View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 09.02.2007 20:52 Post subject: |
|
|
ballaballaballa wrote: | De to beste kandidatene er i mine øyne helt klart Høgmo og Siem, men begge disse er nok desverre uaktuelle. |
Jeg ville nok satt landslagssjef Hareide foran begge disse to.
Man kan si hva man vil om Hareide, men han har fotballfaglig bakgrunn gjennom mange år som trener, han har gjennom flere år som trener i utlandet og som landslagssjef et internasjonalt kontaktnett som ikke skal undervurderes og han kjenner Rosenborg godt.
Problemet er at han er landslagssjef nå, og at Brakka neppe er der han trives best, eller har høyest status.
Forøvrig mener jeg Siem er mer en Adm.Dir.-type enn sportsdirektør. Og Høgmo anser jeg for å være uaktuell. Dessuten er jeg usikker på kontaktnettet hans utenfor landets grenser. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.02.2007 21:13 Post subject: |
|
|
Ja, Høgmo er uaktuell.
Det er ikke noe poeng å nevne ham en gang. Han er superfornøyd med den jobben han nylig startet i. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.02.2007 22:05 Post subject: |
|
|
KS Jeg har ønsket meg et samarbeid med Tor-Kristian Karlsen lenge, og nå ser det ut som det er reelt!
Farvel til Hannover 96: http://karlsen.nettblogg....nover.html
Norske Tor-Kristian Karlsen jobber som fotballspeider for Bundesliga-klubben Hannover 96.
Karlsen har også vært talentspeider i klubber som Grasshopper-Club Zurich (1996-98 ), Watford FC (1998-00) og Bayer 04 Leverkusen (2000-04), og han står bak mange spillerkjøp for de nevnte klubbene. Han var mannen som fikk den brasilianske stjernen Lucio til Leverkusen.
http://www.fxt.no/article651222.ece
Arbeidsledig, masse erfaring, kontakter og norsk. Eneste minus kan være at han ikke har et brennende hjerte for klubben, men det kan bygge seg opp. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.02.2007 01:56 Post subject: |
|
|
Eldstebror Laudrup er nok urealiststik, ja, men hva med yngstebror, da? Brian er jo ikke veldig klangt etter Michael på noen av de gitte kriterier, og bør være mer realistsik enn Michael.
Ellers tror jeg Karslen kan være et godt navn, jeg også, selv om jeg faktisk ikke kjenner så godt til han.
Nordlie takler media godt, i hvert fall, men lelers er det vel fint lite som gjør han aktuell til en slik jobb.
Halvard Thoresen dukket plutselig opp i hodet mitt nå, men det re vel neppe et navn RBK vil forfølge. Det kunne de kanskje gjort med Erland Johnsen, men likevel vil jeg tro at Karlsen er det beste navnet så langt (Selv om Omdal jo er ledig nå, da, og han har i hvert fall kontaktnett så det holder, men det er vel også det. Jørn Andersen hadde vært spennede, men det skjer nok ikke, det heller) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.02.2007 04:14 Post subject: |
|
|
GoldFish wrote: | KS Jeg har ønsket meg et samarbeid med Tor-Kristian Karlsen lenge, og nå ser det ut som det er reelt! |
TKK er vel hellere et alternativ som sjef-spejder, selv om han tidligere har takket nej til en stilling som sportsdirektør:
Tor-Kristian Karlsen wrote: | Etter seks år i tysk fotball er jeg innstilt på å fortsette karrieren utenfor Bundesrepublikken. Prioritet nummer én er selvsagt England, men jeg har et åpent sinn. Ved årsskiftet ble jeg kontaktet av en skandinavisk klubb angående en sportsdirektør stilling og under verdensmesterskapet i sommer fikk jeg et tilbud om et lignende engasjement i Øst-Europa. Tidspunktet var derimot ugunstig, og hadde jeg kunnet forutse høstens hendelser kunne et eksotisk eventyr i øst i vært et faktum. Men som man sier i England: "hindsight is a wonderful thing".
|
Jeg har tidligere lanceret min drøm om ham som spejder/sjef-spejder, men han udtaler selv at Norge ikke er aktuelt, så han bliver nok hverken spejder eller sportsdirektør:
Tor-Kristian Karlsen wrote: |
or overig har jeg ingen ambisjoner om aa arbeide i norsk fotball, og henviser til min tidligere post i kommentarfeltet i forhold til min arbeidssituasjon (som du tydeligvis ikke er helt oppdatert paa). |
Quote: | Eldstebror Laudrup er nok urealiststik, ja, men hva med yngstebror, da? Brian er jo ikke veldig klangt etter Michael på noen av de gitte kriterier, og bør være mer realistsik enn Michael. |
Jeg har sevært ved at se hvilket kompetancer yngste bror Laudrup har at bidrage med, så tror jeg hellere at KTE, eller til og med Hoftun med sin ringe erfaring er et bedre valg.
Quote: | Harald, vet du om en sportsdirektør i en dansk klubb som kunne vært aktuell? |
Ikke på stående fod, jeg får tænke på det i morgen nå promillen er faldt drastik Den eneste jeg kommer i tanke om er M. Laudrup, hvilket, som sagt, er meget usandsynligt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.02.2007 11:39 Post subject: |
|
|
Nøyer vi oss med noe a la Hoftun eller KTE blir jeg særs grinete og skuffa over ambisjonene gitt. Kvalitet over spilte kamper for RBK takk.
Det er forskjell på kontinuitet og innavl - og kompistryne og kompetanse. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.02.2007 12:02 Post subject: |
|
|
Da ser du bort i fra at dette har vært den største suksessfaktoren i RBK til nå. Men jeg er enig i at Hoftuns manglende erfaringer utaskjærs trekker ned. Selv mener jeg Brattbak er en bra kandidat hvis man skal se internt i RBK av nevnte grunn. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Langlaufer Junior

|
Posted: 10.02.2007 12:26 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Eldstebror Laudrup er nok urealiststik, ja, men hva med yngstebror, da? Brian er jo ikke veldig klangt etter Michael på noen av de gitte kriterier, og bør være mer realistsik enn Michael |
Hadde vært kanon med Laudrup. Eldstebror kunne kommet til Norge med de to talentfulle sønnene sine, som for litt siden var i Barcelona på prøve. Hvis jeg ikke husker helt feil har vel Michael også kone fra Tromsø. Tromsø er da ikke så langt fra Trondheim. Burde vre greit å få med familien hvertfall. Kona er også kanskje veldig lysten på retur til Norge??
Men det skal sies at hvis Michael Laudrup er en kandidat, må brakka gå langt over det økonomien tåler vil jeg anta. _________________ Rosenborg - Ett eventyr i Svart OG Hvitt |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.02.2007 12:48 Post subject: |
|
|
Den nye som skal inn i sportsdirektør jobben tror jeg blir en av disse:
- Knut Torbjørn Eggen
- Erik Hoftun
- Trond Sollied (drømmemannen)
- Ola By Rise
- Mini(?)
Jeg tror det blir en person med fotball erfaring fra Rosenborg. Tror ikke det vil komme en person utenfra. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2007 13:58 Post subject: |
|
|
Adressa har satt opp følgende:
Ja-liste:
Knut Torbjørn Eggen
Trond Sollied
Karen Espelund
Ola By Rise
Mini
Kalle Løken
Nils Johan Semb
Per-Mathias Høgmo
Per Joar Hansen
Erik Hoftun
Marit Breivik
Otto Ulseth
Ã…ge Hareide
Gøril Kringen
Nei-liste:
Morgan Andersen
Ulrich Møller
Kjetil Rekdal
Berit Riise
Jan Åge Fjørtoft
Gunder Bengtsson
Ivar Hoff
Per-Ove Ludvigsen
Hrvoje Brahovic
Jørn Andersen
Svennis
Frode Kyvåg
Inge Bråten
Ivar Morten Normark
...ingen tvil om at journalistpensjonist Ulseth har vært med på å lage ja-lista.  |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 10.02.2007 14:10 Post subject: |
|
|
O, hellige skaper...
Dersom noen av Otto Ulseth, Karen Espelund, Kalle Løken, Gøril Kringen, Perry eller Marit Breivik blir seriøst vurdert som kandidater, så tror jeg jaggu at jeg vurderer mitt kjærlighetsforhold til RBK...
Åge Hareide hadde kanskje vært et godt, om enn litt emosjonelt vanskelig, valg.
KTE er kanskje likevel mitt umiddelbare førstevalg.
Hoftun tror jeg rett og slett ikke er rett typen |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.02.2007 14:25 Post subject: |
|
|
Arne Larsen Økland kunne vel vært en bra kandidat, men han har vel trukket seg ut fra fotballen og over til pizza. Bra fotballkunnskaper og har vel noe kontaktnett gjennom proffopphold i Tyskland og som assistent på landslaget i sin tid. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.02.2007 14:30 Post subject: |
|
|
Hva kan Marit Breivik innen fotball??
Når jeg ser listen så kunne Ola By Rise og tildels Nils Johan Semb vært interesantet.
