English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 114, 115, 116  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:33    Post subject: Reply with quote

Utifra de siste uttalelsene og intervjuene som han har gitt det siste døgnet så ser det jo mer og mer ut som om han har tenkt å bli igjen i Bodø.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 13.12.2021 11:34    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:

At klubben snakker med flere kandidater er vel ok? At noen kandidater velger å takke nei, er vel egentlig et tegn på at man prøver å legge lista høyt. Synes også det har vært lite å si på opptreden i media. Det er klart at om man leser mellom linjene som fanden leser bibelen, da finner man mye grums. Et eksempel er alle meninger og holdninger man tillegger Bratseth. Han har vel egentlig ikke sagt noe om noe som helst.

Det jeg egentlig reagerer på er hvor fort lekkasjene kom. Sidekommentar, jeg har selv vært kandidat i rekrutteringsprosesser hvor jeg"følte" at de som rekrutterte puntet brura litt mer enn de hadde grunnlag for. Det er mulig jeg er litt preget av eget syn, men jeg ser nå slik på det at den som rekrutterer må sørge for å virkelig selge inn at "vi trenger noen som er akkurat som deg, vi er alle enige om at du er perfekt og vi håper du kommer".

At klubben snakker med Milos er ikke et problem i seg selv. Klubben trenger trener, Knutsen trenger tid, og alle bør forstå at klubben må se på alternativer. Knutsen kan ta den tiden han trenger, men han kan ikke samtidig insistere på at RBK ikke får snakke med noen andre. Hadde han tenkt slik hadde det bare vært å avslutte samtalen.

Problemet er det som skjer i etterkant av at Milos strykes fra listen. Det som burde vært kommunisert fra styret er at samtalene er avsluttet, og vi ønsker Milos lykke til videre. Det vi får er;

1. Det tar ikke lang tid før det lekkes ut at flere i styret var kritiske til Milos, manglet "attityd" i følge TV2. Styret må gjerne være uenig, men slikt må holdes internt. Det er fristende å mistenke noen for å bruke lekkasjer for å vinne frem, dette er en ren giftpille som ville sabotere enhver forhandling.

2. Milos sier det er opp til RBK og Hammarby, men så får vi da situasjonen at Eggen (som ikke har noen formell rolle i klubben) sitter på Fannrem og legger ut om hvordan Milos og disse serberne ikke er noe for Rosenborg, og det er så klart Rosenborg som har sagt nei. Poenget er at det er slutt, å krangle i ettertid om hvem som slo opp er helt unødvendig.

3. Det har vært sagt mye om hvordan det skal være en kravspek for ny trener, og at offensiv og angrepsvillig fotball er viktig. Sett utenfra fremstår det rart at Rekdal da blir en kandidat, særlig så sent i prosessen. Dette lukter panikk, og en klubb som glatt kaster langsiktige planer på båten så snart det stormer litt.

Hovedtrener svarer direkte til styret. Inntrykket jeg er redd kandidater kan sitte igjen med er for det første at styret ikke klarer å holde kjeft, det er medlemmer der som ikke tar fem øre for å lekke uenigheter til media. Bratseth er nevnt, jeg tenker egentlig at det er likegyldig hvem det er, det er et problem for hele styret om de ikke klarer å holde uenigheter internt.

Det andre er at styret er mye henfallen til impulshandlinger enn de burde være.

Og ja, media og andre er ekstremt opptatt av dette, og det spekuleres og synses mot alt som kommer ut. Derfor er det så ekstremt viktig at styret og administrasjonen ikke lekker.

Og hva betyr dette for Knutsen? Vel, han virker å være opptatt av det langsiktige. Hva om han kommer, og prosjektet lugger litt? Da skal han forsvare seg for et styre som for det første kan bli veldig fokusert på kortsiktige resultater, og i tillegg har medlemmer som gjerne lekker litt for å få viljen sin.

Det skal ikke mer enn ett styremedlem som lekker at "det er uenighet i styret om Knutsen er rett mann" så blir jobben hans mye vanskeligere.

Som da er tilbake til hovedpoenget mitt. Jobben til styret er å overbevise Knutsen om at han er sterkt ønsket og at han skal få full backing om han kommer hit. Jeg synes ikke klubbens oppførsel den siste uken underbygger dette.

Last edited by Saltfjellet on 13.12.2021 11:34; edited 1 time in total
Back to top
Bomaan94
Junior

https://www.tv2.no/sport/14425600/

KK blir i Bodø
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

Det har vært snakket mye om opprydding i spillerstall. Opprydding i styret er MYE viktigere. Og jeg er ikke en gang sikker på at Koteng er hovedproblemet.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Det var jo litt som Koteng sa under pauseintervjuet i går. Han var ganske frustrert og lynende forbanna over hvor raskt nyheten om at styret hadde sagt nei til Milejovic kom ut i media. De hadde tydeligvis tenkt å holde det skjult.

Det er noen illojale tjenere der som ikke opererer i tråd med resten av styret.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nå at jeg tok feil angående KK. Hadde kilder som var svært nær KK og at jeg ble fortalt at han skulle signere for oss.

Det virker på meg, som han har gjort en ny vurdering etter gullet og at vi ikke fikk fjerdeplassen.

Jeg beklager i så fall på det sterkeste i forhold til at jeg var veldig, skråsikker i går på at han kom. Tror jeg tar meg en pause på forumet etter dette - hvis det virkelig viser seg at han signerer for BG.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at en så utviklingsorientert type som Knutsen endrer mening på bakgrunn av en fjerdeplass som tross alt ga en teoretisk mulighet til europaspill.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig bare vås at femteplassen kontra en fjerdeplass kan ha vært avgjørende for valget hans.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 13.12.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg nekter å tro at en så utviklingsorientert type som Knutsen endrer mening på bakgrunn av en fjerdeplass som tross alt ga en teoretisk mulighet til europaspill.

Enig. Når han ber om femårskontrakt for å ha tid til å gjennomføre planer, så er det merkelig om han samtidig krever mulighet til Europaspill i år 1 (fra en dårlig seedingposisjon) for å skifte beite.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 13.12.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Det var jo litt som Koteng sa under pauseintervjuet i går. Han var ganske frustrert og lynende forbanna over hvor raskt nyheten om at styret hadde sagt nei til Milejovic kom ut i media. De hadde tydeligvis tenkt å holde det skjult.

Det er noen illojale tjenere der som ikke opererer i tråd med resten av styret.

Her er jeg 100% enig med Koteng.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 13.12.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Etter så mange "sikre kilder" så velger altså Knutsen Glimt. Det er jo nesten sjukt at alle (inkl meg) har vært så sikre på at han kommer til RBK også ender det med at han skriver ny kontrakt med Glimt.

Så mange som har sagt at det stod mellom utlandet og RBK. Noen må ta seg en runde med kildene sine.

Last edited by RBKgutt on 13.12.2021 11:51; edited 1 time in total
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Knutsens valg har selvsagt mye med penger å gjøre. Nå har Bodø Glimt funnet "sponsorer" som er villig til å betale 8 millioner pr. år (over 2,5 år så blir dette 20 millioner).

Dette tilbudet kan sikkert RBK matche. Men vi er "ute av Europa". Tror dette har en god del å si faktisk. Alle som har fulgt RBK vet hvor gøy det er med disse Europa-kampene. Hadde vi klart å slå Godset i går så hadde det nok hjulpet.

Rekdal tror jeg imidlertid kommer - det er mye bedre lønn og mer spennende å trene RBK enn Ham-Kam.

For oss som har slitt veldig med interessen og engasjementet så tror jeg dette er spikeren i kista. Jeg har vært RBK-interessert siden jeg begynte å gå på Lerkendal for mer enn 40 år siden. Har sette 100-vis av kamper i løpet av disse årene. Men i høst har jeg knapt nok sett en eneste kamp. Jeg gidder ikke. Blir bare oppgitt. RBK har ikke spilt offensiv og morsom fotball på flere år - jeg ga Hardeide sjansen, men han gjorde det enda dårligere enn Horneland. Nå kommer Rekdal og jeghar ingen tro på at han skal begynne å trene inn pasning i medløp, kryssløp, kontringer og bevegelse foran ballfører. Han kommer til å tette igjen bakover og sikre inn en ny intetsigende tabellplassering.
attityd!
Proff

PostPosted: 13.12.2021 11:51    Post subject: Reply with quote

Det viser seg nok at det alle tror, fortsatt er sant: Det er pengene som rår.

Så er det litt trist å tenke på at vi blir utbydd av B/G…
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det virker på meg, som han har gjort en ny vurdering etter gullet og at vi ikke fikk fjerdeplassen..

Very Happy Komiske Ali.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:54    Post subject: Reply with quote

Må forøvrig innrømme at sjarmen med bodø/glimt forsvinner litt hvis det stemmer at de har eksterne som nå pumper inn penger for å behold KK. Da nærmer de seg molde-territorium, for min del.
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 13.12.2021 11:55    Post subject: Reply with quote

Kan godt være hold i det du har hørt, Bart1, men at B/G har strukket seg ennå lenger og slengt 8 mill på bordet i et desperat forsøk på å få KK til å snu i valget sitt.

Så får vi se da, om KK er en mann som vingler i sine "beslutninger" (dersom den i det hele tatt er fattet), eller om han går etter det trygge og pengene. B/G viser hvertfall at de virkelig vil ha han. Og dét er jo ikke så rart.

Ingen grunn til å drive med selvpining, Bart1. Du formidlet et rykte, og da vil det alltid være usikkerhet. Ingenting er sikkert før avtalen er signert.

Hva er RBKs neste trekk? Slenge 9 mill på bordet?
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:56    Post subject: Reply with quote

8 mill i året er uansett skyhøyt for en trener i norsk fotball. Nå som vi har fallende tilskuertall, ingen sjanse på europa neste år og generelt sett går en veldig usikker fremtid i møte er jeg glad for at vi ikke forsøkte å overgå eller matche det tilbudet. Blir spennende å se om Knutsen blir Glimts Telenor Arena.
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 13.12.2021 11:57    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg tror nå at jeg tok feil angående KK. Hadde kilder som var svært nær KK og at jeg ble fortalt at han skulle signere for oss.

Det virker på meg, som han har gjort en ny vurdering etter gullet og at vi ikke fikk fjerdeplassen.

Jeg beklager i så fall på det sterkeste i forhold til at jeg var veldig, skråsikker i går på at han kom. Tror jeg tar meg en pause på forumet etter dette - hvis det virkelig viser seg at han signerer for BG.

Jeg tror nok heller at det er sånn at Knutsen takket nei til Rosenborg for «lenge» siden. Hadde KK vært en reell kandidat helt frem til nå, så hadde nok ikke nissene på brakka hatt møte med Milos og styremøte etterpå.

Personlig, så tror jeg at Knutsen avviste RBK for en 2-3 uker siden. Tror også at NAE kan ha hatt en avgjørende rolle til at hvorfor Knutsen takket nei.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
puckno
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen ville bare se hvor mye han kunne tjene i norges største klubb, for å sikre seg størst mulig andel av kaka i bodø. Som en del av prosessen måtte han selvsagt også være litt lurepus. Well played sir, men synd for de som trodde han faktisk kom til å velge oss.
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 13.12.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

Ganske utrolig at treneren som aldri kom har generert 98 sider på rbkweb. Sier litt om engasjementet og det latente potensialet i RBK.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Tror også at NAE kan ha hatt en avgjørende rolle til at hvorfor Knutsen takket nei.

Hva legger du i dette? Knutsen har vel uttalt at Eggen er hans store forbilde, og Eggen har rost Knutsen opp i skyene. De har vel møttes flere ganger også. Har hatt inntrykk av at de har en meget god tone.
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 13.12.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er 100% sikker på at summene som er nevnt kommer av at Glimt har matchet RBK. Verken mer eller mindre. Det er ikke Knutsen selv som har drevet denne lønna i været.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 13.12.2021 12:06    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Tror også at NAE kan ha hatt en avgjørende rolle til at hvorfor Knutsen takket nei.

Den var litt dyp. Kan du forklare hva du legger i dette utsagnet?

Det er vel ingen hemmelighet at Knutsen har hentet mye av sin fotballfilosofi fra nettopp møter med NA.
Goran
Proff

PostPosted: 13.12.2021 12:07    Post subject: Reply with quote

Bakklandet_Baill wrote:
Jeg er 100% sikker på at summene som er nevnt kommer av at Glimt har matchet RBK. Verken mer eller mindre. Det er ikke Knutsen selv som har drevet denne lønna i været.

TV2 "erfarer" at KK høyst trolig vraker RBK:

https://www.tv2.no/sport/14425600/
ballbingen
Veteran

PostPosted: 13.12.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

85% sjanse (høyst uvitenskaplig) for at han velger Bodø/Glimt da... Men hvorfor har han drøyd det så lenge? Hvorfor ikke bestemme seg for dette på et litt tidligere tidspunkt?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 114, 115, 116  Next
Page 98 of 116

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb