View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 12.01.2007 20:52 Post subject: |
|
|
synes det er bra at prisene er høye, da slipper spillerene i TL og bli støvsuget av klubber i Belgia og Nederland. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 12.01.2007 21:16 Post subject: |
|
|
Vi får da ihverfall utvikla talenter på en måte som vi aldri får nå ihverfall |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
SirAleksander Junior
|
Posted: 15.01.2007 13:47 Post subject: |
|
|
Ditto.
Synes RBK har for mange utlendinger fra før av. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 15.01.2007 14:07 Post subject: |
|
|
Det er vel en gjengs ideal på tvers av landegrenser, ligaer og sporter at man skal hente inn folk utenfra som forsterker laget, og ellers la juniorene slippe fram. I motsetning til å hente inn folk som stallfyll og la juniorene slite benken.
Men det etterleves jo ikke alltid. RBK derimot synes jeg har vært flinke.
Utlending, schmutlending forresten. Jeg blir lykkelig for hver trønder på RBK, ellers er det ett fett for meg hvor de kommer fra. Bare de er gode. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 15.01.2007 14:36 Post subject: |
|
|
Syns egentlig ikke at man skal kalle skandinaver ''utlendinger'', da disse vet skikkene og kan språkene i Norge,Sverige, Danmark etc. Høres sikkert litt rart ut, men disse er ikk utlendinger på samme måte som Konan, Traore etc.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 15.01.2007 14:40 Post subject: |
|
|
Mørkhudete er utlendinger og bleike nordboere er landsmenn? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 15.01.2007 14:40 Post subject: |
|
|
Helt uenig. Kan til en viss grad være enig om du heller ikke definerer sapara som utlending. Han er jo fra EØS området, og er pr definisjon ikke utlending. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 15.01.2007 14:45 Post subject: |
|
|
Det går ikke. "Utlending" betyr hva det betyr. Svensker er fra et annet land (Sverige) og er således utlendinger.
Hvis du har behov for det får du finne på et nytt ord. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.01.2007 14:46 Post subject: |
|
|
Bergensere da?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 15.01.2007 14:49 Post subject: |
|
|
De blir selvfølgelig aldri norsk. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 15.01.2007 14:55 Post subject: |
|
|
Enig med bergenserne - Bergen ut av Norge. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 15.01.2007 17:31 Post subject: |
|
|
HoldBrillan wrote: | Syns egentlig ikke at man skal kalle skandinaver ''utlendinger'', da disse vet skikkene og kan språkene i Norge,Sverige, Danmark etc. Høres sikkert litt rart ut, men disse er ikk utlendinger på samme måte som Konan, Traore etc.. |
Den uttalelsen der er jo helt horibel. Jeg er helt uenig.
Det spiller overhodet ingen rolle hva slags hudfarge, sprøk eller kultur en utenlandsk spiller har/snakker. Så lenge han ikke er norsk, så er han utlending.
Det spiller jo ingen rolle hvilket land utlendinga kommer fra, om han er skandinavia eller fra afrika så er han like mye utlending, i den forstand at han "ødelegger" like mye for eventuelle norske spillere/talenter som han tar plassen ifra.
Derfor mener jeg også at NFF-s regel om ikke EU-spillere er helt på trynet. Det er til mye større nytte for norsk fotball hvis f.eks vi får regler om maks ant utelndinger, eller min. ant nordmenn i stallen eller første 11eren. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.01.2007 17:47 Post subject: |
|
|
Dansker og Svensker er ikke kulturelle utlendinger! Kan vi være enige om det? |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 15.01.2007 17:58 Post subject: |
|
|
Jo, sånn sett er er jeg enig. De trenger jo ikke integreres i motsetning til afrikanere ol.
Men poenget mitt er at hvis et norsk talent mister plassen sin på laget, så spilleren det ingen rolle om han mister plassen til en svenske eller en nigerianer. Han får spille like lite uansett, og kan i verste fall stangnere. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.01.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen med sterk kritikk av Rosenborg og spesielt Stig Thobjørnsen på NRK sporten akkurat. Trur det er et program som blir sendt på nrk 2 fra 19:30 som går dypere inn i det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.01.2007 20:42 Post subject: |
|
|
NAE har gått ut på dato |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.01.2007 20:44 Post subject: |
|
|
Ja, jeg skulle akkurat til å skrive det samme. RBK beviste i årene 2000-04 at man ikke for all del skal kjøpe dyre norske spillere.
Samtidig overså han helt det faktum at RBK for første gang på 15 år nå har god tilstrømming av egne juniorspillere til A-stallen. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 16.01.2007 20:47 Post subject: |
|
|
Jeg savner Eggen. Hele synet hans på fotballen er imponerende.
I TL generelt syntest jeg det er for mange utlendinger. Om de som hentes inn er klart bedre en de som er der, så er det vel og bra. Fåtallet av utenlandske spillere er det.
Jeg er ikke en av dem, som kommer til å juble den dagen RBK stiller med 11 utlendinger i en kamp. Jeg grøsser tom når vi skal stille med 8 i en treningskamp. Veldig artig med unge trøndere, men kan strekke meg til nordmenn generelt.
Vil igjen trekke fram Konan. Har flere ganger stilt meg undrene til kjøpet. Er han overlegent god i sin possisjon, så greit nok. Men jeg tviler sterkt på at han er så god, og da har vi kjøpt inn en utlending til en possisjon vi absolutt ikke trengte spillere til, og som våre største talenter, som vi selv har bygd opp og som hold godt nok nivå for RBK.
Sitter jo ikke helt i boks her, en spiller i ny å ne av Saparas kaliber sier man ikke nei takk til. Men utviklinga i RBK og TL går i en feil retning.
Så lenge det er en norsk klubb, bør det absolutte flertall være norske spillere. Er da det er morro å se oss møte alle laga i europa. Norge mot europa. Ikke efelbenskysten mot efelbenskysten, som ble nevnt i studio. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.01.2007 20:48 Post subject: |
|
|
Eggen i fotballprogrammet "I Bakrommet" på NRK2 nå:
Quote: | Norske klubber er ikke en mellomstasjon for utenlandske spillere, men en perrong. |
|
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.01.2007 21:14 Post subject: |
|
|
Hiver meg inn i debatten!
Det har jo lenge vært en kjentsak at RBK nekter å betale overpris for norske spillere. Norske klubber tror jo fortsatt på gullalderen som fulgte i kjølevannet av Drillo sin suksess med landslaget. Når norske klubber da priser seg helt ut av markedet selv, så fører jo det til at man må se etter alternativer. Det er vel der utlendingsspørsmålet kommer inn.
Det er jo en kjent sak at om RBK skal holde følge med utviklingen i internasjonal fotball, så bør det helst være dobbel dekning på alle plasser. Og da ordentlig dobbeldekning, og ikke en med klippekort, og en som ikke holder mål.
F.eks har RBK selv uttalt at de leter etter en stopper. En norsk stopper av kvalitet, vil f.eks koste rundt 10 mill (jfr. Steenslid til Viking,han gikk for 6). Om man da heller henter en svenske,danske eller belgier for 5 har man vel gjort det bra? Problemet ligger i at de fleste klubbene kjøper saftblandere og høyre benkeslitere som knapt holder norsk 2.divstandard. RBK har vist at de i det minste kjøper kvalitet når det først kjøpes. Dorsin, Koppinen, Hirschfeld, Kone, Sapara og et par til har jo virkelig gjort seg bemerket.
Det er aldri usunt med konkurranse. De som ikke tåler det, får heller finne seg en ny klubb. Om konkurransen medfører at f.eks Ciljan må slite benken, så bretter han vel heller opp ermene og prøver å fighte seg til en fast plass? |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.01.2007 21:18 Post subject: |
|
|
Kall meg gammeldags, men jeg har fremdeles sansen for NAE totalfilosofi. Den vil aldri gå ut på dato. Tydelig at det på brakka blir mindre "postulater" og mer og mer dykking inn i regnskapene for å se på omsetning og overskudd.
Kan ikke dette la seg kombinere ?
Er ikke NAE´s postulater grunnen til RBK´s suksesshistorie de siste 20 årene ?
RBK ønsker å ta talentutvikling på alvor...... og ansetter ubeskrevne blad til å gjennomføre læringsprosessen. NAE har i helga steppet inn som innleid "trener"/ inspirator for Vålerenga og Lyn´s juniorer....
Lenge siden jeg så han på juniortrening i Trondheim.
Er mannen plutselig blitt bannlyst ...? |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 16.01.2007 21:20 Post subject: |
|
|
Kunne ikke ha vært mer enig med deg i dine synspunkt, pingvindrops. En god forklaring på hvorfor vi bør og nesten må kjøpe utenlandske spillere, når prisene er som de er nå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.01.2007 21:25 Post subject: |
|
|
Har flyttet litt rundt på utlendingdiskusjonen nå, men ender opp her i den generelle tråden om hvor og hvordan RBK skal finne spillere. |
|
Back to top |
|
 |
|