View previous topic :: View next topic |
Burde kvinnelige journalister også få lov til å komme inn i garderoben, for å intervjue etter kamper? |
ja |
|
8% |
[ 2 ] |
nei |
|
91% |
[ 21 ] |
|
Total Votes : 23 |
|
Author |
Message |
RBKw Rutinert

|
Posted: 17.11.2004 14:40 Post subject: RBK brøt likestillingsloven |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=254898
Gammel sak, men den har blitt tatt opp igjen. Synes det er tåpelig at Line Oddekalv og de andre rundt skal lage så stor sak av dette. Skjønner godt at de ikke slipper inn en kvinnelig journalist i garderoben, når spillerne skifter der inne. Hvorfor kunne ikke Kanal 24 bare latt en mann gå inn, og gjort intervjuet?
- Vi ønsker ikke å ødelegge retten for noen til å gjøre jobben sin, uttaler markedssjef Endre Storholt i Rosenborg.
Han understreker at kvinnelige reportere får intervjue spillere etter at spillerne er ferdigskiftet.
..eller ventet til de hadde skifet? |
|
Back to top |
|
 |
JonasJHH Senior
|
Posted: 17.11.2004 14:58 Post subject: |
|
|
Latterlig at dette i det hele tatt blir tatt opp. Hadde situasjonen vært omvendt, altså at en mannlig journalist hadde blitt nektet adgang til garderoben til et kvinnelig fotballag ville ingen ha sagt noe om likestilling.
Som sagt, latterlig! |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 17.11.2004 14:58 Post subject: Re: RBK brøt likestillingsloven |
|
|
RBKw wrote: | Skjønner godt at de ikke slipper inn en kvinnelig journalist i garderoben, når spillerne skifter der inne. Hvorfor kunne ikke Kanal 24 bare latt en mann gå inn, og gjort intervjuet?
..eller ventet til de hadde skifet? |
Akkurat det poenget der er jeg litt uenig med deg i. La oss si at en at radiokanalen P44 skal ansette en sportsjournalist. Det søker menn og kvinner, til slutt viser det seg at en kvinne er best kvalifisert, journalistfaglig sett. Dersom en stor del av jobben var å intervjue spillere og trenere etter kamper, og kvinner ikke hadde tilgang til garderobene, mens menn hadde, er jeg sikker på at en mannlig journalist ville bli ansatt, og den kvinnelige forbigått.
Jeg må presisere at jeg forstår, og støtter, at spillerene selv skal bestemme hvem som skal få se litj-kar`n, men jeg mener at det er enten alle eller ingen.
Løsningen med at de venter til at alle har skiftet er den beste. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.11.2004 15:02 Post subject: |
|
|
God løsning ja - tviler på om spillerne har noe imot å la være å få journalistbesøk der inne, for å si det sånn. |
|
Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 17.11.2004 16:11 Post subject: |
|
|
hvis en mannlig journalist hadde kommet inn i garderoben til kvinnelandslaget, hadde det nok blitt bråk fra damene også! |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 17.11.2004 22:50 Post subject: |
|
|
Ja, jeg veit. Jeg skjønner ikke hvorfor journalistene skal inn i garderoben engang, enten før, men det er vel best med etter. hadde det vært omvendt så hadde det vel blitt "mannlig journalist prøvde å komme inn i garderoben til kvinnelandslaget" |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.11.2004 23:27 Post subject: |
|
|
Akkurat den siste der, ville jo skapt furore til tusen. Mannen hadde blitt stemplet som kikker, og kåtsekk og det som verre er. Lag en mixed-sone utenfor garderobene heller, hvor journalistene kan vente på å få snakke med spillere og trenere. Ingen vits i at man skal ha blitz-krig og en haug med taletrengte journalister som snakker i munnen på hverandre, i garderoben. La garderoben være "privat". _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 18.11.2004 19:22 Post subject: |
|
|
Det er jo helt latterlig at en kvinnelig journalist forventer å bli sluppet inn i manne garderoben rett etter en kamp. Det er jo faktisk en grunn til at det finnes dame garderober og manne garderober. Og hvis Kanal 24 på død og liv må han en reporter inn i garderoben mens spillerne dusjer og skifter, da får de sende en mann istedent, eller så får heller denne kvinnelige journalisten de sendte vente utenfor til spillerne er påkledd. Jeg tror ikke akkurat at denne journalisten hadde satt særlig pris på om en gjeng med mannfol hadde krevd å komme inn i en garderobe hvor hun stod og skiftet. Ikke skjønner jeg heller hvorfor hun akkurat måtte inn i garderoben for å få et intervju. Hun kunne vel få det utenfor garderoben også. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 18.11.2004 20:23 Post subject: |
|
|
ja jeg er fulstendig enig med deg, det er bedre med en mannlig journalist en en kvinne i en gutte garderobe å det samme, om det hadde vært motsatt ville det vært det samme så...... ja det var alt jeg ville si  _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.04.2005 17:08 Post subject: |
|
|
RBK har bestemt seg for et garderobekompromiss foran seriestart:
- Det blir stengt garderobe noen minutter lengre enn tidligere. De spillerne som ønsker å dusje før pressen slipper til, må få anledning til det. Det tar ikke lange stunden, men inntil det er gjort må alle journalister og fotografer vente utenfor. Tidligere har vi hatt som regel at treneren skal få ett minutt alene sammen med spillerne etter at han er kommet inn, før pressen slipper til. Nå kan det bli mellom fem og ti minutters utsettelse, sier arrangementsansvarlig Endre Storholt.
Les mer: Damene slipper inn når gutta har dusjet |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.04.2005 09:26 Post subject: |
|
|
Finfin løsning! |
|