English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
2%
 2%  [ 1 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Vagic
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
13%
 13%  [ 6 ]
Holse
4%
 4%  [ 2 ]
Skjelbred
4%
 4%  [ 2 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
2%
 2%  [ 1 ]
Skarsem
17%
 17%  [ 8 ]
Islamovic
52%
 52%  [ 24 ]
Holm
4%
 4%  [ 2 ]
Total Votes : 46

Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 19.11.2021 18:21    Post subject: Reply with quote

Vecchia kan vi bare selge,Vi kan ikke ha spillere som ikke tåler og spille fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Thulian
Veteran

PostPosted: 19.11.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r nok ganske grei sum for ham Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2021 18:25    Post subject: Reply with quote

- Det er en veldig viktig kamp for det handler om å se seg i speilet og vise at vi er et godt fotballag igjen, sier André Hansen.

Se mer: - Sjelden en god atmosfære i Molde

– Emil sparer vi så mye som mulig. Vi vet ikke før i morgen (lørdag) om vi tar med han til Molde, sier Hareide, men bekrefter at Vecchia og Anders Konradsen er klare for å være med i troppen.

(...)

Erlend Dahl Reitan er suspendert, noe som betyr at Carlo Holse flyttes ned på back. I Vecchia og Ceïdes skadefravær blir trolig Olaus Skarsem, Dino Islamovic og Noah Holm de tre på topp for Rosenborg.

Les mer: RBK-profilen måtte hvile i flere dager etter hodesmellen: – Var svimmel og trøtt

Laget på treninga i dag var altså:

Hansen

Andersson - Vagic - Hovland - Holse

Skjelbred - Henriksen - Tagseth

Skarsem - Islamovic - Holm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zarm93
Veteran

PostPosted: 19.11.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Vecchia kan vi bare selge,Vi kan ikke ha spillere som ikke tåler og spille fotball.

10 mål på 15 kamper i Eliteserien - hvor et par av de har vært som innbytter. Vi kan godt beholde han litt til.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2021 18:31    Post subject: Reply with quote

Oppdaget forresten nettopp at kampen er flyttet fra opprinnelige TVNorge til Eurosport Norge. SÃ¥nn sett mer iht. standarden.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.11.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Uten at jeg har forhørt meg, regner jeg med at oddsen er lav for at det blir Naustbrygga ved rutebilstasjonen igjen.

Heisann.
Kan vel bekrefte at det som nå de siste tiårene har hatt navnet Tangenten fortsatt er byens dårlige utgave av Bobbys bar og kanskje ikke den beste plassen å møtes dersom en vil ha annet enn surt øl og slitte stoler.

Det positive dog er at det er stor sjanse for å treffe igjen akkurat de samme personene som sist selv om det er 10 år siden du var der, så traff du noen du hadde en ok samtale med er dette plassen å gå til. Very Happy

Tapp og Kork har byens beste øl utvalg, men begrenset med plass. Absolutt noe å vurdere om en vil reservere plass til x antall personer.

Egon er egon... mange plasser da, men det er egon.

Lobbybaren på Thon Hotel (nabo til Egon) har byens rimeligste øl.

Seilets lobbybar ligger rett ved Stadion, men kanskje ikke plassen en møtes før kamp. Verdt å vurdere likevel.

Glass og køl er det bare å droppe da det primært er spisesteder.

Syd er en vinbar, fint lokale, stive priser men absolutt noe å vurdere.

Kanskje den plassen en har god plass og grei mat i sentrum er Rød. Ligger midt i sentrum. Dette er også et spisested så skal en hit er det anbefalt med god oppførsel for å unngå dårlige oppslag, men det gjelder forøvrig alle steder med unntak av Tangenten. Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2021 18:42    Post subject: Reply with quote

Du får ta opp saken med tursjefen: turer@kjernen.com
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 19.11.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

vi får nu en offensiv helt uden samhandling og spilforståelse. Kønt bliver det ikke og vi kommer ikke til at have eller kunne holde i bolden. Det er udover min forstand at vi flytter vores bedste boldspiller ned på venstre back og derved svækker vores muligheder fremad. Er der nogen der kan forklare ideen med det ? Burde man ikke køre en stopper ud på back og lade Holse om at styre vores temmelig sikkert ret spinkle offensiv. Dino, Olaus og Noah i samspil - jeg knider mig allerede i øjnene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran

PostPosted: 19.11.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Aldri i verden at vi vinner denne.
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 00:08    Post subject: Reply with quote

Oddsen på gult kort i 1. omgang på Henriksen?
Toilling
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 08:23    Post subject: Reply with quote

23 minutter.
Back to top
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 20.11.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

Heia vondfotkameratene RBK
Bart1
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 10:03    Post subject: Reply with quote

Er glad det ikke er så mange kamper igjen, før vi får KK.

Tror dette blir en kamp, hvor kanskje Hareide kan vise alle kritikerne at han har noe igjen å gi. Han har fått godt betalt som trener hos oss, og jeg håper virkelig at han har hatt 100% fokus på denne kampen og å få laget til å yte alt.

Tror vi kan få poeng her..
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 11:13    Post subject: Reply with quote

Godt dette marerittet av en sesong snart er over, og at Hareides regjeringstid tar slutt. Om han hadde fått en sesong til, hadde det bare blitt mer av det samme. Og dette med at Hareide "skal vise hva han kan" i storkamper, dra fram den ene taktiske genistreken etter den andre. Vel, det har vi sett lite til, gitt.

