| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 26.03.2023 18:48 Post subject: |
|
|
| Det er ingen som drar på kamp for å se på forsvarsspill |
|
| Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 26.03.2023 18:50 Post subject: |
|
|
Det er lenge siden jeg har vært så skeptisk til inngangen på en ny sesong som i år. I fjor var det negativt at vi fikk inn den nye treneren såpass seint. I år ser vi at det ikke hadde gjort noen forskjell fra eller til. Det sier vel sitt. En svært svak treningskamp av både Haugesund og Rosenborg. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 26.03.2023 18:53 Post subject: |
|
|
| RBK kan spille 2 omganger til uten at det blir mål..vi er så lite farlig framover. |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 26.03.2023 18:54 Post subject: |
|
|
Meget godt å se Holse og Broholm  |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 26.03.2023 19:03 Post subject: |
|
|
| Churchill wrote: | | Det er det jeg sier, bakover er vi bunnsolide. Har Haugesund skapt noe som helst? |
Haugesund hadde en ball i mål som ble avblåst fordi Henriksen lå nede og holdt seg til hodet. Ser du reprisen, ser du at det eneste som traff hodet til Henriksen var ballen. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 26.03.2023 19:05 Post subject: |
|
|
RBK får ikke ei eneste krone av meg så lenge Rekdal er trener.
Holder meg hjemme under kamp, så jeg kan gjøre noe annet underholdende med møkk kjedelig fotball i bakgrunnen. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
|
|
Noe godt ut av kampen. Bjørlo,Aga og Nelson er ute av enhver startellever på denne siden av sommerferien. PCS er fremdeles en god spiller. Broholm imponerer. Håper islendingen vår fyller drakta si med muskler.
Rogers sin spisskompetanse er fremdeles å sette medspillere i vanskelige situasjoner, må benkes for noen som forstår fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
|
|
| Den ballen hadde vel aldri gått i mål hvis ikke dommeren hadde blåst for frispark i forkant |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 26.03.2023 19:08 Post subject: |
|
|
Load of shite. Herregud for noe møl vi presterer. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.03.2023 19:16 Post subject: |
|
|
| Elendig kamp. Bedriten fotball og Haugesund skaper mer enn oss. Broholm positiv, RYJ en veldig bra signering. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 26.03.2023 19:26 Post subject: |
|
|
| Jeg får ikke sett disse kampene - mulig jeg blir spart for mye frustrasjon? men ut ifra det folk skriver så virker det ganske mørkt. Gitt at det er null utvikling i spillemønster, samt lavere kvalitet på spillermassen samla sett, så vil vel det resultere i lavere tabellplassering enn i fjor? Kampene jeg så i fjor avslørte dessverre at basisferdighetene i stallen er nokså middelmådige. Mye feilpasninger, dårlige mottak, upresise innlegg osv. Ut ifra det dere skriver her, har dette bare fortsatt. Hvordan skal vi klare oss uten disse enerne med x-faktor? Må vi påregne kamp på nedre halvdel? |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 26.03.2023 19:27 Post subject: |
|
|
Solide bakover og litt stigning i andreomgang hvor vi klarer å sette litt trøkk. Etter en svak førsteomgang. Tror det er mye uforløst i dette mannskapet og håper de får på plass litt selvtillit framover på banen.
Broholm og Skjelbred dagens beste. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 26.03.2023 19:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 26.03.2023 19:28 Post subject: |
|
|
| Hvor mange ganger må man nå er om 442 eller 433 tro.Dette 3 sentrale i midten bak og midt på banen betinger stor fotballforståelse og skraping av overtall noe disse spillerne garantert ikke kan per 2023 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 26.03.2023 19:36 Post subject: |
|
|
Nedre halvdel? Eh, fremdeles eliteserien vi snakker om, det er to lag med god kvalitet, et par-tre til som er solide men ikke mer enn det, resten (inkludert oss) prøver å bli solide. Blir vi solide har vi spillerne til at vi bør fikse tredjeplassen sånn passe greit, hvis ikke så er det et halvt dusin lag som kan komme seg inn mellom oss og Glimt/Molde, men sansynligvis så kommer omtrent halvparten av disse til å ikke henge med.
Problemet er bare at "solide" er godt nok for LSK, Viking, Brann og VIF (iallefall burde det være det for Brann og VIF, de blir gale bare media begynner å snakke om potensielt gull), men ikke for oss gitt de spillerne vi faktisk har, selv om Molde og Glimt nok har sterkere tropper pdd. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.03.2023 20:02 Post subject: |
|
|
| Churchill wrote: | | Jeg tror enda at dette ender med at RBK kjemper i toppen, bak de to beste klubbene i Norge. Det var det samme i fjor, se hvordan det gikk da. |
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.03.2023 20:07 Post subject: |
|
|
Rekdal er altså fornøyd etter dagens kamp.
Gud hjelpe oss alle sammen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 26.03.2023 20:08 Post subject: |
|
|
Er helt enig der. Er enkelt å være litt netttroll å si at alt er røæva, men sitter igjen med god følelse etter denne kampen.
Treningskamp og oppkjøring er en ting, men har trua på at dette laget blir farlig når serien starter. VAr mye bra i dag! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.03.2023 20:45 Post subject: |
|
|
Det var sikkert noe bra i dag hvis du er LSK.
Men som Nåssa sier: Solide bakover og litt stigning i andreomgang hvor vi klarer å sette litt trøkk.
Litt trøkk ja det er jo i Obos guttas verktøykasse. Greit å få til litt trøkk etter 15mnd men finspill ihvertfall.
Vi er RBK eller nei HamKam på doping. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.03.2023 20:55 Post subject: |
|
|
Bedring fra hva vi har sett tidligere i pre-season?
Tja… mjao… joda er vel det, men det sier ikke all verden.
Vi må opp mange hakk om vi skal ta Viking!
Og det må da handles noe kvalitet også, ikke bare kvantitet… |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 26.03.2023 21:18 Post subject: |
|
|
| BDESupermanStrand wrote: | | Synes Henriksen og Sam sentralt på midt og forsvar har vært lovende |
Hva? Du tenker på Mr Sam Rogers aka feilpasningsmannen. Eller han som aldri vinner en duell selv om han er stor som f. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 26.03.2023 21:27 Post subject: |
|
|
For en elendig prestasjon. Hva er greia med å flytte Henriksen opp når vi har så mange midtbanespillere. Så vi skal da ikke trene leddene alt det vi kan før seriestart? Forsvaret trenger all tid de kan få sammen, vi kan ikke da bare flytte bort Henriksen. Da får de si at han ikke lenger skal spille der. Sam må på benken. Har han truffet på en eneste pasning de siste to kampene? Sjokkerende nivå. Bjørlo må bort. Spissene springer i samme rom, ingen kommunikasjon. Går i samme duell hele tiden. Noen må fortelle de at de spiller på samme lag. Mange situasjoner i dag der en pasning gjennom hadde skapt store sjanser men de går heller på skudd. Jaydon må noen ta en prat med. Hva med å skru på hodet. Ta i litt i duellene, sentre mer til medspillere og når han skal forsvare seg er det greit at han leder motspiller vekk fra vårt mål og ikke andre veien.
Vi er igjen avhengig av enkeltspillere. Holse må bli frisk. Nypan og Broholm må ta steget for resten er krise.
Dette kan bli en veldig turbulent vår _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.03.2023 22:29 Post subject: |
|
|
De bytter vel i håp om å finne noe som på mirakuløst vis plutselig fungerer ok.
Jeg lurer virkelig på om noen trenere i RBK historien har byttet hit på dit på spillere som under disse trenerene? De bytter og flytter helt crazy _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.03.2023 23:01 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | RYJ en veldig bra signering. |
Han har vi (heldigvis) ikke signert, men UYJ så ok ut. Likevel: Framover i banen er det så sørgelig trasig og uspennende at jeg angrer på at jeg så kampen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.03.2023 23:04 Post subject: |
|
|
For meg er det også illevarslende (ALARM!) at Henriksen flyttes fram i midtbaneleddet så langt uti pre-season og nærme innpå seriestart.
- Han har bare spilt stopper i fjor.
- Vi har en million midtbanespillere og knapt stoppere.
- Det har vært nok treningskamper til å prøve og feile.
Jeg tolker dette som et symptom på at Rekdal/Frigård ikke aner hvordan dette skal bli seende ut mot Viking og begynner å bli reellt stressa. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.03.2023 23:21 Post subject: |
|
|
Skal prøve å ikke være utelukkende negativ så here goes.
1. Vi ser meget solide ut bakover
2. Rekdal har sagt vi skal trener på angrep fram mot seriestart.
3. HÃ¥p i hanging snor/Fishingsnor
Utifra det er dette graut graut graut.
Jeg har sett mye dårlig under Nils også, og jeg forventer ikke fyrverkeri, og noe av forklaringen kommer av de konstant rotasjonene pga skader etc, MEN det er alarmerende at vi har så SINNSYKT høy feilprosent på pasningsspillet og da særlig når vi skal spille ut bakfra.
Vi har spillere offensivt som liker ballen på bakken og vi har spillerer defensivt som liker å slå ballen i lufta. Dette gir for meg ikke mening.
Greit at Reka ville se hvordan treeren bak var uten Markus i dag, men så nære seriestart burde han terpe på detaljene i posisjonen til Markus. Som i dag, mane han til ikke rygge så mye og messe til stopperne at de skal kommunisere og trene på å falle av når en støter opp. Dette er ting som må perfeksjoneres om man skal spille med tre bak, og dete blir heller ikke gjort.
Det er skremmende at vi først og fremst trener på å bli gode bakover, og dermed mister initiativer mentalt i inngang til kampene.
Jeg forventer og skulle til å si KREVER at klubben kjører en mere offensiv tilnærming til tross for unge spillere, mange skader etc.
Den som vinner kampen er den som scorer flest mål! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 26.03.2023 23:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|