English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 125, 126, 127  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ståle
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 15:42    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at dette er det mest ekstreme overgangsvinduet en norsk klubb har hatt noen gang. Det som derimot overrasker meg litt, er at glimt har brukt 55? millioner på to midtbanespillere, samtidig som de brukte "bare" 10 mill på en ny spiss. Kanskje for tidlig å dømme Salvesen enda, men mon tro om det ikke hadde vært enda bedre å bruke 30 mill på en skikkelig toppspiss, og heller handlet midtbanespiller(e) for "bare" 35 mill?
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff

PostPosted: 29.08.2022 15:45    Post subject: Reply with quote

Litt enig der. Verken Salvesen eller Espejord står i stil med den midtbanen Glimt har nå. Det ligger muligens i kortene at Glimt går for en spiss etter sesongen muligens, men det gjenstår å se. Alternativene må jo være der, og spisser er ofte dyrere enn midtbanespillerne.
Novi
Junior

PostPosted: 29.08.2022 15:50    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi bare skal begynne og sikte inn Botheim for overgang til jul da? Very Happy Vi solgte for 100, fikk ca 60, så kanskje kjøpe for 30?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2022 16:16    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
@Headon: Er ikke fristen for å melde inn troppen denne uka?

Var egentlig bare en spøk. Peker tilbake til den gang Patrick i en eller annen podcast (Heia Fotball?) sa at RBK alltid har vært favorittlaget hans i Norge. Regner med Glimt har kontroll på at han får bli med i EL i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
WT62
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

Tipper de byr 50 mnok for Tengstedt og vi er nødt til å selge….
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 16:23    Post subject: Reply with quote

Grønbæk synes jeg ser skikkelig lovende ut. Kreativ, smart, kvikk og teknisk. Det han gjorde før/ved målet i Zagreb var klasse.

Salvesen har derimot slitt med å ta nivået. Han har rett og slett blitt avkledd på tempo; det har blitt litt for tungt og tregt, alltid litt på etterskudd. Men kanskje han kan ta nivået bare han får litt tid?
skien88
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 16:29    Post subject: Reply with quote

Grønbæk tror jeg kommer til å slå gjennom neste år. han kommer til å gå for mange millioner.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 16:30    Post subject: Reply with quote

Alt annet enn gull må være katastrofe for B\G dersom Berg signerer og klubben har brukt rundt 100 (hundre) millioner på 4 nye spillere!
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 16:37    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Alt annet enn gull må være katastrofe for B\G dersom Berg signerer og klubben har brukt rundt 100 (hundre) millioner på 4 nye spillere!

Mistenker at de heller sier seg fornøyde med å gjøre det godt i Europa, også får et evt gull komme som en bonus mtp forspranget Molde har.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 18:26    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Ratatosk wrote:

Mistenker at de heller sier seg fornøyde med å gjøre det godt i Europa, også får et evt gull komme som en bonus mtp forspranget Molde har.

Med 100 mill ut, så har de vel allerede brukt opp pengene de tjente i Europa i fjor. Gjør seg avhengig av Europacup med slik pengebruk.
Som Leedssupporter har jeg sett lignende før. Leeds var i CL semifinale, brukte penger som fulle sjømenn og endte på nivå tre med en hel haug minuspoeng. Sier ikke at det kommer til å skje, men personlig synes jeg 100 mill i et overgangsvindu er ekstremt for en klubb med plass til ca 8000 på stadion.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 19:00    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Ratatosk wrote:

Med 100 mill ut, så har de vel allerede brukt opp pengene de tjente i Europa i fjor. Gjør seg avhengig av Europacup med slik pengebruk.
Som Leedssupporter har jeg sett lignende før. Leeds var i CL semifinale, brukte penger som fulle sjømenn og endte på nivå tre med en hel haug minuspoeng. Sier ikke at det kommer til å skje, men personlig synes jeg 100 mill i et overgangsvindu er ekstremt for en klubb med plass til ca 8000 på stadion.

De tjente vel en god del mer enn 100 mill på spillersalg i fjor, gjorde de ikke? Og har de ikke kjøpt for en 70-80 mill nå, ikke 100?

Edit: I følge transfermarkt solgte de for vel 12m euro i fjor.
I følge samme kilde har de siden 2019 solgt spillere for 25,8m euro, og kjøpt spillere for drøyt 6m euro (Berg er ikke inkludert).
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2022 19:24    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:

Tja, det kan jo like gjerne være at de investerer etter inntekt. Slår på stortromma når de kan, er nøkterne når de må. Og det virker ikke akkurat som noen krise om de må skru igjen krana; hele dette eventyret er jo praktisk tal bygget på billig "overskuddsmateriell" fra klubber på ca samme nivå. Om de ikke glemmer det da, kanskje om eksempelvis Knutsen skulle forsvinne - vi glemte jo plutselig hvordan man henter spillere og bygger lag etter Eggen.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

I følge mine beregninger, utfra priser på nettet, så blir vel 45 mill (Berg), 33 mill ( Grønbæk), 12 mill (Salvesen) og 10 mill ( zugelj) relativt nærme 100. Med forbehold om at prisene stemmer. Lønn vil komme i tillegg.

Ingen problem for økonomien i og for seg, men man endrer ganske mye både i lønningsstruktur og overgangsstruktur ved slik handling. Går bra, så lenge pengene fortsetter å komme inn.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 29.08.2022 19:44    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at det er snakk om 45 mill for Berg. Grønbæk var vel nærmere 26 millioner. Men at de har investert for over 50 tror jeg høres mer sannsynlig ut. Tror vi er nærmere 50 enn 100.

10+12+26 = 48 millioner.

Så er det bare et spørsmål hva Glimt betaler for Berg. Over 50, ja utvilsomt. Men oppe i 100 millioner, det tror jeg ikke.

Allikevel spenstig.
vegran
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 19:52    Post subject: Reply with quote

Det var vel 26 mill ifølge danske aviser, altså danske kroner. Det tilsvarer i såfall 33-34 mill..

Last edited by vegran on 29.08.2022 19:54; edited 1 time in total
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 19:53    Post subject: Reply with quote

Greit å minne om Leeds historien i denne sammenhengen ja. Greit å huske på hvor galt det kan gå når man satser så hardt.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 20:27    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
I følge mine beregninger, utfra priser på nettet, så blir vel 45 mill (Berg), 33 mill ( Grønbæk), 12 mill (Salvesen) og 10 mill ( zugelj) relativt nærme 100. Med forbehold om at prisene stemmer. Lønn vil komme i tillegg.

Ingen problem for økonomien i og for seg, men man endrer ganske mye både i lønningsstruktur og overgangsstruktur ved slik handling. Går bra, så lenge pengene fortsetter å komme inn.

AN melder 30 mill for Berg, og norske medier snakker vel om 26 for dansken. Uansett er det snakk om store penger, men de har som sagt solgt spillere for 3 ganger dette beløpet de siste årene.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 20:28    Post subject: Reply with quote

Samtidig så skal man passe seg for å spare seg til fant også.
Det blir spennende å følge høsten/vinteren til Glimt nå - jeg blir ikke akkurat sjokkert hvis de sniker seg forbi Molde, og ikke er det umulig for de å havne bak Arsenal i Europa League også - ihvertfall ikke med Berg og Lode tilbake i startelleveren.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 20:33    Post subject: Reply with quote

Midtbanen til Glimt blir i norsk sammenheng råsterk. Med innkjørt spillemønster og samhandling, samt den kvaliteten og dybden i troppen de er i ferd med å få nå, ser jeg vanskelig for meg at noen klarer å skyve dem ned fra tronen i nær framtid. Men de mangler en virkelig god spiss. Det blir nok det neste på handlelista. Det er bare å nyte suksessen for glimt-supporterne. Så skal det bli interessant å se hva som skjer den dagen Knutsen drar.

Last edited by Carl on 29.08.2022 20:34; edited 1 time in total
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 20:33    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Det var vel 26 mill ifølge danske aviser, altså danske kroner. Det tilsvarer i såfall 33-34 mill..

NRK og TV2 hevdet det var snakk om 20 mill danske, altså rundt 26 mill NOK.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 29.08.2022 20:45    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
man endrer ganske mye både i lønningsstruktur og overgangsstruktur ved slik handling. Går bra, så lenge pengene fortsetter å komme inn.

Lønna til Patrick når ikke opp til de best betalte i RBK og Molde. Det føler jeg meg helt sikker på.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 20:58    Post subject: Reply with quote

AN melder 30 mill for Berg, og norske medier snakker vel om 26 for dansken. Uansett er det snakk om store penger, men de har som sagt solgt spillere for 3 ganger dette beløpet de siste årene.

Ikke så rart Knutsen valgte å bli i Glimt framfor RBK i alle fall. De budsjettene og mulighetsrommet for spillerkjøp der er vi ikke i nærheten av. Mest sannsynlig var flørten til Knutsen et utspill for å heve egen lønn.
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 29.08.2022 21:27    Post subject: Reply with quote

Sannsynligvis en fornuftig investering (dansken+Berg) som gjør det mulig å opprettholde hegemoniet/dominansen i Norge, med jevn flyt av penger inn fra spillersalg og E-Cup. Makes sense selv om det sprenger alle kjente normer. Problemet er vel KK om det er han om er det eneste limet i sammenføyningene. En annen klubb jeg kjenner revnet i sømmene når den åpenbare og eneste begavelsen sendte fra seg stafettpinnen, og tok med seg kompetansen på veien hjem.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 29.08.2022 21:31    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Ratatosk wrote:
man endrer ganske mye både i lønningsstruktur og overgangsstruktur ved slik handling. Går bra, så lenge pengene fortsetter å komme inn.

Lønna til Patrick når ikke opp til de best betalte i RBK og Molde. Det føler jeg meg helt sikker på.

Det kan godt være, men RBK har plass til 21000 på Lerkendal og har en POTENSIELT mye høyere markedsverdi. Lønningene i RBK har nok likevel gått kraftig ned det siste året. Vil tro at de fleste av lønnseliten har forlatt klubben for lengst. nekter å tro at denne Grønbæk, som visstnok var jaktet av halve Europa, spiller for knapper og glansbilder i Bodø. Så sentral og stor er ikke byen. Bodø/Glimt kommer aldri til å bli en større klubb i Norge enn det Rosenborg er. Selv om de vinner 20 på rad. Derfor er det veldig spesielt at en så liten klubb, bruker så mye penger på så kort tid. Håper de har kontroll!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.08.2022 21:34    Post subject: Reply with quote

Forbløffende forvandling i Glimts klubbstrategi på kort tid gitt. Likte den forrige bedre. Molde har også pengene til å gjøre som Glimt og har hatt det i mange år, men har heller valgt å bygge gradvis. Tror jo det er mer fornuftig. Men hvis dette er det som tar gullet fra Molde så er jeg glad jeg!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 125, 126, 127  Next
Page 77 of 127

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb