View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.12.2021 13:43 Post subject: |
|
|
Den holdninga Rosenborg, og tilsynelatende Eggen og, har til folk som ikke tilhører Rosenborg, er direkte skremmende. Klubben kommer til å råtne på rot om man aldri tør å ta til seg kompetanse utenfra. Kulturen som ligger i veggene på Brakka må brennes ned, det er så utrolig lite bærekraftig å holde på sånn. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 10.12.2021 13:51 Post subject: |
|
|
Hvis problemet er at han/de er fra Serbia, må Rosenborg og Eggen virkelig ta noen runder med seg selv. Eggen burde uansett ikke ha noe med ansettelsesprosesser i Rosenborg å gjøre, av den grunn at han ikke jobber der lenger. De gammeldagse holdningene hans stinker også lang vei. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 10.12.2021 13:54 Post subject: |
|
|
Nå begynner det virkelig å skrives mye rart her inne. _________________ I have spoken. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 10.12.2021 13:56 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg begynner å bli sliten av at alt som skjer på brakka må gå gjennom Eggen først. Virker som det er han som styrer showet der borte. Hvorfor i alle dager er det han som må ut i media for å bekrefte og avkrefte ting. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.12.2021 13:58 Post subject: |
|
|
Quote: |
– Han hadde ikke erfaring nok og kommer fra en annen kultur. Dette er helt opplagt, det må være samsvar mellom filosofien til klubben og treneren, sier Eggen. |
Fint at det er en viss fornuft i RBK fremdeles. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
|
|
Kan ikke Nils Heldal ta bussen til Fannrem? _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
|
|
Hvorfor i alle dager skal vi ikke lytte til Eggen om en gjeng serbere hvor sjefen er 39Ã¥r?
DET er det dummeste jeg har lest her inne.
Nesten. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.12.2021 14:00 Post subject: |
|
|
Eggen hadde vel takka nei til en ung Jörgen Klopp eller Thomas Tuchel, bare fordi de er tyske, også. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:06 Post subject: |
|
|
Vel, tipper det ble stillt noen faglige spm på det møtet..
Og personligheten ble de greit kjent med. -hvor intr er han i laget når han stikker etter et halvår med tilsynelatende gode resultater som 39åring? |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:07 Post subject: |
|
|
håpløs wrote: | Hvorfor i alle dager skal vi ikke lytte til Eggen om en gjeng serbere hvor sjefen er 39år?
DET er det dummeste jeg har lest her inne.
Nesten. |
Bedre med godt innavla "kompetanse" som Perry som Eggen støttet 100% |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:10 Post subject: |
|
|
Førstkommende onsdag kl 15.00 er Dorsin innkalt til Fannrem for å få ris på rumpa. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 10.12.2021 14:11 Post subject: |
|
|
Dobbelpost. Mye trafikk på forumet, gitt.
Last edited by Saltfjellet on 10.12.2021 14:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:11 Post subject: |
|
|
Jeg har ingen problemer med at man i et intervju avdekker ting som gjør at man kan luke ut en kandidat. Det er en god ting. Men å bruke som argument at "han kommer fra en annen kultur" og "skulle ha med seg en rekke serbiske assistenter" er faktisk oppsiktsvekkende. Jeg håper ikke de samme argumentene har vært brukt i det indre styrearbeidet og at dette er grand old man som sier sin mening. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:16 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er bare bra at Eggen brukes i ansettelsesprosessen, og også formidler åpent videre at kandidaten falt igjennom på jobbintervjuet. Han kunne spart seg for å trekke inn søkerens nasjonalitet og antatte kulturforskjeller o.l., men vi er alle barn av vår tid, Eggen likeså.
Det eneste problemet jeg ser her er at ikke MM ble intervjuet tidligere, og at de som jobber med treneransettelsen på vegne av styret eventuelt ikke har gjort minst ett innledende intervju tidligere av MM og flere andre mulige kandidater, parallelt med prosessen hvor KK er sterkt ønsket. Disse to sporene kunne man ha arbeidet med parallelt, og langt mer diskret enn å lage et sirkus ut av en mulig signering av en ung trener som ikke har noe mer å vise til enn det for eksempel Maalen hadde i Ranheim. Man ansetter ikke folk i en stilling som hovedtrener i Rosenborg basert på potensiale (med mindre det er en intern kandidat som Ola By eller Perry), men på hva de beviselig har prestert tidligere (hvor Hamrén og Hareide skiller seg ut som eksempler til etterfølge).
Kan vi stenge denne tråden nå og la sirkuset fortsette i trådene om KK og fremtidige trenerkandidater? |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 10.12.2021 14:17 Post subject: |
|
|
Hvis Eggen er så tett i prossessen med å ansette trenere, så har vel han også vært med på en haug av feilansettelser de siste åra. Greit at det Eggen sier burde lyttes til, men jeg er helt uenig i at det Eggen sier er fasit. På tide å tenke nytt. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 14:22 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Og Eggen for den saks skyld, hvis han de facto er den ultimate beslutningstaker her... |
Det er i så fall hinsides enhver fornuft. Også det at han blir tatt med på råd. Når skal vi riste av oss dette åket ? |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 10.12.2021 14:30 Post subject: |
|
|
Styret bestemmer, de velger rådføre seg med Eggen. Å gi Eggen skylden for noe av dette er dumskap, han må få ha sine meninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:32 Post subject: |
|
|
Man blir jo litt skeptisk, veldig bra om Eggen har vært inne og kvalitetsikret og konkludert med at dette blir feil match.
Men Eggen er blitt eldre og jeg tror vurderingsevnen hans dessverre har tapt seg (sterke meninger om alt har han alltid hatt), vi så jo det da han lot seg bruke som fanebærer for å kampvotere inn Koteng for to nye år. Frykter at Eggen har skutt fra hofta på sviktende grunnlag og enkelte nek i styret snur kappa etter vinden og lystrer som lydige pudler.
At Eggen mener Rekdal er vel så god som Knutsen føles nesten ut som at vennene hans i styret har bedt ham om å forberede grunnen for en taktisk retrett dersom Knutsen ikke kommer. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:47 Post subject: |
|
|
Eggen og Rekdal har visstnok kjent hverandre i mange år. Selvsagt skryter Eggen av han i media. Og erfaringsmessig så matcher vel Rekdal Knutsen, men han er langt bak på alt det andre som er relevant. Eggen sier uansett aldri noe direkte kritisk om Rosenborg utad, ei heller aktuelle kandidater. Var vel positiv til Horneland utad også. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 10.12.2021 14:55 Post subject: |
|
|
Disse sitatene til Eggen i dag er noe av det sykere jeg har lest. Kvalmende om det er betegnende for det de i klubben tenker rundt ansettelser. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 14:56 Post subject: |
|
|
Klubben er alvorlig syk. Nepotismen sitter så langt inni veggene at huset må rives for å få en ny start.
Vet ikke om jeg skal le eller gråte av denne prosessen. Tror Milos kunne blitt bra, men det er skummelt med noen som ikke er norske? herregud, det er så ille.
Amatørklubb
 _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:57 Post subject: |
|
|
Dette er i tråd med det jeg og noen få andre her på forumet har prøvd å løfte opp. Det går på erfaring -cv- holdninger- filosofi og hva rollen som trener i RBK bør være.
Tror ikke Eggen har hatt så mye med dette å gjøre. Men han har vel snakket litt om postulater og kultur osv tenker Jeg. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.12.2021 14:57 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Bare sånn for å spørre:
Når synes du det er riktig å ansvarliggjøre folk for utfall? At man har gjort sitt beste og teoretisk sett "gjort alt rett", hjelper ikke hvis utfallet er at man må tilbake til tegnebrettet. |
Iallefall ikke før man har et utfall, og deretter har analysert hvorfor det gikk galt.
At en aktuell trener foretrekker familien i hjembyen eller får et bedre tilbud fra utlandet, er f.eks ikke noen grunn til kritikk.
Eru wrote: | En trener i eliteserien sitter normalt ikke lenger enn tre år. Enten er resultatene for dårlige og han får ikke fortsette, eller så gjør han det bra og får tilbud i en klubb som kan tilby bedre betingelser. Da kan man ikke ende opp med en midlertidig løsning etter seks måneders ansettelses-prosess. Man kan rett og slett ikke det. Da har man ikke levert. |
Da spør jeg igjen, skulle de droppet KK fordi han ville vente til sesongslutt?
Det hadde i min bok vært oppsigelsesgrunn, siden han fremstår som det suverent beste alternativet akkurat nå.
Eru wrote: | Dette begynner å høres ut som unnskyldningene Hoftun lagde for seg selv som sportslig leder: "Det er ikke så lett å få inne gode spillere som er tilgjengelige innenfor vårt budsjett og passer inn i klubben".
Nei, det er ikke så enkelt. Og det er ikke så enkelt å finne riktig trener til Rosenborg. Men hvis det blir for vanskelig så er du ikke rett person til å gjøre jobben.
Det hører også med til historien at Koteng og Bratseth har vært involvert i ansettelsene av både PJH, Horneland og Hareide. Ingen av dem kan vel beskrives som vellykkede. |
Det er faktisk ekstremt vanskelig å gjennomføre dette i RBK. Eliteserien er på bånn. Vi har et budsjett litt over de fleste andre, men det forventes spillere og trenere fra et nivå langt over budsjettet.
Og supporterne vil gjerne være langt over det klubben ønsker seg også.
Alt dette gjør at kritikken hagler, og det må nødvendigvis bli en del avslag.
Bratseth kan gjerne vippes ut, han har vært med på alt.
Koteng tror jeg har mye mindre med sport å gjøre enn det fremstilles som. Og han gjør faktisk endringer på på personer, og måter å gjøre ting på, for å bli bedre |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 10.12.2021 15:05 Post subject: |
|
|
Er temmelig sikker på at det ikke er Milos som har sagt nei til klubben, men omvendt. Hvorfor skulle han reise til Trondheim for møter om han ikke var interessert.
Her har gjengen på brakka mest sannsynlig ikke gitt opp Knutsen. Høyt spill. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 10.12.2021 15:14 Post subject: |
|
|
Det er litt artig at Eggen avslører ting som klubben ikke vil avsløre, som at RBK har takket nei til Milos og at de er interessert i Rekdal. Men det som ikke er artig er at Eggen uttaler skepsis til Milos på like dårlig grunnlag som alle oss andre her inne. Kun basert på ting fra media. |
|
Back to top |
|
 |
|