View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 09.12.2006 19:43 Post subject: |
|
|
Det gjelder også i trafikken |
|
Back to top |
|
 |
Joachim Junior

|
Posted: 23.12.2006 01:21 Post subject: |
|
|
Langt intervju med Tørum i Fosna-Folkets Juleavis. Blir blant annet sagt at spillerne bad om ekstra trening etter Royal League-fadesen. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.12.2006 12:36 Post subject: |
|
|
http://go.vg.no/cgi-bin/f...tid=142661
Knut Tørum er fortsatt uten hovedtrenerkontrakt.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 28.12.2006 13:20 Post subject: |
|
|
Noen som har tanker om hva uenigheten mellom Tørum og RBK går ut på?
Spillestil? |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 28.12.2006 13:38 Post subject: |
|
|
Penger til spillerkjøp, kanskje?
Spillestillen til Tørum ER jo Rosenborgstil. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 28.12.2006 15:12 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Maradona wrote: | Grunnen til at RBK var bra defensivt under Nils Arne Eggen |
OT, men vil kalle det en overdrivelse å si at RBK var bra defensivt under Eggen. |
Var vel ikke værre bakover med Eggen enn med de andre?
94: 23
95: 29
96: 26
97: 20
99: 33
00: 26
01: 30
02: 30
03: 28
04: 34
05: 42
06: 24
Listen viser antall baklengsmål i tippeligaen de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 28.12.2006 17:02 Post subject: |
|
|
Forskjellen med Rosenborg idag og høytiden på 90-tallet er at på 90-tallet så scoret de 50-75 % mere mål enn det de gjør idag. Rosenborg scorer for lite mål. Nå bedret dette seg i høst og jeg forventer at det fortsetter neste sesong. Men det må ikke gå utover det defensive. For det har vært bruktbart i år. 24 mål baklengs er absolutt meget bra. Under 1 mål i snitt. |
|
Back to top |
|
 |
Ivers1 Junior
|
Posted: 28.12.2006 22:04 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke sikker på at Tørum blir hovedtrener for RBK i 2007. Det er tydeligvis noe annet på gang.
Mitt tips er at Tørum fortsetter som assistent og at Knut Torbjørn Eggen blir ansatt som ny hovedtrener i Rosenborg. _________________ Hilsen Ivers1
- det finnes bare en Ivers... |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 28.12.2006 22:17 Post subject: |
|
|
Bare ren spekulasjon... Vet Ulseth noe vi ikke vet?
Hent Eggen eller Sollied, RBK
er det tilfeldig at dette kommer samtidig??
Adressa: Tørum og RBK fortsatt ikke enige wrote: |
Knut Tørum bekrefter at forhandlingene er positive, men understreker samtidig at det er flere årsaker enn en hektisk uke før jul som ligger bak utsettelsen.
- Det sier seg selv at så lenge ingen papirer er signert, så er det noe vi ikke har klart å bli enige om. Men vi prater godt sammen, og jeg tror dette skal gå bra. Uansett har jeg kontrakt med Rosenborg som assistenttrener i to år til, så jeg har på ingen måte tenkt på å pakke sammen sakene mine og reise fra Trondheim, sier Tørum.
Ingen av partene ønsker å uttale seg om hva uenighetene handler om. |
Synes det det er litt merkelig at Tørum sier "Uansett har jeg kontrakt med Rosenborg som assistenttrener i to år til"
Hvorfor skulle han si det?
connect the dots...det er mange flere...
Kan det være at RBK jobber med å få Sollied tilbake? ev.KTE
Hvis Sollied en gang ønsker å trene RBK mener jeg tidspkt er ganske så ideelt hvis det blir nå, både fra Sollieds ståsted og RBKs. RBK har et "nytt" mål..opp blandt topp30. En formidabel oppgave. Samtidig er RBK iferd med å bygge et lag for framtiden (mange svært tallentfulle spillere) Renger med med dette er noe av det mest fasinerede en trener kan være med på..å bygge et lag, regner med dette også gjelder Sollied. Samtidig peker forhåpentlig hvis pilen oppover for RBK i E-cup sammenheng. Vet ikke hvordan Sollied tenker, men hvis han er bestemt på at han en dag skal komme tilbake til RBK ser ikke helt hvorfor han skal vente noen år før det skjer. Som sagt synes jeg tidpkt er ganske så ideelt |
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 28.12.2006 23:23 Post subject: |
|
|
Ja, virker som det er noe på gang her. I og med han sa det "Uansett har jeg kontrakt med Rosenborg som assistenttrener i to år til", virker som det er en annen på vei. Nå som Trond Sollied mest sannsynlig får sparken i morgen. Tviler ikke på at det er noe som det som ligger bak.
For min del holder jeg fortsatt fast på Tørum, fordi det ikke har blitt signalisert noe tidligere om å skifte trener, og jeg synes vi skal gi han tillit. Lei av trenerbytter, og at det ikke blir noen fast ansatte. Men om Sollied kommer for en lengre periode og lykkes så... |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.12.2006 23:23 Post subject: |
|
|
Kan det være mulig at Tørum vil være assistent under Sollied? Er ingen dum skole å gå det! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.12.2006 12:36 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg stusser litt over er det at Tørum skal ha sagt noe slikt som at "jeg har uansett kontrakt som assistenttrener ut 2008, så jeg blir fortsatt værende i Trondheim" - hvorfor skulle det være nødvendig å si det dersom han ikke bare er førstevalg, men ENESTE valg som hovedtrener? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2006 15:31 Post subject: |
|
|
Jeg stoler ærlig talt på at Svendsen ikke lyger når man sier det aldri var snakk om noe annet, men det er bra at klubben nå feier all tvil av veien. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 29.12.2006 15:37 Post subject: |
|
|
Kunne nok heller tenkt meg Sollied, men pytt pytt.
Bra det er avklart. |
|
Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 29.12.2006 15:56 Post subject: |
|
|
Synes det er heeelt greit at det blir Tørum. Har stor tro på han. Tror heller ikke Sollied er en så god trener som en del folk her på forumet mener han er. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.12.2006 16:00 Post subject: |
|
|
Se lidt på resultaterne til fyren, han er en god træner. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 29.12.2006 17:09 Post subject: |
|
|
Selv om jeg per dato holder Sollied som hakket kvassere enn Tørum, så har jeg god tro på at Tørum kan tangere Sollied allerede i 2007 (gjennom gode plasseringer i serie, cup og cl/uefa) !
Sollied hadde nok vært et bedre kortsiktig valg. Men Tørum kan vise seg å bli det beste langsiktige valget - og Sollied hadde nok uansett ikke blitt så mange årene i RBK, før han hadde reist igjen ... |
|
Back to top |
|
 |
Rastafardin Junior

|
Posted: 15.01.2007 18:16 Post subject: Ukjent fortid? |
|
|
Visste ikke at Tørum hadde en fortid i Afrikakorpset
 |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 17.02.2007 21:31 Post subject: |
|
|
Jeg sitter med noen tanker nå, etter nok et tap og begredelig spill.
Jeg har ingenting imot Tørum. Som person virker han helt topp, alltid godt humør. Spillemønsteret hans og hvordan han ønsker vi skal spillle er helt topp.
Når vi kommer til utførselen er jeg litt mere itvil. Han tokk over for Høgmo, når skuta var langt nede etter at Høgmo hadde eksprimentert mye, og brukt mye tid på andre ting. Men ting begynte å skje før Tørum tok over, et par seiere, og ikke minst spillte vi langt bedre.
Etter han tok over fortsatte det jo sånn, helt til seriegullet var sikret. Nå, siden midten av oktober har vi vunnet en kamp.
Slutten av sereien, håpet jeg på manglene motivasjon.
RL, håpet jeg på skader.
Grand Canaria, trodde jeg laget bare ikke hadde satt seg enda, var jo rett etter ferien.
Faktum er at vi har spillt ræva dårlig fotball i 4 månder nå, og han rår over TL desidert beste stall, og vår beste på mange år. Alikevell spiller vi gjentatte ganger slakt bakover, og fantasiløst framover. Når det skjer noe, er det stort sett enkeltmansprestajoner.
Det jeg ikke håper, er at vi gjør en stor brøler i å la Sollied gå, nå som han er arbeidsledig. Tørum er helt topp, håper han blir i RBK lenge, men er heller usikker på om han er moden for å styre skuta nå.
Han har ingen erfaring å vise til, utenom 10 kamper i medgang i høst, en medgang som startet under Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2007 21:56 Post subject: |
|
|
Tror du blander Knut Tørum og Knut Nærum, Rastafardin.  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.02.2007 21:57 Post subject: |
|
|
Har egentlig ikke annet mot Tørum foreløpig enn at jeg håper han slutter med de jævla klovneuttalelsene i media om at den og den spilleren skal satses på der, for så å droppe ham en-to kamper senere. Blir bare seende ut som en tulling. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.02.2007 22:07 Post subject: |
|
|
Vi er rævva for tida, men jeg har full tiltro til Tørum. Det har vært nok turbulens på det området de siste åra, og Tørum virker som en kunnskapsrik og fornuftig kar. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 17.02.2007 23:20 Post subject: |
|
|
Vi skal ikke undervurdere spillergruppa's nedlatende innstilling til Rl . Var det ikke en av NAE postulater som sa: Begynner du å tape fotballkamper, så har det lett for å fortsette. Stiller også spørsmål om "klubbfølelsen" i spillergruppa. Stiller også ett stort spørsmål om spillergruppa har den nødvendige entusiasme, som vil være helt avgjørende for å kunne lykkes i 2007. Jeg er redd for at vi er i ferd med å bygge opp en ukultur der "jeg er viktigere enn klubben". Husk at da vi eks.vis var i kvartfinalen i CL i 97, så var det ett lag bestående av spillere som hadde et glødende engasjement for klubben, Trondheim, Trøndelag og Norge. Det har vi ikke i dag. Ja, Tørum er rett mann 
Last edited by skjæringen on 18.02.2007 02:28; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 17.02.2007 23:47 Post subject: |
|
|
Men det er jo bare treningskamper Vi må bare satse på at gløden kommer til seriestart! |
|
Back to top |
|
 |
|