| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 12.01.2022 00:44 Post subject: |
|
|
| Rart Glimt som trener så tøft henter en del typiske skadebelasta spillere… |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.01.2022 10:12 Post subject: |
|
|
| Mange skader oppstår vel på grunn av for lite (riktig) trening. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.01.2022 10:39 Post subject: |
|
|
Ellers må jeg innrømme at det har gått meg litt hus forbi at Espejord presterte å ikke score (!!) som spiss for TIL i 2021, dermed er det ved seriestart straks to og et halvt år siden han sist putta på noe øverste nivå den 1. desember 2019. Siden da har han 23 kamper og 0 mål i Eredivisie og Eliteserien, pluss ni kamper på OBOS- NM- og reservelagsnivå hvor han har scora seks mål. Hans personlige scoringsrekord i løpet av en sesong er 6 mål i 2018.
Han har kanskje ferdigheter til å score flere, eller, det mener nå i alle fall jeg han har, men har han egentlig noe målscorerteft? Vel putta Erik Botheim greit med mål etter en sesong med null og niks, men det er vel neppe regelen at det fungerer like godt med løskrutt i Glimt? Jeg kjenner i alle fall at det hadde føltes lite trygt hvis vi hadde hentet en ekstremt skadeplaget spiss som aldri scorer mål til Rosenborg.
Så han eller nylig langtidsskadde Boniface, som så veldig spennende ut i 2020, men heller aldri har vist at han scorer mål. Heller ikke i Glimt.
Det kan bli en veldig åpen liga i 2022, når alle topplagene mister målpoengene sine fra året før, og det åpner jo for underdogs som Rosenborg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ville Lehtinen Junior
|
Posted: 12.01.2022 17:06 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Så han eller nylig langtidsskadde Boniface, som så veldig spennende ut i 2020, men heller aldri har vist at han scorer mål. Heller ikke i Glimt. |
Hæ? Scora 6 mål i 2020 da Junker var ute med skade i større del av sesongen enn man husker. |
|
| Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 12.01.2022 18:51 Post subject: |
|
|
En skadefri Boniface med tillit kommer til å scor MANGE mål.
100% sikkert. Den mannen er et beist i boksen. _________________ Dæven det e deilig det her....
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg.
https://glimtforum.net |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 12.01.2022 20:18 Post subject: |
|
|
Selv om det har vært lite mål på Espejord de siste sesongene føler jeg meg ganske trygg på at han kommer til å score jevnt og trutt for Glimt, slik alle spissene i Glimt gjør, hvis han får spilletid vel å merke. Det ryktes at Boniface har vært helt rå på trening etter han ble skadefri i høst, så det kommer til å bli knallhard kamp om spissplassen. Glimt har i tillegg Lasse Nordås i bakhånden, en spiller som er i en alder der han plutselig kan ta store steg. I tillegg kan vel Pellegrino også spille spiss hvis det skulle bli prekært på skadefronten.
Det som bekymrer meg mest er at Bjørkan er borte og at Lode kan forsvinne. Begge har vært essensielle i Glimts angrepspill. Høibråten kan nok gjøre en grei jobb for Lode og jeg lurer på om enten Sampsted eller Brice skal omskoleres til venstreback, men både Bjørkan og Lode har hatt dette "lille ekstra" som ikke er lett å erstatte.
De defensive egenskapene til Patrick Berg er heller ikke bare å erstatte på 1-2-3, men Hagen har jo ved mange anledninger klart seg bra i den posisjonen og nå har jo Glimt også kjøpt Vetti som vistnok er meget habil så lenge han er skadefri. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 12.01.2022 21:44 Post subject: |
|
|
Dere har jo Knutsen & co så jeg har ingen tvil om at dere vil være gode i år også, men jeg kan ikke forstå annet enn at både offensiv, defensiv, evnen til å kontrollere kamper og også stabilitet samt styrken på benken vil være svekket i år.
Men når er dere vel ikke ferdighandla dere heller da så det er for tidlige å si. Gode spillere dere har mistet i alle fall.
Har det skjedd noe mer ang. ny Stadion forresten, mens du er her? |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 12.01.2022 22:21 Post subject: |
|
|
Byggeledelse-firmaet Advansia har nettopp etablert kontor i Bodø og styreleder i Glimt, Inge Henning Andersen, vil gå inn i en midlertidig regionsjefstilling. Advansia skal blandt annet jobbe med prosjektet for den nye flyplassen men jobber også nå med forprosjektet for den nye stadionen.
Ellers så er det politisk diskusjon om prisen på tomten der Glimt planlegger å bygge, vet ikke om det er blitt enighet om dette. Men det er bra at de er igang med konkret planlegging om hvordan denne nye stadionen skal bygges, det er i allefall fremgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.01.2022 10:01 Post subject: |
|
|
| Glimtførrevig wrote: | Byggeledelse-firmaet Advansia har nettopp etablert kontor i Bodø og styreleder i Glimt, Inge Henning Andersen, vil gå inn i en midlertidig regionsjefstilling. Advansia skal blandt annet jobbe med prosjektet for den nye flyplassen men jobber også nå med forprosjektet for den nye stadionen.
|
Nå bygger altså styreleder i klubben flyplass i tillegg til Stadion? Virker som byen er mindre enn fotballaget her  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 13.01.2022 10:34 Post subject: |
|
|
| Glimtførrevig wrote: | | Byggeledelse-firmaet Advansia har nettopp etablert kontor i Bodø og styreleder i Glimt, Inge Henning Andersen, vil gå inn i en midlertidig regionsjefstilling. Advansia skal blandt annet jobbe med prosjektet for den nye flyplassen men jobber også nå med forprosjektet for den nye stadionen. |
Åh, rødt flagg! Skitne russiske penger vasket gjennom nordnorske flyplasser og stadionanlegg? Vel har Glimt vært mye i Italia i det siste, men det var da voldsomt til kulturell appropriering?
Boniface scoret seks mål på 824 minutter i 2020, og det er jo selvsagt brukbart, men det var jo også i et lag som scoret 103 mål på 30 kamper, og der spissrivalen - den strengt tatt ganske middelmådige spissrivalen - scoret 27 mål på drøyt 1900 minutter. Jeg vil påstå at Brede Moe eller Joshua Smits også hadde dytta inn noen mål hvis dere hadde brukt noen av de som spiss i 824 minutter i 2020. Vesentlig bedre som starter enn som innbytter da, ser jeg, det skal han ha. Fem mål på sju starter.
Beist i boksen - tja, han er jo en fysisk veldig imponerende spiller, og jeg var jo også veldig for å hente ham hit etter 2019-sesongen, men det er mer til å score mye mål i boksen enn å være et beist. Dino er et beist i boksen, men scorer nesten ikke på innlegg. Enig i at han har masse spennende med seg, men jeg påstår fortsatt at han har et ordentlig gjennombrudd til gode før spennende råmateriale har blitt til en veldig god spiller. Hadde fortsatt gjerne hentet ham, men som førstevalg? Hmm.
Kan helt klart gå veldig bra, men det er ikke sikkert. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2022 11:06 Post subject: |
|
|
| Boniface røk vel korsbåndet....? Blir i alle fall tungsolgt da. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.01.2022 12:50 Post subject: |
|
|
Lode er klar for Schalke 04. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 14.01.2022 14:53 Post subject: |
|
|
| Lekker spillere som ei sil nå, selv om det jo var ventet |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.01.2022 15:26 Post subject: |
|
|
| Nå som Knutsen ikke kom til oss håper jeg selvfølgelig at hele korthuset raser så fort som mulig i BG slik at han kan angre seg litt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.01.2022 15:49 Post subject: |
|
|
Ja, det er klart. Skal han ikke hit, så håper jeg jo at han er et one club wonder med leireføtter. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 14.01.2022 16:04 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Nå bygger altså styreleder i klubben flyplass i tillegg til Stadion? Virker som byen er mindre enn fotballaget her  |
Ja Glimt har lært mye av både Italia-turene og turene til øst-Europa  |
|
| Back to top |
|
 |
Novi Junior
|
Posted: 14.01.2022 20:00 Post subject: |
|
|
| Pappelg wrote: | | Lekker spillere som ei sil nå, selv om det jo var ventet |
Er det reell interesse for Solbakken for type 70 mill+ så tipper jeg han også drar. Men etter det kan jeg ikke se hvem andre som skal forsvinne. Keeper Haikin muligens. Tror de klarer erstatte spillere internt og med små-kjøp for og holde topp 3 i ES, men for og bygge klubben videre til neste nivå og faktisk PRESTERE i Europa (ikke bare komme dit) så blir det for usikkert om man ikke henter mer etablert innimellom. _________________ Bodø/Glimt førr evig!! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.01.2022 20:19 Post subject: |
|
|
Man må jo være dritings for å by 70 millioner for Solbakken bare fordi han var rask mot Roma.
Vi fikk ikke 70 millioner for Braaten vi heller, selv om han regelrett dummet ut Roberto Carlos gjennom en hel kamp, for lagene sjekker mer enn en kamp.
Med hans kontraktslengde tror jeg Glimt velger å beholde for kontinuiteten i stedet for å selge på bud som blir aktuelle. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.01.2022 21:45 Post subject: |
|
|
| Glimt har bydd 4 mill for Branns Taylor, budet avvist, finnen havner muligens MLS og Miami. Virker som om Glimt er forsiktig med pengesekken sin…. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 14.01.2022 22:05 Post subject: |
|
|
Brann trenger jo ikke selge for skambud fra "rivaliserende" klubber. Beckam har vel greit med pæeng. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 14.01.2022 22:48 Post subject: |
|
|
At Lode endelig får sitt utenlandseventyr er vel fortjent! Det er ingen ekte Glimtsupporter som ikke unner Maris dette.
På papiret virker Glimt svekket pga dette, ja. Men jeg vil minne på at Marius Lode hadde et par sesonger hos oss der han virkelig hadde en del knotebrølere som førte til baklengs, spesielt i 2018 sesongen, og til en viss grad i 2019-sesongen. Han hadde sågar noen hjerneblødningøyeblikk bakover i 2020-sesongen også. Men det skjedde som regel da Glimt ledet med minst 3-4 mål, så da gjorde det liksom ikke noe. Da var det mer humor enn noe annet.
Skikkelig 100% bunnsolid ble han først i 2021-sesongen.
Vi har en til Marius på laget, Marius Høibråten. Han er ikke noen nykomling han heller. I rekordsesongen 2020 startet Høibråten i 18 seriekamper (Han var på banen i 29 av 30 kamper). I 2021 så man framgang hver eneste gang han kom på banen, og han har en 100% profesjonell innstilling selv om det ble litt mindre spilletid i 2021 enn ønskelig. Han har enda til gode å vise frem en "Lode-brøler", og da har vi et godt utgangspunkt til videre utvikling.
Vi unner Marius en flott opplevelse i Tyskland, og ber Marius II om å plukke opp hansken, og det er jeg sikker på at han gjør.
I tillegg har vi Isak Helstad Amundsen. Han har vært på lån hos Polkagrisene forrige sesong, og her er TILs avskjedshilsen:
| Quote: | Isak er en ung spiller med en lys fremtid foran seg. I fjor ble han seriemester med Bodø/Glimt, men har denne sesongen vært på lån hos oss. Han har gjennom sitt opphold i Tromsø fått enda mer erfaring og læring fra Eliteserien.
Gjennom sesongen har TIL vært gjennom noen tøffe perioder resultatmessig. Isak imponerte i denne perioden ved å "stå i det", han gjemte seg ikke og bidro sterkt til at laget sammen snudde skuten.
Helstad Amundsen har markert seg som en profesjonell toppidrettsutøver som hele tiden jakter ny kunnskap i midtstopperrollen. Han er nysgjerrig og han legger ned mye ekstra trening for å hele tiden bli bedre.
Takk for hyggelig bekjentskap, Isak! Lykke til med returen til Bodø/Glimt og ikke minst lykke til med fotballfremtiden |
Jeg er like avslappet med Lodes avskjed som jeg er med Bergs (foreløpige) avskjed. Vi har allerede knallgode erstattere i Hagen og Høibråten.
Som Elias Hagen sa det: "Det gjør ikke så mye at jeg ikke får så mye spilletid; jeg sparrer uansett mot de beste i landet hver eneste dag." Underforstått: Jeg lærer mer av å spille sentral midt mot Patrick Berg på internkamper og treninger, enn å spille sentral midt mot hvilket som helst annet lag i Eliteserien................ (helt sant, Hagen sa dette)
Og sånn har det vært for alle de spillerne som har vært "erstattere" for spillere som har forlatt klubben. Når man har hatt de beste i Norge å bryne seg på hver dag, så løfter også spillet demmes seg. Det har vi sett 3 år på rad nå i Glimt. Og jeg vil påstå at akkuret dette poenget hadde en del å si hos dere under RBKs hegemoni også. At spillerne i andre rekke hele tiden brynte seg mot Norges beste spillere.
Jeg er helt sikker på at Glimt får nok en medalje i 2022
/rant _________________ Dæven det e deilig det her....
https://glimtforum.net
Last edited by Sulliken on 15.01.2022 01:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.01.2022 23:51 Post subject: |
|
|
Takk for et sjeldent godt forumbidrag fra en supporter av et annet lag  |
|
| Back to top |
|
 |
Sulliken Junior
|
Posted: 15.01.2022 01:12 Post subject: |
|
|
Takk for den tilbakemeldingen
Jeg har lest mye på RBKweb på Glimt-tråden ganske lenge, og jeg synes det er interessant hva supportere av andre lag synes om *mitt* lag. Så er man jo litt "beæret" over at Glimt betyr såpass mye for troillongan at vi har en helt egen tråd
Off Topic:
Jeg så Eurosport/VGs terminlistesending i dag med Kjetil Rekdal i studio. Og jeg må si... Hadde jeg vært RBK-supporter, så hadde jeg likt det han sa der. For oss som direkte konkurrenter, er jeg litt bekymret.. _________________ Dæven det e deilig det her....
https://glimtforum.net |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.01.2022 14:57 Post subject: |
|
|
Du trenger ikke å kjenne deg beæret, vi har en tråd for alt, til og med en for Klæppsup.
Men velkommen skal du være. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.01.2022 16:47 Post subject: |
|
|
| Elias Melkersen sutret over både Glimt og Kjetil Knutsen i R&S-podcasten, var aldri aktuelt for han å dra tilbake dit da han ikke følte at de hadde trua på han. Blir nok flere slike sutre-saker etterhvert som konkurransen i Glimt-troppen øker, men synes egentlig Melkersen fremsto relativt usympatisk i podcasten. |
|
| Back to top |
|
 |
|