| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rogers |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Cornic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Henriksen |
|
74% |
[ 50 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
11% |
[ 8 ] |
| Holse |
|
2% |
[ 2 ] |
| Thorvaldsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Nelson |
|
5% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 67 |
|
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2023 18:10 Post subject: |
|
|
Oppløftende kamp. Satt på ingen måte med hjertet i halsen i andre omgang. Ville vært litt typisk tidligere RBK-utgaver å surre det til på tampen, men ikke i dag.
Lå i kortene at dette ville bli målfattig, så resultatet var veldig innenfor det forventede. Neste kamp vil nok si mer om RBK har noe å fare med offensivt. Der holder det ikke med en knepen 1-0-seier. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:10 Post subject: |
|
|
Dette tror jeg er den beste kampen RBK har spilt siden 2-2 mot Glimt ifjor, mer fasong på alt, særlig i andre omgang, da er det til og med vi som er det farligste laget.
Fortjent poeng, Molde er et bedre lag, vi ser jo det, men etter at det var litt krise i starten hvor vi slapp unna med bare et baklengs så fikk vi demmet opp godt og tidvis tvunget de til å bli lave i presset og slå langt fordi de ikke finner åpninger.
Litt mange unødvendige gule kort. Litt for mye slurv. Så spørs det hvordan dette blir mot lag som heller parkerer bussen, Molde ville vinne og ga fra seg rom vi kunne utnytte, Sandefjord og slikt kommer neppe til å gjøre det på Lerkendal med mindre vi er i ledelsen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 16.04.2023 18:11 Post subject: |
|
|
Godkjent kamp etter kaoset de første 15.
Som forventet passer spillestilen vår mye bedre mot lag som ønsker å styre kampen og gir oss litt rom rundt oppspillspunktet.
Gode bytter av Rekdal (med unntak av sadiku og Bjørlo som jeg syntes var ganske lost der ute..)
Ã…penbart og positivt at:
- Pereira har låst ned venstrebacken
- Henriksen er vesentlig bedre som en av to sittende
- Vi har psyket oss bra opp til denne kampen. De fleste virket "på", spesielt etter første 15 min
- Broholm har talent, men litt heit i toppen på en slik type match (forståelig nok) kunne gjort det store og scoret
- Nelson trenger å venne seg til tempoet, men kan bli bra
- Røsten viser gode "klareringsegenskaper" siste 5-10 min, lovende. Benken neste for Rogers?
Skuffende at:
- Børkeide er ikke god nok til å være den andre sittende
- Rogers rett og slett ikke er god nok (spesielt langs bakken.. klumpfot 2.0), på tross av god duellering som fører til selvmål
- Bjørlo holder ikke eliteserienivå, selv mot slitne ben er han helt usynlig
- Sadiku er bortkastet som oppspillspunkt, fungerer nok bedre som en av to spisser
- Cornic trenger mental trening, vi kan ikke miste kontrollen slik
- Holse er fortsatt rusten. HAvner bare her nede siden jeg forventer så mye av han. Noen fine driblinger, men noen tilsvarende grusomme feilpasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 16.04.2023 18:14 Post subject: |
|
|
| Andy Pandy 27 wrote: | | Valderrama wrote: | | Andy Pandy 27 wrote: | | Er da helt greit dette selv om det var veldig ujevnt! poeng borte mot erkerivalen er helt fint |
Veldig ujevnt?! I andreomgangen hadde vel ikke Molde en skikkelig sjanse, mens vi var nærme flere ganger. |
Ja veldig ujevn prestasjon! Jeg formoder du ikke fikk med deg de förste 15-20 minuttene hvor det kunne stått 3-0 til Molde??? |
Synes vel ikke det er så ujevn prestasjon. Enig i at vi var heldige noen ganger i første, men sjeldent lag scorer på alle sjansene. Berishas store var forøvrig offside. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
|
|
Mye bra oppsummert her. Men har vanskelig for å se at denne kampen har ført Rodgers noe nærmere benken?. Tvert imot synes jeg han har sett veldig bra ut i de to første kampene. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
|
|
| Alle mann til Lerkendal for kampen mot Sandefjord neste helg! |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:15 Post subject: |
|
|
Meget bra andre omgang av oss, likte spesielt at vi fikk i gang gode kombinasjoner etterhvert. Og så er det mye å forbedre, men ikke annet å vente med såpass nytt og urutinert lag.
Gleder meg til søndag allerede |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:15 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt målfarlig spiss så hadde denne kampen fort vært vunnet.
Jayden gjør sin beste kamp til nå men er fortsatt for upresis.
Torvaldson er en solid targetspiss men må komme seg nærmere målet.
Henriksen gjør en solid kamp. Holse er litt usynlig og ikke helt i form tydeligvis.
Cornic hever seg i andre omgang og Broholm gjør et godt innhopp. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 16.04.2023 18:17 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Var det ikke Pereira som holdt rundt halsen til Reitan da?? På den reprisen som vistes på tv var det kun Pereira som holdt rundt halsen i alle fall, men jeg også synes det så ut som det var kvelertak på reitan "live". |
Vanskelig å se fra den vinkelen vi får, men det kommer ei hand opp i halsen på Reitan FØR Pereira kommer inn i situasjonen. Burde blitt sett på dersom det var noen tvil tenker jeg når de har flere vinkler. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:18 Post subject: |
|
|
Godkjent kamp. Med litt mer presisjon så kunne man kanskje ha tatt med seg alle poengene.
Så får man håpe på fint angrepsspill mot Sandefjord neste runde. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2023 18:21 Post subject: |
|
|
Vi hadde jo en målfarlig spiss i fjor, men kampen borte mot Molde i fjor var vel den ene der Tengstedt virkelig ble tatt ut.
Vil nok utkrystallisere seg en makker til Thorvaldsson etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:24 Post subject: |
|
|
Sikkert noen som ikke ser forbedring i spillet, men i dag var det etter min mening en god kamp fra oss. Thorvaldsson var god, og viser at han har noe i seg, selv om folk har avskrevet han allerede. Holse hadde nok litt peiling da han skrøt av islendingen.
Jayden trenger litt tid på seg, men viser små prov på å ha mye fotball i seg. Fornøyd og samtidig litt skuffet over to tapte poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:26 Post subject: |
|
|
| Broholm bør få mer spilletid fremover. Rask, bevegelig og med god teknikk. Litt mer klinisk i boksen så blir dette enormt bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 16.04.2023 18:28 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sett kampen så jeg skal ikke si noe om spillet, men det ser jo ut som det er bedring ut fra det folk sier. Resultatmessig er jo dette topp.
Det er overraskende ut fra det vi har sett, men Molde tapte 1-0 mot TIL så det spørs hvor gode de er per dags dato. Jeg tror vi får mye svar i neste runde. Hvordan klarer vi å spille ut et Sandefjord som legger 11 mann i 16 meteren? Det blir en test. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:28 Post subject: |
|
|
Herlig å se intervjuet med en Erling Moe som er temmelig snurt og overhodet ikke liker at journalisten påpeker at vi setter inn en søtten og attenåring  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.04.2023 18:30 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Alle mann til Lerkendal for kampen mot Sandefjord neste helg! |
Kvinner og barn også. Ta med hele familien, venner, kolleger, naboer, fotballaget, skigruppa, bridgeklubben ... _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.04.2023 18:31 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | Jeg har ikke sett kampen så jeg skal ikke si noe om spillet, men det ser jo ut som det er bedring ut fra det folk sier. Resultatmessig er jo dette topp.
|
Ok. Du ser ikke kampen men kommer med flotte bidrag underveis i kampen allikevel:
| Kent23 wrote: | | Og hvor er de som trodde noe annet? Dette rbk laget er forferdelig for å si deg mildt! Hva var det vi sa! |
_________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4071 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 16.04.2023 18:38 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Vi hadde jo en målfarlig spiss i fjor, men kampen borte mot Molde i fjor var vel den ene der Tengstedt virkelig ble tatt ut.
Vil nok utkrystallisere seg en makker til Thorvaldsson etter hvert. |
Det mest negative med kampen er at vi sliter med å gi muligheter til spisser... tror ikke noen spiss omtrent hadde greid å være målfarlig med det vi skaper innenfor målsonen til Molde i dag. Har dødballer naturligvis, men det skapes alt for lite muligheter fortsatt. Får håpe det blir etter hvert. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.04.2023 18:41 Post subject: |
|
|
Oppløftende kamp. Og som Rekdal selv har sagt så er det jo viktig å plukke poeng i starten mens man forhåpentligvis spiller seg bedre og bedre. 4 p etter de to kampene vi har hatt er jo mer enn man hadde trodde etter oppkjøringen, og 1 p mer enn tilsvarende kamper i fjor.
Men fortsatt mye som må jobbes med, og det offensive har fortsatt mye å gå på. Hadde likt å sett både Broholm og Sadiku fra start mot Sandefjord. Det er en kamp vi skal styre og jeg tror at Sadiku kan få vist seg frem litt der. Har ikke vært mye for han å involvere seg i på de to innhoppene han har så langt. Men jeg tro at om han får ballen i boksen så kommer det fort til å smelle. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 16.04.2023 18:47 Post subject: |
|
|
På forhånd hadde jeg tatt et poeng i denne kampen om det var et valg. Nå er jeg bittelitt skuffa. Denne hadde vært mulig å vinne etter at vi sto av presset M@@@e kom med i starten.
Et godt steg fram fra kampen mot Viking, og jeg liker utviklinga. Liker også at vi i år ser ut til å ha flere aktuelle formasjoner og konstellasjoner å spille på enn i fjor. Vi kan både stille 3-5-2 og 3-4-3.
Mange gode i dag. Snær tar steg, må få fysikken enda mer på plass, så vil han bli farligere foran mål også. Henriksen spiller en meget god kamp. Stopperne er også bra i dag. Nelson, Holse og Børkeeiet er variable. Cornic er en kuk, men heldigvis er han vår kuk. Pereira har løpt krampe på seg i to kamper nå, bra på kanten i dag igjen. Fine innhopp av Broholm og Røsten.
Den gruppa her inne som konstant og gjentakende melder dommedag har kanskje en tung kveld. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.04.2023 19:10 Post subject: |
|
|
Ser noen tvile på om molde er på sitt beste..men rbk skal ha mye av æren for at ikke molde fikk spille på sine styrker utover i kampen.
I starten gjorde vi samme feil som vi har gjort i alle år,spille molde gode,miste ballen og bli kontret på.
Men i år så vi et lag som faktisk gikk i krigen!
Vi har mye og gå på framover,håper reka trener mye på angrep spill og samhandling på feltet.
Vi må bli skarpere framover.
Men synes vi slurver fælt,sist kamp skyldte spillerne på banen,men mot molde kan de skylde på seg selv for halvhjerta pasninger.
Gir bort ballen i forsvar,slår ballen bak medspillere.
Slår den for kort så vi må takle en ball vi egentli har.
Rekdal kreve mer av spillerne! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.04.2023 19:12 Post subject: |
|
|
| Dette var en bra prestasjon, lenge siden vi har spilt jevnt med Molde der nede. Henriksen med nok en strålende kamp på midtbanen, må nesten fortsette der nå, selv om Rogers er et levende ballmist der bak. Jeg synes 343-formasjonen ser veldig bra ut også, i allefall med Isak som oppspillspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 16.04.2023 19:35 Post subject: |
|
|
God forsvarskamp som forventet, vi har 3 skudd og 1 av dem på mål.
Men Molde har bare 9 skudd, og 3 på mål.
Molde gikk altså fra 24 skudd på ALFHEIM til 9 skudd på Røkkeløkka, da har vi gjort noe riktig hvertfall. Selv om det kun er 1 og 1 spiller som gjør en bevegelse på topp, savner samtidige bevegelser.
Her tar jeg poenget, men mot Sandefjord forventer jeg å se at vi muligens kan forsøke å skåre ett mål eller to. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.04.2023 19:38 Post subject: |
|
|
God og underholdende kamp, vesentlig forbedring fra første serierunde og mange kamper i fjor.
Første 15 var rufsete og jeg fryktet slakt, men vi tok oss sammen. Fortjent poeng i en kamp som kunne vippet begge veier.
Vi tør langt mer, er tryggere i pasningsspillet. Utover sesongen vil jeg se Jayden og Broholm på banen samtidig. Vi må fortsatt bygge på relasjonene og tørre å angripe med mer folk, det holder ikke i lengden å ha så få angrep og avslutninger.
Om sommervinduet blir brukt til å selge Bjørkeiet og hente Selnæs, samt selge Rodgers og hente en klassestopper kan det bli moro.
God kamp som nok ga troppe selvtillit! Så gjenstår det å se om vi kan bygge videre på dette, eller om vi faller sammen. Kamper mot lag som er bedre enn seg er Rekdals styrke. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.04.2023 19:44 Post subject: |
|
|
| Ekstremt mye bedre enn treningskampene og veldig mye bedre enn første serierunde. Det er stert å ta poeng borte mot fjorårets suverene ligavinner. Første 15 var krisedårlig men det kom seg og i andre omgang klarer vi å holde bra på ballen. Håper utviklingen fortsetter. Har tatt store steg. |
|
| Back to top |
|
 |
|