English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 655, 656, 657 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 18:12    Post subject: Reply with quote

Hamren er kanskje en triveligere fyr, men sportslig utgjør det ingen forskjell. Sist han var her satset klubben penger over evne og hadde et vanvittig sterkt mannskap. Det får han ikke nyte godt av denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 19:25    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
PerO wrote:
Eksil: Nei, Det har faktisk vært en prosess. Milos var på blokka i mai som aktuell.

At de faktiske intervjuene skjedde nå, skyldes nok at ingen av de aktuelle ville gjøre noe før sesongen var over.

SÃ¥ har styret torpedert prosessen i 12. time.
Milosevic trente ikke Hammarby i mai måned, han kom dit i juni. Var nok ikke på blokka til Dorsin før utpå høsten engang.

Begynte han som trener i juni mener du? Eller kan det tenkes at nettverket til Dorsin visste om han før han kom til Hammarby?
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

Det er nesten kommet så langt at jeg ønsker meg Kåre tilbake til klubben. Det skal sies at jeg var enig i sparkinga, men akkurat nå virker klubben helt på ville veier, og det skal mye til for å endre det. Kåre klarer i alle fall å skape god stemning med spillerne, og han har bevist at han kan, så lenge han ikke begynner å finne opp kruttet på nytt.
Clank
Junior

PostPosted: 13.12.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Nå kommer jeg litt seint til bords her, men har trengt tid på å fordøye gårsdagen. Trodde jo egentlig vi skulle ha flaks å slumpe inn en Europaplass, men nesten litt greit å bare få en skikkelig smell også.

8mill i året for Knutsen tror jeg er greit å stå over. Som flere har nevnt, det må ikke være Knutsen, for det finnes da andre mulige alternativer. Akkurst nå tror jeg man kan sammenligne det med å prøve å kjøpe en spiller etter gjennombruddet i Tippeligaen og ikke etter en lovende sesong i Obos. Vi er for seine og det blir for dyrt. Kombiner det med alt for dårlige prestasjoner, så nådde vi rett og slett ikke opp denne gangen. Jeg tror fort det hadde sett annerledes ut om vi hadde sikret oss en trygg andreplass og vist en tydelig kvalitet.

Man er jo misfornøyd med alt sånn det har blitt, men om jeg skal prøve å være realistisk med de alternativene som gjenstår. Knutsen er ute av bildet. Styret kommer ikke til å dra en joker opp av hatten. Den jokeren har vi allerede ødelagt deler av karrieren til. Da er det norske trenere igjen.
Vil jeg ha Henriksen? Nei. Det må noen utenfra til.
Vil jeg ha Maalen? Nei. Ikke for imponert
Vil jeg ha Rekdal? Tja. Av realistiske alternativenr så ser jeg ingen aandre

La oss nå si det blir Rekdal. Han er motivert og vil endelig få vise at han kan lede en toppklubb. Han legger garantert mye personlig prestisje i det, og det er jeg overbevist om at vi trenger nå. Ekstern. Virker å ha endret seg litt. Mediemessig tror jeg også det blir en meget god kombinasjon om det lykkes.

Det verste er likevel den amatørmessige håndteringen av hele greia. Tror nesten ikke det er mulig å utøve jobben sin dårligere i ansattelsesprosesser enn klubben har gjort. Topp det med helt hårreisende uttalelser fra eggen om at serbiske impulser(les som eksterne, ikke rasistiske) bare er tull og at dette løser vi internt slik vi alltid har gjort. Bare det alene er grunn nok til at jeg denne gangen ser på det som nødvendig å rekrutere eksternt.

Meldte meg umiddelbart inn i klubben. Satser på at årsmøtet blir sendt slik at vi i utlendighet går det med oss og får avgitt stemme. Humøret mitt varierer jevnt med prestasjonene til klubben, så 400kroner for å få være med å bestemme er en meget liten sum å betale.

Dette ble jo mer et blogginnlegg, men et sted må det ventileres. Vi kommer oss igjennom denne gangen også, men faen det er tungt å være supporter for tida.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 13.12.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Eh, hva?

Så det kommer til å bli god stemning nå mener du? En ting er bra sikkert det er mange som ruser seg tungt på diverse stoffer her inne. Det er den eneste forklaringen på hvordan det går an å skrive så mye tull.

Kåre skal komme hit og gjøre god stemning. Det er litt som om man skulle invitere Rudolf Hess til den jødiske foreningens minnestund for Holocaust i 1985 for å fortelle en vits for å lette litt på stemningen.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

Det skal sies at Kåre som person når ting fungerer bra pluss at en feier over norsk motstand med flott spill slik som vi vil ha det og har en trønder som slenger med leppa, sanker målpoeng og gjør diverse spektakulære ting med ballen, pluss et par trøndere til på laget som er ganske gode.

Den slags drar folk. Men ingenting som tilsier at Kåre kan gjenskape prestasjonene fra 2015 på banen om han i det hele tatt kan finne fram sitt blide vesen overhodet.

Kjetil Knutsen er kanskje litt mer kjedelig som personlighet, men lar fotballen snakke, og det slipper han nok unna med hvis han kommer og gjenskaper prestasjonene fra Bodø.

Kjetil Rekdal? Hans personlighet og fotballfilosofi tror jeg trekker i negativ retning underholdningsmessig, men skal ikke se bort ifra at han evner å få strammet opp nok til å ta gull neste år hvis ikke Glimt og Molde skjerper seg og begge de to vil antakelig slite med å erstatte ganske mange av deres viktigste spillere denne sesongen. Han må levere på resultater ellers er det enda et steg mot avgrunnen. Hvis RBK vinner kamper igjen så vil jo det trekke interessen opp, men neppe så mye som en Kjetil Knutsen ville fått til.

Ikke lett å komme på en kandidat som ved sitt vesen ville skapt entusiasme på samme vis som f eks Eggen eller Kåre på sitt beste, Knutsen tror jeg vil kunne oppnå noe av det samme fordi da kan vi bli optimistiske på hva som kommer til å skje med laget.

Det vi kan håpe på er at Rekdal, hvis det blir han, evner å hente inn noen som er gode på angrepspill.
bongo
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 23:33    Post subject: Reply with quote

Det snakkes mye om Knutsen eller Rekdal. Men hva hvis det ikke skulle blir noen av dem? Klarer ikke å se noen seriøs kandidat ihvertfall.
Skrulledude
Senior

PostPosted: 13.12.2021 23:36    Post subject: Reply with quote

bongo wrote:
Det snakkes mye om Knutsen eller Rekdal. Men hva hvis det ikke skulle blir noen av dem? Klarer ikke å se noen seriøs kandidat ihvertfall.

Nils Arne Eggen, vel? Han har jo det overordnede ansvaret for sportslige resultater. Det er bare ikke kontraktsfestet enda.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 13.12.2021 23:37    Post subject: Reply with quote

Nedtelling til Tom Nordlie-kortet blir spilt inn?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Med tanke på det vi ser nå, så skal vi være glad Riise allerede har funnet seg ny klubb. Han kunne fort vært neste på lista hvis vi ikke ender opp med Rekdal.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Når Rekdal sier nei til klubben, for å fortsette i HamKam, så røper Koteng samtaler med Marit Breivik. Hun har en veldig god CV, er trønder og kan lagbygging. Med seg får hun Vikvang som assistent. Det er tross alt viktig med lokal tilknytning og vinnerkultur.

Marit Breivik ja. Hadde faen meg ikke vært helt usannsynlig når man ser hva som diskuteres og hva vi har fått de siste årene.
Clank
Junior

PostPosted: 13.12.2021 23:57    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Eh, hva?

Så det kommer til å bli god stemning nå mener du? En ting er bra sikkert det er mange som ruser seg tungt på diverse stoffer her inne. Det er den eneste forklaringen på hvordan det går an å skrive så mye tull.

Kåre skal komme hit og gjøre god stemning. Det er litt som om man skulle invitere Rudolf Hess til den jødiske foreningens minnestund for Holocaust i 1985 for å fortelle en vits for å lette litt på stemningen.

Innlegget var i større grad en haug tanker slengt ut, så skulle vel sikkert jobba noe mer med det.
Uansett. For å ta spørsmålet. Absolutt ikke pga god stemning. Er det noe det virker å bli styrt for mye etter så er det jo det. Tanken rundt den gode stemningen du nevner er at Rekdal og Rosenborg som to i utgangspunktet usannsynlige parter vil få mye oppmerksomhet, og om det da leveres på banen så kan det bli en god kombinasjon. Per nå er vel medieoppmerksomhet det eneste vi fremdeles er best på i Tippeligaen, og uten det så er det natta.

Så merker jeg jo at mange har mye mot personen Rekdal, og jeg har vært irritert og provosert mang engang selv. Har ingen ambisjon om å forsvare Rekdal, men om han har endra seg til det han selv sier i et aftenpostenintervju som ble linket til i en eller annen tråd her så lever jeg fint med det om han leverer resultater. Og som en start så lever jeg fint med 1-0 og 2-0 seiere. Først vinne, så underholdning.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

Rekdal er jo overhodet ikke noen garantist for 1-0 og 2-0. Jeg skjønner ikke helt hvor den tanken kommer fra. Hans claim to fame som trener er to sesonger med Vålerenga da vi lå med brukket rygg sportslig etter at Hareide stakk. I 2004 klarte de 48 poeng på 26 kamper (1,84), i gullsesongen 2005 klarte de 46 poeng på 26 kamper (1,77).

Det tilsvarer altså 55 og 53 poeng i 16-lagsserien, eller altså midt mellom Lillestrøm og Viking i år, på en flott fjerdeplass. I beste fall likt med Fagermo sin sesong i fjor. Og ganske on par med Hornelands 2019-sesong. Og dette var altså ikke med noe KFUM-lag, det var en hardtsatsende klubb og en spillerstall med både spillere på høyt nivå, som Iversen og Arason, etter hvert Ronny Johnsen (og Tore André Flo), sammen med både etablerte norske profiler som Wæhler, Hagen, Berre, Hoset og Dos Santos, og unge talenter som Fredheim Holm og Grindheim.

Det store spørsmålet er da: hvorfor skulle man gå for en trener som peaka med dette for 16-17 år siden, og ellers har vært i nedadgående spiral ut fra høyeste nivå i Norge, og ikke for eksempel Aarsheim/Jensen fra Viking, Geir Bakke fra Lillestrøm, Fagermo fra VIF/Odd eller Lars Arne Nilsen fra Aalesund/Brann? Det er jo trenere med mye mer nylig suksess fra nivå som vi kan ta i betraktning, og som i stor grad ikke har Rekdals ...bagasje.
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 14.12.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Lars Arne Nilsen og Dag Eilev Fagermo? Hva har du røyka til frokost?

Edit: Har du noe til overs?

Last edited by Letterkenny on 14.12.2021 10:55; edited 1 time in total
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 14.12.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi ska se alt for mye på hans resultater for 15-16 år siden. Det er fryktelig lenge siden. Det virker som at han har modnet i positiv retning som trener og personlighet etter at han tok over Ham Kam. Fremstår en del roligere og erfaren. Særdeles opptatt av å bygge kultur, noe han bekreftet etter mottak av årets Obos trener i går. Er det noe vi trenger å bygge opp, så er det vinner og utviklingskulturen vår.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 10:50    Post subject: Reply with quote

Zap.
De går for Rekdal forde de ikke kjenner til og ikke har oversikt over trenere. De er i panikk modus som løfaldi korrekte antyder.
Du kan ikke sette en snekker til å finne en dyktig c-sharp utvikler
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 11:00    Post subject: Reply with quote

En 55 år gammel mann endrer seg ikke. Den mannen er seg selv lik på godt og vondt, spørsmålet er om vi ønsker den typen trener og person i Rosenborg.

Vi mislyktes totalt med Horneland, men nå ønsker vi altså enda en mann med samme filosofi: hardtarbeidende disiplinert fotball? Kommer sikkert til å være halvveis underholdende når det flyter, men fy fader som det kommer til å bli dårlig stemning når det lugger og Rekdal skjeller ut enkeltspillere for personlige feil, men overhodet ikke har svarene på hvordan han kan gjøre laget/kollektivet bedre.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.12.2021 11:11    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:

Altså, jeg vil ikke ha noen av disse, men jeg vil absolutt påstå at de objektivt sett er vesentlig sterkere kandidater enn Rekdal. Fagermo later jo til og med som han spiller Eggen-fotball, og Nilsen var jo til alt overmål en offensiv 4-3-3-trener helt til ungdommen døde i ham.

Jeg hadde selvsagt gått for Viking-trenerne hvis jeg måtte velge fra min egen liste, men det var egentlig ikke poenget: hvis Rekdals meritter gjør ham til en slags medaljegarantist, så er det mange som bør oppfattes som det basert på mye mer moderne historie.
jojojo
Senior

PostPosted: 14.12.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Jeg mener Erik Hamren bør være et hett navn nå, greit at han hadde en god stall sist han var her, men han har en god klubblags-cv også før det.

Hva med Hamren med Maalen som ass? Da drar vi med oss både defensiv struktur og offensiv 433-tankegang.
Barney
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 11:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
6Strand wrote:

Altså, jeg vil ikke ha noen av disse, men jeg vil absolutt påstå at de objektivt sett er vesentlig sterkere kandidater enn Rekdal. Fagermo later jo til og med som han spiller Eggen-fotball, og Nilsen var jo til alt overmål en offensiv 4-3-3-trener helt til ungdommen døde i ham.

Jeg hadde selvsagt gått for Viking-trenerne hvis jeg måtte velge fra min egen liste, men det var egentlig ikke poenget: hvis Rekdals meritter gjør ham til en slags medaljegarantist, så er det mange som bør oppfattes som det basert på mye mer moderne historie.

Helt enig. Fagermo fremstår som en fantastisk kandidat sammenlignet med Rekdal. Og akkurat det er litt skremmende med tanke på at vi sitter igjen med Rekdal.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

Klopp/Guardiola/etc
-
-
-
KK
-
-
-
Andre kandidater med riktig filosofi på fotball og ok CV (fra hele verden)
-
-
-
-
-
-
Hamren, Bakke, Fagermo
-
- x 100
Marit breivik, Otto ulseth
- x 10^58
Rekdal, Forren, Rise, Horneland og KÃ¥re
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 14.12.2021 12:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
6Strand wrote:

Enig. Ville dog forkastet alle "kandidatene" på lista. Det er et stort trykk rundt hovedtrenerjobben i RBK, men at vi må finne en person på 50+ med ballast og har vist at hen har vunnet titler for å være aktuell er jeg uenig i. Sier ikke vi skal gå for en purung Eirik Kjønø, eller den slags, men er mer opptatt av at treneren må har riktig filosofi, være utviklingsorientert, og alt det andre som hører med framfor å ha vunnet en tittel i 1937. Fagermo tror jeg hverken er smart nok eller god nok, rett og slett. Det samme kan sier om mange av de andre.

Edit: og bare så det er sagt: jeg er IKKE pro Rekdal.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Hadde vært spennende med Dennis Bergkamp som trener. Siden RBK ikke er kvalifisert for europa, så er ikke flyskrekken et problem heller. Alt er jo i kjøreavstand.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Blir koselig roadtrip til Tromsø på han Smile
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 14.12.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Jepp, og lista er nok tilfeldigvis:

1. KK
2. MM
3. Rekdal
4. Bergkamp

SÃ¥ det blir bra det der.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 655, 656, 657 ... 779, 780, 781  Next
Page 656 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb