English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VIF-RBK
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rune
Junior

PostPosted: 21.11.2004 10:35    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
RBK-jenta skrev:
Quote:
Jeg synes ikke akkurat at VIF spilte så veldig bra i dag, det var heller vi som var dårlige.

Ja, det må du få lov til å mene. Derimot synes jeg det er helt klart at Vålerenga har blitt et meget godt lag! De har faktisk ingen åpenbare svakheter lenger, bortsett fra at de kanskje mangler litt av den kollektive samhandlingen i angrepet som RBK har. Hadde Vålerenga hatt noe i nærheten av RBK's angrepsmønster, eller får noe slikt på plass, tror jeg sannelig de reelt kan ta tronen både her hjemme i Norge og Skandinavia (jfr. RL). Tross denne mangelen er klarer de seg veldig bra! I tillegg ser jeg ikke bort ifra at de kan klare å kvale inn til CL heller, da bør de ha litt flaks med både trekning og selve kampene! (Etter min mening er de langt bedre enn Molde var da de klarte å komme med).

Jeg mener faktisk at Enga var veldig gode i denne kampen! Og jeg fatter ikke at noen klarer å leve i den villfarelsen at Enga vil kjempe i bunnen i neste sesong, bare fordi nummer to i Norge ofte gjør det sesongen etter...
Til en del RBK-patrioter: VÅKN OPP! Enga er faktisk blitt veldig gode, og det synes jeg denne kampen beviste! (Ja, RBK har en del sentrale spillere ute, og Ja RBK klarte å hente inn 2-0...) Allikevel, RBK ER gode og det vet vi, klarer vi ikke å se at Enga HAR BLITT det?

MEN Enga KAN bli redusert hvis de mister mange spillere når overgangsvinduet åpner... Hvis ikke, har vi seriøse utfordrere neste år i både Enga og Brann! Innse det nå! RBK er ikke alltid dårlige selv om de taper i Norge... Det hender det er det andre laget som spiller godt...! Som nå!

Helt enig!
RBKw
Rutinert

PostPosted: 21.11.2004 11:09    Post subject: Reply with quote

Enig med deg jeg og, veldig bra skrevet! Vålerenga spilte ingen dårlig kamp, og de kom til flest sjanser. Det var en fortjent seier til dem, desverre. Selv synes jeg ikke RBK spilte så forbanna dårlig som rbk-jenta uttrykker seg for at de gjorde. Men men, ble tap mot Enga igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rune
Junior

PostPosted: 21.11.2004 11:22    Post subject: Reply with quote

Enga er rett og slett blitt gode, mens desverre er RBK blitt dårligere.
Hva tror dere om avansement i Royal League og neste års sesong?
Jeg tror ikke vi kommer langt i Royal League, og jeg tror vi sliter med tanke på neste års sesong dersom det ikke skjer noe på Lerkendal snart.
Synes også forøvrig at det er feil av spillerene og si at "stallen er god nok" når den IKKE er det...
Men men håper vi vinner Smile Må jo slå skonta riga..
Luringen
Junior

PostPosted: 21.11.2004 12:49    Post subject: Reply with quote

Ny stopper hadde jo vært fint da. Rolling Eyes Koppinen er jo grei, men han er kanskje best som høyreback?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 21.11.2004 13:24    Post subject: Reply with quote

Enig i at Vålerenga er blitt gode. Men bør samtidig huske at Rosenborg hadde tre - fire spillere i landslagsklasse ute med skade.

Ser også tendenser til noe stort i RBK angrepet. Helstad, Braathen, representer en formidabel gjennombruddskraft foran der. Og hvis Brattbakk begynner å score jevnt igjen samtidig som Johnsen fortsetter å putte...

Mye av problemet i denne kampen var presisjonen i pasningsspillet når vi var på vei framover på banen. Hansen misset veldig mange enkle pasninger... Sammen med flere andre.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 21.11.2004 13:46    Post subject: Reply with quote

Vålerenga har blitt bedre ja. De har jo lenge hatt et rimelig bra tak defensivt, og med Iversen fikk de også en mye bedre flyt framover.
MEN.... Siden Iversen og Arason kom til klubben har de surfet på en konstant medgangsbølge. De har vært forskånet for skader. Hvis Iversen hadde hatt en så lang sammenhengende skadefri periode som han har hatt nå, ville han neppe vært en flopp i Tottenham, og garantert spilt fast og berga plassen for Wolves. Det er når de begynner å få noen på trynet at vi virkelig får se hva som bor i laget. I år hadde jo RBK bare en skikkelig bra måned, nemlig august. Høsten etter det var tragisk, men det var jo mye av våren også. Og her er det RBK skiller seg fra andre norske lag. De plukker poeng, gjerne "ufortjent", selv i dårlige perioder. I år så vi f.eks hvordan Tromsø stoppa opp på høsten. Høsten til RBK skiller seg jo litt ut i så måte, men vi får håpe det ikke blir en vedvarende trend at RBK tar så lite poeng.
Jeg tror ikke VIF kommer til å rote seg ned som Stabæk og Glimt gjorde i år, men har ikke de fokus på å unngå det så kan det kjapt skje.
For RBK er det bare bra at flere lag kan kjempe om gullet. Det finnes sikkert mange årsaker til at RBK har blitt svekket, men det at de vanskelige kampene stort sett har vært 6 på høsten i CL/UEFA-cup er nok en av grunnene til at det har stoppet litt opp.
At andre utfordrer RBK er til beste for alle, og så er det mye morsommere å avgjøre serien i siste serierunde i stedet for nr. 22 eller lignende. Hvertfall så lenge vi får gullet. Very Happy
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 21.11.2004 13:59    Post subject: Reply with quote

Ja, Vålerenga har blitt bedre (hater å si det) men det må vi bare innse. Sier seg selv at vi ikke kan være de soleklart beste for alltid. Så får vi se om Vålerenga greier å holde seg neste år eller om de går på den samme smellen som alle de andre laga som har tukta Rosenborg har gjort.
Luringen
Junior

PostPosted: 21.11.2004 14:20    Post subject: Reply with quote

Forresten så bør ivar rønningen få prøve seg snart.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 21.11.2004 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare si at Rbk Har flere spillere ut med skade!
Hvis Ørjan, Basma og resten hadde spilt så tror jeg vi hadde vunnet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Iversen
Senior

PostPosted: 21.11.2004 14:32    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
Så får vi se om Vålerenga greier å holde seg neste år eller om de går på den samme smellen som alle de andre laga som har tukta Rosenborg har gjort.

Kjetil Rekdal er mannen som hindrer det, å med den økonomien enga har for tia (inkl. Rike onkler, spillerinvestorer) så skal det nokk mye til at enga går på en glimt neste sesong! Very Happy
Iversen
Senior

PostPosted: 21.11.2004 14:34    Post subject: Reply with quote

glimt har ikke hadd mye penger å rutte med.. det forklarer nedturen også..

derimot Tromsø, Brann og Enga kommer til å kjempe med RBK neste år.. kanskje FFK også Cool
trondh
Veteran

PostPosted: 21.11.2004 15:12    Post subject: Reply with quote

For RBK er det jo nesten uvesentlig om det er VIF, Tromsø, Glimt eller for den saks skyld Start som blir nærmeste utfordrer neste år. Viktigste for RBK er jo at de selv blir bedre. Og med en jevnere tippeliga blir rbk bedre.
Norsk fotball har imidlertid veldig godt av at det blir flere stabile topplag. Hvis RBK, VIF og Brann alle er blant de 4-5 beste neste år, betyr det at vi sender de beste lagene til e-cupen. Da kan flere vinne og hente poeng, noe som kommer alle til gode etterhvert. Selv om Glimt gjorde et hederlig forsøk i år og VIF bra i fjor er det mye tap for lagene i Europa de siste årene.
Back to top
Svennie
Senior

PostPosted: 21.11.2004 15:42    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev ikke at RBK var "så forbanna dårlig" i går, RBKw. Jeg skrev at de ikke spilte så særlig bra i går og at vi var dårligere enn VIF. I første omgang var enga best, men i 2.omgang synes jeg egentlig rbk var litt bedre eller ihvertfall jevngode med vif.Hvis vi hadde hatt marginene på vår side hadde vi fått poeng i går, men det hadde vi ikke Sad
^Mirth
Veteran

PostPosted: 22.11.2004 01:59    Post subject: Reply with quote

trondh skrev:
Quote:
Jeg tror ikke VIF kommer til å rote seg ned som Stabæk og Glimt gjorde i år, men har ikke de fokus på å unngå det så kan det kjapt skje.

Vel, dette utsagnet synes jeg er litt merkelig. Dersom man anser det som lite sannsynlig at det ikke blir bunnstrid, hvorfor skal man da fokusere på en mulig bunnstrid? For Vålerengas del bør de bare sikte på å forbedre fjorårets prestasjon, noe jeg er sikker på at de gjør, og det fokuset er mye mer offensivt enn det du foreslår. -OG riktigere! Håper dog de ikke klarer å forbedre den Smile

trondh skrev:
Quote:
For RBK er det jo nesten uvesentlig om det er VIF, Tromsø, Glimt eller for den saks skyld Start som blir nærmeste utfordrer neste år. Viktigste for RBK er jo at de selv blir bedre. Og med en jevnere tippeliga blir rbk bedre.
Norsk fotball har imidlertid veldig godt av at det blir flere stabile topplag. Hvis RBK, VIF og Brann alle er blant de 4-5 beste neste år, betyr det at vi sender de beste lagene til e-cupen. Da kan flere vinne og hente poeng, noe som kommer alle til gode etterhvert. Selv om Glimt gjorde et hederlig forsøk i år og VIF bra i fjor er det mye tap for lagene i Europa de siste årene.

Her vil jeg bare si meg helt enig! -For meg virker det som om de andre norske lagene ikke er så opptatt av dette heller (tenker på det å samle poeng i Europa. "Alle" ser på E-cup som en gulrot, og ikke noe de virkelig satser på). Et hederlig unntak her var Enga i fjor...

RBK-jenta skrev:
Quote:
Hvis vi hadde hatt marginene på vår side hadde vi fått poeng i går, men det hadde vi ikke

For å være ærlig synes jeg RBK HADDE marginene ganske mye med seg i denne kampen. Det eneste var vel at Bratbakk burde ha scoret etter at Arason hadde en usedvanlig stygg blunder til ham å være. Men vi kan vel heller ikke forlange at RBK scorer på omtrent alle de store sjansene de skaper i denne kampen heller. Man skal jo huske at både Braathen og Johnsen skjøt tverrligger inn!

Ellers er jeg forsåvidt litt enig i at RBK ikke akkurat spilte sin beste kamp. Men jeg ønsker heller å vinkle det opp imot at de ikke spilte bedre enn det Enga tillot dem faktisk... I mine øyne kontrollerte Enga kampen. Når de gikk opp i en fortjent 2-0 ledelse, la de seg litt bakpå, kanskje for å sikre litt. Først DA kom RBK inn i kampen. Enga ga fra seg initiativet. Da det ble 2-2 var det jo faktisk Enga som presset på hardest igjen, og RBK begynte nok en gang med å fumle med ballen, spesielt i de bakre rekker. Men Enga satte et høyt press forsvaret også, og dette er nok mye av grunnen. De angrep det som nå har blitt en akilleshæl som ikke er kamuflert av noen som helst form for fottøy...

Allikevel skal man være forsiktig med å legge for mye i denne kampen. Mange faktorer spilte jo inn. Enga hadde hjemmebane, mulig Enga har større vinnervilje på hele turneringen, RBK har mange skader på sentrale spillere, osv. osv.

Luringen skrev:
Quote:
Forresten så bør ivar rønningen få prøve seg snart.

Såvidt jeg vet så ble det vel bestemt allerede før kampen mot VIF, at Ivar Rønningen skal få stå mot Esbjerg. Han skulle få sjansen uansett hvor godt Espen Johnsen måtte stå både mot VIF og Panathinaikos...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 22.11.2004 15:40    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
trondh skrev:
Quote:

Vel, dette utsagnet synes jeg er litt merkelig. Dersom man anser det som lite sannsynlig at det ikke blir bunnstrid, hvorfor skal man da fokusere på en mulig bunnstrid? For Vålerengas del bør de bare sikte på å forbedre fjorårets prestasjon, noe jeg er sikker på at de gjør, og det fokuset er mye mer offensivt enn det du foreslår. -OG riktigere! Håper dog de ikke klarer å forbedre den Smile

At VIF ikke havner i gjørma er det jeg personlig tror. Dette trodde jeg forsåvidt om spesielt Glimt og også Stabæk (var litt skeptisk når de lånte ut Andresen) før årets sesong. Til tross for toppspill i fjor, var de i bunnen i år. Tidligere har det vært jevnt fra 2. til hvertfall 12./13. plass i tippeligaen. I år er det tross alt bare 13 poeng fra Brann på 3.plass til Glimt og Stabæk i bunnen. At mange går på denne smellen tror jeg skyldes at det stilles store forventninger til et medaljelag. "Nå har dere tatt medalje i fjor, i år skal dere vel endelig kunne utfordre RBK". Hvis det da butter i mot i starten av sesongen brer det seg usikkerhet og det blir gjerne flere tap.
Det viktigste er å fokusere på hver enkelt kamp, uansett om du er i bunn eller topp. Det er jo dette RBK bestandig har vært best til, selv om jeg synes panikken bredte seg litt i september når det buttet som verst.
Jeg mener selvsagt ikke VIF skal ha "minst 30p"- holdninga de hadde første året etter opprykket. Men at de må være forberedt på at alt ikke går like mye på skinner som denne høsten. Og akkurat det tror jeg er en av de store styrkene hos Rekdal som trener, han klarer å holde seg fokusert på oppgaven både i motgang og medgang.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2004 21:47    Post subject: Reply with quote

Var på kampen og det var f..... koldt, men ellers var det en meget underholdene kamp, selvom starten var horribel. Espen Johnsen var ved at give mig et hjerteanfald, som 19 årig Rolling Eyes, et par gange med sine udspark. Men tilgængeld så varmede det at se Daniel Braaten spille, han bliver en stor spiller hvis han har viljen og marginerne på sin side.
Synes spillet i 2 omgang var ganske fint med tanke på at vi har fået ny træner og er plaget af skader.
Tror ikke man skal lægge så meget i resultatet, det tager jo som bekendt tid at finde sig til rette med en ny træner.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gastromat
Senior

PostPosted: 25.11.2004 23:50    Post subject: Reply with quote

Ja Braaten har blitt bra Smile Internasjonal klasse...!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb