| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.04.2022 15:18 Post subject: |
|
|
Her er det gjort to grove feil:
1. RBK har gjort den tabben å legge sportsplan på hovedtreners bord. Det må man aldri gjøre. I verste fall må man endre sportsplan hver gang man skifter trener, for trenere kommer og går. Man må ha en sportssjef som bekjenner seg til et spor og ansette apparat etter kriteriene som ligger til dette sporet. Ideelt sett skal også sportssjefen minne om forgjengeren på idé og visjon. I denne klubben har man gått fra Kåre, via Coolen til Horneland og så Hareide og nå Rekdal. Og det er opp til hver enkelt av dem hvordan RBK skal spille og fremstå. Ingen av disse trenerne etter Kåre har vært mer en halvannen sesong i posisjonen.
2. Jeg sier ikke at man bør legge om forsvaret akkurat nå til en serieåpning borte mot det beste laget i ligaen, nå når de har holdt på med dette systemet hele vinteren og våren. Men det fungerer ganske lett beviselig ikke. Å spille med treback fordrer stoppertyper som behersker rollene sine og de er annerledes enn i fireback som stort sett hele Norge og hele verden kjenner. De skal være bevegelige også sidelengs og ha svært gode grunnferdigheter for å beherske rollen til fulle. Jeg ser ikke at Rekdal har de spillerne i troppen fra før, og det virker heller ikke som lånet fra Argentina er trygg nok. Noen av treningskampene har vært direkte alarmerende, og jeg blir ikke overrasket om dagens trenerduo er ferdige allerede før halvspilt serie. Skal man da igjen kaste dartpiler for å finne en ny som sier ja, og så innrette transfer policy og sportsplan etter hans forgodtbefinnende?
Jeg er sjokkert over at én gammel rev i styret skal ha veto mot sin egen sportssjef og overkjøre og umyndiggjøre han på et sånt vis. Helt utrolig amatørskap som er til skjemsel og skam og viser hvor langt unna RBK er å være friskmeldt som organisasjon og foretak. Måten dette foregikk og foregår på er forstemmende og virkelig ille å være vitne til. Å tape stort for bl.a Ranheim og Raufoss er urovekkende i seg selv, men måten vi hopper fra én filosofi/type til en annen fra trener til trener og sågar underveis i samme "prosess" er for meg helt latterlig og vitner om en skute som tar inn vann på alle bauger og kanter. Jeg støtter alltid laget i kamp, men har null tillit og støtte til hvordan denne klubben er drevet og operert under nåværende regime. Siden forrige jubelår i 2015 har det nesten utelukkende blitt tatt feil beslutninger og etterhvert som årene går ser vi mer og mer hva dette begynner å koste i form av tapte inntekter, sviktende salg, svak avkastning på sportslige investeringer og ikke minst skadet omdømme og fravær av entusiasme. Ingenting av dette er utløst av at vi taper 0-3 for et OBOS-lag. Det er bare et nytt, illevarslende symptom på mange års vanskjøtsel av "kroppen" Rosenborg. Som i mine øyne er å betrakte som en terminalpasient hvis det ikke kommer kloke hoder og ny giv inn om kort tid. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 01.04.2022 16:35 Post subject: |
|
|
– INGENTING SOM TILSIER AT DE SKAL HAVNE PÅ ØVRE HALVDEL AV TABELLEN
https://www.eurosport.no/...ideo.shtml
Synes det er litt tyngde bak det når det kommer fra Stig T |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 01.04.2022 18:03 Post subject: |
|
|
| Er jo knapt noe meningsfullt som kommer ut fra den gjengen i panelet der. Makroanalyser temaene de «redegjør» for, så det skal høres ut som at de faktisk forstår hva de snakker om. Skullerud tar jo toppen av kransekaka da han med en nervøs og skjelven stemme, stiller spørsmål til den nye strategien vår angående signeringer. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2022 21:36 Post subject: |
|
|
| Synes vi bør fortsette med 352 inntil videre. Ja, det kan bli baktungt, men så lenge vingbackene er så flinke til å bli med offensivt som i dag så fungerer det, og vi etterlater oss litt mindre rom når vi går i angrep. Det er dessuten lett å justere hvor offensiv de tre på midten er når vi angriper ut fra hvordan motstanderen er organisert. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.04.2022 23:12 Post subject: |
|
|
Håper det selges flere sesongkort nå som det ble 2-2 i Bodø, og at media er litt mindre kritiske.
Ullseth har mye rett i det han skriver i sin spalte etter kampen, men samtidig så var dette et Rosenborg som skulle serieåpne borte mot landets klart beste lag, med ny trener, formasjon og dårlige resultater i oppkjøringen.
Spent på å se hvor mye offensivt spill Rosenborg klarer å få til mot antatt dårligere motstand hjemme, og hvor effektivt dette laget er.
Jeg tror fremdeles Rosenborg kan bli bra under Rekdal. Time will show. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.04.2022 23:23 Post subject: |
|
|
På kortsikt så er nok folk fornøyd her og nå med prestasjonen til RBK tatt i betraktning til dårlig oppkjøring og vi møter norges beste lag. Men om RBK kommer til å fortsette å spille slik med parkering av bussen, så er det trist.
Aller helst hadde jeg likt å se et RBK lag som dominerer kamper, uansett motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 03.04.2022 23:39 Post subject: |
|
|
| Det er vel ingen som ikke vil det. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 04.04.2022 00:41 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | et Rosenborg som skulle serieåpne borte mot landets klart beste lag |
Ikke minst et lag som startet sesongen med tellende kamper mange uker før oss. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 04.04.2022 19:03 Post subject: |
|
|
Fikk plutselig et lysere blikk på den umiddelbare framtida i EL. Håper spillerne tar med seg oppturen og bygger selvtillit etter dette. Så forventer nok også de selv å dominere kampene i større grad spillemessig. Det positive er dog at det skapes massevis av gode målsjanser! Hadde det bare vært pælming og måkking av ball uten å skape noe selv, ikke en gang på overganger, hadde det vært bekmørkt, men nå synes jeg vi ser lys i enden av tunnelen vi kjørte inn i etter Ranheim, Tromsø og Raufoss.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.04.2022 19:27 Post subject: |
|
|
Dette var den første kampen vi ikke prøvde å føre...
Vi lå med 8 mann innenfor 30 meter med 2 spillpunkter litt lengre fremme. Glimt lå med det motsatte nemlig 8 mann i angrep.
Vi møtte ofte slike lag som vi har blitt under Eggen. Alle mann i forsvar og et par raske angripere å kontre på
Hva skjer når vi må prøve å føre kamper. For vi kan vel ikke ligge slik på Lerkendal.
Jeg synes det var et utrolig trist syn og et godt bevis på hva vi har blitt.
Den meningene må jeg få ha. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 04.04.2022 19:28 Post subject: |
|
|
Tror fremdeles at 4 plass er omtrent det vi kan forvente fordi det trengs ikke mye stabilitet bakover med de spillerne vi har framover til at det skal være nok til å holde VIF og slikt bak oss, minst en av Glimt, Molde og Viking kommer til å skuffe stort, så kommer det en eller annen komet som normalt er middelhavsfarer som gjør det knallbra.
Topp 3 er innenfor rekkevidde, gull sannsynligvis ikke fordi det er tre lag som skal være såpass mye sterkere at det skal litt til for at alle tre skal floppe samtidig som vi gjør det skarpt. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.04.2022 20:02 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Dette var den første kampen vi ikke prøvde å føre...
Vi lå med 8 mann innenfor 30 meter med 2 spillpunkter litt lengre fremme. Glimt lå med det motsatte nemlig 8 mann i angrep.
Hva skjer når vi må prøve å føre kamper. . |
Det er fremdeles mye læring som skal til for å få dette til å sitte 100%, og vi vil nok se svakere resultater enn denne kampen iløpet av sesongen.
MEN! det som var optimistisk var at vi klarte å utmanuvrere et av de beste lagene i Europa, vi produserte nok til å vinne og innstilling og innsats var helt upåklagelig og av det beste jeg har sett de siste årene.
Om det setter seg mere fremover med dette i ryggraden KAN det bli veldig bra og det var skikkelig godt å ikke kun sitte å kjenne på negativitet når man så en kamp, DET ER LENGE SIDEN! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 05.04.2022 08:52 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | MEN! det som var optimistisk var at vi klarte å utmanuvrere et av de beste lagene i Europa |
Altså, dette er jo en voldsom overdrivelse, men man må jo bare elske entusiasmen! |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 05.04.2022 12:47 Post subject: |
|
|
UtÃ¥lmodigheten har overrasket Rekdal: − Naivt Ã¥ tenke at en ung tropp skal bli voksen over natten
| Quote: | – Det handler vel om at det er Rosenborg?
– Ja, det er fint. Men la oss nå få muligheten til å forme oss dit, da. Press og forventninger er helt fint. Men den utålmodigheten – det ikke å ville erkjenne eller akseptere at det faktisk har gått bratt nedover i flere år ... Du har gjort et generasjonsskifte fra en gjennomsnittsalder på 28–29 ned til 22. Det er ikke gjort over natten. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 05.04.2022 19:07 Post subject: |
|
|
| JohnTiger i Godset-kamptråden wrote: | Faen i h...... som denne kampen irriterer meg. Nå ser det jo virkelig ut til at 4.plass vil gi e-cup.
Hvordan i huleste klarte vi å ikke vinne i siste kamp når vi trengte det som mest!!?? (bortsett fra å spille elendig store deler av kampen) |
Ser på mangelen av e-cup som utelukkende positivt i årets sesong. Det skal bygges noe nytt nå, men en ung tropp, da er det greit å slippe å bruke sommeren på å reise Europa rundt for å spille kvalikk, og det prestasjonsjaget som kommer som følge av dette. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2022 20:10 Post subject: |
|
|
Morten P. med to mer eller mindre like kommentarer på to dager:
Rosenborg handler ikke lenger om å vinne, underholde og score pluss to mål i snitt per kamp, Rosenborg 2022 handler om å vinne så mange poeng som mulig hver eneste uke.
Det er Kjetil Rekdals fokus, ingenting annet.
Han har skrotet en suksessmodell fra 90-tallet, og prøver nå å gjenreise Rosenborg på en annen.
Selv om formasjonen er annerledes likner Rosenborg veldig på det landslaget Kjetil Rekdal spilte for under Drillo.
Les mer: Glem godfot-teorien, nå er det Drillo-fotball som gjelder for RBK
SØNDAG KVELD BLE Kjetil Rekdals taktiske grep omfavnet av det faglige Fotball-Norge. Da jeg snakket med trenere i går var det flere som nikket anerkjennende på hodet. Et par av dem tok det helt ut og sa at laget som av de fleste var avskrevet helt fram til klokka 20:00 søndag kveld, kan vinne hele greia.
Ikke med fotballromantikk vel å merke, og ikke med drømmer om gamle dager.
Fra avdelingen for fag og UEFA pro lisens er forutsetningen for RBK-suksess 2022 at klubben gjør det Kjetil Rekdal sier laget må gjøre.
FRAM TIL NÅ har ikke det vært mulig i Trondheim. På Lerkendal har trenerjobben kommet med en tvangstrøye strikket i et mønster etter Nils Arne Eggens godfot-teori. I snart 30 år har Rosenborgs mantra vært at titler i seg selv ikke er nok.
Les mer: Menigheta krever mer enn ett poeng i Bodø |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.04.2022 19:21 Post subject: |
|
|
Nei ærlige talt asså.
Nå har vi kjøpt spiller fra høy hylle i norsk målestokk. Trent siden desember og vi er RBK. Så legger vi oss ned som Mjøndalen i 90m, har nesten ikke ballen, og er fornøyd med å kontre inn 2 mål og berge U.
Vi hadde maks 2-3 passninger på rad. Vi lå lavere enn Drillos i en 5-3-2.
Så jubles det for vi klarte å overraske og ikke bli totalt utspillt i eliteserien.
Det er vanskelig å ta innover seg at vi er kommet dit. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 06.04.2022 20:00 Post subject: |
|
|
Vi jubler ikke for 1 poeng og kontringsfotball. Vi (eller i alle fall jeg) jubler for at vi kan sette den nederste brikken på plass i utviklingsverket vårt. Vi frykta den brikken ikke fantes ut i fra treningskampene, men jo, dette er faktisk noe vi kan bygge videre på. Vi er langt fra mål, men vi viser at vi er på vei. Det var særdeles viktig for selvtilliten til spillerne å ikke bli rævkjørt nord, helt uavhengig av spillestil. Rom ble ikke bygget på en dag sies det, selv om mange trøndere skulle ønske det. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 06.04.2022 20:17 Post subject: |
|
|
Så nettopp siste episode fra RBKs youtubekanal «stay in the boat». Anbefales både mhp produksjonskvalitet og innhold. Er fra før,under og litt etter Glimtkampen.
Det som gjør meg faktisk mer optimistisk for fremtiden er for det første at Rekdal viser at han er en taktiker på høyt nivå og leste Glimt som ei åpen bok, men det viktigste er at han er tydelig på at å spille på taktiske ferdigheter er ett første steg mot å utvikle eget spill slik at vi kan dominere kamper basert på egne styrker og ikke motstanders svakheter.
Det er logisk, å spille en formasjon vi ikke behersker med ett lag med unge,urutinerte spillere ville gitt oss ett stygt tap og null selvtillit.
Gleder meg til søndag! |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 06.04.2022 20:22 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Nei ærlige talt asså.
Nå har vi kjøpt spiller fra høy hylle i norsk målestokk. Trent siden desember og vi er RBK. Så legger vi oss ned som Mjøndalen i 90m, har nesten ikke ballen, og er fornøyd med å kontre inn 2 mål og berge U.
Vi hadde maks 2-3 passninger på rad. Vi lå lavere enn Drillos i en 5-3-2.
Så jubles det for vi klarte å overraske og ikke bli totalt utspillt i eliteserien.
Det er vanskelig å ta innover seg at vi er kommet dit. |
Hvem er det egentlig vi har kjøpt på høy hylle? Jeg sliter mer med å ta innover meg dine kommentarer. Vet jeg ikke burde, har vært åpenbart i lang tid at du befinner deg på en egen liten planet. Du har jo varsla nedrykkssesong og tosifra tap i Bodø i ukesvis. Og nå denne kommentaren? |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 06.04.2022 20:28 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i at vi så positive ut på søndag. Da tenker jeg først og fremst på at vi faktisk så ut som et lag. Men dere som snakker om å bygge videre på dette, hva får dere til tro at Rekdal har det i seg å skape et lag som spiller offensiv og underholdende fotball, når han aldri har gjort det tidligere? Rekdal er en taktikker, noe vi også så i helgen (og som kom godt frem i "Insiden"-episoden - for øvrig en meget god episode). Det kan selvfølgelig skje at han får det til, men oddsen på det er ikke akkurat lav. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 06.04.2022 20:51 Post subject: |
|
|
Rosenborg var da kontringer opp og i mente de første sesongene under Eggen også. Så ble stallen og laget etter hvert så gode at motstanderne la seg bakpå og man måtte spille mot etablert forsvar stort sett hele tiden. Mini og Brattbakk var da kontringsspillere så det holdt. Når vi er over på siste halvdel av 90-tallet så er historien selvsagt en helt annen. Så la nå Rekdal få holde på, så får vi se om det er en utvikling der. Eggen var selvsagt en helt annen og mye bedre trener, men vil vil aldri få en trener av det kalibret igjen. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.04.2022 22:12 Post subject: |
|
|
Hadde vi prøvd å spille fotball ville vi blitt overkjørt.
Når vi parkerer bussen med alle mann skal det litt til å få to sifferret i sekken. Såpass forstår kanskje du også rail.
Vi kommer i fra to verdener. Den som var voksen under vår storhetstid og de som var barn eller knapt født da.
Liverpool var i samme situasjon som oss. Hvor typer som rail jublet når Liverpool under feks Hodgsen karret til seg et poeng liggende lavt på Anfield.
Heldigvis var det andre som husket storhetstid og ikke var fornøyde med det.
Nå igjen er de dominerende og fører kamper og fansen jubler. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.04.2022 07:11 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: |
Nå igjen er de dominerende og fører kamper og fansen jubler. |
ja, det skjedde jo over natten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 07.04.2022 07:14 Post subject: |
|
|
https://www.midtnorskdeba...377447.ece
Det at vi skal hylle at vi parkerte bussen og klarte uavgjort med et lag som spiller den fotballen vi ønsker, er for meg noe spesielt.
Basert på hva vi har utrettet så langt, er det forståelig, men hvis dette skal være veien vi går videre er det rett og slett forfærdelig. RBK er i dag det motsatte av BG. Mens BG er en tro kopi av RBK da vi begeistret mest...
Så skal vi ha en ny kamp mot Odd til helgen der taktikken igjen vil være lagt opp etter motstanderen og prøve å ødelegge spillet deres, samt kontre inn mål (som Ham-Kam i fjor)...
Jeg kjenner at jeg rett og slett ikke klarer å bli så veldig entusiastisk til dette prosjektet - i forhold til "GoFot" RBK med feiende flott angrepsfotball. |
|
| Back to top |
|
 |
|