|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2007 15:05 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Dessuten så holder argumentet mitt, Shaktar har ikke hatt noen kortere pause enn RBK, så man kan ikke bruke det som unnskyldning for at de er bedre enn RBK!! RBK er et mye dårligere lag teknisk enn Shaktar. Derfor taper de 2-0 også. |
Ikke synes jeg at Shaktar var overbevisende i denne kampen. Ikke synes jeg at de var bedre enn Rosenborg, og ihvertfall ikke bedre teknisk. Det er vidt forskjellige syn. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.01.2007 15:10 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | utrolig fart med ball, gode individuelle ferdigheter en mot en og en iboende lyst til å bli god, et kanonskudd som kun trenger trening for å treffe mål. |
Utrolig fart med ball? Har Solli en utrolig fart med ball? Er han hurtigere enn Braaten, Jamtfall og Storflor med ball da? For de er hurtige med ball, men ikke "utrolig". Det vil jeg si om spillere som Robben og Messi. Gode individuelle ferdigheter en mot en? Jeg tror jeg så en overstegsfinte i en hjemmekamp, men etter det har jeg ikke sett noe spesielt. Han har ikke smidigheten og fotrappheten som skal til for å utfordre en mot en. Dette er to egenskaper som trengs i tillegg til å kunne finter for å komme forbi. Et kanonskudd? Mener du da at han skyter hardt? Skal være enig i at han har et godt tilslag, men presisjon betyr nok mer.
Og nei, jeg sier ikke at Solli er helt talentløs, han kunne absolutt blitt en god indreløper eller sentral midtbanespiller. Men et eller annet sted gikk det galt. Nå tror jeg dessverre det er for sent, og når alt kommer til alt går det ikke an å skylde på treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.01.2007 15:13 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | Og da er det er fullt mulig å bruke Sollis toppnivå som ett argument mot at Solli er en rævdårlig spiller helt uten talent på noen som helst slags måte og aldri har prestert godt i to kamper på rad.
Det som ikke går ann er å benekte at Solli har ett internasjonalt toppnivå slik som Harald gjør. |
Ingen spillere som har spilt på RBK har vært "rævdårlig". Ingen som er "rævdårlig" i fotball får lov til å spille på Rosenborg. Du må daskjønne hva en overdrivelse er. Det folk mener er at han ikke holder mål til å spille noen posisjoner på RBk, men de overdriver for å få frem poenget sitt. Solli er ikke god nok.
Og det du sier om Harald, blir bare latterlig prinsipielt. Mulig han HAR et internasjonalt toppnivå, men hva FAEN hjelper det når vi aldri får se noe av det? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.01.2007 15:16 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | senador wrote: |
Dessuten så holder argumentet mitt, Shaktar har ikke hatt noen kortere pause enn RBK, så man kan ikke bruke det som unnskyldning for at de er bedre enn RBK!! RBK er et mye dårligere lag teknisk enn Shaktar. Derfor taper de 2-0 også. |
Ikke synes jeg at Shaktar var overbevisende i denne kampen. Ikke synes jeg at de var bedre enn Rosenborg, og ihvertfall ikke bedre teknisk. Det er vidt forskjellige syn. |
Generelt sett kan du sikkert si dette. Men Shaktar putter inn 2mål på sjansene sine, RBK putter ingen på sine. Det er ingen tilfeldighet. Dette er typisk RBK og det var slike de gangene vi var i CL. RBK måtte ha 10sjanser, de andre bare en, kanske to. Inter kampen er et godt eksempel. Jeg mener det er teknikken foran mål som skiller lagene. Ellers er det sikkert vanskelig å se forskjeller, men den lille forskjellen foran mål har betydning for om man vinner eller taper. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.01.2007 15:51 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | Det virker ikke helt som om du har forstått det enda Knerten.
Igjen; Jeg argumentere ikke for at Solli er en stor spiller som skal spille fast i RBK, noe som det virker at både du og Harald tror/trodde jeg mente, jeg argumenterer mot at han er så latterlig dårlig og hjelpesløssom enkelte skal ha det til.
Og da er det er fullt mulig å bruke Sollis toppnivå som ett argument mot at Solli er en rævdårlig spiller helt uten talent på noen som helst slags måte og aldri har prestert godt i to kamper på rad.
Det som ikke går ann er å benekte at Solli har ett internasjonalt toppnivå slik som Harald gjør.
|
Det må være en brist jeg har, at jeg ikek bare kan lade idiotiske udmeldinger stå for sig selv, men jaja.
Du siger han har et internationalt topniveau, javel? I hvilke kamper har han vist det? Kom gerne med eksempler og hvorfor du mener det. Du kan starte med din definition af internationalt topniveau.
Den eneste kampen jeg kan huske, hvor han har været god på landslaget var mod Slovenia. Hvis det er internationalt topniveau for dig, så fint, jeg sætter standarden en del højere.
Hvis en spiller fra 3. division scorer 3 mål mot Manchester United og spiller en god kamp, har han så internationalt topniveau? Eller var han heldig i den kampen, fik de rigtige indlæg, forsvareren snublede osv?
At man har været god internationalt i en kamp, gør ikke at man har et internationalt topniveau, det kan lige så vel skyldes at man har været heldig, eller at de andre har været uheldige. Uanset bliver det et spørgsmål om hvordan man definerer det.
Solli har aldrig været specielt god eller stabil for, han er decidert den spilleren som har spillet flest dårlige kampe, både for os og på landslaget. Alligevel er du den første som forsvarer ham hver gang han slår en simpel pasning. Men selvfølgelig er det ikke fordi du synes han er god, han er bare ikke så dårlig som nogle af os gør ham til?
Tull, kaldes det, men det forstår du selvfølgelig ikke. Du snakker altid om hvad vi andre ikke forstår, men det er nok tydeligt for de fleste at du er en af de skom forstår mindst. I hvert fald når det er snak om Solli. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 21.01.2007 16:52 Post subject: |
|
|
må si at jeg begynner å si meg mektig lei av all den ampre stemningen som har kommet på dette forumet. Virker som enkelte tror de kan absolutt alt.
Tvert det kommer en annen mening så er denne enten latterlig eller feil. Jeg baserer påstanden på diskusjonen en hadde om alh over.
Vill bare minne på enkelte at dere sitter på et forbanna forum, så chill! Hadde enkelte vært så flinke som de fremstår som her, så hadde en vell neppe sittet på rbkweb.no og kommet med påstander;)
ellers ha en nydelig dag boys. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.01.2007 17:12 Post subject: |
|
|
| Det morsomme er at vi bare diskuterer det samme vi har gjort i hele 2006, diskusjonene er bare repriser. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.01.2007 17:28 Post subject: |
|
|
| Haralds innlegg bør være EoD, balla. |
|
| Back to top |
|
 |
goggen Junior
|
Posted: 21.01.2007 18:44 Post subject: |
|
|
| At dette var en svak kamp av RBK var jo innlysende. Var likevel nyskjerrig på å se litt mere og fikk lastet ned kampen fra Ukraina TV (greit opplegg). Det viste seg at dette var svært svakt av RBK, direkte pinlig dårlig vil jeg si. Shakdar var klart best men imponerte ingen de heller. De scorer imidlertid på sjansene og der ligger den største forskjellen. De var likevel bedre teknisk og ballsikre. Men når jeg fulgte den enkelte spiller som jeg kunne med total frihet til repetisjoner og frysing var det skremmende dårlig av de fleste. Et av hovedproblemene er som Bent påpeker at ballen spilles på fot og at det nesten blir gåfotball innimellom. Likevel en planmessig framdrift var totalt fraværende. Kone var usynlig, Konan var usynlig, Beto på etterskudd og feil, Nordvik ditto, ikkefungerende midtbane tannløs angrepsrekke. Vil gi kun Sapi og Traore delvis godkjennt. At Tørum velger riktig første-11 raskt er viktig for laget har bare vært rør siden november. Er skeptisk til Tettey sentralt, håper ikke det kastes bort en halv sesong som med Jan G. Tror at den beste er den som ble innkjøpt for rollen egentlig, nemlig Sapi. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 21.01.2007 18:51 Post subject: |
|
|
| Særdeles enig. |
|
| Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 21.01.2007 23:39 Post subject: |
|
|
| Hjelp meg litt med seedinga av torrenten da. Jeg har snart lastet opp 5 gb. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.01.2007 00:06 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Det morsomme er at vi bare diskuterer det samme vi har gjort i hele 2006, diskusjonene er bare repriser. |
Ja, må innrømme at jeg begynner å bli en smule lei av de obligatoriske 10-siders "copy-paste"-diskusjonene om Tettey og Solli etter hver eneste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
goggen Junior
|
Posted: 22.01.2007 10:37 Post subject: |
|
|
| gm wrote: | | Særdeles enig. |
Takk! |
|