| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik Veteran

|
Posted: 27.01.2007 13:10 Post subject: |
|
|
I fare for å gjenta meg selv for magne ganger, håper vi har ankeret vårt her.
Sapara ber om tid: http://fotball.adressa.no...e73549.ece
(orket ikke laga url)
Han forklarer hvorfor han tror den nye posisjonen passer for ham.
- Det beste er at jeg får masse ballkontakt, og det passer meg bra. Jeg spiller bedre jo mer jeg er borti ballen, sier 24-åringen.
Når spilleren selv er sugen på plassen, håper jeg han får tid og tillit til å spille seg inn der. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.01.2007 14:13 Post subject: |
|
|
- Marek har ferdigheter og egenskaper i seg som storklubbene ute i Europa ser etter. Spesielt dersom Rosenborg kvalifiserer seg til Mesterligaen, tror jeg det blir vanskelig å holde han på Lerkendal. For Rosenborgs del håper jeg selvfølgelig at han blir, men det vil forundre meg om ikke en europeisk toppklubb i løpet av året vil legge så mye penger på bordet at RBK ikke har råd til å si nei, sier Riseth.
Les mer: - Sapara forsvinner snart |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.01.2007 17:37 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha Sapara som indreløper, for det er der hans sammarbeid med Steffen Iversen er best..
Å spille bra i den rollen er lettere mot Bodø/Glimt enn mot kavlifisert mostand som f.eks Brann..
Synes at Sapara prestasjoner blir litt for mye opphauset. Som igjen fører til mye avis artikler, som igjen fører til at utenlanske klubber blir interessert i Sapara, slik at han forsvinner til en annen klubb ute i europa litt før RBK får tenkt seg om.. Fortsetter det slik så er Sapara solgt før 1.august.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 27.01.2007 20:21 Post subject: |
|
|
| Er det nå jeg skal spørre hvor mye du har sett av Saparas samarbeid med Iversen i kamper der Sapara er anker? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.01.2007 01:27 Post subject: |
|
|
Maradona:
Han kan fort bli solgt etter 1. august men før 1. september. Var vel det du mente  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2007 02:03 Post subject: |
|
|
| Hvilken dato var det sapara signerte for rosenborg, det er ikke mulig å selge sapara før etter denne datoen pga. av fifas regler om 2 klubber pr år. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.01.2007 02:09 Post subject: |
|
|
Det spiller ingen rolle. Han kan bli solgt fra 1. Juli til 31. August. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.01.2007 02:12 Post subject: |
|
|
| Sapara blir her iaff til overgangsvinduet i januar 2008 åpner. Har null tro på at RBK slipper ham til sommern. |
|
| Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 28.01.2007 04:19 Post subject: |
|
|
Virker som dere mener RBK MÃ… selge hvis det kommer et bud....
Sportslig sett:
RBK har et mål om topp30 og da bør de ha spillere deretter. Så hvorfor skal de selge de beste spillerne sine lenge før kontraktene går ut? eller i det heletatt selge?
Økonomisk sett:
RBK har det OK økonomisk, dvs de trenger iallefall ikke å selge. Å ha en slik spiller som Sapara kan bety forskjellen mellom CL eller ikke, eller om det blir sukse eller ikke i CL. dvs mange, mange millioner fra eller til. dvs RBK kan tape store beløp på å selge han.
Slik jeg ser det er det ingen grunn til at RBK skal selge så fremst det ikke kommer et gigant-tilbud..eller at Sapara selv ønsker seg bort fra klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.01.2007 05:22 Post subject: |
|
|
| RBK kommer trolig ikke til å selge med mindre et gigantbud kommer. Da snakker jeg om minst carew-klasse. Men hvis Sapara får vist seg fram ordentlig i CL eller Uefa dup så frykter iaff jeg at det kommer et enda større beløp. Kanskje så mye som et tre-sifret millionbeløp. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 28.01.2007 07:51 Post subject: |
|
|
Det har du ingen grunn til å fryte. Enkelte svever litt høyt her inne.
Sapara holder høy klasse, og er vel TL's beste spiller.
Men vi er en liten klubb, i en liten liga. Tror vi kan prise os lykklige med halvparten.
Lost, det jeg tror noen mener her, er at de er redde for det kommer et så stort bud, at RBK ikke kan si nei. Det er jeg ikke redd for.
Frykter mere at Sapara vil vekk, etter en større klubb, i en større liga eventuelt har lagt inn bud.. |
|
| Back to top |
|
 |
goggen Junior
|
Posted: 28.01.2007 12:13 Post subject: |
|
|
| RBKs nye innkjøpspolitikk gir helt klart utfordringer. Ved å hente inn internasjonale kvalitetsspillere må de regne med at de blir attraktive, spesielt hvis RBK spiller i CL. Dette har også selvsasgt en økonomisk side, men den sportslige er viktigst. Skal RBK komme ut av denne framtidige situasjonen tror jeg de må kjøre en knalltøff linje som allerede fra kontraktsnivå gjør det klart at ved en treårskontrakt er det totalt uaktuelt å gå før etter 2 år. Å holde på en spiller som vil bort er vanskelig,men får de gå straks de hører om et attraktivt tilbud er er det ingen vits å hente de inn. Det tar tid og resurser å kjøre de nye inn i systemet, Sapi er unntaket, og vi vil trolig allerede iår få se gjennom ham hvordan RBK takler denne situasjonen. Vi er en liten liga, men klarer RBK topp 30 er vi ingen liten klubb! I sannhet ingen enkel problemstilling for RBK-ledelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.01.2007 14:19 Post subject: |
|
|
Går ut i fra at RBK selger Sapara for 20 - 25 millioner.. Er rimelig sikker på at Sapara bruker RBK som et springbrett til en større klubb.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.01.2007 15:29 Post subject: |
|
|
| RBK kommer aldri til å selge om budet er så lavt. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 28.01.2007 16:02 Post subject: |
|
|
| maradona, skjerp deg. du har ikke noe peiling på hva sapi vil, og jeg nekter å tro at rbk selger han for så lite |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2007 16:21 Post subject: |
|
|
RBK ønsker jo i utgangspunktet ikke å selge Sapara, men kan likevel ikke ødelegge den videre karrieren til Sapara.
Om en "grei" klubb fra en topp 5 liga kommer med en solid pakke med €2M i lønn og en bra overgangssum (tror ikke vi kan regne med mye mer enn 40M kr), er RBK bortimot forpliktet til å vurdere det seriøst.
I slike tilfeller blir jo spillere aldri solgt mot sin vilje, så mye er opp til Sapara sjøl. Forhåpentligvis føler han en viss takknemlighetsgjeld overfor RBK, og ønsker ikke å hoppe på det første og beste tilbudet. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.01.2007 16:26 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Går ut i fra at RBK selger Sapara for 20 - 25 millioner.. Er rimelig sikker på at Sapara bruker RBK som et springbrett til en større klubb.. |
Med andre ord tror ikke du at Sapara vil ha en verdiøkning på mer enn 0-5 millioner om han fortsetter å overbevise slik som han har gjort sålangt samt at han begynner å prestere både på landslaget og i europacuper? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.01.2007 17:42 Post subject: |
|
|
| Nå får du faen meg skjerpe deg Maradona, RBK selger ikke Sapara for 20-25 mill... |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 28.01.2007 17:49 Post subject: |
|
|
| Vi kjøpte vel Sapara for 10 mill., så verdistigningen blir vel i såfall 10-15 mill. Jeg tror det er noen her som tar i litt mye når det gjelder hvilke summer vi evt. får for ham. det er mange som mener at Koren var den beste spilleren i fjor, men han har jo hatt problem med å finne seg en ny klubb, selv som Bosman-spiller. Tror Sapara skal skru ganske mange baller i mål før han verdsettes over 40 mill. Forøvrig vil jeg ikke høre mer snakk om at han forsvinner til sommeren. Sappi skal spille for RBK i to år til, minst! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.01.2007 17:52 Post subject: |
|
|
| Er godt mulig ingen byr 40 mill for Sapara, men Rosenborg selger uansett ikke for 20-25 mill. Så da blir Sapara i Rosenborg! Hvorfor skal klubben selge en spiller for 20 mill når vi ga 10 mill for han et år før? |
|
| Back to top |
|
 |
goggen Junior
|
Posted: 28.01.2007 17:57 Post subject: |
|
|
| Hei, ro ned. Noen her mener viss at Sapi går til våren! Det vil ikke skje. Men som jeg antyder vil vi sannsynligvis få en pekepinn på hvordan RBK vil takle presset som vil komme når de kjøper internasjonale kvalitetsspillere. Det presset vil ikke komme før etter gruppespillet i CL. Så får vi se hvordan RBK takler det. Sapi blir uansett her iår. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.01.2007 18:54 Post subject: |
|
|
| SoZo wrote: | | Vi kjøpte vel Sapara for 10 mill., så verdistigningen blir vel i såfall 10-15 mill. |
Etter hva jeg har fått med meg så var russerene ute med ett bud på det dobbelte av RBKs uka etter at vi hadde kjøpt han, altså ca 20 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 28.01.2007 19:28 Post subject: |
|
|
Når man ser på verdistigningen på en spiller, så må man jo se på hva den faktisk er, ikke hva den kunne ha vært. For RBK sin del er det jo hva de betalte og hva de får ved salg som teller. Hvis russerne hadde lagt inn et bud på 20 mill., og Sapara hadde akseptert, hadde han ikke vært i RBK nå. Da ville en evt. verdistigning på Sapara vært mindre interessant for oss også  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.01.2007 20:28 Post subject: |
|
|
| Sålenge russerene kom med ett bud på 20 mill så er det klart at vi må se på den summen og ikke den summen REBK betalte. Det at en vare allerde er solgt endrer ikke det faktum at noen andre ville gitt mer for den og at den derfor er verdt mer. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 28.01.2007 20:48 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Går ut i fra at RBK selger Sapara for 20 - 25 millioner.. Er rimelig sikker på at Sapara bruker RBK som et springbrett til en større klubb.. |
DÃ¥rlig dag i dag?
Vet ikke hva Sapis markedsverdi ligger på i dag, men den kommer nok til å stige mye om han får vise seg fram i CL. Carew gikk for 70, og tror ikke Sapara går for noe under 40-50 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
|