Har Arne Larsen Økland et godt forhold til RBK og Trøndelag? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2007 14:33 Post subject: |
|
|
Kan i det minste ikke se noen grunn til at han ikke skal ha det. Han har jo allerede etablert seg i tribune vest. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.02.2007 14:34 Post subject: |
|
|
Bare lurte, har aldri hørt navnet en gang.  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.02.2007 14:38 Post subject: |
|
|
For en tulle liste, direkte useriøst af Adressa. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.02.2007 14:57 Post subject: |
|
|
Rart at Ola By og Per Joar Hansen er kandidater. De har jo levert dårlige resultater med RBK(tenk: se bak resultatene, ikke at vi vant serien i 2004). Hvilket kontaktnettverk har disse i Europa da? De har jo ikke vært utenlandsproffer en gang....(og da tenker jeg ikke på spill i Sverige!!) |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.02.2007 15:05 Post subject: |
|
|
Se bak resultatene sier fyren, og glemmer helt å titte på 2005 hvor både Ola og Perry var borte.
Hei sveis, vi er her oppe vi andre.
Forøvrig, så er det jo ingen nødvendighet å HA kontaktene når man begynner i stillingen. Bratseth var jo visstnok en slags elggud i Tyskland, og det gjorde jo mye for oss...
Cluet er at vi trenger en som i tillegg til endel andre kvaliteter som er nevnt, er en nettverksBYGGER, ikke en som har noen kontakter fra før.
Da tror jeg det begynner å ramle noen innavla fjes av lista, som Hoftun, KTE, Ulseth (haha), Løken etc.
Tror som i jeg ville gjort det, at noen overhodet på brakka i utøvende ledd ser så langt, tviler jeg sterkt på.
Kanskje på tide å få fasilitert en prosess innen nettverks- og merkevarebygging på brakka, Nils? Poden her inne kan jo informere deg om mulighetene.
...og deretter finne ut hvordan man på kjøpmanns vis kan utnytte det... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.02.2007 15:06 Post subject: |
|
|
Tor Kristian Karlsen trur jeg vil være en flott sportsdirektør, tenk deg den kompetansen vi får innen spillermarkedet med Thorbjørnsen og Karlsen på samme team. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.02.2007 15:06 Post subject: |
|
|
KAREN ESPELUND????????? MARIT BREIVIK?????? GØRIL KRINGEN??????
Den personen som har satt opp den lista må ha vært full som en alke. Disse 3 damene har jo ikke peiling på hva som foregår innen herrefotball og spesielt innen overganger. Hvilken IDIOT er det som har satt opp denne lista? Ikke en seriøs jounalist??? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2007 17:22 Post subject: |
|
|
Som sagt tror jeg Ulseth har hatt en solid finger med i spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.02.2007 17:33 Post subject: |
|
|
Det ville ikke ha overrasket meg at han har noe med det å gjøre. Er jo stort sett pisspreik som kommer ut av den kjeften. Dette kommer svært tydelig fram når han er såkalt ekspert i studioet i Royal League. Skjemmes på hans vegne når jeg hører han prater der.
Men skjønner ikke hva adressa kan tenke med når de setter opp Karen Espelund, Gøril Kringen og Marit Breivik som akutelle????? Espelund er inngrodd i forbundet. Har ingen kontakter innenfor klubbfotballen. Marit Breivik er håndballtrener!!!!!!!!!!!!!!!! Og Gøril Kringer er trener for Trondheims Ørn????????
Denne lista må være mer eller mindre en spøk. Noen som har vært vel kreative. Uansett, bare å trykke det setter jo seriøsiten deres på spill. Helt håpløst. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.02.2007 19:32 Post subject: |
|
|
Synes at listen og resten av forslagene er alt for dårlige.. Det er alt for mange tidligere spillere og trenere.. Noen er den fødte trener, uten å være den fødte direktør... Tror neppe at Eggen,Sollied,Hansen og By Rise er direktørmateriell, de to første er fødte trenere, Hansen bygger seg opp som trener, og Ola By tror jeg ikke er noen av delene.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.02.2007 19:47 Post subject: |
|
|
Otto Ulseth som sportsdirektør, ikke i mitt værste mareritt kunne jeg foreslått noe sånt. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.02.2007 20:01 Post subject: |
|
|
Som jeg sa til mine medsvorne da jeg leste Otto Ulseth på ja-lista "blir han der sports dir, så tar jeg han med meg i en selvmordsaksjon". Nesten slik at man vil kutte ut alle bånd til RBK for å slippe å høre på han.
Befinner meg i Trondheim i helga, fått lest adressa for første gang  |
|
Back to top |
|
 |
|