| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
håpløs Veteran
|
Posted: 29.04.2023 11:29 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hvor gode vi kan bli med Rekdal.
Når han har fått full oversikt og vet hvem som skal spille hvor, spillerne er skikkelig med etter skade og fått litt spilletid.
SKB hermer etter BG inn i midten der.
Jeg er forts sikker på at det er på flankene det er mest plass.
Både i etablert og på kontring.
Derfor er det håpløst at ikke Helland ble hentet til Akademiet.
Og at ikke Aga spiller der fra dag 1. (sammen med Santeri sentralt) |
|
| Back to top |
|
 |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 29.04.2023 11:55 Post subject: |
|
|
Er ikke enig i at Horneland spiller god fotball. Var til og med et innlegg tidligere her som beskrev Horneland sin fotballfilosofi som vakker.
De spiller med intensitet og løpskraft med fokus på gjenvinning, ettertrykk og andreballer. Det er ikke en gjennomført plan for hvordan de skal spille, men gambling hvor størst vinnervilje og mange spillere høyt i banen skal gi sjanser og mål.
Det var det han prøvde å få til her også, men han hadde Bendtner på topp som ville spille og ikke løpe. De kommer til å gå på smeller mot lag med gode forsvarsspillere og oppspillspunkt. Klarer man spille av presset med ball og være presise og kontante i forsvarsspillet er Brann utspilt.
Nå sier jeg ikke at vi er bedre, men å ønske seg Horneland tilbake og tro at det hadde vært optimalt er for dumt. Da tar jeg heller Maalen som faktisk står for den fotballen vi ønsker og ikke tilfeldigvis er trener for et lag som for tiden scorer mye basert på innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.04.2023 18:38 Post subject: |
|
|
En halvtime spilt og Brann har nøytralisert B/G med en voldsom forflytningsevne. B/G har ikke fått til noe som helst enda. Så får vi se hvor lenge energien varer. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2023 18:54 Post subject: |
|
|
Glimt med 36% ballbesittelse på Aspmyra. De har blitt overkjørt i en hel omgang. Merkelig egentlig, siden det er opplest og vedtatt her på forumet at Horneland står for defensiv rævafotball, mens Knutsen etter sigende skal være et geni som står for offensiv fotball.
Hadde vi sett ut som dette etter en omgang på Lerkendal hadde halvparten gått hjem i pausen og Rekdal, spillere, taktikk og klubb hadde fått totalslakt her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.04.2023 18:59 Post subject: |
|
|
En skjebnens ironi med alle som pissa på og latterliggjorde Horneland i et og ett halvt år her inne. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 29.04.2023 19:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 29.04.2023 19:00 Post subject: |
|
|
Er ikke umulig at Horneland kommer tilbake om det er mulig, har vel modnet imellomtiden, heller ikke uvanlig at managere kommer tilbake til klubber. Om han føler han har noe uoppgjort.
Last edited by mirar on 29.04.2023 19:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2023 19:01 Post subject: |
|
|
| Nåssåladden wrote: | | En skjebnens ironi med alle som pissa på og latterliggjorde Horneland i et og ett halvt år her inne. |
Jepp. Og nå er det Rekdal sin tur. Sammen med alle sparkingene er det kanskje ikke så rart at trenere ikke vil komme hit. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.04.2023 19:15 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: |
Hadde vi sett ut som dette etter en omgang på Lerkendal hadde halvparten gått hjem i pausen og Rekdal, spillere, taktikk og klubb hadde fått totalslakt her inne. |
Ja og det med rette, det lille jeg har sett av kommentarer fra B/G supportere så langt er også kun slakt av eget lag. Likevel er liksom en dårlig kamp litt enklere å svelge når man med samme trener slo Roma 6-1 og har vunnet flere seriegull. Problemet til Rekdal er at dersom vi hadde sett sånn ut på Lerkendal ville vi ikke blitt sjokkert, men heller indignert fordi det var akkurat dette vi forventet.
Det er selvsagt ikke en dårlig enkeltkamp i ny og ne som er problemet med Rekdals RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 29.04.2023 19:26 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | Problemet til Rekdal er at dersom vi hadde sett sånn ut på Lerkendal ville vi ikke blitt sjokkert, men heller indignert fordi det var akkurat dette vi forventet.
|
Vi har en ok statistikk mot Molde og B/G under Rekdal. Det er når det er regn i lufta og svakere motstand vi glipper. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.04.2023 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å se noen forbedring fra Horneland under Rekdal (eller Hareide for den del). _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 29.04.2023 22:07 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Nåssåladden wrote: | | En skjebnens ironi med alle som pissa på og latterliggjorde Horneland i et og ett halvt år her inne. |
Jepp. Og nå er det Rekdal sin tur. Sammen med alle sparkingene er det kanskje ikke så rart at trenere ikke vil komme hit. |
+1. Uten at jeg skal forsvare Rekdal, men vi er ikke som andre klubber. Histore, forventninger, press osv osv gjør at vi virker å være det umulige prosjekt. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 29.04.2023 22:14 Post subject: |
|
|
| Nemlig. Uten tålmodighet med trenertalenter og dårlig økonomi ender vi opp med etablerte, kjedelige navn som ikke passer oss og ikke vil gi oss suksesspå den måten vi ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
9kB Junior
|
Posted: 30.04.2023 13:58 Post subject: |
|
|
| Forundrer ikke meg at Rekdal er ferdig etter de 3-4 neste kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 30.04.2023 14:05 Post subject: |
|
|
| Tror ikke styret tørr å gjøre noe før toget har gått på det meste og står i fare for nedrykk/nedre halvdel. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.04.2023 14:54 Post subject: |
|
|
4 tap på rad så sier det seg selv hva som skjer. Omtrent uavhengig av hvordan det gikk forrige sesong. Eggen ville vært trygg, men Reka er nok ut, ja.
Jeg tror vi tar poeng jevnt og trutt allikevel. Så han sitter nok ut sesongen. Håper vi tar lærdom og gir regelmessige advarsler til Rekdal, samtidig som vi kjører en stille prosess for å finne (mer enn to) trenerkandidater som passer til vårt syn på fotball og våre ambisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.04.2023 17:05 Post subject: |
|
|
| Hvor lang er kontrakten til Rekdal? Håper han sitter ut tiden, og ikke mer hvis det ikke skjer noe drastisk. Sparke trenere må vi være ferdig med. Det hjelper oss ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.04.2023 17:20 Post subject: |
|
|
Ut neste sesong. Så lenge vi ikke rykker ned tipper jeg de sitter trygt. Den nye sryrelederen manet til ro og tenke langsiktig. De har vel heller ikke råd til trenerbytte når det kun gjenstår et drøyt år, og er særdeles enig i det _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 30.04.2023 17:24 Post subject: |
|
|
| Det betyr jo egentlig å si farvel til rbk som toppklubb. Kan tenke meg den nye styrelederen har lyst til at rbk skal forbli en koselig klubb som alle kan slå og som er grei og snill. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.04.2023 18:02 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi må ryke ut av medaljekampen før eventuelt Rekdal får fyken.
Greieste er om han kan holde oss sånn nogenlunde igang ut 2024 og overlate en stall som er økonomisk bærekraftig til en ny trener i 2025, en ny trener som er kvalitetsikret og passer inn i visjonen om hvordan RBK skal spille de neste fem årene.
Det vi trenger er en type som Kruyf som kom tilbake til Ajax for å få de tilbake på sporet av det Ajax var gode på før de gjorde tilsvarende feilskjær som RBK. Verdt å merke seg at Kruyf var teknisk direktør for de, og ikke hovedtrener (i den perioden), jeg er fan av tanken at noen andre enn hovedtrener har ansvaret for at overordnet spillestil, strategi og filosofi er forankret i klubben. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.04.2023 20:26 Post subject: |
|
|
I intervju med TV2 før kveldens kamp, sa Rekdal igjen at utspillet hans etter Sandefjord-kampen om at det hadde vært ei dårlig treningsuke bare var en bløff som media gikk på.
Imidlertid var jo sentrale RBK-spillere enige med Rekdal om at det var ei for dårlig treningsuke. Holse illustrerte til og med med konkret eksempel fra trening.
Hvis det er sånn at Rekdal tror han er smart og bare bløffer, mens spillerne lojalt er enige med ham, er det vanskelig å få Rekdal til å bli smartere og bedre. Ja-mennesker rundt en underkompetent leder hjelper ingen til utvikling og Rekdal trenger jo selvfølgelig også å utvikle seg.
| VG wrote: | – Jeg er helt enig. Sånn sett er ikke dette resultatet så overraskende for meg, sa kaptein Markus Henriksen da han fikk høre hva sjefen hadde sagt om nivået på treningene.
( ... ) Mannen som sikret at det ikke ble et skrekkresultat mot Sandefjord, Carlo Holse, med hans scoring tre minutter på overtid, mener det skuffende resultatet er konsekvensen av jobben som ble lagt ned på treningsfeltet.
– Det setter sine spor at man har hatt seks dager der man trener dårlig. Det her var en virkelighetssjekk for alle, at man ikke kan trene på 80 prosent, for så å skulle levere 110 prosent i kamp, sier Holse til VG etter kampen.
(...) – På hvilken måte har dere prestert dårlig på trening?
– Hvis jeg skal komme med et eksempel, så ble vi som er i startelleveren kjørt rundt på «ræva og albuene», av reservene som ikke skulle spille. Det skal ikke skje, svarer dansken. |
Henriksen bekreftet også etter Sandefjordkampen for dårlig kvalitet på treningene, men viktigere er spørsmålet han stilte om mulig for lite klarhet i Rekdals plan. Lojal som han er, ble det jo skjult som et spørsmål med en sukret avslutning.
| Quote: | Henriksen bekrefter historien til Holse, og sier at slurvet man kunne se i kampen mot Sandefjord kunne man se i treningsuken også. Han mener likevel ikke at årsaken er dårlig harmoni og stemning i gruppen.
– Jeg tror absolutt ikke det er noe misnøye.
Men det kan jo hende at det er noe som er uklart med måten vi ønsker å spille på. Det er jo mange nye spillere i laget. Det er likevel ikke noe krisetilstand, avslutter Henriksen. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 30.04.2023 21:21 Post subject: |
|
|
| Hvor lenge kan man tolerere dette våset av taktikk uten formål? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.04.2023 22:58 Post subject: |
|
|
Ett ord: AVGÅ _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 30.04.2023 23:38 Post subject: |
|
|
| Tengstedt og Sæters prestasjoner i 2022 dekket over hvor katastrofal Rekdals ideologi er. Uten dem er RBK HamKam. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.05.2023 09:04 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | | Det betyr jo egentlig å si farvel til rbk som toppklubb. Kan tenke meg den nye styrelederen har lyst til at rbk skal forbli en koselig klubb som alle kan slå og som er grei og snill. |
Det er vel mulig å kreve ekstraordinært årsmøte og stille mistillit mot styret... Var vel noen som undersøkte for noen år tilbake, det var visstnok ikke SÅ mange undreskrifter som krevdes. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Rutinert
|
Posted: 01.05.2023 09:21 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | | Det betyr jo egentlig å si farvel til rbk som toppklubb. Kan tenke meg den nye styrelederen har lyst til at rbk skal forbli en koselig klubb som alle kan slå og som er grei og snill. |
Nei! Vi må evne å tenke langsiktig. Skal vi sparke trenere hver eneste gang det brenner, blir vi i alle fall ikke en toppklubb igjen. Vi kan ikke starte på nytt annet hvert år. Rekdals RBK er 2 poeng bak 2.plassen og 5.poeng fremfor MFK. Han må få sitte ut kontraktstiden. |
|
| Back to top |
|
 |
|