Genistreken denne gangen er altså ei angrepsrekke med tre som har spilt lite sammen på topp, hvor ingen av dem er naturlige kantspillere. Til sammen har de scoret 8 mål på 39 kamper. Gleder meg til å se hvordan de intuitivt setter opp hverandre i gode posisjoner. Logisk også å plassere en våre få offensive trusler på backplass. Holse har 6 scoringer og 6 assists på sine 25 kamper. Men siden vi mangler en back, ofrer vi Holse og flytter om på flere posisjoner.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

Nå er jo dette laguttaket preget av skadeproblematikk da. Når både Ceide, Vecchia og Reitan er uaktuell for start, og Holse må spille back pga det, så begynner det å bli tynt der fremme.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Du verdens min hvilket lag Hareide klarer å sette opp
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Hvordan ville du startet da?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

Ja, vi skal man kritisere laguttaket kan vi med fordel si hva som burde vært gjort annerledes. Virker som det er blitt en trend å kritisere kun for å kritisere.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner noe av hvorfor ikke Tagseth spiller back, Skarsem indreløper og Holse ving her. Men det skal man kanskje ikke skjønne heller...
Back to top
STJD1
Junior

PostPosted: 20.11.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

For meg er Holse så viktig for det lille offensive spillet vi har, at han mener jeg burde spilt indreløper eller en annen offensiv rolle uansett. Tagseth kunne spilt back som er nevnt over. Eller hvis man vil ha en defensivt anlagt back så kunne sikkert Holmar gjort en grei jobb som vikar. Han har vel også spilt en del høyre back tidligere i karrieren.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Konradsen da? Løpesterkt rivjern med lite å bidra med framover, like så greit å putte han i en posisjon hvor han kan gjøre litt nytte og samtidig frigjøre offensive krefter framover på banen.
2mas
Sjef

PostPosted: 20.11.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

1560 dager senere har ikke Rosenborg scoret et eneste mål til i fiskerlandsbyen i Romsdal.

De har gått på tre strake nederlag.

(...)

– Det er så ille, ja ...? Det må vi gjøre noe med. Fire kamper hadde vært for mye, men vi er ikke fornøyd med de forrige kampene i serien heller. Det er på tide med seier, men vi vet det blir en tøff kamp. De har vært mer stabile enn oss og har vært et bedre fotballag de siste årene. Når vi spiller i RBK, skal vi derimot gå for seier i hver kamp, sier Henriksen.

Les mer: RBK-kapteinen «skvatt» da han hørte hvor ille det har vært: – Vi må gjøre noe med det

Mini:

– Vi skal ikke oppfordre til stygge taklinger, men det skulle vært en Trond Henriksen utpå der. En som kunne dunke til og vært politi. Molde har heller ikke typer som Trond Strande. Det er mer et teknisk spillende lag. Publikum applauderer gode dragninger og gode skudd, ikke sugende taklinger eller rå kraft, fortsetter han.

Nå mener Mini at en RBK-seier vil være svært viktig.

– Dessverre har situasjonen forandret seg mye de siste tre årene. Molde har vært best de siste årene, den posisjonen har ikke RBK lenger. De siste årene har de fått juling der nede, sier Mini.

Les mer: Han «innførte» Molde-hatet for 33 år siden. Nå er Mini bekymret: – Tap vil være kroken på døra for engasjementet
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 15:16    Post subject: Reply with quote

STJD1 wrote:
For meg er Holse så viktig for det lille offensive spillet vi har, at han mener jeg burde spilt indreløper eller en annen offensiv rolle uansett. Tagseth kunne spilt back som er nevnt over. Eller hvis man vil ha en defensivt anlagt back så kunne sikkert Holmar gjort en grei jobb som vikar. Han har vel også spilt en del høyre back tidligere i karrieren.

Jeg er helt enig i den betragtning. Men desværre sætter Åge hold efter hvordan vi bedst agerer efter modstanderen istedet for at gå offensivt til værks og gå direkte efter sejren. Vi kommer ikke til at have bolden og vi kommer under max pres. Jeg tænker Molde scorer til 1-0 inden den 20. minut, og derfra er løbet kørt da Åge ikke har en plan B. Og ja Holse burde ligge bad de offensive og prøve at spille dem gode. Det her bliver et makværk da hverken Dino, Noah eller Skarsem er gode relationelt. Det er totalt frustrerende at vi igen skal se os spille tøsefodbold og være næstbedst.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 15:48    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde ikke brukt islamovic om jeg fikk en milion engang,han gir oss ingenting!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Carl
Veteran

PostPosted: 20.11.2021 17:25    Post subject: Reply with quote

Hvis vi tar utgangspunkt i at vi mangler Ceide, Vecchia og Reitan, mener jeg vi må erstatte dem med kantspillere og backer. Rollespillere, altså. Så selv om Holse kan løse backplassen, blir det feil å bruke ham der, rett og slett fordi han er et våre få offensive alibi, og at det medfører en uheldig dominoeffekt i frontleddet. På den andre kanten burde vi strengt tatt spilt med Rasmsus Wiedesheim-Paul. Jeg mener, har vi først hentet ham til klubben, bør han være bra nok til å gå inn i en rolle han bør kunne bekle. Ikke kaste om på alt eller endre formasjon. Som spiss får en velge mellom Holm og Dino, og det valget er enkelt. I en situasjon med akutt backmangel, har vi noen få alternativ, og selv om verken Holmar og Konradsen er backer, bør de strengt tatt løse en slik rolle. På denne måten slipper vi å bruke Holse på backplass, samt å bruke Dino i det hele tatt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
Page 2 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb