English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Shakhtar Donetsk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 16:18    Post subject: Reply with quote

Balla og Harald er jo forumets flørtepuser.

Krangle om noe så lite som Tettey og Solli, særlig! Het romase dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.01.2007 16:19    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa, hvem tror du er mest objektiv angående Tetteys prestasjoner, du eller en som oppdaterer for rbk.no? Hvis du ikke greier å svare på det, så er det iallfall mange ting du ikke har forstått.
Back to top
View user's profile Send private message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 16:25    Post subject: Reply with quote

Den som oppdaterte på rbk.no skrev også dette:

"Skjelbred blir spilt pent igjennom av Tettey, skyter over fra 5-6 meter".

Trenger egentlig ikke si mer enn det.

Og bare for å forklare dere hva dere ikke forstår:

Jeg mener ikke at Solli er sinnsykt god som det det virker som dere tror jeg mener. Det jeg sier er at Solli ikke er så ræva som det mange her inne skal ha det til. Og forskjellen på de to tingene er gigantisk.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 20.01.2007 16:40    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Tull. De er jo midt i serien.. Eller de har hatt en pause i en måneds tid! Kanskje ikke han duden var med, men de er ikke noe dårlig trent.. Det er vell på denne tiden de er i sin beste form.. Tenker da selfølgelig om 1 måned eller nå sånt.. Men. Dette var rbks andre kamp!

Vi ville ha slått dem i CL! Wink

Jeg har ikke sagt at de er dårlig trent, men de er ikke i toppform. Siste kamp for Shaktar var 18/11/06. RBK spilte sin siste RL kamp 10.12.06.

Så jeg tror ikke de er best nå om eller en måned. Serien i Ukraina starter ikke opp før i begynnelsen av mars måned. De er midt i serien, men har hatt lengre pause enn RBK!

P.S Skjelbred har blitt vaksinert mot å skåre siden han brakk foten!! Trist!!

Last edited by senador on 20.01.2007 16:41; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.01.2007 16:40    Post subject: Reply with quote

Du har sagt at Solli innehar et internasjonalt toppnivå. Muligens har alle spillere i verden det, men hva faen hjelper det når man ALDRI får vist det? Har aldri sagt at Solli er helt forferdelig dårlig, men han holder overhodet ikke mål i RBK fordi vi har mange spillere som er bedre på alle posisjonene han er aktuell til å spille.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 16:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg har ikke sagt at de er dårlig trent, men de er ikke i toppform. Siste kamp for Shaktar var 18/11/06. RBK spilte sin siste RL kamp 10.12.06. Trist!!

Shakhtar spillte CL kamp i starten av Desember. Jackass.
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 17:00    Post subject: Reply with quote

Noen som kan dele hele kampen med oss som ikke har sett den? Tenker da på torrent da.

Det er så forferdelig lenge til seriestart!
Må se dem nå!! Crying or Very sad
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.01.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Han er ikke værd at spilde tid på knerten, man får bare ignorere fyren og håbe at han forsvinder.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.01.2007 17:37    Post subject: Reply with quote

Torrent: FC Shakhtar Donetsk - Rosenborg BK 190107 (654 MB)

Jeg har begrenset med opplastingshastighet, og det kan hende jeg må ta en pause i seedinga i ei lita time senere ikveld, men det er tvilsomt.

PS! Husk å last opp til de andre selv også, slik at det går unna.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 17:55    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Du har sagt at Solli innehar et internasjonalt toppnivå.

Og sålenge han har prestert gode kamper på landslaget så går det ikke ann å nekte på at han har det. Ett toppnivå er ett topp nivå, ikke ett snittnivå.

Ellers må jeg si at jeg ikke liker mye av det tullet som endel RBK-spillere drev på med i kampen i går, Stoors gjentatte ankelsparking, Tetteys knottetakling, PCS som vanlig oppi trynet på en motspiller, samt at han regelrett springer ned en motstander på midten. Det er ikke sånn jeg ønsker å se RBK.

En ting er å ha høy innsats og spille tøft og takle hardt, men det er langt derfra til det endel spillere drev på med igår.

knerten_10 wrote:
Har aldri sagt at Solli er helt forferdelig dårlig, men han holder overhodet ikke mål i RBK fordi vi har mange spillere som er bedre på alle posisjonene han er aktuell til å spille.

Mulig ikke du har sagt det men andre har det. Det som er ekstra artig er at samme personene samtidig sa at Frode Johnsen også var ekstremt dårlig og burde selges asap.

Last edited by ballaballaballa on 20.01.2007 18:03; edited 1 time in total
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 17:57    Post subject: Reply with quote

Du har alltid rett Harald Wink. Ikke bry deg om andres meninger. Stå på fetta! Wink
Forumsjef

PostPosted: 20.01.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

Toppnivået hjelper svært lite. Det er mange spillere som kan prestere i verdensklasse en gang i blant. Tingen er at hvis alle hadde spilt på sitt toppnivå samtidig, så hadde ikke Solli vært i nærheten av verdensklasse. Dessuten er det langt viktigere å prestere jevnt bra, og det er han ikke i stand til.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

ankelsparking? hehe... hva mener du?
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 20.01.2007 18:10    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Toppnivået hjelper svært lite. Det er mange spillere som kan prestere i verdensklasse en gang i blant. Tingen er at hvis alle hadde spilt på sitt toppnivå samtidig, så hadde ikke Solli vært i nærheten av verdensklasse. Dessuten er det langt viktigere å prestere jevnt bra, og det er han ikke i stand til.

Det har jeg da heller ikke nektet på attach, Men Sollis daglige spill har ikke noe utslag på toppnivået hans. Og det mener jeg å huske at vi to ble enige om engang før også.

Joko:
Video skal komme her snart

http://www.youtube.com/wa...ZIiDPiYZk0
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.01.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

ballaballaballa, det går ikke an å bruke "internasjonalt toppnivå" som et seriøst argument for Sollis fotballferdigheter. Det er ekstremt mange fotballspillere som har et internasjonalt toppnivå, som er svært gode på sitt beste. Alle på RBK har muligens et internasjonalt toppnivå, og da holder det ikke mål som argument.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 21.01.2007 00:35    Post subject: Reply with quote

Vi alle for vel håpe at Solli gjør en meget god sesong i år!!!
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.01.2007 01:30    Post subject: Reply with quote

Si hva dere vil om Solli : det er også treners oppgave å sørge for en forløsning av talent og egenskaper. Solli har det meste. Kunne han kuttet ned på helgeaktivitetene hadde han bidratt litt selv også... Very Happy
Uansett er han en en tidsinnstilt bombe. Solli med Nordlie som trener f.eks..... ville skremt vannet av meg om jeg hadde stått på motsatt banehalvdel.
Solli trenger en Nordli som trener. I RBK får han ikke forløsning ser det ut som. Synd.
Solli i RBK trenger en hard hånd , noe Tørum ikke har. Enkelte spillere må ned kjelleren hva angår egen psyke , Nordlie vet veien for de av dem som må ned dit. Se på Hæstad som egentlig var en ordinær spiller før Nordlie fikk en klam hånd rundt talentet...
Derfor spår jeg også at Essidiri under Nordlie vil bli livsfarlig for ethvert lag på motsatt banehalvdel. Nordlie "bryter ned for å bygge opp" og spillere som trenger denne behandlingen vil framstå som nye. Eks : Valencia.

Last edited by julegrisen on 21.01.2007 01:40; edited 1 time in total
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.01.2007 01:35    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Solli har det meste.

Blir så lei av folk som sier det. Kan du utdype akkurat det der? Hva har Solli?
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.01.2007 01:50    Post subject: Reply with quote

Hareide har sett det, RBK har sett det, mange andre klubber har sett det, jeg har sett det. I glimt. Du Knerten, har ikke sett det. Kanhende har det noe med at du ikke kan se forskjell på et uforløst talent og en middelmådig spiller. Hva vet jeg. Solli har : utrolig fart med ball, gode individuelle ferdigheter en mot en og en iboende lyst til å bli god, et kanonskudd som kun trenger trening for å treffe mål. Så kan man si at mannen ikke skjønner noe av det sjøl. Mulig. Men et råtalent er det ikke tvil om at han har. Tørum er ikke mannen som kan forløse det.
Det som taler imot : mannen må ha en hardhaus som kan lede ham ned dit smerteterskelen gir opp.. Dvs : gutten må slutte å spise på Burger King, kutte ut helgajobbing som DJ, han må kort og godt reprogrammeres.
Kun én´trener jeg ville ha satt penger på kunne klart denne forvandlingen : Nordlie.
Ikke dermed sagt at alle spillere skal ha Nordlie som trener eller at jeg ønsker Nordlie til RBK. Langt ifra. Men Solli bør skjønne hvor han skal dra om han skal "forløses".

Last edited by julegrisen on 21.01.2007 05:00; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.01.2007 02:10    Post subject: Reply with quote

Tusen takk for torrent attack... skylder deg noen bucks for den...

Jeg har nettopp sett kampen.

Tettey: Er i fremgang. Kondis, rykk og MEGET sterk balanse er fremdeles hans kvaliteter. Ballkontrollen er fremdeles ikke tipp-topp, men mulig at den er i fremgang til tross for at det er et stykke igjen. Mer risiko-pasninger enn sist sesong, men ofte med resultatet 'bra tenkt'.

Konan: Har et touch på ballen som er unik i tippeligasammenheng. Bra tyngdepunkt. Ble en hel del entouchpasninger på han i denne kampen og viser med det at det ikke er snakk om noen ny Sibaya. Hverken målfarlig eller dribler i denne kampen. Defensivt var han noe overraskende velplassert.

Nordvik: Var det noen som sa den nye Heggem? Jeg husker Heggem fra hans debut for Rosenborg. Nordvik er litt tregere med tanke på spurting. Til gjengjeld er Nordvik mye bedre teknisk. Han hadde noen meget positive driv på siden som man husker fra Kvarme da han var yngre. Nordvik viser i denne kampen at han tar nivået.

Stoor: Jeg var litt skeptisk til ham, men han holder et godt nivå i denne kampen.

Ellers er det bra prestasjoner fra samtlige. Rosenborg viser at vi har bedre ferdigheter enn Shaktar i denne kampen. Men angrepene kommer med litt for lav fart og styrke.

Konklusjon: Konan blir en suksess. Tettey er på vei. Nordvik er på vei. Rosenborg blir sterke i år.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 21.01.2007 02:23    Post subject: Reply with quote

Med " bra prestasjoner av samtlige" og alikevel tap , er det vel et stykke fram Konnessaur ?
Forøvrig håper jeg selvsagt at du har rett. Very Happy
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 21.01.2007 03:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
ballaballaballa, det går ikke an å bruke "internasjonalt toppnivå" som et seriøst argument for Sollis fotballferdigheter. Det er ekstremt mange fotballspillere som har et internasjonalt toppnivå, som er svært gode på sitt beste. Alle på RBK har muligens et internasjonalt toppnivå, og da holder det ikke mål som argument.

Det virker ikke helt som om du har forstått det enda Knerten.

Igjen; Jeg argumentere ikke for at Solli er en stor spiller som skal spille fast i RBK, noe som det virker at både du og Harald tror/trodde jeg mente, jeg argumenterer mot at han er så latterlig dårlig og hjelpesløssom enkelte skal ha det til.

Og da er det er fullt mulig å bruke Sollis toppnivå som ett argument mot at Solli er en rævdårlig spiller helt uten talent på noen som helst slags måte og aldri har prestert godt i to kamper på rad.

Det som ikke går ann er å benekte at Solli har ett internasjonalt toppnivå slik som Harald gjør.

Konesseur wrote:

Nordvik: Var det noen som sa den nye Heggem? Jeg husker Heggem fra hans debut for Rosenborg. Nordvik er litt tregere med tanke på spurting. Til gjengjeld er Nordvik mye bedre teknisk. Han hadde noen meget positive driv på siden som man husker fra Kvarme da han var yngre. Nordvik viser i denne kampen at han tar nivået.

Personlig likte jeg veldig godt samspillet som Konan, Traore og Nordvik hadde i starten av 1. omgang før Traore ble forflyttet.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.01.2007 10:35    Post subject: Reply with quote

Det var den perioden Konan var mest involvert. Pasningene hans er rett og slett fabelaktige. Jeg var mest fornøyd med ferdighetsnivået hans. Traore lider av litt mangel på rutine, men er et solid talent. En fremragende prestasjon etter 70 minutter.

Julegrisen wrote:
Med " bra prestasjoner av samtlige" og alikevel tap , er det vel et stykke fram Konnessaur ?
Forøvrig håper jeg selvsagt at du har rett. Very Happy

Tja, man vinner ikke mot Shaktar med B-laget, med tunge bein etter en hard treningsleir totalt utenfor sesong. Ferdighetsmessig ligger Rosenborg milevis foran Shaktar i småspill. Det mangler litt spesielt i koordinasjonen av angrepene.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 21.01.2007 14:24    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Si hva dere vil om Solli : det er også treners oppgave å sørge for en forløsning av talent og egenskaper. Solli har det meste. Kunne han kuttet ned på helgeaktivitetene hadde han bidratt litt selv også... Very Happy
Uansett er han en en tidsinnstilt bombe. Solli med Nordlie som trener f.eks..... ville skremt vannet av meg om jeg hadde stått på motsatt banehalvdel.
Solli trenger en Nordli som trener. I RBK får han ikke forløsning ser det ut som. Synd.
Solli i RBK trenger en hard hånd , noe Tørum ikke har. Enkelte spillere må ned kjelleren hva angår egen psyke , Nordlie vet veien for de av dem som må ned dit. Se på Hæstad som egentlig var en ordinær spiller før Nordlie fikk en klam hånd rundt talentet...
Derfor spår jeg også at Essidiri under Nordlie vil bli livsfarlig for ethvert lag på motsatt banehalvdel. Nordlie "bryter ned for å bygge opp" og spillere som trenger denne behandlingen vil framstå som nye. Eks : Valencia.

Er ganske enig. Trenere i RBK er alt for snille. Spiller de en dårlig kamp, så er det "dette var dårlig gutter, møtes på trening i morgen kl1100, hadet bra". Det er alt for snilt. Røsler og Nordlie har villet satt i gang restitusjonstrening etter en elendig kamp. Spillerne tør ikke å spille dårlig. Det kan RBK spillerne gjøre. Derfor kommer det slike horrible kamper mot Ham kam og Sandefjord. Det går utover både intensitet og form. Enkelte må ha en hard jernhånd som får en til å prestere!

Dessuten så holder argumentet mitt, Shaktar har ikke hatt noen kortere pause enn RBK, så man kan ikke bruke det som unnskyldning for at de er bedre enn RBK!! RBK er et mye dårligere lag teknisk enn Shaktar. Derfor taper de 2-0 også.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 21.01.2007 14:33    Post subject: Reply with quote

Du så nu etter royal league. Tørum gikk jo ut i media og advarte spillerne..!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb