English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Troillongen
Senior

PostPosted: 16.12.2021 14:52    Post subject: Reply with quote

Kjetil Reka wrote:
helt ærlig så er det eneste jeg forbinder Rekdal med er Rosenborg-hat. håper ikke dette er noe serlig mange føler for da kan det bli tøft å få folk på kamp

Savner Tommel'n opp! knappen her. Såå enig! Jeg klarer ikke tanken på å se Rekdal i RBK-tøy. Kommer til å engasjere meg i forhold til nytt styre, ja...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.12.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Min forventning nå:

1. Rekdal starter der Hareide anbefaler, med å tette igjen bakover. Vi skal ta lite risiko, og aldri spille oss ut, så det blir fokus på duellspillere.
2. Even Hovland får ny treårskontrakt.
3. Siden 4-4-2-varianten til Ham/Kam neppe er særlig spiselig, så går Rekdal på nytt for 3-4-3/5-4-1.
4. De backene er backer, altså, ikke offensive spillere.
5. Siden Ceïde ikke passer inn i den formasjonen defensivt selger vi ham for 4 millioner til Glimt.
6. Holm blir omskolert til en slags skjev ving. Dino satses for fullt på som midtspiss, for å vinne de mange lange utspillene fra keeper.
7. Hoff drilles sentralt sammen med Henriksen, delvis av samme grunn. Dueller og gjenvinning.
8. Vecchia er den som skal skape noe på egen hånd. Holse har ikke plass li elleveren enger, og selges.
9. Skjelbred legger opp.
10. Vi scorer 47 mål i 2022.

Hansen

Reitan - Hovland - Eyjolfsson

Andersson - Henriksen - Hoff - Pereira

Holm - Dino - Vecchia.
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 16.12.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Håper alle stiller seg bak Rekdal og spillerne når vi skriver 01.01.22. Klubben vår trenger mer enn noen gang at alle drar i samme retning -supportere inkludert. Vi må stå sammen, dyrke nye superhelter og et sterkt RBK. Dette er hver og en av oss en større del av enn vi kanskje kan tenke oss. Rekdal skal bli målt på både prestasjoner, resultater og utvikling. Men ikke NÅ! Stå sammen, støtt Rekdal og spillerne, så får kritikken komme om den er berettiget til våren. Det hjelper ingen at «alle» dømmer «alt» nord og ned før noen har bevist noe som helst.

Heia RBK RBK
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Kanskje Rekdal lykkes, vi får se. Men det er helt utrolig at han i det hele tatt vurderes, ikke minst får jobben. 20 år som trener, kanskje tre-fire gode sesonger, hvor to av de er i Obos. Surmaga, spillegal, hands-off, umoderne trener som har havnet i krangel og fått sparken i hver eneste jobb han har hatt. Magaplask uten like av styret dette her, og de bør kastes uansett om Rekdal skulle finne på å vinne noen fotballkamper på vårsesongen.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 14:57    Post subject: Reply with quote

Blir han ansatt så må vi gi den mannen en fair sjanse til å vise at han duger, men spesielt tålmodige blir vi nok neppe.

Men ved å ansette ham så har hele styret i mine øyne forspilt alle sjanser det hadde til å vise at det duger og bør erstattes ved neste årsmøte, kanskje vi kan tillate de som har ett år igjen kan sitte til neste årsmøte igjen, bortsett fra en mistillits-votering mot Bratseth slik at vi:
A: Får vekk siste rest av de som var med på å ansette Horneland (og Rekdal).
B: Får et flertall i styret som ikke var med på Rekdal/Milos-sagaen.
C: Får flagget misnøye.
WengerKnows
Senior

PostPosted: 16.12.2021 15:01    Post subject: Reply with quote

Rekdal passer ikke i det hele tatt til de instruksene styret har fått til å finne en ny trener. Men det er jo ikke Rekdal sin feil at styret ikke gjør jobben sin, så han må en sjanse like alle andre til å motbevise oss.

Han vil i hvert fall skape litt blest rundt RBK igjen... Så er jeg helt enig i at styret må svare for seg på årsmøtet, og det er vanskelig for meg å se en annen utvei enn at flere av de bør byttes ut nå.

Mest spent på hva some skjer med Dorsin, har jo vært dørgende stille fra den kanten i flere dager nå.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:03    Post subject: Reply with quote

Dersom noen tilfeldigvis ansetter en pedofil voldtektsmann på rømmen fra fengselet som barnevakten din.

Gir du ham en sjanse?
Eller kaster du ham på dør?
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 16.12.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

trtrtrtr
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

Blest rundt RBK? Er jo faen ikke noe annet enn "blest" rundt RBK. Det vi trenger nå er ro og langsiktighet. Et felles prosjekt. Ikke tidenes mest splittende treneransettelse.
Hedning
Legende

PostPosted: 16.12.2021 15:08    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Dersom noen tilfeldigvis ansetter en pedofil voldtektsmann på rømmen fra fengselet som barnevakten din.

Gir du ham en sjanse?

Dette er altså nivået på forumet.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:09    Post subject: Reply with quote

virker i mangle på ett bedre ord utrolig spentsig å gå for Rekdal. alt det som kom frem etter han fikk sparken i Start. skulle tro styret ikke turde gå i nærheten i det hele tatt, men det begynner vell å minke på lista med nær og kjente...
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Håper alle stiller seg bak Rekdal og spillerne når vi skriver 01.01.22. Klubben vår trenger mer enn noen gang at alle drar i samme retning -supportere inkludert. Vi må stå sammen, dyrke nye superhelter og et sterkt RBK. Dette er hver og en av oss en større del av enn vi kanskje kan tenke oss. Rekdal skal bli målt på både prestasjoner, resultater og utvikling. Men ikke NÅ! Stå sammen, støtt Rekdal og spillerne, så får kritikken komme om den er berettiget til våren. Det hjelper ingen at «alle» dømmer «alt» nord og ned før noen har bevist noe som helst.

Heia RBK RBK

Ja nå blir det nok solgt 15 000 sesongkort... Rekdal er vel ute igjen rundt midtsommers 2023 og da er vi i gang igjen med ny runde treneransettelse.

Sportslig kan det godt hende at Rekdal er akkurat hva klubben trenger i den situasjonen vi har satt oss i men han er nok ikke en som kommer til å samle supportere, medlemmer og få masse folk tilbake på stadion.
Rallepus
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel noe sånt som at å "gi noen en sjanse" ikke er et positivt argument for en treneransettelse. Å stå igjen med at "alle fortjener en sjanse", er et uttrykk for en total nihilisme det er vanskelig å forbinde med den følelsesmessige tilknytningen supportere har til fotballaget sitt.

Last edited by Rallepus on 16.12.2021 15:12; edited 2 times in total
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Gir du ham en sjanse?

Denne sammenligningen er langt over grensen mener jeg. Lavmål!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:19    Post subject: Reply with quote

pøh, det er en veldig god sammenligning.
Det er dog enklere for en utenforstående å se at en pedofil voldtektsmann er helt uegnet for jobben som barnevakt.

Rekdal er dog like uegnet for jobben som RBK-trener.

Vi trenger en trener med:
- Offensiv og gjenkjennelig spillestil som kan dyrkes i alle ledd
- Fremoverrettet og moderne tilnærming til trening, kamp og formasjon
- Samlende og klubbyggende mentalitet og lederstil
- Evne til å skape engasjement og positiv blest rundt RBK igjen

Reka har ingen av disse. Til gangs er han den RAKE MOTSETNING på alle disse punktene:

- En spillerstil som er defensiv, destruktiv og basert på å bryte ned motstanders stil
- En gammeldags og typisk rævafotball/norsk tilnærming til trening, kamp og formasjon
- En splittende og konfronterende mentalitet som ofte skaper fiender hvor vi ikke trenger det
- En evne til å sende mange RBK-supportere til keyboard og bannerskriving bare ved å NEVNES som alternativ

Jeg gjentar, sammenligningen er god (om en, såklart slik alle tabloide sammenligninger er, litt overdrevet)
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 16.12.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å ta deg seriøst når sammenligningen/premisset for dine argumenter er så totalt åndsvakt og over streken.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

For et press styret og Reka får nå. Kommer ikke resultatet umiddelbart ja, da erre helvete igjen til sommeren….
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Dr.Ible wrote:
Da er det bare å håpe dette blir bra, glemme gammelt fiendeskap med Reka.

Ja før var han jo bare en fiende, nå er han VÅR fiende Mr. Green RBK
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis kan Reka få jobbe litt i fred med det sportslige mens resten av oss tar oss av styret....
Back to top
Pinne69
Proff

PostPosted: 16.12.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Har hatt pause fra forumet noen måneder nå pga en ganske spesiell Runde med Knutsen-spekulering. Det første jeg ser er at noen sammenligner vår nye trener med en pedofil samt at mange ikke vil gi mannen en sjanse.

Takk for meg og heia RBK♡♡♡
STJD1
Junior

PostPosted: 16.12.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Velkommen Reka. Ikke en trener jeg ønsket, men når han nå kommer vil han få min fulle støtte fra det tidspunktet han blir presentert og fram til sommeren. Men da bør også resultatene ha begynt å komme. Jeg støtter laget mitt uansett, til tross for at styre og administrasjon gjør en dårlig jobb.

Det ville gledet meg stort om han motbeviser alle skeptikerne, meg selv inkludert, og leder oss til seriegull foran Glimt med Knutsen og Molde til neste år.

For å prøve å være enda litt mer positiv:
- Han burde ha pondus nok til å lede en sterk spillergruppe.
- Han burde ha ryggrad nok til å takle denne jobben, og alt presset som medfølger.
- Han er en god taktiker og kampleder. Sammen med et godt team rundt seg som bistår i det daglige treningsarbeidet osv, så kan resultatene bli meget gode.
- Han er veldig motivert. Jeg ville vært skeptisk til en halvmotivert Knutsen som kom mest pga pengene

Jeg tipper vi vinner eliteserien med Rekdal neste år, men at publikumstallene vil være dårlige, spesielt i begynnelsen. Når det har blitt slik så håper jeg så mange som mulig gir han en fair sjanse. Og at så få som mulig vender klubben ryggen. Det er det absolutt siste vi trenger nå.

-
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 16.12.2021 15:35    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Dr.Ible wrote:
Da er det bare å håpe dette blir bra, glemme gammelt fiendeskap med Reka.

Ja før var han jo bare en fiende, nå er han VÅR fiende Mr. Green RBK

Dette tror jeg er rett på spikerhodet. Jeg tror vi til og med kan komme til å føle stolthet av at han er på "vår side" en vakker dag. Lykke til Rekdal. Dette kommer til å øke engasjementet til menigmann. Dessuten tror jeg også at han godt kan få to-tre år på seg før man blir utålmodig. Hvorfor ikke, liksom? Folk har jo etterspurt en lagbygger ala Knutsen, og det er litt rart hvis man ikke er villig til å gi en annen trener samme premissene synes jeg.

Edit: Refererer til skisporten. Underholdningsidrett trenger "typer" i alle ledd. Jeg er ikke helt sikker på om Knutsen er en slik "type".

Last edited by chroma on 16.12.2021 15:36; edited 2 times in total
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:35    Post subject: Reply with quote

Assistenten kan velte avtalen

Quote:
... Der Rekdal allerede hadde en avtalt klausul (ca 400k), er situasjonen en helt annen for Geir Frigård.

HamKam frykter å stå ribbet igjen og har ingen planer om å la Frigård gå for en billig penge. Ettersom Rekdal er krystallklar på at han ønsker å ha med seg Frigård til Trondheim, kan avtalen i verste fall ryke på grunn av dette.

Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Gir du ham en sjanse?

Det du skriver her er lavmål.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 16.12.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Gir du ham en sjanse?

Gapestokken
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 203, 204, 205  Next
Page 39 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb