View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
1% |
[ 2 ] |
Giampaoli |
|
0% |
[ 1 ] |
Henriksen |
|
5% |
[ 6 ] |
Vagic |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
1% |
[ 2 ] |
Skarsem |
|
32% |
[ 38 ] |
Børkeeiet |
|
42% |
[ 49 ] |
Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 11 ] |
Holse |
|
2% |
[ 3 ] |
Holm |
|
3% |
[ 4 ] |
|
Total Votes : 116 |
|
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2022 22:45 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | Mitt største ankepunkt mot dette laget, på en gledens dag, er at det ikke virker som om Holm er noen spiss som gir oss 15-20 mål. Tviler på at han kommer over 8. Så hvem andre skal scorer de 60+ målene vi trenger i år? |
Han er nok ikke den målscoreren vi helst skulle hatt, men han vant stort sett alle dueller mot Høibråten så han gjorde en god jobb. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 03.04.2022 22:55 Post subject: |
|
|
Kanonkamp av samtlige spillere. Ideelt sett skulle vi gått av med seieren, men uavgjort etter den sesongoppkjøringen vi har hatt, er faktisk helt ok. Børkeeiet og Renzo kan bli meget, meget god for oss. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 03.04.2022 22:58 Post subject: |
|
|
På tross av resultatet er jeg negativ til Rekdal og mener at han er feil mann for oss, men må si at han har fått til kick-and-run-stilen bedre enn sine forgjengere. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 03.04.2022 23:04 Post subject: |
|
|
Ja Rekdal er feil på alle måter.
Ullsokk sier det faktisk ganske bra her:
https://www.nidaros.no/de...113-301296 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.04.2022 23:09 Post subject: |
|
|
RS wrote: |
Herlig øyeblikk: når Hansen, Tagseth og en til holder rundt hverandre og backer opp hverandre. Vitner om lagmoral. Viktig. |
Børkeeiet. Herlig å se. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.04.2022 23:11 Post subject: |
|
|
Etter treningskampene var jeg virkelig ikke forberedt på det her!
Var borte så så kampen en time forsinket, men fy flate hvor deilig det er å se at gutta virkelig gir ALT.
Tagseth løp jo like mye som backene til glimt til sammen, om ikke mere, og den skuddfoten til Tobias visste jeg virkelig ikke fantes!
Herlig innstilling og mer enn jeg trodde vi ville reise hjem med
Forhåpentligvis bidrar dette til å bygge selvtillitt og så blri det spennende å se hvrodan vi takler lag vi faktisk må ha litt initiativ imot.
Synes de beste i dag var Tagseth, Skarsem, Henriksen og Børkeide.
Men flere gjorde god figur, Holm kjemper virkelig og står jo ingenting tilbake fra Dino! Renzo og Vagic viser god fremgang (selv om det er litt svakt av Vagic på målet til Espejord)
HERLIG! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2022 23:22 Post subject: |
|
|
Liker at Glimt-spillerne kommer med masse passiv-aggressiv klaging over defensiv fotball av oss. Bra at de fokuserer på det i stedet for at det lugget for de og at de ga oss mange sjanser. Men merker meg at KK ikke gjør det, smart som han er. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 03.04.2022 23:24 Post subject: |
|
|
Det er han!
Og jøss. A broken clock osv. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 03.04.2022 23:33 Post subject: |
|
|
Godt fornøyd.
Men kun lange utspill fra Hansen kan vi ikke fortsette med. Blir for mange balltap. Vi burde ha spillere i bakre rekke som kan etablere spill. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.04.2022 23:34 Post subject: |
|
|
Men håper det går lenge til jeg ser et Rosenborg lag med 25(!)% ballinnhav i løpet av en kamp. I dag var en positiv kamp, og viktig for laget mentalt at vi ikke tapte etter smellene i oppkjøringen også gå fra å lede 0-1 til å ligge under 2-1 mot seriefavoritten men derimot klarer å komme tilbake å få 2-2. Mentalt tror jeg det er nesten som en seier i den forstand at man avslutter med en positiv opplevelse i stedet for enda en negativ en.
I dag hyller jeg innsatsen, intensiteten og fighterviljen til gutta. De ga seg aldri og var enormt på hugget til å ta kontringene.
I morgen bekymrer jeg meg for hvordan dette blir når vi ikke kan ligge med 5-3-2 og hele laget innenfor 25-30 meter fra eget mål og kun ha pallen 25% av tiden men det er vi som må skape sjanser mot en mur. Slik som vi så i dag vet vi jo at Rekdal kan, det er jo mye av dette han er kjent for. Ikke nødvendigvis vakkert hele tiden, men enormt effektivt mot bedre lag. Håper vi lykkes.
Får nesten avslutte med noe positivt da: Vi skapte faktisk flere sjanser enn Glimt på Aspmyra til tross for at de hadde ballen og muligheten til å skape sjansene. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.04.2022 23:44 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | 25(!)% ballinnhav |
VG melder 37 % ballinnehav. Det rimer mer med min opplevelse av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 03.04.2022 23:46 Post subject: |
|
|
Woah.! Er det positivt at vi skaper flere målsjanser enn bg?
Trodde fotball handler om å skape målsjanser og mål. Prosentregning vel kun interessant i bankverdenen.
Er det ulseth med eget nick her? |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 03.04.2022 23:51 Post subject: |
|
|
SvennO wrote: | Woah.! Er det positivt at vi skaper flere målsjanser enn bg?
Trodde fotball handler om å skape målsjanser og mål. Prosentregning vel kun interessant i bankverdenen.
Er det ulseth med eget nick her? |
Har du glemt Eggens "gratulerer, rævvafotball"? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 04.04.2022 00:23 Post subject: |
|
|
Fantastisk deilig å se at vi i dag var ett LAG, og at alle ga alt de hadde i hele kampen. . Klarer vi å gjøre det i alle kamper i år blir vi vanskelige å slå uansett motstand. Så håper jeg inderlig at vi også klarer å dominere i kamper hvor vi er favoritten.  |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 04.04.2022 00:43 Post subject: |
|
|
En god prestasjon mot et av Europa beste lag i dag! Mange spillere som overrasket stort, og tydelig at noe har skjedd den siste uka. Den største gleden var å se at ingen var redde, at de spilte med selvtillit tross alt som har skjedd, og stod sammen som lag. Mest positiv var kanskje Renzo, som jeg ikke hadde sett for meg skulle inn og dirigere og rope beskjeder til medspillere og spille med slik trygghet etter snakket om at han nærmest var avskrevet.
Men det er jo ikke sånn RBK skal spille til vanlig da, så er spent på om vi har noe eget spill. Glimt-fansen omtaler RBK som destruktive og ler av at vi jubler som om det var cup-finalen. Vi tenker vel ikke ligge med alle 11 i forsvar mot Jerv osv? |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 04.04.2022 06:43 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: |
Men det er jo ikke sånn RBK skal spille til vanlig da, så er spent på om vi har noe eget spill. Glimt-fansen omtaler RBK som destruktive og ler av at vi jubler som om det var cup-finalen. Vi tenker vel ikke ligge med alle 11 i forsvar mot Jerv osv? |
Vel, BG-fansen er der en del av fansen vår har vært i mange år: Noe bortskjemte og "seiersvante" etter mange gode resultater i flere år.
At vi bare spilte en defensiv forsvarskamp stemmer jo ikke. Vi tok kontringene og kom tidvis med mange spillere i BG sin sekstenmeter. Så blir det spennende å se hvordan vi blir liggende mot Jerv som du sier. Rekdal har vel vært åpen på at vi kom til å starte sesongen med et veldig direkte spill. Og å utvikle et oppbyggende grunnspill gradvis. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.04.2022 06:49 Post subject: |
|
|
Fikk Alfheim-vibber av hjemmepublikums klaging på alle dommeravgjørelser, de fleste ganger uten grunn. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 04.04.2022 07:52 Post subject: |
|
|
(PS: Jeg så ikke kampen) Man kan være fornøyd med denne prestasjonen og særlig dette resultatet samtidig som man ikke ønsker at man spiller slik i de resterende kampene. Ideelt sett burde man gått ut på Aspmyra med en mer offensiv plan. Konteksten tatt i betraktning syntes jeg faktisk det er helt greit å være mer kynisk. Vi har hatt en elendig oppkjøring, det fantes antageligvis lite selvtillit og trygghet, og mye tvil blant spillerne før gårsdagens kamp. Å få en god opplevelse mot kanskje Nordens beste lag pdd, som allerede har spilt 3-4 (?) tellende kamper i år er enormt viktig. Dette går det an å bygge videre på. Når vi møter Odd, Haugesund og Jerv kan man selvfølgelig ikke ligge i 550-blokka og forsvare seg i 80 minutter, det skjønner alle. Dette var uansett et godt resultat, og utrolig viktig for resten av sesongen. Jeg syntes også det vitner om vesentlig bedre innstilling når vi faktisk klarer å utligne til 2-2 etter at Glimt har snudd kampen. Det tror jeg ikke vi hadde klart i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.04.2022 08:24 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Fikk Alfheim-vibber av hjemmepublikums klaging på alle dommeravgjørelser, de fleste ganger uten grunn. |
Sjarmerende når de begynner å juble/heie når eget lag spiller bort ballen når vi får frispark også. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 04.04.2022 08:33 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | waterfalls wrote: | 25(!)% ballinnhav |
VG melder 37 % ballinnehav. Det rimer mer med min opplevelse av kampen. |
Siste 15 min så kan det stemme men men gjennom kampen og omgangen så var det ikke så lavt som 25%. Ingen tvil om at Glimt er i bedre form og orker mer og vi hang litt tauene på slutten.
Det var gledelig å se at spillerne spilte med lave skuldre, turte å føre ballen i rom (spesielt skarsem, men også flere andre), det hjelper så mye å skape overtall og ubalanse hos Glimt. Holde på ballen og vente på sikre pasninger. Ikke at alt nødvendigvis skal gå så fort. Henriksen som leser spillet og har stoisk ro med ballen og venter på at motstander kommer opp i han, han spilte omtrent feilfritt på 30-35m pasninger til kanter, både langs bakken og høyt. Samtidig spilte vi defensivt presspill. Både Olaus Tobias og Jensen skal ha mye skryt her for at de lå riktig og koblet sammen forsvars- og angrepsspillere.
Når vi møter motstandere som er antatt dårligere så vil vi klare å dominere kampene i større grad med samme spill. Spillerne må lære så å være mer tålmodig og forvente at flere pasninger må til for å få åpninger. 352 er helt glimrende løsning og omtrent det eneste man justerer alt ettersom motstander er VB-ene. Mot dårligere motstander vil ikke VB-ene få samme rommene som mot Glimt, og må nok mer frem for å ligge i press som igjen gjør at motstander tvinges til å falle tilbake. Håper at 343 varianten er historie. |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 04.04.2022 08:38 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Fikk Alfheim-vibber av hjemmepublikums klaging på alle dommeravgjørelser, de fleste ganger uten grunn. |
Det som er så irriterende er at det ser ut som det virker. Saltnes klager (som alltid) på både dommer og motstanderlag når de ikke vinner en kamp, men han har da virkelig ingen grunn til det i dag. Vi ender opp med fire gule kort, mot B/Gs 0, selv om Haikin bestemmer seg for å dytte overende Jensen i straffefeltet og Vetlesen smeller hodet til Tagseth i asfalten (mulig det var kunstgress, men så ut som asfalt). |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.04.2022 09:04 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/f...t-i-halsen
Bra at det bare er denne hendelsen som det er laget sak på. Ingenting om keeperen som springer ned Jensern eller Vetlesen sin situasjon med Tagseth _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 04.04.2022 09:19 Post subject: |
|
|
Jeg tror riksmedia har en agenda, der de ønsker å holde myten om at Rosenborg alltid får dommerhjelp ved like.
Den er jo lettere å dra frem, da halve stadioen + glimtspilerne prøver å påvirke dommeren til å gi rødt kort. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.04.2022 09:25 Post subject: |
|
|
Vetlesen er nok ikke helt klar over hva han gjør, men kunne fort få seg firspark i mot.
Haikin burde det blitt blåst straffe på, men Espen Eskaas er notorisk en 70-30 dommer mot oss. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.04.2022 09:39 Post subject: |
|
|
Jeg hadde bange anelser og lave forventninger før kampen, men det ble jo virkelig (tross Bodøs elektrikeres innsats) en ganske trivelig stund, og jeg hadde tro på seier hele veien inn. Det var godt å se at Rekdal både gjorde de åpenbare valgene taktisk - den 3-4-3-en vi har øvd inn ville nok av flere grunner vært ganske dødfødt mot akkurat Glimt - og dessuten traff med alt annet også. Det er i alle fall den treneren vi trodde vi fikk: neppe noen som setter et gullvinnende grunnspill, men nøyaktig noen som kan få et stygt resultat som underdog.
For det er jo ikke sånn vi ønsker at laget skal framstå i alle seriekamper, og det vil nok neppe føre frem heller. Men ingen trenere ville kunne 'slå Glimt på deres eget spill' og dominere dem ned etter så kort tid, så en høyst reell seierssjanse basert på et effektivt motspill var alltid det beste vi kunne håpe på fra noen ny trener. Samtidig fins det lærdommer fra denne litt spesielle kampinngangen som jeg virkelig håper vi tar med oss inn i neste kamp:
1. Børkeeiet er jo en helt annen spiller i midtbanetreer med spillet foran seg. Ikke bare scoret han to mål, men han vendte spill, stakk opp til indreløpere og brukte hele aksen på en måte som ville fått 2016-Kåre til å felle en tåre. Vel fikk han voldsomt god tid til å sikte ved tre anledninger, men uttellingen er jo likevel helt Harry Kane.
2. Skarsem har også den indreløperrollen som sin klart beste, når han kan få ballen litt dypere og drive fremover. Ikke overraskende, men det er en grei bekreftelse.
3. Renzo Giampaoli er en svært god hodespiller i egen boks, og et stort stoppertalent til alderen.
Jeg håper og tror at vi går videre med en 3-5-2-formasjon nå, og heller jobber med hvordan vi løser den når vi må føre neste kamp. Det er mye som klikker på plass rundt måten spillerne ønsker å bevege seg på med denne formasjonen.
Ellers er det ganske forstemmende å se hvor vante Bodø/Glimt har blitt til å få viljen sin i alle situasjoner. Gule spillere lå nede og ropte på frispark etter hver eneste fysiske kontakt, og de oppfattet helt tydelig at dommeren var simpatico. Det er et lite Molde in spe der oppe.
Børs:
Hansen 5 - Viktig redning på slutten. Må virkelig ut og plukke ballen Espejord scorer på, og er generelt veldig defensiv i posisjoneringen. En landslagskeeper må klare å rydde seg mer plass i feltet.
Reitan 4 - Ikke hans beste kamp. Upresis når han får innleggsmuligheter, og har litt mer trøbbel enn han bør bakover. Lager en unødvendig straffe. Nær scoring selv.
Giampaoli 6 - Konsentrert og fin opptreden. Rydder voldsomt i luftrommet. Flinkere til å støte enn å falle av, det fins ofte plass bak ham.
Henriksen 7 - Spiller med autoritet, og er tøff å bryne seg på. Rolig med ballen, og noen lange spillvendinger.
Vagic 6 - Noen nøkkelinvolveringer langs bakken, og spiller rutinert. Litt slapp i markeringene i feltet, og dekker ikke bakrommet bak Tagseth.
Tagseth 5 - Villig offensivt, og får vist fram innleggsfot. Sliter mer og mer defensivt utover, og glemmer å følge løpene til Solbakken etter hver motbevegelse.
Skarsem 7 - Herlig driv med ball, og flink til å finne rom utover i banen. Mangler litt på presisjonen når det drar seg til.
Børkeeiet BB 9 - Gutsy å starte med en helt ny spiller, for den Tobias som hadde klippekort i oppkjøringa har tydeligvis fått ny firmware. Vinner dueller, låser rom, vender spill, stikker til indreløpere, fyller på opp til boks og setter to kremmerhus. Hva i alle dager.
Jensen 7 - Viser noe av det som bor i ham. Nær scoring selv to-tre ganger, får en assist, og blir bedre og roligere med ball utover. Her tror jeg vi får se noen målpoeng utover.
Holse 5 - Ikke noen veldig kledelig rolle for Holse, som blir løpende mye alene med ballen, og ikke egentlig har fart til å lage bølger alene, men han gjør en profesjonell jobb med å holde på ball til støtten kommer.
Holm 6 - Vinner mye dueller på topp. Ser litt tung ut, og kommer risikabelt sent inn i et par situasjoner.
Hoff - Inn for å krige på midten.
Fiabema - Var vel knapt borti ballen i innhoppet sitt.
Pereira - Inn for å drøye tid.
Kjetil Rekdal 8 - Treffer med det meste på kampplan, og viser at ryktet som en god kampdagstrener ikke er ufortjent eller foreldet.
Dommer Eskås 2 - Feig hjemmedommer. Helt tydelig at det viktigste fortsatt er å ikke gi Rosenborg noe gratis. Kommer hjem med tørrfisk i bagasjen, og Glimt er likevel frekke nok til å klage. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|