English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristian Eriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 15.03.2022 16:08    Post subject: Reply with quote

Men for svingende! Vi kan jo få en hel landsby med talenter for 5 millioner!

Problemet er ikke Eriksen stakkar, men det er at vi ikke evner å komme opp med bedre alternativer!

Edit: Men nå glemte jeg et øyeblikk at vi har Rekdal som trener. Sad
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff

PostPosted: 15.03.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Hvor ligger den landsbyen? PS! Ikke si d høyt fordi tror den blir tømt rimelig raskt
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 16.03.2022 14:21    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...tt-rbk-bud

Han gir seg ikke.

– Hvor står saken slik du ser det?

– Det synes jeg er litt vanskelig å si. Det tror jeg vi må ta en prat om seinere. HamKam er tydelige, og så får vi se hva som skjer.

- Torgeir Børven
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 16.03.2022 14:26    Post subject: Reply with quote

Lurer på om det er han alene som styrer på, eller om Rekdal/Frigård som har bedt ham presse Ham/Kam så mye som mulig Rolling Eyes

Kan se for meg Frigård si: "Faen ta å press kamma Kristian! Gjør deg uspiselig så kommer du hit å knuser motstandere!"
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 15:05    Post subject: Reply with quote

Sykt hvis vi betaler over fem millioner for denne spilleren.
Henri
Legende

PostPosted: 16.03.2022 16:16    Post subject: Reply with quote

Er det noen på Brakka som lurer på hvorfor det er kun vi som ender opp med å betale syke summer for OBOS-spillere?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 16:22    Post subject: Reply with quote

Molde betalte ca 20 mill for Mannsverk Idea
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 16:25    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Molde betalte ca 20 mill for Mannsverk Idea

Tja, dette skriver Smurfen på fridiskusjon:

Quote:
Jeg håper vi bruker 15-20 mill på han, da har vi tatt seriegull og er i gruppespill i Europa. Enn så lenge har vi brukt ca 11

Nå er det også en enorm forskjell på å hente et av de største talentene i Norge og hva enn det er vi prøver på her.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2022 16:31    Post subject: Reply with quote

Kan ikke sammenligne dette med å hente en 18-årig landslagsspiller når man ser på verdien i det, uavhengig av hvordan man oppfatter kvaliteten på spillerne.
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.03.2022 17:19    Post subject: Reply with quote

Dette er en type signering som burde blitt stoppet av kontrollmekanismer i sportslig ledelse eller styret, å betale overpris for spillere treneren har trent før burde løse ut en del røde flagg på dårlig forretningsdrift.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 16.03.2022 18:04    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å se noe positivt med at Rbk sikler etter en spiller på 26år som aldri har spilt eliteserie fotball før.

Vi bør ha spillere som har potensiale til å komme seg ut i europa eller spillere som har bevist at de mestrer det høyeste nivået i eliteserien type Zachariassen, Trondsen, Meling osv

Vi burde gå etter spillere som joe bell, Osame Sahraoui, Ola solbakken og vis vi ikke har råd til de eller ikke er attraktive nåkk så bør vi satse på egne talenter. Trudde virkelig ikke at Rekdal/Frigård hadde det samme tunnel synet som Erik hoftun hadde når han i sin tid som sportsdirektør kjøpte roy miller og john pelu fra sin gamle arbeidsgiver. Som å kaste penger it vinduet.

Det er min mening 😊
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 19:15    Post subject: Reply with quote

Det er ikke sikkert vi bare kjøper en spiller her. Når jeg leser om at den yngre generasjonen har litt å gå på når det gjelder motivasjon, innsatsvilje, fokus og offervilje, kan det hende vi ønsker en personlighet som KE. Skjønner alle som stiller spørsmål til kvalitet og om det er et fremtidsrettet kjøp. Kan hende vi kjøper en som drar lasset, pisker liv i instagramgenerasjonen og har holdninger vi i dag mangler. Tenker at dette er en type Rekdal mangler like mye i garderoben som på banen.

Mine 5 cent, har ikke peiling på hvor god han er.
gurgla
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 19:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det fotballspilleren Eriksen vi ønsker å kjøpe men istedenfor hans holdninger til å ta ting seriøst og han krever nok det samme av sine medspillere. I tillegg kjenner han godt til systemet Kjetil legger opp til.

Han vil sikkert fungere fint gangene han får spille samtidig som han får justert litt innad i gruppa med sin væremåte/personlighet. Vi mangler nok en viss type spillere (gode mentale egenskaper)

Bedre å bruke 5 mill på noe trygt å trasig enn ett wildcard fra omså hvor?

Edit: O-rex kom meg i forkjøpet Smile

Last edited by gurgla on 16.03.2022 19:25; edited 1 time in total
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 19:25    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Klarer ikke å se noe positivt med at Rbk sikler etter en spiller på 26år som aldri har spilt eliteserie fotball før.

Tja, kommer litt an på. Hadde sagt ja takk til både Bernardo Silva, Raheem Sterling, Joshua Kimmich og Leroy Sané selv om de ikke har spilt eliteseriefotball!
Eriksen er jeg derimot skeptisk til.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2022 20:12    Post subject: Reply with quote

Fem millioner er altså én fattig million mindre enn vi ga for Holse, en da 21 år gammel spiller i ca samme posisjon med kamper for FCK og alle(?) aldersbestemte landslag.

Ærlig talt blir jeg mer skremt om dette er en kar som hentes som i større grad "forbilde" enn for ferdighetene på banen. Da snakker vi om en trener som overhodet ikke har grep om spillergruppa. Vi har spillere som Ciljan og Henriksen i troppen med erfaring fra høyere nivå som vet hva som kreves på trening og utenfor matta. Jeg kan ikke se at eksempelvis Molde og Glimt har flere klare ledertyper/"forbilder" enn oss.
Macha
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 20:33    Post subject: Reply with quote

Drit nå i denne spilleren da, vi har faen meg nok. Takk for meg.
Back to top
Laff1
Senior

PostPosted: 16.03.2022 20:42    Post subject: Reply with quote

Klubben må bygge en sunn kultur og riktig mentalitet fra bånn, den kan ikke kjøpes gjennom en middelmådig spiller man sportslig sett overhodet ikke har bruk for.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sobchak
Proff

PostPosted: 16.03.2022 20:46    Post subject: Reply with quote

Hvis det er et holdningsproblem i spillergruppa, trenger vi ikke en ny spiller til å heve innsatsnivået, men en mentaltrener. Det gjør vi så klart uansett. En som er fast ansatt og jobber tett på spillerne. Det er avgjørende for hvordan Rosenborg kommer til å prestere. Å hente en spiller til å gjøre den jobben ville være fjernt.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 16.03.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

En fuldstændig ukendt 26 årig deltids prof. der for 2 år siden spillede i den 3. bedste række skal forstærke os og vi skal give mere end 5 mil for ham. Det er jo grinagtigt og jeg ved ikke hvorfor nogle har så travlt med at tale ham op. Hvem skal han erstatte i start 11er ? jeg går ikke ud fra man giver mere end 5 mill for en bænkevarmer. Jeg tror sgu Rekdal og andre er forblændet af han kan løbe solen sort. Jeg synes de skal stoppe den snak nu og koncentrere sig om dem vi har.
Back to top
Kaize
Proff

PostPosted: 16.03.2022 23:10    Post subject: Reply with quote

Se hva Leonhardsen gjorde for landslaget til Drillo.
Sett på som en meget begrenset spiller, men med en enorm motor og vilje til å løpe andre gode, ref best uten ball. Om man kan få en slik type, som i tillegg scorer mål, så er 5 mill egentlig ingenting.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2022 23:24    Post subject: Reply with quote

Nå har ting skjedd siden da. Hvis vi først skal bruke solid sum på en løper, burde vi ikke sikte etter en som ikke omtales som direkte svak teknisk i tillegg? Jeg kan forstå at en trener ønsker en type som tilfører noe vi kanskje mangler, og let's face it - vi har bygget lag for en annen trenertype enn Rekdal, men kan vi ikke forsøke å finne en type med noe annet i tillegg? Bare løping blir liksom så.. 1996.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 17.03.2022 08:18    Post subject: Reply with quote

Hvor skal deltidsproffen så spille ? Hvem skal han erstatte. Jeg kan kun se pointen hvis det er planen vi skal gå tilbage til 433. Men nogen bud på hvor Eriksen skulle starte ? jeg mener 6-7 mill giver man ikke for en 26 årige bænkevarmer. Heller ikke i norsk fodbold.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 17.03.2022 09:22    Post subject: Reply with quote

For <1,5m som backup på vingback - ok
5-6-7 mill for det mølet der? Herregud…
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2022 09:31    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Det er ikke sikkert vi bare kjøper en spiller her. Når jeg leser om at den yngre generasjonen har litt å gå på når det gjelder motivasjon, innsatsvilje, fokus og offervilje, kan det hende vi ønsker en personlighet som KE. Skjønner alle som stiller spørsmål til kvalitet og om det er et fremtidsrettet kjøp. Kan hende vi kjøper en som drar lasset, pisker liv i instagramgenerasjonen og har holdninger vi i dag mangler. Tenker at dette er en type Rekdal mangler like mye i garderoben som på banen.

Mulig det er planen. Men hvis dette er et så stort problem at ikke ruttisguttene våre og Rekdal selv (skulle ikke dette være bortimot den eneste styrken hans?), eller Frigård klarer å håndtere det, så tviler jeg skikkelig hardt på at det gjør noen forskjell at vi henter inn en 26-åring som inntil ganske nylig var regelrett breddespiller. Hvor mye innflytelse har han når han tar steget opp til Rosenborg, blant spillere som til dels har vært der en stund allerede, til dels har tilhørt enda større klubber? Skal Kristian Eriksen komme inn som en slags blanding av kaptein og eksjagerflypilot og holde improviserte appeller om eget ansikts sved? En slags Morpheus til de yngre spillerne når de tror de ikke klarer å yte mer?

Jeg er for ordens skyld enig i at dedikerte spillere som yter maksimalt på banen har en viss 'ledelse gjennom eksempel'-virkning, men jeg tror også at den virkningen er proporsjonal med den statusen spilleren kommer inn i gruppa med. Hadde Per for eksempel vært ordentlig skadefri da han kom ville han typisk vært den spilleren da, nå ble han i stedet en sånn 'tilrettelegge for'-spiller. Eriksen risikerer å bli bare han der streberen som påkaller en viss irritasjon fordi treneren liker han bedre, fordi han ikke har den der storspiller-auraen som gjør at medspillerne tenker 'hvis han kan og gidder, så skal ikke jeg være dårligere'.
sidney
Veteran

PostPosted: 17.03.2022 12:04    Post subject: Reply with quote

Slitsomt å late som om man er topplag når man ikke er det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Next
Page 7 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb