English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - VÃ¥lerengen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Hjerneblødning?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 17.02.2007 21:47    Post subject: Reply with quote

mulig jeg er dårlig til å skrive ironi Harald. Men jeg liker som du skjønner ikke hvor RBK går om dagen....
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Forstod ironien, sarkasmen, eller hvad man nu vil kalde det. men synes det var rimelig eksremt Wink

Medlem nr. 2477
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 17.02.2007 21:51    Post subject: Reply with quote

OK. my mistake.. Men jeg synes RBK har mistet fokuset som gjorde oss til det suverent beste laget i norges fotball historie
Erik
Veteran

PostPosted: 17.02.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Bortset fra sidste kamp, hvor han var elendig. Men idag var han et frisk pust.

Ja greit nok, men hvem var ikke elendig? Når vi spiller som vi gjør for tiden, er det lettere å trekke fram hvem som gjør enkeltvis gode ting, en hvem som spiller dårlig Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Roamer
Veteran

PostPosted: 17.02.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det var så mye å klage på i dag. Litt slapp kamp, der Vålerenga ikke prøver å spille, men konsentrerer seg heller om å sabotere for Rosenborg. Litt lite bevegelse på topp, Jamtfall og Kone fremstår som ujevne med litt enten eller og Traore sliter voldsomt med touchen. Noen merkelige avblåsninger fra dommeren; noen som kanskje skulle vært mål; noen som stykker opp kampen ved innbytter og noen veldig lette frispark for Vålerenga.

Ellers, min korte, ydmyke, og helst sikkert feilaktig, vurdering av spillerne;

Lars Hirschfeld 5
Sliter med å sette i gang spillet og noen sleivspark, men også et par fine redninger. En kamp på det jevne.

Fredrik Stoor 5
Er angrepsvillig, og ser ut til å begynne å komme i formen. Milevis foran Basma i pasningspillet allerede nå, selv om han hadde noen dårlige crosser.

Alejandro Lago 6
En vond mann å møte en mot en, bortsett fra i løpsdueller. Seiler opp som et klart alternativ til midtstopperplassen ved siden av Koppinen.

Mika Koppinen 6
Litt samme type som Lago, og det vises i kampen. Hard og kontant i taklinger og solid i lufta, men med noen feilvurderinger.

Mikael Dorsin 6
Angrepsvillig også han, men som Stoor sliter han litt med innleggsfoten. Hardt arbeidende og skal ha pluss for det.

Alex Tettey 6
Kjapp og truer bakrommet med gode løp et par ganger, men ikke særlig heldig med skuddfoten. Flink til å komme med i spillet. Få pasningsfeil.

Marek Sapara 7
Flink til å fordele ballen, og er ofte spillbar. Noen uventede pasningsfeil, men han har bygget seg opp mye goodwill så det tåler vi glatt. Dessuten kompenserer han med mange nydelige baller også. Også god til å plukke opp baller. Må, etter min mening, prioriteres foran Riseth i denne rollen, selv om vi muligens mister offensiv kraft da.

Roar Strand 5
Jobber og sliter som vanlig, uten å få så godt betalt for det. Slurvete i pasningspillet, men kommer seg før han blir byttet ut. Skuddvillig de sjeldne gangene han kommer i posisjon.

Abdoulrazack Traore 2
Hadde store problemer med mottaket i dag, uventet nok. Viser tegn på at han fremdeles er juniorspiller. Tror dog at han har større potensial og at han vil utfordre Storflor på sikt.

Yssouf Kone 4
Svake avslutninger, men løper mye og prøver å kombinere med vekslende hell. Taper en del dueller, men er flink til å holde på ballen.

Michael Jamtfall 3
Rask og flink til å komme til innlegg på kantene. Dessverre holder ikke kvaliteten på ballene mål. Vinner, kanskje overraskende, noen hodedueller. Bør definitivt starte foran Solli i ni av ti tilfeller.

Ciljan kommer inn som et frisk pust, litt mer offensiv i tankegangen enn Roar og i tillegg litt mer presis. Storflor kommer inn og bidrar med enn del feilpasninger, det samme gjør Solli.

Ser at en del er uenig med meg i at Lago og Koppinen gjør det greit i dag. Mulig det er jeg som er farget, jeg er en stor fan av kompromissløse forsvarspillere. Synes generelt at Rosenborg hadde god kontroll bak i dag, bortsett fra blemma til Nordvik selvsagt.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2007 22:12    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
[Ja greit nok, men hvem var ikke elendig? Når vi spiller som vi gjør for tiden, er det lettere å trekke fram hvem som gjør enkeltvis gode ting, en hvem som spiller dårlig Wink

Tettey og Traore var i hvert fald gode. Men synes ikke Skjelbred har været specielt imponerende og hos mig er han langt fra at have sikret en plads i startopstillingen.

Medlem nr. 2477
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 17.02.2007 22:12    Post subject: Reply with quote

Haha. Men du er jo Dansk og da.
Rutinert

PostPosted: 17.02.2007 22:25    Post subject: Reply with quote

Trodde det var poenget jeg, ersatte ubrukelige lokale spillere.. Der er jo bedre å bruke fler millioner på en utlending,,,,
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 10:45    Post subject: Reply with quote

Gjentar at jeg synes at Nordvik passer bedre som back enn midtstopper. Tabbene mot Molde og VIF beviser at han ihvertfall ikke skal slippe til som midtstopper med mindre vi leder med 3 scoringer.

Tettey tilbake til normalen igår. Svakheten hans er som kjent de små viktige tiendelene av et sekund der kroppen hans kommer i kontakt med ballen. Ellers er han OK.

Sapara spilte ok, men det bli litt vel mye langballer, og mindre ballfordeling.

Traore var en liten katastrofe på vingen, som ikke fikk til noe som helst uten om å rote vekk ballen.

Jamtfall glimter med veldig raske finter. Men innleggene... Solli og Storflor imponerer heller ikke.

Laget er litt for ivrig på scoring slik at de skyter på muligheter de heller skulle ha passet til bedre plassert. Ellers mye bra spill.

Mitt favorittlag per dag:

Hirchfeld - Strand - Lago - Koppinen - Dorsin - Sapara - Skjelbred - Konan - Braaten - Iversen - Storflor

alternativ midtbane:

Riseth - Sapara - Skjelbred

Til de som er skikkelig bekymret for laget kan jeg bare si at kampen mot VIF var et steg ned fra kampen mot Brann. Men det blir seriemesterskap i år.
Back to top
View user's profile Send private message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 13:26    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Tettey og Traore var i hvert fald gode. Men synes ikke Skjelbred har været specielt imponerende og hos mig er han langt fra at have sikret en plads i startopstillingen.

Snakker du om kampen i går nå, eller i hele vinter? Inntrykket jeg sitter med er at PCS har vert meget god i de kampene der han har kommet inn. Jobbet hardt, mye fint spill og er ikke redd for å takle samtidig som han er flink til å kvitte seg med ballen raskt og derfor gjør han også at vi får fart i spillet.

Men dette har han manglet mer av i de kampene han har spillt fra start, mulig det er utfordrerrollen som gjør at han får ekstra tenning.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2007 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker kampen mot Brann og kampene i RL, i går var han, som sagt, et frisk pust.
Hos mig er han langt fra fast i 11'eren. Tettey, Strand og Sappara(forudsat at han ikke vurderes centralt) er lige så nær en plads.

Medlem nr. 2477
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Ola By Rise: Ã…rsbeste av Rosenborg
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 21:13    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

alternativ midtbane:

Riseth indreløper?? Haha Razz
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 21:21    Post subject: Reply with quote

Riseth som indreløper er jo genialt Tommel'n opp!
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 18.02.2007 21:22    Post subject: Reply with quote

Riseth har jo en fantastisk teknikk, god fart og en god pasningsfot, så hvorfor ikke kjøre han som indreløper? Very Happy

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.02.2007 23:14    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:
Konesseur wrote:

alternativ midtbane:

Riseth indreløper?? Haha Razz

Hvem har sagt indreløper?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.02.2007 23:15    Post subject: Reply with quote

Hva skal det forestille, da?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 00:45    Post subject: Reply with quote

Forklar Konessur....
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.02.2007 12:02    Post subject: Reply with quote

De fleste som har skrevet i denne tråden var ganske misfornøyde med RBKs spill mot VIF. Det er derfor med en viss overraskelse jeg ser at både
Tørum: "som lag fremstår vi mye mer kompakt i dag. Vi er også mye mer presise i angrepsspillet",
Strand: "Kampen mot Vålerenga var egentlig positiv for oss. Vi var solide defensivt, og en del av det vi leter etter offensivt begynner å komme",
By Rise: "Prestasjonen mot Vålerenga var årsbeste" og "Tryggheten defensivt og rytmen i oppbyggingen bakfra var bra", og
Hareide: " Rosenborg imponerer også rent spillemessig"

har uttalt seg positivt om RBKs spill.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 12:19    Post subject: Reply with quote

Tørum var vel mest misfornøyd i timene etter kampen, da han uttalte seg svært lite positivt.

Føler han at han har fått ryggdekning fra landslagsledelsen til å skape litt positivitet rundt seg selv og laget? Hvor ærlig er han da med seg selv og egne mål og standarder?

Mitt inntrykk etter kampen er at det defensivt stort sett var trygt, men vi ble heller ikke satt på noen store prøver fra et tannløst og defensivt Vålerenga-lag. Den defensive tryggheten kan også ses i sammenheng med at vi sjelden forsøkte å skape overtall ved å la forsvarsspillerne gå fremover på banen. Backene holdt seg litt for mye i forsvarsrekka etter min smak.

Når det i tillegg er en åpenbar mangel på kreative pasningsleggere i den bakre fireren fører det til at angrepsspillet vårt ble statisk og forutsigbart. Samhandlingen mellom enkeltspillerne var heller ikke all verden. Jeg tenker da spesielt på Traore som mangler en del på den biten ennå. Jeg syns også det blir mer og mer åpenbart at Roar Strand ikke forsvarer en midtbaneplass lengre. Pasningene går både her og der, men mest der, og han har en stygg tendens til å gå for skudd i tilfeller der han burde sett medspillerne i større grad. Jeg syns heller ikke han er like bra defensivt som tidligere, noe som kanskje forteller om en arbeidskapasitet som har falt et par hakk?

Det positive man kan ta med seg var detaljer fra Sapara og Skjelbred, en sterkere og tøffere Tettey, en lovende Jamtfall og et par fantastiske reaksjonsredninger fra Hirschfeld.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 12:26    Post subject: Reply with quote

De kan være så imponerte de bare vill. Det sier heller hvor dårlig vi har spillt før i år, vi vinner aldri serien med det spillet vi har hatt på La Manga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 19.02.2007 13:27    Post subject: Reply with quote

At vi sleit offensivt var åpenbart, og det er vel alle enige i. Derimot synes jeg ikke vi var så trygge defensivt som mange skal ha det til. Synes begge stopperne var det ørlille øyeblikket for sent til å oppfatte flere situasjoner - det gikk stort sett greit, men det var på håret flere ganger. Både Koppinen og Lago har dessuten en tendens til å gå uklokt/unødvendig hardt i ryggen på motspillere og får derfor frispark i mot seg. Gode midtstoppere, eller midtstoppere i form, er tøffe og kontante uten å markere seg så tydelig som de gjør.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 14:04    Post subject: Reply with quote

Defensivt var det en katestrofekamp mot Brann. Det ble store farligheter ut av ingenting. Noe av problemet var slik jeg ser det at for mange spillere var foran ballen, spesielt i 2. omgang. Slik sett var kampen mot Vif et steg i riktig retning. Mot Vif var Rosenborg, etter min mening, ikke riktig like dyktig offensivt. Men summa summarum var Rosenborg kanskje bedre mot Vif ettersom de spilte bedre defensivt.

Ferdighetsmessig derimot er jeg imponert over Rosenborg i de tre kampene jeg har sett. Spillerne ligger et hakk over ferdighetene til spillerne til Shaktar og minst 2 hakk over Brannspillerne og Vifspillernes ferigheter.

Jeg ser ingen problemer i laget som man ikke kan håndtere foruten balltouchen til Tettey. Det vil ta tid...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.02.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Både Koppinen og Lago har dessuten en tendens til å gå uklokt/unødvendig hardt i ryggen på motspillere og får derfor frispark i mot seg. Gode midtstoppere, eller midtstoppere i form, er tøffe og kontante uten å markere seg så tydelig som de gjør.

Enig. Veldig bra poeng du drar frem her, Henning. Begge stopperne virker litt overtent, og i overkant primitive.

Er litt bekymret over at Miika Koppinen virker som innehar ubegrenset tillit fra Knut Tørum. Han ble nevnt flere ganger i fjor som en nøkkelspiller, selv om han i flere kamper (også på høsten) gjorde kjempestore feil, som kun en god Lars Hirschfeld greide å skjule. Han har også blitt nevnt som en kontinuitetsbærer (etter hvor mange kamper for laget?), og nå sist fikk han kapteinsbindet da Roar Strand gikk av banen.

Jeg liker ikke at Tørum rangerer Koppinen såpass høyt som han gjør.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb