View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 25.11.2021 23:33 Post subject: |
|
|
Som jeg allerede har nevnt flere ganger tidligere, så er det viktigst og ha et solid/kompetent styre samt en sportslig ledelse som innehar nødvendig kompetanse. Etter mitt skjønn, så finnes ingen av delene i RBK.
Uten et solid styre, så kommer en fotballklubb ingen vart. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 25.11.2021 23:45 Post subject: |
|
|
Nei, styret har aldri vært kompetent i rbk. Det må vi nok bare erkjenne. Det er Nils Arne Eggen som har bygd opp klubben. Det er ikke mange andre som har stått frem. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 26.11.2021 00:00 Post subject: |
|
|
Har i det minste Bratseth i styret da.... |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 26.11.2021 00:21 Post subject: |
|
|
"Det kommer når det kommer" sier Knutsen ang hvem han trener til neste år. Han er happy der han er, men kommer til å si i fra hvor han ender opp når tiden er inne. Sa først "vi", men endret dette til "Glimt" på spørsmål om hvordan Glimts preaseson til neste år blir. Vil ikke tre aluminiumsfoliehatten for langt ned over ørene, men det lukter Rosenborg av det her, må si det. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 26.11.2021 00:22 Post subject: |
|
|
Luktet Rosenborg av det intervjuet der ja. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 26.11.2021 00:25 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | Nidarosballklubb wrote: | Jeg tror ikke KK tar enda et år hos Glimt. Hva skal han possibly oppnå der som han ikke har oppnådd allerede? KK er ikke typen som setter seg mål eller som drømmer, så ser ikke for meg at han fantaserer om Glimt i CL eller at de skal vinne Europa League osv. |
Hva er det som får deg til og tro det?
Spørsmålet bør heller være, hvorfor så skulle Knutsen forlate Bodø til fordel for Rosenborg dersom han leder Glimt til enda et seriegull? Hvorfor forlate en klubb hvor strukturen er god, for en klubb som nærmest er i kaos?
Ellers så tror jeg nok at ingen norsk klubb hadde hatt potensiale til og vinne EL. |
Jeg tror det fordi jeg antar KK skjønner at det ikke er mer å oppnå med Glimt og at man ikke kan regne med lignende suksess igjen. Så jeg tror hvis han vil ha hakket høyere ambisjoner så velger han oss. Men sjansen for utlandet er nok uansett høyere. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 26.11.2021 00:30 Post subject: |
|
|
Ja, altså nå tolker jeg alt til det ekstreme, men måten han svarer på i det intervjuet ga meg inntrykket at han drar fra Glimt. Først gjentar han det samme om at han vet hva han har i Bodø og at det er en klubb der alle drar i samme retning. men så etter en liten kunstpause.... "Også er nå det av og til sånn at man må gjøre sine refleksjoner "..." å ta et valg som først er riktig for seg selv og de rundt seg. "
Jeg ser på meg sjøl som ganske habil på å lese mennesker, og for meg virker dette som Exit Bodø i alle fall. Om det betyr RBK er en annen sak. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.11.2021 00:42 Post subject: |
|
|
Ok, ble litt redd når jeg leste dette i vg sin sak etter kampen idag;
Glimt-trener Kjetil Knutsen, som på pressekonferansen nøktern slo fast at «vi må si oss fornøyd», fikk naturligvis spørsmål om egen fremtid etter den overbevisende seieren.
– Jeg regnet med at den kom. Det sier seg selv at det frister å være med på reisen i 2022. Den avgjørelsen tar vi når tiden er inne, sier Knutsen. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 26.11.2021 01:00 Post subject: |
|
|
Vært veldig merkelig å svart noe annet på et så direkte spørsmål. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 26.11.2021 01:08 Post subject: |
|
|
Hvis han ER så sikker på at han vil fornye Bodø kontrakten, hvorfor ikke skrive under med en gang og bare avslå RBK?
Jeg blir sjokkert om han ikke signerer for RBK. Masse argumenter imot, ja. Men er jo ren trolling om han skal drøye og drøye for deretter avslå(?)
Å fornye med Bodø mid-season/mot slutten av sesongen klarer jeg ikke se et eneste "negativt aspekt innad i spillergruppen" med, kun styrket ytterligere.
Her MÃ… det da skrike RBK |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 26.11.2021 01:12 Post subject: |
|
|
Han kommer nok med en avklaring etter kampen på søndag, eller senest når seriemesterskapet er avgjort. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 26.11.2021 01:14 Post subject: |
|
|
Jeg tipper etter siste serierunde. Med alt det fokuset han har på prestasjon og fokus så skulle det forundre meg litt om han tar det mens B/G fortsatt har kamper igjen. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 26.11.2021 01:36 Post subject: |
|
|
Potensialet er åpenbart ikke like stort som det en gang var, og gapet mellom oss og de andre norske klubbene har minsket - noe vi bør være glade for. Derimot, så er det ikke til å legge skjul på at vi fortsatt har landets største potensial.
Helt uenig med deg når du sier at potensial er ferskvare. Ett potensiale vil alltid ligge der, slik som vi eksempelvis ser med Newcastle. Vi er fryktelig flinke til å snakke oss selv ned, selv om vi skal være realistiske - så blir det ofte i overkant mye. Uten at det er ett viktig argument, så kan jeg jo bare slenge på at Jens Petter Hauge sa at han tror alle norske spillere drømmer om å spille for ett fullsatt Lerkendal - ikledd vår drakt selvfølgelig. Faktum er at ingen andre norske klubber kan måle seg med rammene knyttet til å spille for oss, når vi er på topp. Derav, har vi det største potensialet. Skulle flere andre klubber klart å bygge opp ett like godt merkevare og stor attraksjon rundt klubben, så kan vi begynne å snakke. Derimot, så vet vi vell alle at det ikke vil skje.
Så har det seg sånn at potensiale er ikke en garanti for suksess, men ett fint hjelpemiddel og konkurransefortrinn - dersom en klubb ledes riktig, eller er i en prosess der man skal gjenreise seg. Nå vet jeg ikke med deg, men jeg tenker at de største og mest attraktive klubbene sett fra ett utenomsportslig bilde - vil kunne tiltrekke seg bedre spillere og trenere. Jeg tror nok at Knutsen har nok selvinnsikt til å forstå hvilken rolle han har hatt i B/G, og dersom vi klarer å tiltrekke oss gode spillere på grunn av vår attraktivitet og Knutsen, så begynner hjulene å rulle. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 26.11.2021 01:44 Post subject: |
|
|
Tror nok vi er godt unna en avklaring enda. Ville ikke lagt for mye i at Knutsen sier «vi» og «Bodø/Glimt», da de ordene kommer veldig naturlig i svarene. Han snakker tross alt om deres historie, så jeg ville heller vært mer engstelig for at han bruker «vi» tidligere i intervjuet. Får veldig blandede signaler da jeg prøver å tolke de ulike intervjuene hans, og skulle han ha bestemt seg allerede for å dra til oss - så hadde han nok ikke sagt dette enda. Derimot, så virker det på meg som at situasjonen er langt fra avklart enda. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 26.11.2021 02:06 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Tror nok vi er godt unna en avklaring enda. Ville ikke lagt for mye i at Knutsen sier «vi» og «Bodø/Glimt», da de ordene kommer veldig naturlig i svarene. Han snakker tross alt om deres historie, så jeg ville heller vært mer engstelig for at han bruker «vi» tidligere i intervjuet. |
En ting jeg legger spesielt merke til er at han sier r-ene sine på en merkelig måte. Kan dette være et hint? B-ene og g-ene høres helt normale ut. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.11.2021 03:00 Post subject: |
|
|
Tror du er inne på noe der altså  |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 26.11.2021 05:07 Post subject: |
|
|
Synes jeg ser en lengsel i øynene hans etter Rosenborg og nesten etter Lerkendal også. |
|
Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 26.11.2021 08:23 Post subject: |
|
|
Nå sier Knutsen til VG at det er veldig fristende å være med på reisen videre. Håper de har gode alternativer her. Forstår godt at han ønsker å følge klubben videre. RBK er ikke så attraktiv som man skulle tro. Rundt har folk inntrykk av et det er et vepsebol uten kompetanse. At vi supportere mener noe annet er en annen sak. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 26.11.2021 08:57 Post subject: |
|
|
Han er videre i Europa med BG, og skal ha nye kamper i februar mars... Vi er kanskje i Europa, tidligst 2023...
Det at han velger oss er svært, svært bra for oss - og fallhøyden for ham er ekstremt stor. Det må vi huske, hvis/når det begynner å butte for ham. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.11.2021 09:08 Post subject: |
|
|
Vemundo wrote: | Synes jeg ser en lengsel i øynene hans etter Rosenborg og nesten etter Lerkendal også. |
Synes jeg ser en mann som trives veldig godt der han er og lykkes hver dag som går med å jekke opp lønna og andre goder et par hakk til på den kontrakten som snart skal fornyes.
Ser frem til å høre intervjuet med Koteng når ny trener er på plass. Horneland var vel Norges beste trener, eller husker jeg feil!?
Hvis Knutsen går til Rosenborg har styret fått i land en større fisk enn de fortjener, men det forandrer ikke det faktum at mye kunne vært så mye bedre på alle vis i denne klubben, som for eksempel driften av akademiet. Knutsen kan ikke endre på alt det andre som har trukket klubben ned fra en klar 1. plass til å være landets 3. - 4. beste klubb de siste sesongene, og ikke god nok for Europa-spill lengre, og det i seg selv vil vel skremme bort en del beilere som først lar seg smigre av at en klubb med Rosenborgs historie viser sin interesse.
Blir det ikke Knutsen, og klubben humper og skrangler videre slik den har holdt på i mange år nå, så kan neste steg bli at klubben konsoliderer sin stilling som et lag et stykke bak Molde og (enn så lenge) BG. At 2022 og 2023 blir som 2021, 2020 osv.
Denne tråden er i seg et symptom på tingenes tilstand. Å stikke innom rbkweb og lese siste nytt her inne nå, er som å være vitne til en religiøs sekt som leter etter et tegn på at dommedag ikke er nært forestående. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.11.2021 09:18 Post subject: |
|
|
Jeg synes også de intervjuene høres veldig ut som en trener som ikke har tenkt å bli igjen i Bodø. Hvis avansementet var avgjørende hadde det vært veldig enkelt og fristende å være litt tydeligere på at alle er med videre. I stedet er det 'fristende', men først og fremst 'viktig for klubben'. I en sånn situasjon kan han umulig flagge at han forsvinner, men han gjør altså ikke det motsatte heller.
Jeg har latt f5-knappen hvile en stund nå, i stedet for å drive med fjerntolking av små signaler, uklare rykter og hendelsesforløp, men her har vi altså et Glimt-lag som har lyktes i å sikre Europa etter jul - og fortsatt signaliserer ikke Knutsen forlengelse, selv i seiersintervju. Det må vi faktisk se på som positivt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 26.11.2021 09:24 Post subject: |
|
|
Knutsen har iallfall ikke bestemt seg for Glimt. Og er han klar for Rosenborg, så kan han jo ikke si det før etter sesongen, og iallfall ikke rett før Glimt kan ta seriegullet på Lerkendal. Så skjønner ikke hvorfor enkelte håper på en avklaring nå, eller har håpet på det tidligere.
I verste fall er RBK en svært god kandidat. I beste fall er det avklart. Jeg tror på det siste, og intervjuet forsterket dette. At han også trekker frem familien igjen var iallfall et godt tegn for oss, kontra Glimt.
Det står nok mellom oss og Åsane. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.11.2021 09:25 Post subject: |
|
|
Kanskje er jeg et fanatisk sekt-medlem, men syntes det at han ikke enda har forlenga med B/G antyder på at han er relativt nær oss. Han snakker mye om å holde fokus, men om han hadde bestemt seg for å forlenge med Glimt hadde vel det lureste med tanke på å holde fokus være å signere den kontrakten for lenge siden. Da hadde saken vært ute av verden. Det skjønner Knutsen sjøl og. Nå som saken lever og puster kommer spørsmålene kontinuerlig, og han har hatt utallige sjanser til å dementere ryktene og sørge for å kunne holde fokus fremover. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 26.11.2021 10:13 Post subject: |
|
|
apresthus wrote: | Jeg tipper etter siste serierunde. Med alt det fokuset han har på prestasjon og fokus så skulle det forundre meg litt om han tar det mens B/G fortsatt har kamper igjen. |
Timingen er fortreffelig god når han sender spillerne på juleferie og selv drar til Bergen da. Så slipper han alt maset der oppe når han offentliggjør avgjørelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.11.2021 10:38 Post subject: |
|
|
Hvor ligger det intervjuet, forresten? |
|