English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 114, 115, 116  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

Pettergomes wrote:
Gofoten wrote:
Rbk kan lett gi 10mill i året inkludert bonuser. Spørsmålet er heller om de har råd til å ikke hente han.

Vis de i utgangspunktet kunne gi 7mill i året så er det kun snakk om 15mill ekstra på 5år. Samme sum som brukes på feilkjøp vært eneste år.

Hvilke penger? Nesten ikke salg. Ikke Europa. Ikke tilskuere. Ingen rik onkel.

Bodø har vel dratt inn nærmere 150 mill 2 sesonger på rad? Langt mindre utgifter i tillegg.

Bodø Glimt hadde omsetning på 105mill i 2020, hvorav 29mill var for seriegull, 13.5mill i ecup og 16mill i salg. Uten ekstraordinære premieinntekter har de en omsetning på 50-60 millioner. Inntektene fra årets ecup er heller ikke netto. Det forsvinner en god del i utgifter, bonuser til trenere/spillere osv.

Last edited by Sløvsekken on 13.12.2021 12:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

RBK har ikke så mye penger på bok, var vel litt over 20 millioner ved inngangen til sesongen? Denne sesongen må ha tæret ganske kraftig på og jeg ser ikke at det skal forbedre seg vesentlig i overskuelig fremtid.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 13.12.2021 12:58    Post subject: Reply with quote

Koteng kan spytte i halvparten.

Oooh, 100 sider i en diskusjon om en trener som ikke kommer (prove me wrong, Universe)
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 13.12.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Siden alt mulig lekkes fra styret uansett så håper jeg virkelig at prosessen rundt KK kommer ut i sin helhet. Det som står i AN (Avisa Nordland) er at KK har forhandlet med Glimt i helgen og at han skal være positiv til den nye og oppdaterte kontraken. Hvis det er dette som gjør at TV2 og andre er skråsikker på at han forlenger med Glimt, så syns jeg det er noe tynt grunnlag. Tror vi fortsatt er med i løpet her. Folk har vært positiv til mye uten at det sier at man skal signere.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Med annonseringen av Rekdal vil nok ikke sesong kort salget få seg noen boost, kanskje tvert i mot.
Bratseth har vel sakt det er vanskelg å hente trenere til RBK. Så kanskje han burde overlatt det til andre!!.
Men jeg forstår det kan være vanskelig å presentere Rekdal som ny trener. Tror ikke mange av de som har ledet prosessen vil være med på den presse konferansen. De vil vel helst bare forsvinne i gulvet
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Dere kan dra frem denne tråden når jeg sier at vi havner foran Glimt i 22, Glimt kommer heller ikke til noe CL/EL neste sesong. Selv om KK blir.
Både Molde og Rbk vil være foran dem i 22.

LOL, dette sa alle før denne sesongen også.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 13.12.2021 13:03    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til vi kan lukke denne tråden... det får gå som det går. Greier ikke bli skuffet mer over hønsehuset...
Goran
Proff

PostPosted: 13.12.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med 100 sider tråd!
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 13.12.2021 13:08    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Neeskens wrote:
Dere kan dra frem denne tråden når jeg sier at vi havner foran Glimt i 22, Glimt kommer heller ikke til noe CL/EL neste sesong. Selv om KK blir.
Både Molde og Rbk vil være foran dem i 22.

LOL, dette sa alle før denne sesongen også.

Men neste år. Hadde det ikke vært for neste år hadde det ikke eksistert supportere.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 13.12.2021 13:32    Post subject: Reply with quote

Jeg er spent på hvordan kollektivet Glimt kommer til å bli fremover. Klubben som ikke består av enkeltpersoner. Klubben som ikke skal tape på å miste folk til større klubber. Nå skal altså treneren tjene 8 mill i året. De må få inn ekstern hjelp for å dekke lønna til en enkelt mann, som liksom ikke skal ha æren for prestasjonen til Glimt alene. Er det denne kulturen de snakker om oppi nord?
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært spiller eller ansatt i Glimt med en trener som nesten firedobler lønna hadde jeg banka på døra og lurt på når det var min tur. Skjønner de hva de gjør når de så til de grader blåser av penger på KK?
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:42    Post subject: Reply with quote

Det er nettopp det, dette kan bli dyrt for Glimt på lang sikt ala Stabæk etter at de vant serien en gang. Det er noe med å vokse proporsjonalt med klubbens opprinnelige størrelse. De kommer nok også til å oppleve at norske spillere plutselig blir litt dyrere for Glimt enn de er for resten, og ikke minst at spillerne forventer mer lønn enn i andre norske klubber.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke dyrt for Glimt. Det KK har fått inn gjennom en sesong i Europa dekker hele lønna for en kontraktsperiode på 4 år lett....Bonuser og utgifter relatert til europa er en brøkdel i Glimt enn i RBK...Det er en sabla liten risiko å ta, særlig om man ser på alle salgsobjektene de har i klubben skulle de behøve noe mer. Tror også de fleste i klubben ser viktigheten av hva KK har gjort, og tror ikke mange kommer og banker på døra for lønnsforhøyelse av den grunn....
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Det som virkelig er dyrt, det er å drive på den måten RBK gjør.

Både når det kommer til treneransettelser og spillerkjøp.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 13.12.2021 14:04    Post subject: Reply with quote

Om det ikke er dyrt for glimt, sÃ¥ rokker det hvert fall litt med det glansbildet som er skapt der oppe. Da er det plutselig en mann som skiller seg ut nÃ¥r det kommer til lønn og status. NÃ¥r det først skal bli sÃ¥nn, sÃ¥ mener jeg det er riktig at det er treneren og ikke en spiller som har denne "fordelen". Men det endrer ikke det faktum at kollektivet glimt nÃ¥ styres av ėn mann og ikke i felleskap. og den mannen tjener 5 ganger sÃ¥ mye som nestemann pÃ¥ lista. Dette er ikke kritikk til KK, selv om jeg mener at han nÃ¥ gÃ¥r utelukkende etter pengene. Jeg mener dog at klubben gjør en feil ved Ã¥ begynne Ã¥ kaste penger etter folk, nÃ¥r det de har hatt mest suksess med er Ã¥ likestille alle og kjempe som et lag.
Back to top
Rayman
Rutinert

PostPosted: 13.12.2021 14:07    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg har jo inntrykk av at RBK i praksis innfridde tilnærmet alle hans ønsker, og også gitt ham mer frihet enn normalt når det gjelder tid til familie og diverse. Da synes jeg kanskje det er noe dårlig gjort av ham å endre mening helt på tampen, fordi B/G matcher lønnsnivået. Han får jo ikke akkurat dårligere vilkår her, og han garanterer seg den inntekten for fem år.

Hvis han ikke signerer for oss, synes jeg egentlig det er litt dårlig gjort av ham å ikke ha kommet frem til det tidligere, da det setter oss i en enda vanskeligere posisjon. Når det er sagt, så er det jo forståelig å endre oppfatning etter sirkuset vi satte igang i forrige uke.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

KK sa vell at om ikke familie og nære var med i ligningen så hadde det vært et enkelt valg (hadde blitt i Glimt), så jeg tror nok han haqr skikkelig lyst til å se om ha nkan få CL fotball på Aspmyra.

Men når han sier det som han gjør betyr det at familien veier TUNGT, og han har barn og det er der vi henger nå.

Jeg tror fremdeles det er 50/50, at KK HAR LYST til å trene RBK, men at hvis logistikken løses oppe i nord så blri han der for å forsøke å gjennskape og utvikle klubben videre.

Om KK velger Glimt så er det bra for norsk fotball, uten tvil. Glimt er en klubb vi liker, som historisk har betydd mye for RBK og vica versa.
Problemet er mere at om KK ikke kommer hit så kan det også være katastrofe for norsk fotball, om vi ender opp med en trener som bikker skuta feil vei så vi synker med baugen først og DA er en æra forbi som blir utrolig vanskelig å gjennskape med mindre vi får inn penger fra eksterne kilder, for vi har ressursene til å være en storklubb, men vi har ikke kompetansen og ei heller økonomiske midler til å reise oss uten investorer og garantsiter i fremtiden.

Håper av hele mitt hjerte at KK takker ja og er jævli redd for hva vi ender opp med om han takker nei.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:17    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Det er ikke dyrt for Glimt. Det KK har fått inn gjennom en sesong i Europa dekker hele lønna for en kontraktsperiode på 4 år lett....Bonuser og utgifter relatert til europa er en brøkdel i Glimt enn i RBK...Det er en sabla liten risiko å ta, særlig om man ser på alle salgsobjektene de har i klubben skulle de behøve noe mer. Tror også de fleste i klubben ser viktigheten av hva KK har gjort, og tror ikke mange kommer og banker på døra for lønnsforhøyelse av den grunn....

Du har på en måte rett, lønna hans er ikke noe problem.

Det som kan bli et problem er spillere som vil ha mer lønn, klubber som vil ha høyere pris ved salg til klubben, andre ledere som vil ha mer etc.

Uteblir europainntektene et par sesonger da, så er de nede i gjørma økonomisk,
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:17    Post subject: Reply with quote

Om han signerer for BG i stedet for oss handler det ikke om penger, vi har garantert kommet til å matchet deres tilbud uansett. Han er vel rimelig komfortabel med å fortsette der oppe, og med en god kontrakt i tillegg så var vel beslutningen nokså enkel til slutt.
Tuggen
Senior

PostPosted: 13.12.2021 14:21    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt trakk Celtic i conference play-off. Bør ha gode sjanser der, særlig siden Celtic er langt svakere enn for bare noen år siden i vår tid. Artig at Celtic har en "norsk forbannelse" med å alltid spille mot norske lag.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Er vel snarere norske lag som har en Celtic-forbannelse da vi taper oftere enn vi vinner mot dem.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 13.12.2021 14:46    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Er vel snarere norske lag som har en Celtic-forbannelse da vi taper oftere enn vi vinner mot dem.

Du mener RBK ?
Back to top
Dortmund99
Junior

PostPosted: 13.12.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Altså, jeg har jo inntrykk av at RBK i praksis innfridde tilnærmet alle hans ønsker, og også gitt ham mer frihet enn normalt når det gjelder tid til familie og diverse. Da synes jeg kanskje det er noe dårlig gjort av ham å endre mening helt på tampen, fordi B/G matcher lønnsnivået. Han får jo ikke akkurat dårligere vilkår her, og han garanterer seg den inntekten for fem år.

Hvis han ikke signerer for oss, synes jeg egentlig det er litt dårlig gjort av ham å ikke ha kommet frem til det tidligere, da det setter oss i en enda vanskeligere posisjon. Når det er sagt, så er det jo forståelig å endre oppfatning etter sirkuset vi satte igang i forrige uke.

Haha, dårlig gjort av KK overfor RBK? Det var muligens dagens beste, selv om det har vært mange andre gode utsagn her siste døgnet Laughing

KK har vel vært rimelig tydelig på at han egentlig ikke ønsket denne prosessen i sommer/høst, men ønsket å prioritere fotball både i serien og i Europa frem til sesongslutt.

At KK har har vært i forhandlinger med både Glimt, RBK, og evt andre klubber er jo helt fair. Om han nå lander på Glimt så har jo ikke han "ombestemt" seg på noen måte, all den tid han aldri har signalisert at han går til RBK, eller signert noen kontrakt før nå.

Slik RBK opptrer når det kommer til treneransettelser så har vi vel uansett ikke fortjent bedre.
I fjor satte KK og Glimt "skapet på plass" i Molde, nå ser det ut til at KK setter "skapet på plass" overfor RBK og styret her.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Det er synd og si det, men hele denne prosessen viser jo at KK velger helt rett ved å velge oss bort. Sportslig, fasiliteter og lønn fristet nok, men slik denne klubben styres er det rett og slett idioti å ta jobben som hovedtrener i denne klubben, men mindre man heter Kjetil Rekdal.
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

Gi Knutsen en blank sjekk og få ham til å signere. Alternativet er mye dyrere. Tapte billettinntekter, tapte premiepenger mm ender fort opp med å koste mer enn hva Knutsen ville ha kostet. Regner også med at Rekdal ikke jobber pro bono.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 114, 115, 116  Next
Page 100 of 116

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb