English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 14:42    Post subject: Reply with quote

Det er så utrolig. Kandidater som folk tuller med som ett skrekkscenario, er kandidatene som styret kommer opp med, uten at de engang skjønner at folk har problemer med det. Leser folk fra styret her inne, og har bare ikke IQ til å skjønne at sånne forslag er tatt opp på tull???

Det er så vanskelig å være rosenborg supporter enkelte ganger… Styret bruker 6mnd på å definere RBK fotball, og kommer fram til Rekdal. Da er i så fall ikke Rosenborg riktig lag for meg lengre.
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff

Hvis Nils Arne Eggen virkelig har gitt sin velsignelse til en Rekdal-ansattelse (og ikke bare støtter "partilinja" utad i media) så må det være lov å si at han har spilt en veldig destruktiv rolle når det gjelder å videreføre egen arv i Rosenborg. En gudbenådet trener, men en elendig dynastibygger, som står i sterk kontrast til f.eks. Johan Cruijff sin handlekraft da Ajax begynte å rote med Martin Jol og pragmatisk 4-4-2-fotball.

Eggen har ikke evnet å formidle tydelig nok hva som er forskjellen på hans fotballfilosofi og vanlig norsk gampefotball fra 90-tallet. Det er tydelig på banen, for den som klarer å se, men for mange i RBK-systemet så er det fortsatt Otto Ulseth-tolkningen av Eggens tenker som dominerer ("Eggen og Drillo stod egentlig for akkurat det samme").

Det virker som Koteng, Bratseth & co. oppriktig går rundt og tror at det som er RBK sine røtter, og suksessfaktoren fra gamle dager, er vanlig standard norsk soneforsvar med direkte angrepsspill. Da er det vel heller ikke så rart at Rosenborg er i ferd med i bli en norsk klubb på det jevne.
Back to top
BalleK
Veteran

Jeg reagerer på alt mediestyret i denne prosessen. Styret og ansatte i RBK burde holdt tett. Koteng bør ikke bekrefte at han har snakket med Rekdal eller utbasunere at vi har Knutsen øverst på "ei vejldi' kort liste".

Det er ikke noe uvanlig at man snakker med mange når man skal ansette en leder (eller ansette noen "på gølvet" for den del). Heller ikke uvanlig at noen faller ut av lista etter hvert - det er jo en del av poenget.

Men at det står oppdateringer på adressa.no flere ganger om dagen om hvem som møter hvem og prater på telefonen med hvem når og hvor er uvanlig.

Tipper til sist at Løkberg får rett i sin spådom: Nå spilles siste serierunde og så går det tre dager og så presenteres Knutsen som neste trener.
Henri
Legende

PostPosted: 11.12.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

At journalistene får så mye info raskt er et tegn på en råtten organisasjon hvor det er mange med egen agenda.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 11.12.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke typen til å si «hva var det jeg sa», men i dette tilfellet er det på sin plass.

Det sittende styret i Rosenborg er fullstendig inkompetente, der Rune Bratseth har dratt i de sportslige trådene i årevis og Ivar Koteng vært en enerådende cowboy. At de to har overlevd de siste årene er intet annet enn et mirakel. Fadesen med rettssaken mot Kåre og de trakasserende SMSene sendt under kamp skulle gitt en pekepinn på hvordan de holder på, men den gang ei. Den gang var det mange her inne som hyllet Koteng&styret og idioterklærte alle som uttrykte bekymring.

I ettertid har vi hatt 3 konsekutive ansettelsesprosesser av trener der ALLE har vært ekstremt dårlig håndtert. I første prosess startet man med Wenger, Ten Hag og Hjulmand, før man til slutt ender med Haugesund-trener Erik Horneland. En NFF-skolert trener som har stått for gampe-fotball der det viktigste er løpskapasitet. En fin fyr med god spyttproduksjon, men neppe den som skulle ta Rosenborg videre til neste nivå. Kan også nevnes at vedkommende mente den beste måten å måle form på var gjennom øyemål, og forkastet derfor alt av teknologi og hjelp fra fagmiljøer. I ansettelsesprosess nummer to fikk man etter alle solemerker sitt førsteønske. Men hvem var så dette? Jo, det var Åge Hareide. En fotballtrener med pondus og god merittliste, men også en trener kjent for å være pragmatisk og satse på gamle travere. Åge er Norges svar på Mourinho. Taktisk smart, tilpasningsdyktig, erfaring og personlighet, men mangel på offensiv tilnærming, satsing på talenter og langsiktighet. Et helt greit valg, selv om jeg personlig mener det var helt feil tilnærming, om man skulle tenke kortsiktige resultater og langsiktig jakt på neste trener. Men nå ser man tydelig at man ikke har lykkes med noen av delene.

Ser at mange Koteng-fanatikere her inne har begynt å skylde på Nils Arne Eggen. Da innser man hvor hjernevasket flere her inne har blitt. Jeg er helt enig i resonnementet til NAE. En trener må ha en filosofi som er forenlig med klubbens filosofi - og da spiller det ikke noen rolle om fornavnet er Åge, Milos eller Kjetil. På denne måten vil man trekke i samme retning og ikke på sikt bli kræsj. Dette var også suksessoppskriften til vår beste trener de siste 10 årene - ikke fordi han var verdens beste taktiske trener, men fordi han var den riktige treneren. Ber dere alle om å ikke få oppheng i hva NAE mener om hver enkelt trener fordi han er opptatt av prinsipp/filosofi fremfor navn.

Nå er det på tide at klubben rydder opp i egne rekker. Klubben er avhengig av å finne tilbake til seg selv og tenke langsiktig fremfor kortsiktig. Vi må definere og klargjøre vår filosofi, utarbeide en strategi basert på dette (økonomisk, kulturelt og sportslig), og dermed få inn de riktige menneskene i posisjoner som kan implementere dette. Med dagens styre er dette dessverre umulig.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Må jo ikke spille dominerende fotball for å vinne serien.

Tett bakover, godt presspill, og noen gode spillere som kan være effektive på kontringer/dødballer så er man kommet veldig langt.

Dørgende kjedelig, men vinner mye 1-0

Det er ikke mange eksempler på det i norsk fotball. VIF 2005 er ett eksempel, men ellers er nesten samtlige gull-lag i norsk fotball kjennetegnet av dominerende fotball.

germain wrote:
Hvis Nils Arne Eggen virkelig har gitt sin velsignelse til en Rekdal-ansattelse (og ikke bare støtter "partilinja" utad i media) så må det være lov å si at han har spilt en veldig destruktiv rolle når det gjelder å videreføre egen arv i Rosenborg.

Å legge på skylda på en pensjonert 80-åring er litt drøyt.

Last edited by Nordens Lokomotiv on 11.12.2021 14:57; edited 1 time in total
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 14:56    Post subject: Reply with quote

Rosenborg vil alltid være laget mitt, men jeg kjenner at det stadig gjentagende surret og dårlige avgjørelser gjør at det blir mer og og mer på avstand. Jeg har ikke tiltro til styret og om det blir Rekdal har jeg ikke tro på det. Det hele ender opp med en apati for min del.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 15:04    Post subject: Reply with quote

Uansett utfall i trenerjakta håper jeg mange melder seg inn i klubben for å endre styret i positiv retning. I mine øyne er det ganske åpenbart at visse personer (først og fremst Bratseth, men også Koteng pdd) har utspilt sin rolle for lenge siden. Bratseth fremstår som en slags pseudo-leder som bruker Koteng for å fremme sin sportslige agenda, som helt åpenbart ikke er basert i noe Rosenborg bør hige etter å være. Jeg har meldt meg inn og skal bruke mine demokratiske rettigheter til å si min mening, i alle fall.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 11.12.2021 15:25    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
Ser at mange Koteng-fanatikere her inne har begynt å skylde på Nils Arne Eggen. Da innser man hvor hjernevasket flere her inne har blitt. Jeg er helt enig i resonnementet til NAE. En trener må ha en filosofi som er forenlig med klubbens filosofi - og da spiller det ikke noen rolle om fornavnet er Åge, Milos eller Kjetil.

Du finner særdeles få Koteng-fanatikere her inne. Men det fungerer kanskje for deg å male dine meningsmotstandere så ille som mulig. Resonnementet til NAE er selvsagt spot-on. Men hvordan han, basert på dette, kan konkludere med at Rekdal passer inn i den skjea har jeg imidlertid store problemer med å forstå.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Ja nå peker alt mot at styret går for Rekdal.
Jeg kjenner jeg går inn i en depresjon og mister all glede og entusiasme.
Gleder meg ikke til neste sesong og orker ikke følge med.
Jeg hadde ikke store troen på Milos men det hadde gått fint å glede seg til 2022 og kanskje blitt positivt overrasket.
Men med Rekdal finner jeg ingen ting som matcher dessverre. Enn at vi kom dit. TRIST.
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 16:00    Post subject: Reply with quote

Trenerjakta 2018: ønsker Hjulmand, men ender opp med Horneland.
Trenerjakta 2021: ønsker Knutsen, men ender opp med Rekdal.

R.I.P Rosenborg ballklub.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 16:02    Post subject: Reply with quote

Tipper Rekeball blir innstilt nå, men som nummer to. Plana er nok fortsatt at Knutsen skal få avgi svaret sitt på mandag, men at det er bare en signatur unna å lande reserveløsninga om det strander, for å være klar til jul.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Det jeg synes er aller mest trist er supportere som ikke vil følge klubben sin på grunn av en trener eller en spiller eller en annen ansatt. Man skal selvsagt få lov til å være både frustrert, irritert og uenig med klubb og klubbledelse, men man må da støtte opp om klubben sin uansett. Regner med folk skjønner at om man uteblir fra Lerkendal for å statuere et eksempel, så gjør man arbeidsforholdene for klubben mye vanskeligere. Både i forhold til økonomi og støtte under kamp. Hadde jeg bodd i Trondheim, hadde årskort vært det første jeg skrev på ønskelista hver jul. Rett og slett for å kunne støtte klubben både økonomisk og på banen. Kommer til å heie på Rosenborg foran Tv-skjermen, av geografiske grunner, uavhengig om treneren heter Knutsen, Rekdal eller Åse Kleveland.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.12.2021 16:50    Post subject: Reply with quote

Åse Kleveland har vi faktisk ikke prøvd ennå, kunne det vært noe? Faktisk litt mer fristende enn Rekdal.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

Man kan jo støtte klubben på flere måter, men jeg tror ikke det er kun pga f.eks. Kjetil Rekdal at folk ikke gidder å møte på kamp. Kjetil Rekdal blir den utløsende faktoren, men man er lei rævva styring og alt annet ræl som har skjedd de siste årene. På et tidspunkt får folk nok, og kanskje er manglende publikum og inntektsfall noe som gjør at folk i og rundt klubben våkner og innser at de ikke har gjort jobben sin godt nok? Jeg er enig i prinsippet om at man bør støtte klubben uavhengig av enkeltpersoner, men av og til så må man kanskje ta litt drastiske grep som dessverre kan være negativt på kort sikt men være veldig bra på lang sikt.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:00    Post subject: Reply with quote

Er det en ting Rekdal får til, så er det å skape engasjement. Jeg tipper at styret har tatt med seg dette i betraktningen, da mer engasjement er bra for oss nå. Jeg tror også at han er den fremste garantisten for Eliteseriegull. På lang sikt er KK den beste for oss...

Jeg tror KK signerer og at Rekdal nå er innstilt på andre plass. Uansett hvem av disse to vi ender opp med, så får vi en god trener. Vi vil også få langt mer engasjement i klubben.

For første gang på snart et tiår er jeg fornøyd med styret.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:06    Post subject: Reply with quote

Vi slutter selvsagt ikke å støtte klubben. Men nå kjenner vel mange bare på oppgitthet. Totalt utmattet og deprimert over hvor uprofesjonell den er og har vært. kjenner at nok er nok og at det må endringer til og drastiske.
Når vi nå, etter Horneland, ender opp med Rekdal blir de fleste av oss helt slått ut. Når prosessen er like rotete og amatørmessig gir folk bare opp.
Vi vil ha profesjonalitet i alle ledd.
Denne prosessen her kommer oppå prosessen rundt det nye akademiet som også var helt håpløs og amatørmessig.
Vi som eier klubben føler at de vi har valgt til å styre ikke er i nærheten av å fortjene tilliten.
Vi er lei nå, dritt lei
waterfalls
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:09    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å hevde at Rekdal er garantist for gull? HVA er det som tilsier dette? Han vant et seriegull med Enga når Trøim og co spyttet inn masse penger ja, men jeg klarer virkelig ikke å se at han er en garantist for annet enn konflikter.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 11.12.2021 17:33    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
@Bart

Dette er satire ikke sant?

Du er ikke enig i at det Rekdal har levert for HamKam, er svært imponerende?

For å være helt ærlig så har jeg ikke peiling på hva han har drevet med, og det er egentlig helt uinteressant. Vi (noen av oss ihvertfall) ønsker en helt annen type fotball en det Rekdal serverer.
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 11.12.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Jeg skjønner ikke hvordan det går an å hevde at Rekdal er garantist for gull? HVA er det som tilsier dette? Han vant et seriegull med Enga når Trøim og co spyttet inn masse penger ja

Med en helt ræva poengsum, men klarte såvidt å karre seg foran nyopprykkede Start.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal kommer til å skape masse negativt engasjement, ja.

Han er godt i gang allerede, for den saks skyld.
Captain
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Hvis det skulle vise seg å bli Rekdal, hvem kan være aktuelle som assistenttrener da? Kan Maalen være et alternativ til den jobben? Maalen kan i alle fall 4-3-3, og han vet godt hva Rosenborg står for.
1874
Senior

PostPosted: 11.12.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye om Rekdal som trener, men tror ikke vi finner en trener som er mer motivert for å trene Rosenborg enn reka
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 18:16    Post subject: Reply with quote

Har ikke Reka stort sett brukt hele sin karriere til å slenge dritt og usakligheter om RBK?
Macha
Veteran

PostPosted: 11.12.2021 18:20    Post subject: Reply with quote

PrimusInterPares wrote:
Man kan si mye om Rekdal som trener, men tror ikke vi finner en trener som er mer motivert for å trene Rosenborg enn reka

Milos?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 203, 204, 205  Next
Page 16 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb