| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.12.2021 23:04 Post subject: |
|
|
Dorsin er en av få som har gjort en ok jobb. Enig.
Litt mye fokus på meget nærstående nettverk, men ingen er perfekte. |
|
| Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 17.12.2021 23:44 Post subject: |
|
|
Det er to ting som skurrer her. Det ene er at han trenger tid med familien. Noe som absolutt kan være tilfellet. Man ber derimot ikke om tid med familien når man står i en jobb som krever mye av deg i den perioden du ber om fri. Her har vi to valg til. Enten er han ikke skikket for stillingen, enten så er det en unnskyldning for ett eller annet.
Det andre han sier er at "Det jeg har sett av HamKam i år så har de spilt bra fotball og blitt bedre og bedre".(Adressa). Det er jeg litt uenig i. Jeg har sett mye OBOS i år, og det jeg så av HamKam var ikke den type fotball vi ønsker å spille. Eller, som vi som ser på ønsker at de skal spille. Vesentlig forskjell der har jeg merket. Når Dorsin sier at de blir bedre og bedre utover i sesongen så er jeg også uenig. De var vel bra mot sommeren, så litt bedre på høsten. Deretter kan man trygt si at det var en tung avslutning. Fysisk sett. De så slitne ut. Selv om de ikke tapte noen kamper så var de absolutt dårligere enn de var på sommeren og høsten.
Adressa: https://www.adressa.no/sp...dt-jeg-kan _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.12.2021 23:49 Post subject: |
|
|
Dorsins rolle er i det hele tatt vanskelig å identifisere ordentlig. Overgangen på spillerfronten har vært rimelig bra, men her er han jo underlagt hovedtrener. "Endringsprosessen" på akademiet, som etter sigende SL er sjef for, har vært tragisk, men vi har fått bevist at styret mener mye, er risikoaverse, og har siste ord i treneransettelser.
Det eneste vi vet med noen lunde sikkerhet er et rent Dorsin-prosjekt er Milojevic, og dette prosjektet ble som kjent torpedert før vi fikk fasit. Bedre enn det styret kokte sammen fremstår det som uansett, men det skal tross alt ikke mye til.
Svensken har ikke gjort seg bort, ei heller briljert, men det kan i høyeste grad skyldes at han i hvert fall i enkelte situasjoner opererer med tvangstrøye. Han fortjener i hvert fall etter mitt syn tvilen til gode, og å få prøve seg under et styre som ikke griper febrilsk etter nitroglyserin-glasset så fort det dukker opp forslag med ferdigheter/krav/forventninger (stryk det som ikke passer) utover det som var godt etablert i breddefotballen i Trondheim allerede på 80-tallet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Platon.XI.XI Senior
|
Posted: 18.12.2021 00:05 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Svensken har ikke gjort seg bort, ei heller briljert, men det kan i høyeste grad skyldes at han i hvert fall i enkelte situasjoner opererer med tvangstrøye. |
Han har absolutt ikke gjort seg bort. Han er en av klubbens lærlinger, en dyktig en sådan. Og i en ekstremt viktig rolle. Spørsmålet er om "lærlingen" kommer til kort når det sitter andre med høyere rang og er uenig. Hadde jeg selv satt reglene, så skulle SL kun settes under tvil av styret i ytterst få tilfeller. Som f.eks. hvis han hadde foreslått og ansette Kjetil Rekdal. Eller Åge Hareide for den del. Noe som mest sannsynlig ikke var hans verk. Dorsin har min stemme. _________________ Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.
Nils A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.12.2021 16:30 Post subject: |
|
|
Takk for innsatsen, Dorsin. Nå blir det spennende å se hvem som blir ny SL. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.12.2021 16:35 Post subject: |
|
|
| Det står nok mellom Vikvang, Oddvar Brå og en eller annen fyr fra HamKam. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 19.12.2021 16:49 Post subject: |
|
|
| Kjetil Rekdal tar selvfølgelig over arbeidsoppgavene til Dorsin. Frigård tar feltet, Rekdal blir kontorkongen på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.12.2021 19:20 Post subject: |
|
|
| Vi må få på plass at SL ansetter trener og står over trener. Styret har bevist at trenerlogistikk er noe de absolutt ikke behersker! |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 19.12.2021 20:11 Post subject: |
|
|
Dorsin er dessverre for disponert for nepotisk agentvirksomhet fortsatt, i tillegg til for dårlig på kommunikasjon. Det er han som er ansvarlig for utfrysningstaktikkeri og han som bidrar til konflikter mellom enkeltspillere og klubben. Det er grunn til stille spørsmål om han har gjort god nok jobb i trenerjakten, åpenbart at han er satt på sidelinjen i trenerjakten etter milosfadesen der han på ny brukte eget (lille) nettverk i sitt søk etter riktig person. Alt for snevert nettverk, for ukritisk bruk av samme nettverk og fir dårlig på kommunikasjon. Et problem som styret må jobbe med. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 19.12.2021 20:34 Post subject: |
|
|
Truls HÃ¥konsen, noen som husker ham? _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.12.2021 20:43 Post subject: |
|
|
| Dorsin fant en spennende trener han, men når styret torpederer han forstår jeg han godt at han tar seg tidlig juleferie. Tror ikke jeg hadde giddet å legge for mye innsats i neste år heller om jeg var Dorsin, kun absolutt minimum av det som kreves av AML for å unngå oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 19.12.2021 21:00 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Dorsin fant en spennende trener han, men når styret torpederer han forstår jeg han godt at han tar seg tidlig juleferie. |
Noe som skurrer her. Milos tok over Hammarby i sommer ? Så når fikk Dorsin egentlig interessen for denne kandidaten ? Det kan synes som både han og styret satt på arselet alt for lenge før alvoret slo inn. Når det er sagt, så burde jo Dorsin aldri fått jobben som SL, og han kan seriøst ikke fortsette dersom styret har kjørt KR som et soloprosjekt. Det får liksom være måte på hvor lite markant en SL i RBK skal få lov til å fremstå. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 21.12.2021 15:06 Post subject: |
|
|
| Bør ikke Dorsin ta ansvar og gå for at vi tapte 50 millioner på å gi bort Botheim? |
|
| Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 21.12.2021 15:19 Post subject: |
|
|
| Om det hadde vært i nærheten av realiteten, hadde jeg vært enig med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 21.12.2021 15:20 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | | Bør ikke Dorsin ta ansvar og gå for at vi tapte 50 millioner på å gi bort Botheim? |
Hva tror du hadde skjedd hvis Botheim hadde blitt værende hos oss? Tror du han hadde prestert like bra som i Glimt? Tror du han hadde blitt solgt for 50 mill? Han hadde vel kun 1 år igjen av kontrakten også, så sannsynligheten er stor for at han hadde prestert dårlig og deretter gått gratis når kontrakten hadde gått ut. Jeg minner om hvor dårlig han presterte for Stabæk.
Så kan man i ettertid si at man i stedet for å terminere kontrakten, skulle ha "solgt" han for 0 kr og en videresalgsklausul. Men det er vel lett å si i ettertid. Det var ikke akkurat mange interesserte den gang? |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 21.12.2021 15:21 Post subject: |
|
|
| Nidarosballklubb wrote: | | Bør ikke Dorsin ta ansvar og gå for at vi tapte 50 millioner på å gi bort Botheim? |
Du mener han fyren med null mål på 15 kamper for selveste Stabæk? _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.12.2021 15:33 Post subject: |
|
|
Tidenes katta i sekken kjøp. Vedkommende som har forhandlet frem den prisen burde få halvparten i julebonus. Botheim er en middelmådig norsk spiss som har dratt voldsom nytte av kollektivet til Knutsen, og han kommer til å falle igjennom i Russland. Sannsynligvis tidenes salgsjobb i norsk fotball om prisen stemmer.
Som en kuriositet så scorer Vecchia nesten dobbelt så ofte som Botheim, og det på et dysfunksjonelt RBK-lag  |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 21.12.2021 15:54 Post subject: |
|
|
Tull og tøys. Botheim i desember 2021 er en helt annen spiller enn Botheim i 2020. Målene er jo en ting, men det er i det oppbyggende spillet han har utviklet seg mest. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 21.12.2021 16:34 Post subject: |
|
|
| Men den store svikten er jo å ikke handverket sett eller fått ut potensiale i Botheim, og heller ikke tatt oppgjøret mot han for å endre holdninger. Det kosta oss 50 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 21.12.2021 16:47 Post subject: |
|
|
| Det er trenerens jobb... Dorsin setter sammen troppen etter styringer fra trener. Trener får disse til å fungere sammen. Når treneren melder fra om at Botheim er verd null og andre klubber er villige til å gi null så kan man ikke komme noen år senere å kreve Dorsins avgang fordi Knutsen var den eneste i verden som så potensialet og faktisk fikk det ut. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.12.2021 17:00 Post subject: |
|
|
Og prisen stemmer jo selvfølgelig ikke. Tåpelig å engang diskutere konsekvenser for spesifikke ansatte i RBK på bakgrunn av den summen. Så dumme er ikke Krasnodar heller - folk kjøper ikke så til de grader vilt og blindt i 2021. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.12.2021 17:13 Post subject: |
|
|
| Tja. Hvis de bare har sett Roma-kampen går nok Solbakken for 150 snart. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 21.12.2021 17:16 Post subject: |
|
|
Botheim er jo nødløsningen Glimt hentet fordi andrevalget/utfordreren til Juncker ble skadet for hele sesongen, så ble Juncker solgt, og Glimt-kollektivet malte ivei.
Tipper Dino ville sett minst like god ut som Botheim hvis vi kunne fått solgt ham dit før sesongen. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Ville Lehtinen Junior
|
Posted: 21.12.2021 17:39 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Og prisen stemmer jo selvfølgelig ikke. Tåpelig å engang diskutere konsekvenser for spesifikke ansatte i RBK på bakgrunn av den summen. Så dumme er ikke Krasnodar heller - folk kjøper ikke så til de grader vilt og blindt i 2021. |
Riktig at prisen ikke stemmer, ryktes opp mot 100 mill totalramme nå: https://www.eurosport.no/...tory.shtml |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.12.2021 18:37 Post subject: |
|
|
| En skam for tippeligaen om Botheim blir stående som dyreste eksport. |
|
| Back to top |