| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 08.12.2021 09:44 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Vi burdre iddelt sett ansatt Knudsen før han ble så attraktiv. Det er et problem at vi alltid løper etter dem som har hatt en viss suksess andre steder. Dette gjelder også spillere. |
Lett å være etterpåklok. Men det at vi går for Milos, viser kanskje at man har lært? Vi velger en som har et stort potensialet og som på en måte kan bli den neste KK? _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2021 09:45 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Jeg synes også det er litt beroligende at han er såpass komfortabel med å være andrevalget. Det er ganske stor forskjell fra Horneland-situasjonen der vi måtte brekke armen hans og tvinge ham inn i rollen, og jeg tenker serberen har ganske stor selvtillit på å få det til når han tilsynelatende ikke lar seg affisere av det lille hinderet som ligger i andrevalg-statusen.
Jeg kjenner at jeg nok blir skuffet om Knutsen ikke kommer, men likevel ganske komfortabel med andrevalget. Og da synes jeg egentlig at klubben har gjort en tilsynelatende god jobb i trenerjakten (forutsatt selvfølgelig at vi lander en av de to): vi har en åpenbar kandidat som alle kunne foreslått, men de fleste kanskje trodde var utenfor rekkevidde, men også en mindre åpenbar kandidat, som passer under parolen 'klubben burde kunne trekke fram en kandidat vi random supportere ikke har tenkt på'.
Begge er ambisiøse trenere, som karrieremessig er på vei oppover og begynner å bli interessante for større klubber enn oss, og de er i mine øyne mer like enn mange skal ha det til, både spillemessig og ikke minst i hvordan de påvirker organisasjonen. Det er et godt tegn at begge trenernes nåværende klubber og supportere er passelig irriterte for at noen vil knabbe treneren deres. |
Dette kan ikke gjentas for ofte, siden det tidligere har sett ut som det omtrent ikke har vært prosess rundt ansettelsene.
Vi må bare innse, at vi ikke alltid får førstevalget, og at det aldri vil være noen garanti for at ansettelsen blir bra |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 08.12.2021 09:46 Post subject: |
|
|
| Er det noen som kan si noe om suksessen rundt Milos henting av nye spillere? Høres ut som at vi får tilgang til nye "jaktmarker". |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.12.2021 09:50 Post subject: |
|
|
| Han følger tilsynelatende veldig med på ting som skjer i skandinavisk fotball (?), og jeg gjetter på at han har bra oversikt over Balkan. Det har blitt nevnt flere ganger at han har lagd en scouting-app. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 08.12.2021 09:50 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | Vi burdre iddelt sett ansatt Knudsen før han ble så attraktiv. Det er et problem at vi alltid løper etter dem som har hatt en viss suksess andre steder. Dette gjelder også spillere. |
| Kamerat Ola wrote: | | Det er lett å si, men det hadde blitt noen sinnsyke ramaskrik om vi hadde ansatt en fyr som fikk fyken i Åsane. |
Det Ola sier.
Det er bare å se på hvordan denne potensielle ansettelsen av Milos blir mottatt og slaktet av enkelte, så ser man hvor vanskelig det er å hente trenere før de er blitt for attraktive. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 08.12.2021 09:59 Post subject: |
|
|
Det er vel mere eller mindre det vi prøver med Milos? Med forbehold om, at Milos er en træner der kan stable en systematisk offensiv på benene, så sidder vi vel her med to gode kandidater lyder det til i mine øre. Uanset udfald glæder jeg mig sjældent meget til at 2021 er ovre og 2022 begynder |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.12.2021 09:59 Post subject: |
|
|
Vi kan jo tenke litt på hvem som er litt i "up-and-coming"-kategorien av trenere i Norge, og da gjerne i OBOS, i og med at det var der Knutsen var trener om jeg ikke tar feil? KFUM har Jørgen Isnes, han er vel forsåvidt ikke ung, men er vel en relativt moderne trener. Eirik Bakke var i Sogndal ut sesongen. Sindre Tjelmeland er vel noe assosiert med Åsane og Knutsen-gjengen? Ung, spennende trener. Tom Dent har også vært nær Knutsen før, i B/G. Har vel fortsatt ikke bikket 30? Landro var(?) i Ull/Kisa, og har vært snakket om som et trenertalent en stund nå.
Vi har altså; Jørgen Isnes, Eirik Bakke, Sindre Tjelmeland, Tom Dent og Steffen Landro. Om noen av disse hadde fått hovedtrenerjobben i Rosenborg hadde Trøndelag implodert. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 08.12.2021 10:04 Post subject: |
|
|
Det vi kan være enig om, er at styret tar en noe større risiko ved hente en de tror kan "bli den nye Kjetil Knutse"n. Sannsynligheten for at det skjer er forholdsvis lav.
Styret legger igjen hodet sitt på blokken - om det ikke går denne gangen heller - er jeg sikker på at de fremdeles sitter trygt. Dette begynner å bli "komikveld"... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2021 10:13 Post subject: |
|
|
Bart1: Har du fulgt fotball ei stund, vet du at risikoen ved å hente KK er omtrent like stor som ved å hente MIlos.
Du skal flere divisjoner opp i kvalitet på treneren, før risikoen synker vesentlig.
Det er såpass mye kjemi som skal stemme, at ikke noe er garantert ved en slik ansettelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 08.12.2021 10:45 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Bart1: Har du fulgt fotball ei stund, vet du at risikoen ved å hente KK er omtrent like stor som ved å hente MIlos.
Du skal flere divisjoner opp i kvalitet på treneren, før risikoen synker vesentlig.
Det er såpass mye kjemi som skal stemme, at ikke noe er garantert ved en slik ansettelse. |
Enig. Det er absolutt ingen garanti for at KK greier å løfte RBK på samme måte som han har lyktes i Glimt. Hadde han gjort det samme med et par-tre klubber har det vært greit, men KK har kun Glimt å vise til. Det er mye som skal stemme for at samme historie skal gjenta seg. Å fått KK hit hadde vært kult, men ingen garanti for suksess. Vi ser på de større klubbene også at trenere lykkes til de grader i en klubb men faller gjennom i en annen, så sånn er nå en gang verden. Det handler om omgivelser, strategi, stall, økonomi, press etc. RBK og BG er nokså like hva gjelder tankesett om fotball, men resten er nokså forskjellig. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 08.12.2021 11:00 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | | PerO wrote: | Bart1: Har du fulgt fotball ei stund, vet du at risikoen ved å hente KK er omtrent like stor som ved å hente MIlos.
Enig. Det er absolutt ingen garanti for at KK greier å løfte RBK på samme måte som han har lyktes i Glimt. |
Hvorfor bruke tid og energi på å hente riktig trener, når det er omtrent like sannsynlig at KK kan lykkes som en trener som stort sett har vært asssistent, kort tid i jobben eller i lavere divisjoner (tenker ikke på Horneland her)?
Jeg mener forøvrig at det er flere divisjoner i forskjell mellom KK og det alternartivet vi har vært i møte med nå... Det samme sa jeg om Horneland og at Bruttern ikke burde få sparken. Jeg var ekstremt negativ da. Det samme er jeg nå. Horneland burde ikke bli ansatt - på tross av at han ble ansatt på grunn av samme logikk som du bruker nå.
Synes kravene til ny trener her på forumet er lave... |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 08.12.2021 11:07 Post subject: |
|
|
Nå har vi vel forsøkt å hente KK først da, og alle er vel enig at det er riktig. KK vil ikke komme og da må vi se på andre alternativer. Indirekte er det jo styre sin feil at KK ikke vil, i og med at vi ikke er attraktive nok lengre, men sånn er nå ståa. Poenget mitt er at jeg tror ikke Milos er så dårlig valg som mange skal ha det til, når førstekandidaten ryker, og at jeg tror Milos kan ha forutsetninger til å gjøre det like bra som KK. Hadde vi hatt et reelt valg er vi enig om at vi skulle gått for KK. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 08.12.2021 11:19 Post subject: |
|
|
Vet ikke om denne er delt jeg, men greit å se dette intervjuet som er introintervju i Hammarby.
Milos forteller en del om seg selv og sin trenerstil.
Han beskriver stilen sin som en blanding mellom balkansk og skandinavisk.
Hn forteller også en del om hans historie som trener fra Island til Sverige til Serbia og til Sverige igjen.
https://www.youtube.com/w...eTdywAOPJk |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.12.2021 11:22 Post subject: |
|
|
| Men når han snakker om sin stil som blanding av balkansk og skandinavisk så snakker han kanskje mer om seg selv som type enn fotballfilosofien sin? Hvis ikke, hva betyr i så fall en blanding av skandinavisk og balkansk fotball? |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 08.12.2021 11:25 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Men når han snakker om sin stil som blanding av balkansk og skandinavisk så snakker han kanskje mer om seg selv som type enn fotballfilosofien sin? Hvis ikke, hva betyr i så fall en blanding av skandinavisk og balkansk fotball? |
Trægt spæll med harde taklinga?  |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 08.12.2021 11:26 Post subject: |
|
|
Prestasjonsmessig så stanget KK antakelig hodet i taket allerede i fjor. Da ble han godt hjulpet av alle mulige solemerker, og alt fløt som i en drøm. Årets utgave av BG er absolutt innen rekkevidde for topp2-4 i ES, og sannsynligvis der vi nøkternt sett bør sette en bench mark for hans del. Også i RBK.
Nedsiden derimot er stor, og særlig dersom han av en eller annen grunn fikk en dårlig start. Enten preget av omgivelsene, eller pga en generell og nødvendig revitalisering av alle sportslige ressurser. Herunder tropp.
Jeg kan på sett og vis forstå at det er eller har vært motsetninger innad i klubben når det gjelder valg av ny trener, og at Milos kan fremstå som en bedre løsning. Joda, høy risk og høy reward. Det samme gjelder KK, men med ham så tror jeg en "overraskende" nedtur hadde blitt mye verre å reparere både på kort og lang sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Rayman Rutinert
|
Posted: 08.12.2021 11:54 Post subject: |
|
|
Det er vel nettopp det vi gjør om vi ansetter Milos; ansetter et trenertalent som ikke ennå har bevist seg på toppnivå, og ikke blitt for attraktiv for utenlandske klubber. Det vil alltid være et sjansespill hvis vi skal finne og ansette folk før de blir attraktive. Det er samtidig umulig å vente til de har resultater/meritter å vise til uten at de da også er blitt attraktive for andre. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.12.2021 12:07 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Troillongan wrote: | | PerO wrote: | Bart1: Har du fulgt fotball ei stund, vet du at risikoen ved å hente KK er omtrent like stor som ved å hente MIlos.
Enig. Det er absolutt ingen garanti for at KK greier å løfte RBK på samme måte som han har lyktes i Glimt. |
Hvorfor bruke tid og energi på å hente riktig trener, når det er omtrent like sannsynlig at KK kan lykkes som en trener som stort sett har vært asssistent, kort tid i jobben eller i lavere divisjoner (tenker ikke på Horneland her)?
Jeg mener forøvrig at det er flere divisjoner i forskjell mellom KK og det alternartivet vi har vært i møte med nå... Det samme sa jeg om Horneland og at Bruttern ikke burde få sparken. Jeg var ekstremt negativ da. Det samme er jeg nå. Horneland burde ikke bli ansatt - på tross av at han ble ansatt på grunn av samme logikk som du bruker nå.
Synes kravene til ny trener her på forumet er lave... |
Det brukes selvfølgelig energi på å prøve å minimere den risikoen, basert på den informasjonen man har.
Derfor KK som førstevalg, som tikker ekstremt mange punkter, så har de funnet Milo som 2. valg, for han tikker en del andre punkter.
Men uansett hvor mange punkter som stemmer med en trener, så er det også kjemi, gruppesammensetning, trivsel og andre punkter som man ikke kan vite før personen faktisk er der. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.12.2021 12:16 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Men når han snakker om sin stil som blanding av balkansk og skandinavisk så snakker han kanskje mer om seg selv som type enn fotballfilosofien sin? Hvis ikke, hva betyr i så fall en blanding av skandinavisk og balkansk fotball? |
Feler og Tuba |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.12.2021 12:19 Post subject: |
|
|
2013–2015 Vikingur (ass. trener)
2015–2017 Vikingur
2017 Breiðablik
2018 Mjällby (ass. trener)
2018-2019 Mjällby
2019–2021 Røde stjerne Beograd (ass. trener)
2021– Hammarby ( 5mnd)
2022 . RBK
Hvem hadde trodd det ? _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.12.2021 12:21 Post subject: |
|
|
| Og for Knutsen da? det der er så lite interessant at hjelp. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.12.2021 12:22 Post subject: |
|
|
Strengt talt er han ganske merittert til bare å være 37 år gammel. De fleste fotballtrenere har knapt kommet i gang med trenerkarrieren innen de er 40. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 08.12.2021 12:36 Post subject: |
|
|
Tror svært få trenere har en veldig god CV før de slår skikkelig gjennom. Knutsen gjorde det i Bodø/Glimt, Milos muligens i RBK. Hvordan var CV’ en til Drillo før landslagsjobben? Hva med Fergusson før United epoken? Bjarte Lunde Aarsheim i Viking tok bronse. Imponerende CV på den karen?!
Vi har prøvd oss på navn før. Kanskje nå prøver vi oss på nye impulser og potensial. Ikke feil i min bok. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 08.12.2021 12:37 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg finner litt rart er at han kommer hit, er i ett par møter før han drar igjen.
- Er vi i tvil om at han er den rette, så vi henter han inn til ytterligere samtaler før vi har blitt enig med Hammarby om pris?
- Er det for å presse Knutsen litt?
- Ville Milos hit å se seg rundt før han bestemte seg?
- Skulle tydeligvis ikke diskutere kontrakt, jeg så ikke noen agent.
- Spinner hjernen min ut av kontroll?
Man kommer jo langt med elektronikk i disse dager, så det å fly ham inn for en liten kaffeprat er jo også litt rart i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Talent Senior
|
Posted: 08.12.2021 12:38 Post subject: |
|
|
| Han hadde med seg agenten sin |
|
| Back to top |