosofi vi har.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 16:29    Post subject: Reply with quote

Nja, spørs hvor mange kamper vil jeg tro...
Vinner vi ES klart med bare 1-0 kamper så har du trolig rett.
At vi får en knepen 3de plass med samme type resultat tror jeg ikke det.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 16:44    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Det er bare de som pucher 40 og 50+ som opplevde de gode tidene som bryr seg om hvordan vi fremstår og hvilken filosofi vi har.

Dette kan jeg avkrefte.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 16:51    Post subject: Reply with quote

Jeg og. Tror det er like mange i 20-30-åra som er like misfornøyde. Om noe er mitt inntrykk at det først og fremst er gubber 50+ som er fornøyd med tingenes tilstand, først og fremst fordi de liker/kjenner seg igjen i typen Rekdal er.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Det var ihvertfall det valget de styrene vi har hatt siden Kåre har falt ned på. Men det er jeg sikker på er en konsekvens av feilslåtte prosesser.
Hjulmand og Knudsen er spillende trener som tenker prestasjon og egen spill dyktighet.
Rekdal Frigård går det knapt å kalle trener i min bok.

Men poenget er at de har lett etter noe helt annet enn de har fått.
Så der er kanskje håp når de vi må har her er ferdige med anti fotball sin.
Begge er ok folk og jobber hardt osv så dr er ikke det
Men noen ganger havner man på feil hylle i feil butikk .

Last edited by Neeskens on 08.05.2023 17:23; edited 1 time in total
Back to top
La9
Junior

PostPosted: 08.05.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Det er ytterst sjelden jeg ytrer min mening her inne på forumet, men jeg er daglig på besøk og følger debatten.
Jeg kommer i kategorien Gubber 50+. Oppvokst et drøyt steinkast fra Lerkendal og har fulgt RBK fra midten av 70 tallet, ned i 2. div og opp igjen, seriegull i 85, dobbel cupfinale i 88 og hele storhetstiden igjennom.
Da Rekdal ble ansatt, og med det spillermaterialet som da var tilgjengelig, så var jeg positiv. Postitiv i perspektiv!
Min instilling var at 22 handlet om å unngå nedrykk, 23 med målsetning om midt på tabellen og medaljestrid/gullkamp i 24.
Det er mange her inne som ikke har opplevd tiden før dominansen tror jeg.
Vi er nok utrolig bortskjemte her oppe og forlanger gull av gråstein.
Jeg kan faktisk ikke huske en eneste utgave av RBK helt tilbake til nedrykk på 70 tallet med en gråere spillerstall enn vi har dag. Selv den gangen hadde vi en Viggo Sundmoen og en Harald Sunde som vekket begestring på de glisne tribunene.
Legg bort de vanvittige ambisjonene, unngå nedrykk og tål ett år ekstra på nedre/midtre del av tabellen etter salget av Vecchia og Tengsted er min instilling.
Så får vi se om noen av unguttene blomstrer og hva vi må handle.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 17:30    Post subject: Reply with quote

Alle vi her supportere tåler vel noen magre år, bedre enn klubben vil jeg også tro. Det er ikke der det ligger.
Men hvis du mener det vi holder på med nå spille messig vil gi oss noe av det samme som feks Kåre gjorde om 1-2 år er det jo greit.
Mange andre og de fleste eksperter mener motsatt og i dag er nok det mest sannsynlig dessverre.
Jeg har også opplevd Sundmoen og Sunde osv men aldri et mere tafatt spill en nå.
La9
Junior

PostPosted: 08.05.2023 17:55    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Jeg har også opplevd Sundmoen og Sunde osv men aldri et mere tafatt spill en nå.

Det er vi nok hjertens enige om alle mann.
Jeg orker bare ikke nok en ørkenvandring med stadig prøving og feiling og årlige trenerbytter. Rekdal er nok ingen toppmatch for oss, men jeg er allikevel villig til å gi ham arbeidsro i 2-3 år, gitt at vi får beholde de ungutta som eventuelt blomstrer og skaffer oss noen forsterkninger.
Ser det er mye skriving om at Tengstedt redda Rekdal i fjor. Vi har alltid hatt en til to spillere i stallen som i det minste har lukta på troppen i et siste ti-års "allstar" lag, disse har også tidligere vært omgitt av gråstein og måttet skape mye selv. Pr i dag har vi ingen, kun gråstein og uferdige ungutter.
Derfor, kjøp et par fornuftige forsterkninger som kan gå rett inn på laget og ha tålmodighet med ungutta. Selvfølgelig må vi se en eller annen form for progresjon gjennom sesongen, men forventninger om medaljekamp til dette juniorlaget i år er helt hinsides.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 18:11    Post subject: Reply with quote

La9 wrote:

Ser det er mye skriving om at Tengstedt redda Rekdal i fjor. Vi har alltid hatt en til to spillere i stallen som i det minste har lukta på troppen i et siste ti-års "allstar" lag, disse har også tidligere vært omgitt av gråstein og måttet skape mye selv. Pr i dag har vi ingen, kun gråstein og uferdige ungutter.
Derfor, kjøp et par fornuftige forsterkninger som kan gå rett inn på laget og ha tålmodighet med ungutta. Selvfølgelig må vi se en eller annen form for progresjon gjennom sesongen, men forventninger om medaljekamp til dette juniorlaget i år er helt hinsides.

Takk.

I den perioden det har gått skikkelig på tverke så har vi ikke en gang hatt Holse eller Sæter tilgjengelig. Bare gråstein og unggutter fri for selvtillit.
EspN
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 18:16    Post subject: Reply with quote

Under perry siste periode var vi forferdelige også,men vi hadde enkelt spillere som sto fram.

Perry også var som rekdal,snakket ned alt.Vi supportere levde i vår egen verden,Var slutt på den tiden vi vinner med store siffre.
Toppen av kaka,Var vel når han snakket opp St johnston i skottland.

Last edited by EspN on 08.05.2023 18:18; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2023 18:17    Post subject: Reply with quote

La9 wrote:

Min instilling var at 22 handlet om å unngå nedrykk, 23 med målsetning om midt på tabellen og medaljestrid/gullkamp i 24.

Legg bort de vanvittige ambisjonene, unngå nedrykk og tål ett år ekstra på nedre/midtre del av tabellen etter salget av Vecchia og Tengsted er min instilling.

Alle skal selvsagt få ha sin innstilling og mening, men jeg syns det her må forklares bedre.

Siste 10 sesongene før Rekdals første sesong hadde vi en snittplassering på 2,3 .plass i ligaen.
Vi har:

4 1.plasser
2 2.plasser
2 3.plasser
1 4.plass
1 5.plass

Hvordan i noens villeste fantasi skulle 2022-sesongen handle om å klare å unngå nedrykk?? og 2023-sesongen handler om å havne midt på tabellen??

Jeg klarer ikke for livet av meg å se noen som helst logikk i dette, sorry ass -det blir bare helt hinsides for meg.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 18:23    Post subject: Reply with quote

Fakta tar livet av enhver diskusjon. Men har du gått på Rekdal narrativet er det jo mulig å tro på det.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.05.2023 18:26    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Jeg klarer ikke for livet av meg å se noen som helst logikk i dette, sorry ass -det blir bare helt hinsides for meg.

Hvis du ikke ser forskjellen i spillermateriell tilgjengelig fra siste sesongen til Ingebrigtsen feks (2017) til den vi mønstret i de siste to kampene så er det lite håp for at du vil forstå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 68, 69, 70  Next
Page 41 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb