| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.12.2021 19:19 Post subject: |
|
|
Bratseth alene kan jo ikke bestemme dette, men..... Hverken Samdal eller Espelund eller hun andre damen har tung fotball kompetanse.
Det er vel Bratseth og Stillson da. Hvor mye Stillson følger med på internasjonale fotball iht trenere vet ikke jeg, men jeg tviler på at han har pondus til å si i mot Bratseth....
Koteng er jo glad i Eggen og hører på ham. Så vipps så var Milos ute. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.12.2021 19:22 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Hverken Samdal eller Espelund eller hun andre damen har tung fotball kompetanse.
|
Uhm....ok
309 kamper for Trondheims Ørn
Landskamper for Norge
Styremedlem i NFF 1988-1999
Visepresident i NFF 1996-1999
Generalsekretær i NFF 1999-2009
Ser da frem til forslag på kandidater med tung fotballkompetanse. |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 19:46 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | https://www.tv2.no/sport/14420831/
Sagaen om Milos har fått noen detaljer.. Nok en vi forsøkte å overtale til å ta jobben, og ikke minst bekreftelsen på gjedda i sivet som fucka opp (Bratseth).. Overaskende? Not so much |
Saken viser at vi MM faktisk ble tilbudt en kontrakt onsdag kveld, med forbehold om at det gikk igjennom i styremøtet dagen etter. Alt er egentlig klart til å signeres, også er det Rune BRATSETH som ødelegger?? Dette viser jo bare hvor vanvittig inngrodd det er at styret skal ansette trenere, og at det ikke er en sportslig ledelse i klubben som har det ansvaret. Dette er så amatørmessig og så pinlig, at jeg snart må slutte å følge med overhodet for å ivareta meg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.12.2021 19:50 Post subject: |
|
|
Ingen overraskelse at det var Bratseth, nei.
Om det ikke skulle bli Knutsen, var Milos i hvert fall et mer spennende kort enn en av de gamle kjente fra eliteserien.
Det som har kommet frem om prosessen i dag er rett og slett flaut. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.12.2021 19:53 Post subject: |
|
|
| Mannen har vært en kreftsvulst i RBK alt for lenge. Han må ut av styret ved første korsvei. Hver jævla trenerfadese etter eggen har han vært involvert i. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.12.2021 19:57 Post subject: |
|
|
Sløv.
Jeg vet godt hvem Karen er og har vært en del sammen med henne i ulike sammenhenger. Meget dyktig organisasjons dame og viktig å ha inn mot NFF og Uefs osv. Men hun har ingen fotball kompetanse som kan brukes til å skaffe og vurdere riktig trener for oss. Det er ikke derfor hun sitter i styret. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 10.12.2021 20:00 Post subject: |
|
|
Denne klubben greier altså gang på gang å overgå seg selv i inkompetanse hva gjelder (trener)prosesser. Jeg sitter først og fremst igjen med en vond følelse overfor Milos som RBK nå på elegant vis har greid å gjøre arbeidsledig.
Hvis jeg forstår dette riktig har altså sportslig ledelse hatt dialog med Milos siden mai, uten at det er klarert med styret på noe som helst tidspunkt før den dagen han får tilbudet?! Og atpåtil greier de å tvinge han til å reise hit bare for å rive i stykker kontrakten før den er signert.
Og på toppen av det hele ender vi opp med Kjetil Rekdal. Tom for ord. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.12.2021 20:13 Post subject: |
|
|
Det er vel Dorsin som er øverste leder for dette rote..
Vi ender opp med å ligge langflat etter Ham kam treneren.
En trener vi garanteret ikke ville valgt hvis vi hadde et annet valg
For ei suppe!! _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 10.12.2021 20:28 Post subject: |
|
|
| At Rune Bratseth er et stort problem for rbk har blitt gjentatt og gjentatt på forumet i lang tid. Dette er ikke overraskende. Men man må fjerne veteranlauget. Det er de som støtter slike som Rune Bratseth og bakveien inn i fremtida. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.12.2021 20:31 Post subject: |
|
|
| Fjerne veteranlauget? Hvordan skal man klare det? De vil jo forsvinne med naturlig avgang, men det går sakte. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 10.12.2021 20:53 Post subject: |
|
|
| Det er ikke verre enn at man melder seg inn, organiserer seg og møter opp på årsmøter. Er man mange nok, skal man få utorganisert dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.12.2021 21:08 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Sløv.
Jeg vet godt hvem Karen er og har vært en del sammen med henne i ulike sammenhenger. Meget dyktig organisasjons dame og viktig å ha inn mot NFF og Uefs osv. Men hun har ingen fotball kompetanse som kan brukes til å skaffe og vurdere riktig trener for oss. Det er ikke derfor hun sitter i styret. |
I motsetning til Koteng, Bratseth og Dorsin mener du ? Som gir oss den ene fadesen etter den andre. En gjennomsnittlig supporter sitter jo med bedre oversikt enn nevnte herrer. |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 10.12.2021 21:10 Post subject: |
|
|
| Jeg *sukk* |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 10.12.2021 21:17 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Neeskens wrote: | Hverken Samdal eller Espelund eller hun andre damen har tung fotball kompetanse.
|
Uhm....ok
Landskamper for Norge
Etter hva jeg har skjønt, så gikk Karen Espelund inn i RBK pga at klubben nå har et damelag, og at hun har flere ggr tidligere takket nei til og bli med i RBK styret fordi at klubben ikke satset på damefotball. Dette fortalte Espelund selv.
Men hun har jo lang erfaring innen fotballen, så en viss peiling har hun jo såklart.
Last edited by Joestlaachmkr on 10.12.2021 21:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.12.2021 21:18 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Neeskens wrote: | Hverken Samdal eller Espelund eller hun andre damen har tung fotball kompetanse.
|
Uhm....ok
Landskamper for Norge
| Neeskens wrote: | Sløv.
Jeg vet godt hvem Karen er og har vært en del sammen med henne i ulike sammenhenger. Meget dyktig organisasjons dame og viktig å ha inn mot NFF og Uefs osv. Men hun har ingen fotball kompetanse som kan brukes til å skaffe og vurdere riktig trener for oss. Det er ikke derfor hun sitter i styret. |
la meg forenkle det.
Landskamper for Norge
Og da lurer jeg på hvilke kriterier tror du fotballklubber har for at folk skal veie inn i treneransettelser?
At de har spilt mannefotball, men ikke i den klubben det er snakk om og ikke med noen av de andre som jobber eller spiller i klubben eller har familie og/eller omgangsvenner av de? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.12.2021 21:20 Post subject: |
|
|
Veteranlauget er da bare en stor gruppe som møter opp og stemmer i flokk?
Ingen som hindrer oss å danne RBKweb-lauget og gjøre det samme hvis vi vil det. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 10.12.2021 21:21 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | la meg forenkle det.
Landskamper for Norge
Og da lurer jeg på hvilke kriterier tror du fotballklubber har for at folk skal veie inn i treneransettelser?
At de har spilt mannefotball, men ikke i den klubben det er snakk om og ikke med noen av de andre som jobber eller spiller i klubben eller har familie og/eller omgangsvenner av de? |
Det var vel Karen Espelund som tok seg av prosessen med og «stjele» Åge fra RBK i 2003. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.12.2021 21:24 Post subject: |
|
|
| Det er vel for å melde seg inn må mtp stemmerett til årsmøtet, men faen det frister å forsøke å dra igang en slags kampanje. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 10.12.2021 21:57 Post subject: |
|
|
| Rbkforalltid wrote: | | At Rune Bratseth er et stort problem for rbk har blitt gjentatt og gjentatt på forumet i lang tid. Dette er ikke overraskende. Men man må fjerne veteranlauget. Det er de som støtter slike som Rune Bratseth og bakveien inn i fremtida. |
Ok, jeg har lagt merke til at mange er negative til Bratseth. Selv har jeg ikke nok innsikt i klubben til å peke ut han framfor de andre. Men som noen sier her i tråden, så kan vel dem som er kritiske til ett eller flere styremedlemmer, mobilisere på årsmøter og stemme dem ut? |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 10.12.2021 21:58 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Veteranlauget er da bare en stor gruppe som møter opp og stemmer i flokk?
Ingen som hindrer oss å danne RBKweb-lauget og gjøre det samme hvis vi vil det. |
Det kan være en ide hvis man får satt mange nok i et laug. |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 10.12.2021 22:32 Post subject: |
|
|
| Hvordan melder man seg inn i RBK? Finner info om hva som kreves, men ingenting om hvordan. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.12.2021 22:52 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Det er vel Dorsin som er øverste leder for dette rote..
|
Tja, denne kabalen har nok flere kort.
Dorsin er riktignok den øverste ansatte som jobber med denne prosessen, men han gjør det med mandat fra styret som har det formelle og juridiske ansettelsesansvaret.
Førstevalget ga seg i grunnen selv, men andrevalget var langt mer overraskende og ganske spennende i forhold til hva vi er vant med, og var utvilsomt et Dorsin-prosjekt. Imidlertid stoppet hans ledere, styret, dette sporet.
Så kan man selvsagt kritisere Dorsin for ikke å ha funnet et (bedre) tredjevalg før man står med skjegget potensielt fullt av postkasser - og det er nok berettiget, men det er nok ikke én persons ansvar at vi begynte med Knutsen og ender opp med Rekdal som kandidat på tampen.
Dorsin har faktisk om noe tilsynelatende gjort en bedre jobb enn vi er vant med fra den rollen - uten at det betyr at det er godt nok selvfølgelig.
Personlig mener jeg at bare det å spille inn Rekdal som et seriøst forslag så lenge det finnes mer offensive og mindre utrivelige trenere å oppdrive i verden bør dagene være talte for alle i styre og stell som ikke motsatte seg dette, men det er nå bare min mening. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 10.12.2021 23:03 Post subject: |
|
|
Takk, men det er det samme jeg har lest før. Står ingenting der om hvor man sender søknad, link, etc.
Står opptakskriterier, og hva man skal skrive i søknaden. Men ingenting om hvordan man søker. RBK i et nøtteskall. #semi-proff |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 10.12.2021 23:06 Post subject: |
|
|
Takk for link! Da har jeg meldt meg inn! |
|
| Back to top |