English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:12    Post subject: Reply with quote

Ser det nå. Fikk ikke med meg at Ciljan gikk ut, og at Konan her kommet inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2007 21:17    Post subject: Reply with quote

Pardon my french og OT, men fy faen så stygg bergenser-dialekta er!
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:17    Post subject: Reply with quote

Fortell oss noe vi IKKE veit...
Erik
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:20    Post subject: Reply with quote

Det tragiske er at vi ikke er inne i noen 4 månders lang formsvikt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:21    Post subject: Reply with quote

Nei det begynner å nærme seg fem nå...
Henri
Legende

PostPosted: 14.02.2007 21:24    Post subject: Reply with quote

Elendig 1.omg, glimtvis bra i 2.omg. Forsvarsfireren er et godt stykke unna, synes Nordvik viser at han ikke står tilbake for de andre alternativene, og han bør derfor satses på sammen med Koppinen. Har ønsket å beholde Sapi på indreløperen tidligere, men synes han var god sentralt i dag. Tettey-Sapi-Ciljan er min foretrukne midtbane kombinasjon per i dag. Traore overbeviste meg om at han bør få venstrekanten (Storflor kan bekle høyresida). Kone og Iversen blir en knalltøff duell på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:27    Post subject: Reply with quote

evt kjøpe en midtstopper som holder et respektabelt nivå
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2007 21:29    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg kunne se var det ikke noe tilbakespill. Ballen kom jo fra låret. Det var mye positivt å se i andreomgangen. Traore var positiv selv om han manglet prikken over i-en. Kone var positiv. Scorer jo hele tiden. Tettey storspilte til tider og jobbet godt. Dessuten er det tydelig at Storflor bør spille på høyrekanten.

Per idag er dette det beste laget:
Hirschfeld
Strand - Koppinen - Nordvik - Dorsin
Skjelbred - Sapara - Tettey
Storflor - Kone - Traore

Koppinen bør erstattes av Hofseth og den i best form av Kone og Iversen bør spille. Dessuten kan en Konan i form erobre en av indreløperplassene. Et evt. svar bør kanskje komme i tråden "Rosenborg 2007".
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.02.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

Tenna løper ikke i vann når jeg tenker over samlinga av midtstoppere i klubben, nei.

Anser forøvrig Sollis prestasjoner i denne kampen som en transfersøknad.

EDIT: Jepp, det laget du setter opp der er mitt foretrukne også

Last edited by Henri on 14.02.2007 21:31; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

Jaja, vi tok os godt op i andre. Ut i fra kampen i dag så man, igen, at Solli aldrig bliver nogen god ving, og at Riseth er for dårlig på midten.
Vi var tandløse med de to på banen, heldigvis sat løsningerne på bænken i form af tettey og Sapara.
Sapara er god nok centralt, han er i hvert fald bedre end Riseth. Specielt til at sætte gang i det offensive, noget Riseth slet ikke magter.
Traore bør være foran Solli i køen som ving, mye godt af han i dag, han kom til en del chancer og var mye involvert i angrebene. Kort sagt en lovende spiller for fremtiden, både som indreløber og som ving tror jeg han kan blive meget god.

Tørum skal have ros i dag, spillere som ikke præsterede(Solli, Skjelbred, Riseth) blev taget af banen og indbytterne, Tettey, Konan og Sapara, gjorde det bra.
Specielt Tettey var stor i denne kampen, får håbe de som tvivler på at han er et stort talent så denne kampen(*host* TomH og co.).
Jeg tror han bliver en vigtig spiller i den forestående sæson.

Af andre gode spillere i dag er førnævnte Traore, Sapara og Kone.
Ivsersen angrer sig vel lidt over at han var "syk" i RL nå. Kone bør være førstevalg på midtspiss pladsen nu. Han scorer næsten i hver eneste kamp og er meget delagtig i spillet. Iversen kan spille sig i form for RBK2.

Offensivt var andre omgang vellykket, Tettey, Konan, Sapara, Kone og Traore var hovedpersonerne i flotte angreb. Storflor, Strand og Dorsin spillede mindre roller i disse.
Dorsin og Storflors indlæg var dog ikke specielt gode i denne kampen, det er noget de skal terpe i månederne frem til seriestart.

Defensivt er vi elendige. Brann har mange 100% chancer som de burde have scoret på. Vores forsvar er ret og slet for dårligt for Tippeligaen, for slet ikke og snakke om CL. Nå snakker jeg hovedsageligt om midtforsvaret. Mye af usikkerheden skyldes selvfølgelig manglen af samhandlingen, som hele holdet lider af, men jeg har mine tvivl om at kvarteten Kvarme, Lago, Koppinen og Basma holder mål.

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 14.02.2007 21:34; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:31    Post subject: Reply with quote

Bra kamp av Rosenborg. Suverene ferdigheter i laget. Kanskje delvis fordi Brann spilte veldig labert. Mye bra just-in-time samspill fra Rosenborg. Jeg er imponert over Rosenborg i 2007. Dette blir en mesterliga-sesong.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:32    Post subject: Reply with quote

Jeg antar du er ironisk nå?
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2007 21:36    Post subject: Reply with quote

Det ser ut til at vi er helt enige Harald og Henning. Den i best form av Iversen og Kone bør spille. Kone per idag. Det samme gjelder Skjelbred, Konan og Tettey. En Hofseth mangler i midtforsvaret og en Stoor kan etter hvert komme inn i bildet på backen.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:39    Post subject: Reply with quote

Min klare mening er at jeg ser mer i dette laget enn de variantene jeg har sett siden Carew spilte for Rosenborg.

Forskjellen i ferdigheter mellom Brann og Rosenborg er veldig store. Dette ble ekstra tydelig den perioden Rosenborg dominerte.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

Harald,
he he, jeg så ikke kampen - dessverre. Dog gleder det meg at Tettey spilte godt.

Konesseur,
jeg synes det er en veldig interessant iaktagelse du gjør når du fremhever de overlegne individuelle ferdighetene i RBK (ift Brann). Dette er virkelig noe RBK har satset på - og som på sikt, når samspillet blir bedre, vil gi voldsomme utslag til fordel for RBK.
HÃ¥per virkelig iaktagelsen din er rett!

Det betyr (bare) at RBK må satse MYE på samspill (forståelse) i månedene fremover.
bommel
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 21:51    Post subject: Reply with quote

Som ventet er ikke riseth god nok til å styre spillet til rosenborg..vi trenger ikke en slik ryddegutt, så lenge vi har stoppere som ikke er spillende må vi ha en sentral som setter igang alt...En direkte feig avgjørelse av Tørum hvis han allerede nå annonserer riseth som sentral.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Hvor lang tid tar som regel et nesebrudd da? To uker før man kan spille med maske?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:05    Post subject: Reply with quote

Tenker Iversen gidder å spille med en teit maske... tipper han er borte til han er helt frisk jeg.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:06    Post subject: Reply with quote

I såfall bør han gå rett på tribunen for en lang tid. Kan han spille med maske har han f... meg bare å spille.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

Ut på byen et par uker tenker jeg, returnerer til seriestart der han får lov til å starte, etter 10-11 serieomganger så begynner han vel å komme i form..Kone stakkars.

Last edited by bommel on 14.02.2007 22:11; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:10    Post subject: Reply with quote

Det er ikke min forfengelighet det er snakk om, men Iversen sin. Har mine tvil om den "kødden" som han er, gidder å spille med en maske.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:11    Post subject: Reply with quote

Håper Iversen er snart tilbake. Meget viktig at han kommer fortest mulig i form nå.

Håper også at Tørum tar tilbake sine uttalelser om at Riseth skal spille sentralt. Jeg så ikke kampen selv, men ut i fra det jeg hører fra dere spilte han ikke godt. Skal Riseth spille sentralt, må enten Skjelbred eller Konan vrakes. Det er de da for gode til?

Sapara bør spille sentralt, og han bør få tid. Skjelbred og Konan bør spille indreløpere, med Tettey i bakhånd.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:15    Post subject: Reply with quote

Var det ironi eller?

Dere snakker om Steffen Iversen, som sammen med Sappara sikret seriegullet i fjor høst! Greit, han er i dårlig form nå, men han må jo få spille i treningskampene slik at han kommer i form til sesongen..
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

nano wrote:
Håper Iversen er snart tilbake. Meget viktig at han kommer fortest mulig i form nå.

Du mener at Iversen er førstevalg som spiss uansett hvordan Kone gjør det?
Hvis Kone er i kjempeform har det vel ikke Iversen form så mye å si, med mindre man alltid skal være 100% forberedt på en skade, men da hadde vel RBK kjøpt inn minst en spiss til.
Men selvfølgelig viktig at han kommer fortsest mulig tilbake fra nesbruddet så vi har en reserve.

Last edited by Juch on 14.02.2007 22:16; edited 1 time in total
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 14.02.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

For tidlig å si om Riseth skal vrakes fra ankerrollen allerede nå, grunnet manglende kamptrening, men som sagt var det ikke overbevisende det han viste i dag. Sapara så klart mye bedre pasnings- og ferdighetsmessig, i tillegg greide han seg også godt defensivt ved å vinne ballen sentralt på midten. Er også mye mer bevegelig enn Riseth.

Hadde Steffen vært som Odd, hadde det bare vært å teipa nesa og han hadde vært fit for fight igjen i morgen. Uansett viktig at en små-feit Steffen kommer i kampform før sesongen starter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb