View previous topic :: View next topic |
Hvilken ukedag ønsker du at RBK skal spille (hjemme)kampene sine? |
Lørdag |
|
50% |
[ 67 ] |
Søndag |
|
48% |
[ 65 ] |
Mandag |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 133 |
|
Author |
Message |
RBKw Rutinert

|
Posted: 18.03.2005 09:53 Post subject: |
|
|
Jeg har selv sjekket det ut, og det er bare et par hundre lapper som skiller, om noe skiller. Det blir jo dyrt med tog og, og jeg tviler på at alle på østlandet har råd til å dra opp og ned annen hver lørdag med tog. Tviler på folk kommer til å gjøre det, selv om den blir flyttet;) Likevel er jeg enig i lørdag er bestr, men det kunne vært en lørdag i ny og ne, i stedenfor hver lørdag.
god påske |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.03.2005 10:21 Post subject: |
|
|
Poenget for de av oss som framholder lørdag som beste dag er vel at det gjør det enklere (billigere er det jo) å reise med Kjernen tours.
Altså de som vil følge laget overalt. DA blir det mye penger og tid ellers.
(Ingen hets, ikke alle har mulighet til dette.) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.03.2005 11:11 Post subject: |
|
|
Som "Recon" skriver, er det ikke snakk om penger, men om tid og krefter: Det er mye greiere å reise på bortetur om man har hele søndagen på å komme seg til hektene igjen, enn å hoppe av bussen kl. 06 om mandagsmorgenen og gå rett på arbeid/skole. |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 18.03.2005 17:47 Post subject: |
|
|
Det er jeg helt enig i. Visste ikke at Kjernen satt opp busser for de på østlandet. Hvordan får man kontakt med Kjernen Sør om dette? Kan ikke du Recon, siden du har litt peiling på det. Skrive hvordan man får blitt med på disse? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.03.2005 18:42 Post subject: |
|
|
Nå mente jeg Kjernen i Trheim jeg da. Men joda, Kjernen Sør setter opp busser nå og da. Det gikk bl.a minibuss til Stkhlm mot DIF.
Ingen faste kontakter der. vurderes tur oppsatt av Kjernen Sør, så dukker det opp på Kjernens forum. Typiske turer er Kamma, LSK, Odd, etc.
Jeg er ikke medlem lenger engang. Jeg har brutt med Kjernen.
(Ikke misforståes med at jeg har noe imot Kjernen, jeg er bare ikke medlem lenger) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 20.04.2005 17:01 Post subject: |
|
|
NÃ¥r vil tv-kampene for "sommersesongen" bli satt opp?
jeg kjøpte akkurat togbilletter til trondheim søndag 26juni, uten å tenke på at kampen kan bli fremskyndet til lørdag.
For interesserte koster det i øyeblikket 199.- for de billigste billettene fra oslo til trondheim. Det er med morgentoget fra oslo. Kan godt tenke meg noen andre rbk-fans der. noe sier meg at det toget blir fylt opp med klans-folk ... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 20.04.2005 17:10 Post subject: |
|
|
Klanen arrangerer nok egen tur, og da enten med buss, eller at de leier egne togvogner. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 20.04.2005 18:29 Post subject: |
|
|
allikevel kommer folk til å ta toget. jeg kjenner til det ...
Kanarifansen satte sikkert opp tur til trd i fjorhøst, men natt-toget hjem til Oslo\Lillestrøm var overfylt med lsk-ere ... |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 22.09.2005 10:44 Post subject: |
|
|
Nå er jeg blitt veldig for Lørdagskamper. Nå som vi er i ferd med å bygge opp miljøet i Oslo igjen (ttSør), ser jeg gjerne at kampene legges på lørdager.
Spillerne er enige: NRK tekst 22 september 05
Eit klart fleirtal av fotballspelarane
i dei to øvste divisjonane ønskjer at
fleire kampar skal spelast laurdagar,
og vil ha meir å seie om kampoppsettet.
Berre seks prosent av dei spurde er
nøgde med dagens ordning med søndags-
kampar, går det fram av undersøkinga
som NISO har gjort, melder ANB.
Over 60 prosent vil ha seriekampane på
laurdag, og ytterlegare 30 prosent vil
ha ei blanding av begge deler.
NISO har sendt undersøkinga over til
LO, som har tatt saka vidare til NHO.
Alle samme dag, ikke halvparten lørdag og søndag. Arranger heller et lokaloppgjør som TV-kamp søndag kveld! Og i tippeliagaen skal det være mulig! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.09.2005 11:14 Post subject: |
|
|
Quote: | Nei for all del ikke lørdager. Fotball har alltid blitt spilt hovedsaklig på søndager i Norge. Hvis det blir Lørdager tror jeg tilskuer snittet kommer til å synke i Norge. Folk i Norge bruker jo å dra på hytta i helgene og da gidder de ikke å reise derfra midt i helga. Sånn er livet i Norge. Fotball er avslutningen av helga for mange. |
Kamper på lørdager er sikkert optimalt for de som drar på bortekamper, men innlegget over er et veldig bra argument. Personlig drar jeg aldri på "hytta", men jeg tror nok at tilskuertallet totalt vil gå ned om man flytter til lørdager selv om kanskje flere bortefans kommer. Lavere tilskuertall er ikke bra verken for stemninga eller økonomien til klubbene. |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 22.09.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Det er en grunn til at køen er klokka 18, og ikke 16. Det er fordi folk flest reiser hjem når helga ferdig, ikke fordi man skal se fotballkamp. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.09.2005 11:32 Post subject: |
|
|
Ja, for folk flest drar ikke på fotballkamp |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.09.2005 11:34 Post subject: |
|
|
Min helt ærlige, subjektive mening er: hytteargumentet er total bullshit.
Om man spilte kampene på lørdager, fikk større bortesupport -> bedre läktarkultur -> mere liv på stadion ->hva tror dere det ville gjort med tilskuertalla?
Man kan vri og vrenge det der som man vil. La de av oss som vil følge laget overalt få muligheten til å gjøre det! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.09.2005 14:24 Post subject: |
|
|
Lørdager rundt kl 15-16 er det optimale, synes jeg. Det hadde vært veldig stas om det hadde blitt slik! Jeg synes ihvertfall ikke noe om mandags-kamper. 6 kamper lørdag og 1 kamp søndag, ville vært ideelt. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.09.2005 14:30 Post subject: |
|
|
Lørdag kl 1800.
Grei tid til å komme seg de fleste steder i Norge fra Tidlig lørdagsmorgen, eller allerede fredag for den del. blir kveld og folk kan rote seg på kamp for hjemmelaget også, og man kan evt i vennligsinnede byer feste til byen stenger og enda ha good tid hjem før skole/jobb på mandag. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.10.2005 00:36 Post subject: |
|
|
Pga. CL-deltakelser til RBK har siste serierunde i mange av de siste sesongene (inkl. årets) blitt flyttet til lørdag. Synes egentlig man bør innføre lørdag som fast avslutningsdag av serien.
Argumentet om at Ola Nordmann er bortreist på hytta i helgene er ikke like relevant på seinhøsten, samtidig som at en spennende avslutningskamp i hjembyen bør være nok til å holde seg hjemme (les: stadion). Uansett tror jeg ikke dette er et så stort problem, som mange skal ha det til... |
|
Back to top |
|
 |
MartinG Junior
|
Posted: 13.12.2005 21:27 Post subject: Mandags kamper? |
|
|
Mandags kamper er no helt utenfor rekkevidde.
1. Vi taper masse penger på biletter(mye ferre som reiser langt for å se en bortekamp)
2. Mindre folk på tribunen
3. Hvorfor ikke i helga? _________________ Rosenborg skal ta Gullet 06 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2005 21:30 Post subject: |
|
|
Nettopp på grunn av dette ønsker RBK å spille på søndager.
I den forbindelse blir kampene mot LSK og Stabæk sannsynlig flyttet til søndag: Kampflyttinger allerede på gang |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.10.2006 17:29 Post subject: |
|
|
Verdens Gang, 23.09.06
«Alle» vil ha lørdag
Nitti prosent av spillerne ønsker flere lørdagskamper. Det samme gjør supporterne. Men de får lite gehør hos NFF.
- Jeg ser ikke for meg flere lørdagskamper de kommende par årene. Vi har våre avtaler å forholde oss til. Selvsagt har vi stor respekt for spillernes ønsker. Men det er klubbene vi forholder oss til, sier Dag Vestlund, arrangementsansvarlig i Fotballforbundet.
- Det er nok også noen skuespillere som ønsker seg fri om kveldene for å spille forestillingene på formiddagen. Men da har teatersjefen noe han skulle sagt, legger Vestlund til.
Tatt med på råd
Silje Johannessen og Tommy Berntsen fra NISO var denne uken i møte med Dag Vestlund og Boye Skistad fra Norsk Toppfotball.
- At vi blir tatt med på råd om kampdager ser jeg som et gjennombrudd for organisasjonen i etterkant av tarifforhandlingene i vår.
Vi skal nå sende ut terminlisteforslaget til våre tillitsvalgte for gjennomgang, før vi skal gi NFF skriftlig tilbakemelding. I fjor høst fikk vi vite at vi ikke ville ha noen innflytelse, sier NISO-leder Johannessen.
Vestlund repliserer at det er svært mange som blir tatt med på råd når terminlisten diskuteres.
Det varierer også fra år til år.
- Mer trøkk
- Spillerne ønsker nok søndagen fri for å få mer tid til familien.
Dessuten er det også mange spillere i vår nest øverste divisjon som har jobb ved siden av fotballen, sier Lyn Oslos Tommy Berntsen.
Richard Jansen, sjef for supporteralliansen, sier at de helt klart ønsker lørdag som kampdag fordi supporterne som drar på bortekamp, da slipper å komme hjem mandag morgen:
- NFF flyttet i fjor siste serierunde til lørdag fordi de ønsket mer trøkk, og det fikk de. Det bør også være et argument for mer lørdagsfotball, sier Jahnsen.
– Det er ingen tvil om at veldig mange supportere savner denne muligheten i dag, siden det ofte er lange reiser hjem og jobb mandag morgen.
Les mer: Vil ha mer lørdagsfotball (ja, saken er to år gammel.) |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 02.10.2006 18:09 Post subject: |
|
|
Lørdag ville vært perfekt. Hadde Viking-kampen vært på en lørdag hadde jeg møtt opp  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.01.2007 19:14 Post subject: |
|
|
TV2 og NFF tar et forsiktig steg: Det blir én lørdagskamp på betal-TV kl. 19 hver runde i 2007.
– Vi synes det er positivt at det legges opp til flere fotballdager. Forrige sesong ble det mange kamper søndager, men nå får vi kamper lørdag, søndag og mandag. Dette er positivt både for oss, fotball og interessen for norsk fotball generelt, sier administrerende direktør i TV 2 Zebra, Jon Grøholdt.
Les mer: TV 2 satser på Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.04.2007 23:15 Post subject: |
|
|
Har vært på en del borteturer på lørdager før, men aldri med buss (unntatt til Molde). Må bare slå fast at det var meget behagelig å ha fri den påfølgende dagen.
Avspark kl. 18/19 er også svært greit, da man har god tid til å reise samme dag. Det blir mer stress med kamp allerede kl. 16.
Ser i den forbindelse gjerne at bortekampene mot Odd og Tromsø flyttes til lørdag, noe det bør være en god sjanse for; ingen av disse er særlig aktuelle som hovedkamp på TV2. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 23.04.2007 15:55 Post subject: |
|
|
ja mye bedre med lørdagskamper, men kunne jo vært litt av begge delene. Litt slitsomt å komme hjem etter en bortekamp klokka to-tre på natta og skal på skole/jobb neste dag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2007 23:23 Post subject: |
|
|
Kampen i Tromsø er den første av fire strake lørdagskamper. Spillerne og supporterne er godt fornøyde, men Rosenborg foretrekker derimot å spille på søndager.
Les mer: Uenige om lørdagskamper |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 27.07.2007 23:41 Post subject: |
|
|
Christian Brøndbo wrote: | - Kveldskamp på lørdag fører til økt promille på tribunen og økt fare for bråk mellom supportere. Derfor bør man unngå typiske hatoppgjør på lørdager. Av sikkerhetsmessige årsaker bør enkelte av disse derbyene i stedet legges til mandager, mener Brøndbo, og lister opp: Rosenborg - Lillestrøm, Brann - Vålerenga, Vålerenga - Lillestrøm og Brann - Viking. |
Pokkers tøys på Christian da. Dette nører jo bare opp under skremselspropagandaen til NFF og klubbene om at det er så fælt med lørdagskamper pga den enorme mengden vold.
NSA prater jo med dette seg selv rett i mot hva angår å bytte dag for kvinne- og mennenes cupfinale.
De som er fulle er en risiko uansett ukedag, og folk er like gjerne dritings på søndagskamper. Det har vi som reiser endel sett. Og de som generelt vil ha en dans, lar seg ikke stoppe av kampens starttid. De har jo egen "kick-off" uansett. Definitivt ser jeg ikke for meg at VIF-LSK og Brann-Viking har noe å si med ukedag i forhold til potensiale for bråk. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
|