| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.12.2021 18:45 Post subject: |
|
|
Når treneren din etter kun 5mnd i jobben på 3 år velger å tilby seg til en annen klubb er det noe som skurrer hos meg.
Noen sa vel denne Gustavsson i hadjuk var ledig ?.
Skulle Hammarby nekte ham å dra hvilket klubber har gjort før, når de ikke har andre gode nok alternativ, er styret og Dorsin skikkelig ute å kjører tror jeg ihvertfall.
Hammarby kan nesten bare si et tall og vi må betale kan det virke som.
Kan også hende Hammarby tenker at det er helt greit at han drar. Da blir jeg fort enda mer bekymret _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 09.12.2021 18:47 Post subject: |
|
|
Ser at noen skriver at styret er skeptisk, hva vet vi om det?
Han hadde vel neppe blitt hentet til Trondheim for lange møter om han var uaktuell?! _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.12.2021 18:50 Post subject: |
|
|
Moomoo.
Tenker du bør holde deg for god for å insinuere slikt.
Det er injurierende og jeg melder deg inn til forum sjef hvis du prøver deg en gang til, ha det klart. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.12.2021 19:14 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Moomoo.
Det er injurierende og jeg melder deg inn til forum sjef hvis du prøver deg en gang til, ha det klart. |
Bare å melde hvis du føler det er noe å melde
Jeg synes bare det er rart, jeg sier ikke at du har feil, bare at jeg er uenig. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.12.2021 19:27 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | Ser at noen skriver at styret er skeptisk, hva vet vi om det?
Han hadde vel neppe blitt hentet til Trondheim for lange møter om han var uaktuell?! |
Neppe, men det går jo an å bli skeptisk etter de samtalene. Er vel litt av poenget med å få han opp å bli mer kjent med han og finne ut om det er riktig match. For egen del øyner jeg et håp igjen med denne nyheten, for at det tas til fornuft og ikke ansetter denne karen. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 19:30 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | For egen del øyner jeg et håp igjen med denne nyheten, for at det tas til fornuft og ikke ansetter denne karen. |
Det vekker frykt hos meg, hva ender vi med vist førstevalget ikke vil komme, og andrevalget ikke er bra nok  |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 09.12.2021 19:37 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Willoch wrote: | Ser at noen skriver at styret er skeptisk, hva vet vi om det?
Han hadde vel neppe blitt hentet til Trondheim for lange møter om han var uaktuell?! |
Neppe, men det går jo an å bli skeptisk etter de samtalene. Er vel litt av poenget med å få han opp å bli mer kjent med han og finne ut om det er riktig match. For egen del øyner jeg et håp igjen med denne nyheten, for at det tas til fornuft og ikke ansetter denne karen. |
Det styret vi har som har klart å ansette Horneland, ikke har lagt føringer som gjør at vi unngår inkompetente Vikvang som akademileder, du tror de evner å gjenkjenne kompetanse ? |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 09.12.2021 19:41 Post subject: |
|
|
Har Eggen hvisket noen i øret..
-mtp at han er så ung og stikker av etter et halvår, serber.. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 09.12.2021 19:42 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Ja stusser på det der jeg også. Man sitter med 2 potensielle kandidater, og å velge å torpedere 2.valget før 1.valget har gitt et svar virker jo amatørmessig. Det kan jo umulig være det helt store problemer å avvente de siste dagene. Vi er jo helt ute å kjøre om det hverken blir Knutsen eller Milojevic. Da skal vi altså starte ny trenerjakt i midten av desember, som høyst sannsynlig betyr at vi starter sesongforberedelsene uten trener.. |
Man vet jo ikke om styremøtet omhandler valg av Milos eller ikke. Det har vært så mye rykter i media nå at det kan like godt være at de skal diskutere å forhøye tilbudet til Knutsen fordi samtalene med Milos ikke overbeviste. Det vet vi ingenting om.
Hørte podcasten med Milos og han virker som en tydelig leder som stiller krav til alle og gir alle en sjans til å bli trent. Hvordan tror dere Knutsen takler våre meritterte spillere (Henriksen, Hansen, Ciljan, mf) når det butter imot? Var det ikke mye støy mellom spillerne som gikk ut fra Bodø etter fjoråret? Enklere å lede spillere som han har tatt inn i varmen, gitt tillit og som er "evig" takknemlig for muligheten de har fått. Det blir kanskje noe annet å komme til en ny gruppe som føler de ikke trenger å vise så mye. Nå har vi riktignok kjøpt endel nye spillere, men tror mange trenere ville ha slit med gruppa som Hornis tok over i sin tid. _________________ Fem, fem, ti - done deal
Last edited by Trondhjemsen on 09.12.2021 19:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 09.12.2021 19:42 Post subject: |
|
|
Litt sent dersom dette er første møte med fyren. Koteng, Bratseth, Dorsin og Espelund kunne møtt ham på Arlanda og unngått dette spetakelet. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.12.2021 20:46 Post subject: |
|
|
Det kan også hende at alt er i boks med Milos og Hammarby men de venter naturlig nok til etter serie slutt før de annonserer det.
En kamp igjen og Hareide er forsatt vår trener.
Slik KK også gjør, venter til alle kampene er ferdig spillt. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 21:23 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | De er usikker på om han har rett "attityd"? Høres ut som det er magefølelsen som styrer, ja. |
Det er jo virkelig helt absurd. Han har jo allerede vist at han har en helt annen "attityd" til å trene Rosenborg enn KK har. KK gir jo inntrykk av hele tiden at han ikke er særlig sugen på å trene Rosenborg. Det er jo dette holdningsproblemet som kanskje er kjernen av usikkerheten jeg har til KK nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 09.12.2021 21:29 Post subject: |
|
|
| Knutsen er da bare profesjonell. Han har hele tiden sagt at spillerne må være 100% fokuserte og tilstede i Glimt, hadde tatt seg ut om han ikke hadde etterlevd det selv. Det har vært åpenbart hele tiden at han ikke ville si ja til noen andre før sesongen er over. Rimelig sikker på at han avslører fremtiden sin tidlig i neste uke. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 09.12.2021 21:33 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Moomoo.
Det er injurierende og jeg melder deg inn til forum sjef hvis du prøver deg en gang til, ha det klart. |
Anbefaler deg å melde inn nå, @Neeskens. Få det opp så det blir gjort en skikkelig vurdering av moderatorene. Rasister o.l. skal vi ikke ha noe av her på rbkweb... |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 09.12.2021 21:35 Post subject: |
|
|
| Rexalor wrote: |
Det styret vi har som har klart å ansette Horneland, ikke har lagt føringer som gjør at vi unngår inkompetente Vikvang som akademileder, du tror de evner å gjenkjenne kompetanse ? |
Skal ikke diskutere poenget ditt, men ser stadig vekk varianter av denne, og ofte med eksempler fra mye lengre tilbake der man skriver som om det er samme styret som sitter i femten år. Styret byttes gjerne litt gradvis ut hvert år, i alle fall annethvert år. Selv om noen selvfølgelig sitter lengre.
Her er styret som ansatte Horneland:
Styreleder: Ivar Koteng
Nestleder: Leif Inge Nordhammer
Styremedlem: BÃ¥rd Benum
Styremedlem: Rune Bratseth
Styremedlem: Synnøve Farstad
Styremedlem: Vegard Heggem
Styremedlem: Marit Collin
Varamedlem: Fredrik Winsnes
Her er styret i dag:
Styreleder: Ivar Koteng
Nestleder: Svein Tore Samdal
Styremedlem: Rune Bratseth
Styremedlem: Karen Espelund
Styremedlem: Vigdis Harsvik
Styremedlem: Cecillie Gotaas Johnsen
Styremedlem: Michael Stilson
Varamedlem; Frank Norvik
Rune Bratseth og Koteng er altså de eneste som sitter igjen, ellers er det seks nye navn. Nå har de to nevnte sannsynligvis helt klart en tydelig stemme i trenerspørsmål, men det er ikke gitt at styret som er satt sammen 75% helt på nytt har akkurat samme meninger som de som satt før. Flesteparten i styret har gått. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.12.2021 21:39 Post subject: |
|
|
| Rune Bratseth og Ivar Koteng er vel de som har vært med på flest dårlige trenereansettelser de siste årene og bør jo strengt tatt rekke opp hendene å si at dette har vi ikke greie på og la noen andre få ta valget. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.12.2021 21:59 Post subject: |
|
|
| Bratseth desidert lengst. Har vel vært involvert i omtrent samtlige trenerfadeser siden 2002. Mistenker at Koteng og de øvrige finansfolkene i styret fort henger seg på Bratseth, som det mest drevne sportslige alibiet i styret. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 09.12.2021 22:03 Post subject: |
|
|
| Nå ligger det ofte igjen en kultur som ikke nødvendigvis er avhengig av de konkrete menneskene som er der, et godt eksempel på det er hvor kaotisk Brann er, mange har forsvunnet men ukulturen i klubben består. Det er rett og slett ikke slik at å gradvis bytte mennesker forandrer en kultur, det er jo også derfor at Knutsen vil ha 5års kontrakt. Skal man faktisk forandre en kultur tar det mye tid; det er kun der man hiver ut tilnærmet alle på en gang slik som i akademiledelsen at man får utviklet en (u)kultur raskt |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2158 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 09.12.2021 22:06 Post subject: |
|
|
Er også svært skeptisk til Bratseths bidrag. Etter å ha hørt han på Troillprat der han ble direkte sur over gode, men kritiske spørsmål lurer jeg på hvordan han agerer i samarbeid og på møter. Hvis han møter meningsbrytninger med samme strategi så vil jeg tro det er med på å skape et klima som ikke er utviklende med nye kreative ideer.
Blir artig en dag å høre sannheten om stemninga i styret vedrørende Milos. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.12.2021 22:12 Post subject: |
|
|
Lasarus
Personer som insinuere at noen er rasister basert på gjetninger og feilaktige tolkninger bør fjernes fra forumet. Her diskuterer vi alt om fotball/RBK. Det er ufint og mobbing.
Det at noen prøver å dra rasist korte når de ikke klarer å argumentere mere for sitt syn og ser de tar feil, bør føre til karantene.
Tenker jeg lar den ligge der så vet de det gjelder det.
Over til fotball _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 09.12.2021 22:13 Post subject: |
|
|
– Nå er vi spente.
– Det får dere fortsette å være.
– Blir Milos Milojevic ny RBK-trener?
– Ingen kommentar.
– Har dere avklart trenerspørsmålet?
– Ingen kommentar.
Slik gikk dialogen mellom Adresseavisen og Koteng etter et over to timer langt styremøte torsdag kveld.
----
Da har de mest sannsynlig ikke gått for Milojevic i kveld. Avgjørelsen er nok satt på vent. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 09.12.2021 22:17 Post subject: |
|
|
Koteng har vel sagt det «at enkelte har mer tyngde på sport». Idag er vel det Bratseth, Stilson og Espelund.
Svorkmo: Hvilken episode av troillprat var Bratseth med på? Link? _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.12.2021 22:21 Post subject: |
|
|
| Regner med han mente når Bratseth var på Rasmus & Saga. Husker ikke om det var i fjor eller 2019. Han ble i allefall rimelig furten der når de stilte noen kritiske spørsmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 09.12.2021 22:22 Post subject: |
|
|
| Rexalor wrote: | | Nå ligger det ofte igjen en kultur som ikke nødvendigvis er avhengig av de konkrete menneskene som er der, et godt eksempel på det er hvor kaotisk Brann er, mange har forsvunnet men ukulturen i klubben består. Det er rett og slett ikke slik at å gradvis bytte mennesker forandrer en kultur, det er jo også derfor at Knutsen vil ha 5års kontrakt. Skal man faktisk forandre en kultur tar det mye tid; det er kun der man hiver ut tilnærmet alle på en gang slik som i akademiledelsen at man får utviklet en (u)kultur raskt |
Problemet i rbk er i likhet med familiebedrifter som ikke evner å hente frisk blod utenfra. De går ofte dunken. Rbk har ofte ansatt folk i stillinger som har samme bakgrunn. Trønderske breddetrenere eller eksrbkere her og der som sitter år etter år. Det er ikke nødvendigvis veldig bra for utvikling og innovasjon. Vi har jo sett at klubben sliter sterk med det. Det er bare treneren som skal løfte klubben på skuldrene. Det blir for tynt.
For meg virker det som klubben er redd og kritisk til folk som ikke snakker trøndersk og stiller spørsmål til det etablerte. Det skaper ikke en god kultur for prestasjonsfremgang. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2158 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 09.12.2021 22:31 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | Koteng har vel sagt det «at enkelte har mer tyngde på sport». Idag er vel det Bratseth, Stilson og Espelund.
Svorkmo: Hvilken episode av troillprat var Bratseth med på? Link? |
Ja, beklager. Var Rasmus&Saga. Pinlig å høre på at en så rutinert og voksen mann bli satt ut og sur når noen våger å stille spørsmål. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
|