| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 19.01.2007 02:04 Post subject: |
|
|
Riktig. Og jeg henger riktig så godt med .
Trenerne trenger ikke kjenne guttene ut og inn for å kunne rettlede. I dette laget bor det nok forståelse for spillet til å kunne bidra med de riktige løsningene. Det er derfor jeg undres over strategien .
For det virker det som dt har vært.
Jeg lover imidlertid at de nye trenerne skal få en sjanse, før falløksa kommer for fullt.  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.01.2007 02:10 Post subject: |
|
|
| For det virker som det har vært? Hva mener du? Ute etter forandring? |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 19.01.2007 02:15 Post subject: |
|
|
Dt virker som langpasninger har vært en strategi i denne kampen.Gjeesp..
God natt, tar køya, skal tidlig opp...
Last edited by julegrisen on 19.01.2007 03:03; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.01.2007 02:18 Post subject: |
|
|
Mens det er din konklusjon, så er min konklusjon at det vet vi ingenting om. 1. Rosenborg-stilen er sterkt forankret også på juniorlaget. Treneren er fersk og vil neppe starte med å forandre det. 2. Mathisen har vist tendenser til langpasninger før. 3. Vi har ikke sett kampen eller vært i garderoben selv.
Tiden vil vise. God natt. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.01.2007 09:48 Post subject: |
|
|
| Hører til at han traff med mange av ballene, men det blir for statisk å slå ballen til vingene gang på gang og ikke bruke midtbanen. Virket ikke som om treneren hadde noe imot måten vi spilte, han korrigerte aldri spillestilen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.01.2007 10:11 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...e72946.ece
Overhørte kameraten til han misteren her og han snakket om en ung keeper på Brøndby, Kasper noe som ManU og Newcastle er intressert i. Noen som vet hvem han er?
Forsåvidt tror jeg de er intressert i Ulrik Flo og 17 på FFK... |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 19.01.2007 10:57 Post subject: |
|
|
Hehe.. Ja Cardiff er en utfordring å komme til for en topp jr.spiller..
Ulrik Flo tar vel steget opp til elitediv. innen kort tid, spiller allerede i 1. div for Sogndal. Ellers er det ikke overraskende at det befinner seg speidere på dette nivået . Interessant det Teitur sier i artikkelen du linket til.
Håper du tar deg tid til et referat fra kamper på Lørdag eller Søndag om det passer for deg Manus. Så får vi se om grunnspillet til gutta får litt variasjon.....
Ellers :"Eliteserien er likevel blitt et svært trangt nåløye for norske juniorspillere. Tallene viser at bare to av hver tusende fotballspillende gutt blir å se på førstelaget til en klubb i eliteserien eller 1. divisjon. Det utgjør rundt 40 spillere fra hver årgang. Noen få vil søke lykken utenlands i ung alder dersom tilbudet dukker opp. Fotballforbundet ber dem som får muligheten om å tenke grundig gjennom tilbudet."
Kommentar : Ifølge dyktige norske trenere er altså dagens juniorgenerasjon den beste på årtider...samtidig har spillerimporten aldri vært større....Noen fler enn meg som ser dilemmaet ?
Spillere som får tilbud om utenlandsopphold bør vel kanskje ta denne muligheten når situasjonen er slik den er ? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.01.2007 14:36 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | http://fotball.adressa.no/eliteserien/article72946.ece
Overhørte kameraten til han misteren her og han snakket om en ung keeper på Brøndby, Kasper noe som ManU og Newcastle er intressert i. Noen som vet hvem han er? |
Det er vel Kasper Vilfort som sandsynligvis er søn af Kim Vilfort, gammel dansk landsholdsspiller og nu talentudvikler i Brøndby. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.01.2007 14:58 Post subject: |
|
|
| Og jeg vedder en tier på at Mr. Bedehus ikke vet hvem han er. Og større klubber enn oss ser på ham.. Speider ikke Stig T i danmark? |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 20.01.2007 14:01 Post subject: |
|
|
Molde FK - RBK : 1-5
Juniorlaget er altså i finalen i Colorline Cup. Hvem de møter blir klart senere idag , men det kan se ut som om det blir reprise fra ifjor mot Lyn.
Skulle VIF slå Lyn senere idag , vil det stå på målforskjell. AaFk har også en teoretisk mulighet, men må score mange mål mot Reykjavik...
Rapporter forteller om et friskt jr. lag som spilte godt.  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.01.2007 14:09 Post subject: |
|
|
Sov til nå, så jeg kom meg ikke avgårde. Jobbet i går/natt
Tror ikke at jeg får med meg finalen heller, men håper noen andre kan rapportere. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 20.01.2007 14:14 Post subject: |
|
|
Hehe. Man kan ikke få med seg alt som skjer heller....  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 20.01.2007 14:18 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | Molde FK - RBK : 1-5
Juniorlaget er altså i finalen i Colorline Cup. Hvem de møter blir klart senere idag , men det kan se ut som om det blir reprise fra ifjor mot Lyn.
Skulle VIF slå Lyn senere idag , vil det stå på målforskjell. AaFk har også en teoretisk mulighet, men må score mange mål mot Reykjavik...
Rapporter forteller om et friskt jr. lag som spilte godt.  |
Med tanke på islendingenes prestasjoner sålangt så er det ikke akkuratt så usannsynlig at aafk putter en del.
Regner foresten med at jeg tar med meg kameraet en tur igjen i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 20.01.2007 15:35 Post subject: |
|
|
Glimrende 3XBalla !!
Aafk slo islendingene " bare " 3-1 og er ute .
Nå står det mellom Vif og Lyn i denne pulja. Mitt tips er at Lyn tar det hele hjem. Vif må dessuten slå Lyn med 5-6 mål , hvilket er lite trolig. Lyn har med 2 A lagsspillere( Jonathan Parr +én til) og stiller med sin sterkeste tropp.
Vif har mange igjen i Oslo på ball...ja du hørte riktig, nyttårsball på Wang...
Finalen imorgen blir da en revansjemulighet fra ifjor for Lyn.
Slår vi Lyn imorgen vil dette være et svært sterkt resultat, med tanke på troppen Lyn stiller med i denne cupen.... |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.01.2007 20:50 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | Og jeg vedder en tier på at Mr. Bedehus ikke vet hvem han er. Og større klubber enn oss ser på ham.. Speider ikke Stig T i danmark? |
Tror du RBK har en reel sjanse til å hente han fra Brøndby... Jeg tror ikke det, for Brøndby er i toppen i Danmark, og han drar vel ikke til en by som er 15 grader kaldere...
Synes heller at RBK skal lete etter en ny Arason på Island , for i forhold til islandsk seriefotball er tippeligaen et stort steg opp... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 20.01.2007 21:19 Post subject: |
|
|
| Det finnes allerede en "ny" Arason på juniorlaget : Ole Lilleås er et kjempetalent utenom det vanlige. Har hatt en fenomenal Colorline Cup iflg. rapporter. Gutten er allerede bedre enn Arason i fotarbeidet..... |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.01.2007 22:02 Post subject: |
|
|
| Ja, han stoppet tre 100% sjanser fra Sogndal på rappen. Imponert stort. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.01.2007 18:23 Post subject: |
|
|
| Christian Nordgaard er også en meget spennende unggutt. Kom fra Strindheim for ikke lenge siden, og som jeg husker var han vel invitert på prøvespill av Portsmouth. Fast inventar på G15-landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.01.2007 19:29 Post subject: |
|
|
| Gratulerer med seier i Color Line Cup. |
|
| Back to top |
|
 |
shrimpen Proff

|
Posted: 21.01.2007 19:33 Post subject: |
|
|
1-0 eeo, som ble spilt etter uavgjort til full tid. Kommer vel mer senere  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2007 19:34 Post subject: |
|
|
| RBK vant 1-0 etter ekstraomganger. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 21.01.2007 20:39 Post subject: |
|
|
| Stemmer det. 1-0 målet kom i det 99. minuttet, da Aas headet inn ett innlegg fra Øyvind Pettersen såvidt jeg fikk med meg. Gikk tom for batteri så jeg måtte filme med fotokameraet i ekstraomgangene, men skal se om jeg ikke får satt sammen en film i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.01.2007 19:14 Post subject: |
|
|
3Xballa,
gleder meg til å se filmen!
Supert initiativ i en hittil "tam" preseason. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
jkrakene Senior
|
Posted: 22.01.2007 20:35 Post subject: |
|
|
Lyn-Rosenborg 0-1 e.e.o! MÃ¥lscorer: Jo Sondre Aas.
En finale som bestod av mange målsjanser, 2 stangskudd fra rbk og
et av Lyn fra en nokså slapp Jonathan Parr som imponerte mye mer i semifinalen i nm 2006. Startet nervøst, og Lyn var kanskje hakket bedre helt til Jo Sondre Aas skjøt et hardt skudd i tverliggeren som visstnok rører på seg enda. Jevnt til pause, Parr skjøt i stanga minuttet før dommeren blåste av til halv tid. Rosrnborg litt bedre i 1 omg.
2 omg. startet opp med et press fra rbk's side, men kampen var fortsatt litt preget av nervøsitet og dårlige pasninger (som jeg tar en god del av skylda av ).
Rosenborg klart bedre i 2 omg. enn Lyn, men scorer ikke på sjansene.
Ruller opp via indreløper og ut til ving og fine innlegg flere ganger, men d var det å sette sjansene også. Ekstra omganger og det begynte med en kanonsjanse til Lyn, ving kom seg fri fra venstre, legger strakt inn, men verken Parr eller en annen Lynspiller fikk tåa på den.
Målet kom etter at Øyvind fra kant 10-15 meter fra 16-meteren slår inn med venstre (utrolig). Lynspillerne tror at det er keepermat og rykker ut, men et utrolig smart løp av Jo Aas går på innlegget og er først på ballen og header over keeper idet keeperen bokser hendene rett i hodet til Jo.
En kjempegoal, og det minnet meg sterkt om Vegard Heggem i 96. Begge er fra Rennebu også. Jo kom aldri inn på banen igjen, og rbk holdt unna. Fjerde seier mot Lyn siste 2 årene, og flere skal det bli. _________________ Ståle Stensaas. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 22.01.2007 20:58 Post subject: |
|
|
| jkrakene wrote: |
Målet kom etter at Øyvind fra kant 10-15 meter fra 16-meteren slår inn med venstre (utrolig). |
Du er overasket over venstrefoten ja?`Tenkte jeg skulle poengtere at det var med venstra, men var litt usikker på om han var kjent som en tobeint spiller så jeg lot være
Men angående Valø, er han en veldig aggresiv spiller? Virker på meg som han er en spiller som kan kjefte på seg kort både titt og ofte. Men det virker også som at trenerteamet er veldig klar over dette og er tidlig frempå når de ser at noe er iferd med å skje. |
|
| Back to top |
|
 |
|