English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Skottland med i Royal League?

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Vil vi ha med skotske lag i Royal League?
Nei, de har ingenting i Royal League å gjøre!
40%
 40%  [ 6 ]
Ja, selvsagt vil vi det, hvis de stiller med de beste (Celtic og Rangers)
53%
 53%  [ 8 ]
Ja, selvsagt vil vi det, selv om det bare blir de beste utenom Ranger og Celtic!
6%
 6%  [ 1 ]
Total Votes : 15

Author Message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 12.11.2004 20:07    Post subject: Skottland med i Royal League? Reply with quote

2mas: Er det noe hold i ryktene om at det skotske fotballforbundet ser nøye på Royal League med tanke på deltakelse, eller en lignende opprettelse?

Se forøvrig mitt andre innlegg på side 2, under tråden: "RBK's sjanser i Royal League"

http://www.rbkweb.com/for...0&start=25

Ellers henviser jeg også her til hovedkilden for hvor jeg ble oppmerksom på disse ryktene:

http://vg.transact.no/Ite...t%20med%3F
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2004 21:54    Post subject: Reply with quote

Hvis Skottland skal være med må det jo gjelde samme regler som for resten av deltager landa. Det betyr jo også at Celtic og Rangers blir med.
Back to top
View user's profile Send private message
Rune
Junior


Joined: 24 Oct 2003
Posts: 24
Location: Ã…rhus

PostPosted: 12.11.2004 22:37    Post subject: Reply with quote

Men ville ikke det vært suverent da?
Er ikke denne turneringen nettopp fordi vi vil spille mot gode lag vinterstid?
Kan ikke se at det vil være feil at de får bi med...
Blir kansje et problem med at det blir for mange lag, men utfordringsmessig tror jeg det kan være en høydare..
_________________
RBK - Ingen over, Ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 13.11.2004 04:30    Post subject: Reply with quote

For min skyld må de gerne være med Wink. og få Celtic og Rangers med i Royal League er kun positivt. Der vil komme flere tilskuere og flere sponsor indtægter hvis de er med. Sponsor indtægterne tror jeg nu alligevel stiger hvis denne sesong kommer til bare nogenlunde godt, det er aldrig nemt at finde sponsorer til et nyt projekt.
Men bare det at spille mod to så gode hold er kun positivt både sportsligt og økonomisk. Nu ved jeg godt at der også vil være 2 andre skotske hold. Jeg ved ikke hvad niveau skotsk fodbold er på, men at få Celtic og Rangers med vil opveje for de eventuelle mangler på de andre hold.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SkatePunk
Junior


Joined: 09 Nov 2004
Posts: 59
Location: Trondheim

PostPosted: 14.11.2004 10:06    Post subject: Reply with quote

Ja det blir flere sponsor å publikum men er ikke royal league "kampen om skandinavia" ellr?
_________________
Rosenborg ruuulllee!!! yeah!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 14.11.2004 17:45    Post subject: Reply with quote

royal league! me sånn viking image og skotland med, hadde eid! Very Happy
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 14.11.2004 21:04    Post subject: Reply with quote

Greit nok at Rangers og Celtic kan være med. Men vil et være så interessant med f.eks Dundee og Hearts i kongeligaen? Interssen rundt disse lagene er vel lik 0 i Norge..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 18.11.2004 17:48    Post subject: Reply with quote

glasgow celtic som "skandinavisk mester"? Latterlig!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 18.11.2004 19:19    Post subject: Reply with quote

Recon skrev:
Quote:
glasgow celtic som "skandinavisk mester"? Latterlig!


Turnering ville helt sikkert ha endret litt navn...

Men uansett dette var visstnok rykter som skal ha oppstått ut fra et dansk tv-intervju... Men siden ingen norske aviser har snappet opp noe om dette, er det vel mest trolig bare løse rykter det ikke er noe i...

Eller er det noen som har fått med seg noe jeg ikke har om dette?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.11.2004 20:54    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
dette var visstnok rykter som skal ha oppstått ut fra et dansk tv-intervju...


Det var visst en person i skotsk FA som ble intervjuet, og han bekreftet at de følger nøye med på utviklinga av RL. Så det er ikke bare "rykter", nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 18.11.2004 21:59    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo ikke overraska da. RL er jo en dansk ide, og de folka der er jo pokker meg mere diltende, siklende anglofile enn noen Manuresupporter her til fjords...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 22.11.2004 02:34    Post subject: Reply with quote

Om de beste skotske lagene hadde blitt med på et konsept som ligner Royal League, så hadde det kanskje vært lettere å få UEFA til å legge inn en gulrot som CL-plass til vinneren?

Jeg er blant dem som virkelig håper RL blir en suksess, men jeg er redd at det ikke vil bli helt det samme om den plutselig blir vannet ut med lag fra mange forskjellige land... Da ender vi jo snart opp med Champions League divisjon 2 eller noe... Kanskje det da hadde blitt opprykk og nedrykk mellom ligaene... (Mulig dette vil skje en gang i fremtiden. Jeg mener at CL blir i to divisjoner).

Kunne forsåvidt vært litt artig, men jeg foretrekker CL konseptet slik det er nå ihvertfall Smile

Og skulle man ha åpnet RL for noen nå, så ville jeg heller hatt med lag fra Finland og Island, selv om dette ikke hadde trukket flere publikummere for øyeblikket. Men kanskje på sikt om RL etablerer seg. Nordisk mester, mer artig! Og også kanskje bare det ville gjort det lettere for UEFA å legge inn en CL-plass eller noe til vinneren... Får man først en slik gulrot til vinneren, er man jo omtrent garantert av RL vil bestå! Samt bli en suksess...
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 22.11.2004 17:42    Post subject: Reply with quote

Det er vel mere sansynlig at Rojal Liig's evolusjon går mere mot dette: http://www.svenskafans.co...p?id=23603

Forøvrig så var lag fra hele Norden, altså FInland og Island (og Færøyene?) et krav fra de små lands beste venn Lennart Johansson, for at vinneren skulle få UCL plass.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.11.2004 10:40    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Forøvrig så var lag fra hele Norden, altså FInland og Island (og Færøyene?) et krav fra de små lands beste venn Lennart Johansson, for at vinneren skulle få UCL plass.


Det holder jeg med han i. I hvert fall bør Finland få være med, noen stor geografisk hindring er det jo ikke ift. Island (og Færøyene). Dessuten er det jo mange klubber med tradisjon i Finland også, HJK Helsinki, for eksempel. Finns vel knapt en klubb i Finland som har levert fler talenter en dem. Island er jo det landet i verden som er best i fotball hvis du tenker utifra antall proffer ift. antall innbyggere, så noen gode klubber må det jo være der også.

Litt utenfor dette teamet, men likevel; Hva skjedde med det Britiske mesterskapet som ble arrangert for inntil ikke alt for lenge siden (fortrinnsvis landslagene, men fantes vel en lignede klubb-turnnering også)?

Hvis Skottland skal være med i RL, begynner det å minne mistenkelig om den tidligere omtalte Atlanterhavsligaen, og da kan vi vel like gjerne ta skrittet fullt ut?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 23.11.2004 11:09    Post subject: Reply with quote

Tror det er viktig å gjennomføre den første runden med Royal League før en planlegger for mye videre. Starten har jo vært veldig bra, med bra publikumsoppslutning . Gjerne etter hvert med f.eks Island og Finland også så det blir et slags nordisk mesterskap.
Men der synes jeg det skal stoppe. Synes ikke dette skal bli en slags Champions League B-sluttspill. Da tror jeg storklubbene vil bruke dette til å kaste ut de små fra CL, noe de hadde gjort forlengst hvis de fikk det som de ville.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 23.11.2004 17:12    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Tror det er viktig å gjennomføre den første runden med Royal League før en planlegger for mye videre. Starten har jo vært veldig bra, med bra publikumsoppslutning . Gjerne etter hvert med f.eks Island og Finland også så det blir et slags nordisk mesterskap.
Men der synes jeg det skal stoppe. Synes ikke dette skal bli en slags Champions League B-sluttspill. Da tror jeg storklubbene vil bruke dette til å kaste ut de små fra CL, noe de hadde gjort forlengst hvis de fikk det som de ville.


Tror kanskje du bør se litt utenfor BErgen og Oslo før du utbasunerer publikumssuksessen Rojal Liig!
Møtet mellom gull og sølvvinner i Sverige trakk 1400 tilskuere! Og MFF stilte med 5(!) lærlinger og reserver fra start.

VerneTroyer: Syns du virkelig det? At Man skal samle alle de 5 nordiske landa for å få til EN UCL plass? En enkel måte å sikre seg at de ikke får mer enn èn deltager fra det kommersielt ulønnsomme nord med i turneringen for UEFApampene, er det ikke?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.11.2004 19:03    Post subject: Reply with quote

Nei, er ikke enig i akkurat det, men at alle de Nordiske landene bør samles, slik at det blir en nordisk turnering. Der Kaizer og Co. kan bare prøve så mye som de vil, det kan ikke kalles et europeisk klubbmesterskap uten så mange nasjoner som mulig representert. Det tror jeg de skjønner selv også, hvis de bare vil!
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 23.11.2004 19:42    Post subject: Reply with quote

nei, men de gutta der gir egentlig f... idet da,så lenge inntektene går opp.
Hadde sikkert vært morsomt å spille mot nevnte nasjoners kubber, men de hadde nok ikke dratt opp kvaliteten.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb