English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 36, 37, 38  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 20:22    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Du tenker det er agenten til Milos som ringte Nidaros (som sto klar med folk når flyet hans landet) og varslet at han kom, slik at hans arbeidsgiver skulle oppdage det og gi han fyken ?

Du tenker det sitter spioner og forteller pressen hva enkeltmedlemmer i styret har sagt i møter med bare styret til stede ?

Og det er selvsagt helt tilfeldig at VK holder helt tett om innstillingen til ny styreleder frem til dagen det skal offentliggjøres, og styret er blitt informert om innstillingen ?

Og til slutt: Koteng bare bløffet når han faktisk innrømte at det var lekkasjer fra styret ?

Beklager, jeg er ikke fullt så naiv.

Naiv og naiv. For meg virker det som at du og flere med undervurderer antall aktører en klubb som Rosenborg må forholde seg til. Det kan godt være at enkelte journalister har god kontakt med en eller flere styremedlemmer for all del, men at spillere, trenere, agenter, rådgivere, klubbledere fra konkurrenter, familie, etc er de som står bak majoriteten av det som kommer ut fra klubben, det ser jeg på som overveiende sannsynlig.

Og bare for å svare konkret på det med "innrømmelsen" til Koteng så handler den nok i like stor grad om at de har brukt utestemme ovenfor de nevnte partene enn at det har vært et internt problem. Slik vi kjenner Koteng så tror jeg ikke et styremedlem i Rosenborg som hadde opptrådd illojalt ovenfor det resterende styret hadde overlevd spesielt lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 20:27    Post subject: Reply with quote

Igjen: Pressen har fått tilgang til direkte kommentarer som styremedlemmer har gitt i styremøter. Det er ingen andre tilstede enn styret. Jeg er fullstendig klar over hvem og hva RBK skal forholde seg til, men her er det altså lekket direkte hva som er sagt, som ingen andre enn styret har hørt. Da er det faktisk ingen vei utenom at noen i det styret opplyser media med detaljer fra interne diskusjoner.

Og Koteng sa jo direkte at han visste at det var lekkasjer fra styret. Det er jo ikke noe å kverulere på engang.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 20:44    Post subject: Reply with quote

Styreleder: Cecilie Gotaas Johnsen (på valg 2 år)

Styremedlem: Svein Tore Samdal (ikke på valg)
Styremedlem: Rune Bratseth (ikke på valg)
Styremedlem: Karen Espelund (på valg 2 år)
Styremedlem: Ole Jørstad (på valg 1 år, restperiode CGJ)
Styremedlem: Ola By Rise
Varamedlem: Tore Reginiussen

Se hele presentasjonen til valgkomiteen her

Dersom fusjon ikke blir vedtatt, innstilles Tore Reginiussen som styremedlem, og Frank Norvik som varemedlem.

Liker at Ola By går inn i styret. Men stusser på den siste setningen. Handler det om at Karen Espelund går rett ut døra om ikke fusjonen går gjennom??
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 20:59    Post subject: Reply with quote

Det handler vel om at det kommer inn tre styremedlemmer fra Rosenborg Kvinner om det blir fusjon.

Ørjan Engen som nestleder, Ingrid Meyer og Ingvild Farstad som styremedlemmer.

Om det ikke blir fusjon så kommer Tore inn som fast medlem for å komplementere styret.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

Syns styret virker spennende, mye sportslig kompetanse. Jørstad og Espelund også internasjonalt. Styreleder er ukjent for meg, men virker jo kompetent. Hun har vel i tillegg erfaring fra en proff organisasjon.

Hvem skal det komme benkeforslag på foruten Tore?
håpløs
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 22:04    Post subject: Reply with quote

Med det klare flertallet der fra RBKkvinner og med både leder og nestleder er det bare å starte pengetransaksjonene.
-alle skal ha 3-400k for å spille for 100tilsk.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det handler vel om at det kommer inn tre styremedlemmer fra Rosenborg Kvinner om det blir fusjon.

Det høres umiddelbart mye ut. (Sier ikke at du tar feil, men at tallet er høyt).
eksil
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Innstilles hun først og fremst fordi hun er beste kandidat eller fordi hun er god og i tillegg kvinne?

Har INGENTING i mot kvinner. Men dersom kvinnesaken fører til at man går forbi bedre mannlige kandidater for å score sosiale poeng er det jo dumt.

Aner ingenting om henne annet enn det som står. Det jeg er engstelig for er at hun ikke har særlig mye ledererfaring. Hun ser heller ikke ut til å ha forretningserfaring med økonomiansvar.

Ellers helt kurant. Kjedelig er jo greit.
Eru
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Innstilles hun først og fremst fordi hun er beste kandidat eller fordi hun er god og i tillegg kvinne?

Kjønn har neppe vært en faktor av vesentlig betydning. Dersom det var nødvendig for å ivareta kjønnsbalansen i styret hadde man nok heller gjort omrokkeringer andre steder.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 03.02.2022 22:49    Post subject: Reply with quote

Synes hun i utgangspunktet er vesentlig mer spennende enn diverse mannlige kandidater som har figurert på media sin spekulasjonsliste.

Men så får du inntrykk av at de innstiller nye styremedlemmer etter en virkelighetsforståelse av at styret bare skal sitte der passivt og behandle innkomne saker uten at man skal drive med strategiarbeid på vegne av årsmøte.

Ingen ting imot Ole Jørstad og Ola By Rise, eller Reginiussen, eller Gotaas Johnsen som instilles som styrelde hver for seg. Espelund håper jeg at det stilles benkeforslag imot dog, men isolert sett så er det ikke mangler ved hennes kompetanse og erfaring det står på heller.

Problemet er bare slik jeg ser det at dette er en innstilling på status quo, og det synes jeg ikke at vi kan godta.
2mas
Sjef

PostPosted: 03.02.2022 23:36    Post subject: Reply with quote

Johnsen:

– Det er stort. Litt flashback, min første historie med RBK var for omtrent 35 år siden. Da var jeg faktisk den første jenta som fikk lov til å være maskot, det var stort den gangen. Dette er stort nå, understreker 45-åringen.

Og dersom hun blir valgt til styreleder under årsmøtet i april, blir hun også den første kvinnelige styrelederen i Rosenborg.

Akkurat det tenker hun ikke mye på, interessen for fotball er langt viktigere.

(...)

– Hvordan ønsker du å være som leder?

– Det viktigste for meg nå er å samle styret. Et styre er sammensatt med flere ulike roller, der man har ulik kompetanse. Det viktigste er at vi spiller hverandre god. Dersom det blir en fusjon er det også viktig å sørge for at det ikke blir to styrer i praksis men ett, forklarer hun - og legger til:

– Samlende, er viktig stikkord i oppstartsfasen.

Les mer: Kan bli ny RBK-sjef: – Ser at det er mulig å få til et løft

- Det handler mye om å lytte, og høre litt på signaler. Man har alltid egne perspektiver i et styre, men man må finne ut hvordan ting løses sammen. Det har vært et krevende år og vi har ikke levert sportslige resultater. 5. plass er vi ikke stolt av. Nå er det veldig mye positivisme med et godt trenerteam. Vi har unge, talentfulle gutter. Ikke minst skaper det en prestasjonskultur i gruppa som vil være forløsende.

(...)

- Hvordan er du sammenlignet med styrelederen de ti siste årene?

- Jeg er nok en annen type av person. Alle mennesker er forskjellige, og har sine gode egenskaper og dårlige egenskaper. Jeg er nok kanskje litt mer tilbaketrukken, men må stå opp når jeg skal stå opp. Jeg er veldig opptatt av sporten og bygge laget, omdømmet og butikken RBK som vi skal løfte. Summen av alt er dette noe vi skal få til. Men vi må også få med folk! Jeg tenker på ungdommen i dag, og jeg ønsker nye ungdommer og fans på stadion som skal gjenoppleve magiske øyeblikk.

Les mer: Cecilie er ønsket som ny styreleder i RBK

Syns rbk.no villeder når de ikke nevner at det er forslag fra to valgkomiteer som skal smelte sammen ved fusjon. De har bare listet opp kandidatene fra herreklubben.

Jeg har derfor forsøkt å sette sammen:

Felles styre ved fusjon:

Leder: Cecilie Gotaas Johnsen (ny, to år)
Nestleder: Ørjan Engen (ny, to år) *

Rune Bratseth (ikke på valg)
Karen Espelund (gjenvalg, to år)
Ingvild Farstad (ny, to år) *
Ole Jørstad (ny, ett år)
Ingrid Meyer (ny, to år) *
Ola By Rise (ny, to år)
Svein Tore Samdal (ikke på valg)

Varamedlem: Kristine Åseng (ny, ett år) *
Varamedlem: Tore Reginiussen (ny, ett år)

Styre uten fusjon:

Leder: Cecilie Gotaas Johnsen (ny, to år)
Nestleder: Svein Tore Samdal (ikke på valg)

Rune Bratseth (ikke på valg)
Karen Espelund (gjenvalg, to år)
Ole Jørstad (ny, ett år)
Tore Reginiussen (ny, to år)
Ola By Rise (ny, to år)

Varamedlem: Frank Norvik (gjenvalg, ett år)

Felles kontrollkomité ved fusjon:

Leder: Siri Merethe Rønning (ny som leder, ett år)

Andreas Dall Frøseth (ny, to år) *
Svein Grøndalen (ikke på valg)

Varamedlem: Hilde Horntvedt (ny, ett år) *
Varamedlem: Thor Robert Johanssen (gjenvalg, ett år)

Kontrollkomité uten fusjon:

Leder: Siri Merethe Rønning (ny som leder, ett år)

Katharina Erlandsen (ny, to år)
Svein Grøndalen (ikke på valg)

Varamedlem: Eileen Brandsegg (ny, ett år)
Varamedlem: Thor Robert Johanssen (gjenvalg, ett år)

* forslag fra valgkomiteen i Rosenborg BK kvinner.

Jeg stusser sjøl på at Engen er foreslått som nestleder i to år. Mener det burde ha vært overlapp mellom leder og nestleder.

Uansett bra at Ola By er tilbake etter å ha vært varamedlem i 2014-15. Og Reginiussen blir bra tilskudd!

Det burde ha være redegjort for gjennomføringa av årsmøtene allerede i kveld, men antar det blir fokus på medlemsmøtet 24. mars.

Ryktet sier at begge klubbene først skal behandle fusjonsspørsmålet. Ved aksept skal begge årsmøtene deretter separat velge sine representanter i nytt felles styre. Dette for å sikre at dameklubben får med sine representanter ... I så fall blir det ikke så mye mer enn behandling av budsjett og valg av ny valgkomité igjen til det felles årsmøtet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 04.02.2022 07:09    Post subject: Reply with quote

Virker veldig syltynt dette som gjelder «egenskaper» på de innstilte. Her har var det mye rart. «Evner å se målet når det blåser» osv. Dette kunne man spart seg. Veldig uproft.

Hovedbekymringen min etter møte er økonomi og sesongkortsalg/billetter. Her frykter jeg en smell på 20 mill + om drastiske ting ikke skjer. Her må det en kraftansamling fra samtlige for å få solgt billetter/sesongkort. Tove sa at andre klubber går forbi oss….
Back to top
Motgangssupporter
Junior

PostPosted: 04.02.2022 08:54    Post subject: Reply with quote

Er jo veldig relevant å få med i presentasjonen at et innstilt styremedlem har spilt i samme klubb som Steffen Iversen Wink

Verdt å merke seg at Tore R kommer inn som fast medlem i styret hvis det ikke blir fusjon. Noe jeg tror kan bli avgjørende for noen medlemmer når det skal stemmes for eller mot fusjon.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 04.02.2022 09:29    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Igjen: Pressen har fått tilgang til direkte kommentarer som styremedlemmer har gitt i styremøter. Det er ingen andre tilstede enn styret. Jeg er fullstendig klar over hvem og hva RBK skal forholde seg til, men her er det altså lekket direkte hva som er sagt, som ingen andre enn styret har hørt. Da er det faktisk ingen vei utenom at noen i det styret opplyser media med detaljer fra interne diskusjoner.

Det er og påfallende at når Milos var aktuell havnet ting på trykk nesten umiddelbart etter styremøtet. Når de tok opp tråden med Rekdal var det mest rykter.

Vi vet ikke om styret var delt i synet på Rekdal, med Milos visste vi før han landet på Værnes at det var flere som var svært negative.

Det kan være tilfeldig, men for meg ser det mer ut som noen brukte lekkasjer som et middel til å sabotere ansettelsen av en trener de selv var mot.

Så får man selv vurdere hvem i styret som er typen til å sette egne meninger over styrets flertall.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 09:31    Post subject: Reply with quote

Er det mulig å se medlemsmøtet i opptak om man er medlem?
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 09:51    Post subject: Reply with quote

Det ble tatt opptak av det iallefall.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

Strømøy blir motkandidat.

Djiz. Må jo til og med møte opp denne gangen. Finn deg et annet spor, kis.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 15:40    Post subject: Reply with quote

Fantastisk argument fra igangsetteren;
Quote:
– Jeg er usikker på hva hun representerer, men hun har sikkert gode kvaliteter. Men vi trenger et friskt pust inn, sier Riis.

Den syretrippen man skal begi seg ut på for å mene at Tore på sporet er en bedre kandidat enn Gotaas Johnsen skulle jeg gjerne vært med på sjøl.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 15:51    Post subject: Reply with quote

Viktigere for meg enn noensinne å møte opp for å stemme blankt. Ikke vil jeg ha en eneste person fra dagens styre, og ikke vil jeg ha tore på sporet.
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 04.02.2022 16:02    Post subject: Reply with quote

Oi oi, hvis det ikke blir mulig å stemme digitalt, please, de som kan, hjelp meg med å unngå Tore S i styret!
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 19:47    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Viktigere for meg enn noensinne å møte opp for å stemme blankt. Ikke vil jeg ha en eneste person fra dagens styre, og ikke vil jeg ha tore på sporet.

Tar lett Johnsen over Strømøy, selv om hun er med i dagens styre. Det siste vi trenger er en ny cowboy som styreleder.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 20:15    Post subject: Reply with quote

Tore Strømøy. Jesus fucking christ. Dette er en ballklubb og et foretak, ikke manesjen i Sirkus Merano. Klovnekøen er andre veien. Du er av sporet. Eller avsporet.

Hvem et det på årsmøtet som skal stemme på han? Hvem er støttespilllerne?
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 20:18    Post subject: Reply with quote

Det er nok mange som tillegger ham gode egenskaper fordi han er et kjent navn - og så fant han jo mora til Inez i Peru da, ikke dårlig bare det!

Når det er sagt så har han jo bakgrunn fra toppidrett innen flere grener, og har vel også vært styreleder i Byåsen Håndball?
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 04.02.2022 20:34    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som vil ha Strømøy inn? Er det veteranødleggerne?
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 20:43    Post subject: Reply with quote

Tore Strømøy som styreleder i Rosenborg.

Faen til dårlig vits Rolling Eyes

Hvilke psykedelia går Mr Riis på?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 36, 37, 38  Next
Page 18 of 38

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb