English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 628, 629, 630 ... 784, 785, 786  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 05.11.2021 07:53    Post subject: Reply with quote

Hmm suboptimalt med heftig B/G suksess i Europa med tanke på å hente KK. Hva den store oppsiden med å komme til RBK blir er kanskje litt i det blå nå? Hvis han ikke tenker langsiktig.

"Kåre - kæn ju hir mi?"
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 05.11.2021 08:00    Post subject: Reply with quote

Nå er det bare å glemme KK, han kommer ikke til oss. Han enten blir, eller får jobb utenlands.

My bet... en svensk.
Henri
Legende

PostPosted: 05.11.2021 08:05    Post subject: Reply with quote

Ja, det må være fristende å fortsette i Glimt:
Han har bygd opp noe en stall med rollespillere i 433 som han kan bygge videre på, mens hos oss må han starte på scratch;
han har penger til å forsterke (han trenger ikke mye penger, de kan jo få spillere gratis av oss som blir klasse i Bodø), mens vi går med store underskudd år etter år;
omgivelsene der oppe vil akseptere litt motgang, mens her kommer sutringa etter to kamper;
han kan jobbe i en liten organisasjon med full oppbacking, mens vi er en kaosklubb (trenerrot, rettssaker, Koteng).
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran

PostPosted: 05.11.2021 10:45    Post subject: Reply with quote

Hvis han tok avgjørelsen for et halvår siden, endrer ikke sportslig suksess på tampen så mye på dette. Det er nok her håpet vårt ligger, at vi fikk klørne i KK før høstens opptur internasjonalt. Hvis dette ikke er tilfellet, foreslår jeg at lista med 2 kandidater kanskje utvides igjen (for da er det i realiteten bare 1 kandidat på listen, og det er neppe førstevalget).
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 05.11.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig et mulig scenario det, men jeg tror alt for mange av oss nekter å innse hvor falmet glorien rundt RBK har blitt. Vår redningsmann kommer neppe fra stor suksess noe annet sted. Den må skapes på Lerkendal. Om det er mulig på kort sikt med dagens utgangspunkt gjenstår å se, og det er etter min vonde gut feeling absolutt grunn til å være bekymret for fremtida. Denne gangen må vi ha en innertier når nestemann kommer inn døra.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.11.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke skape den på Lerkendal, vi må hente den utenfra. Om den er så 'åpenbar' som Knutsen er en annen sak, men det er ingenting som tyder på at vi har løsningen i egne rekker. På noe som helst, egentlig.
josinho
Veteran

PostPosted: 05.11.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Når vi ser på hvilken fotball som spilles her hjemme i Eliteserien kan vi slå fast følgende: ikke mange andre enn KK som duger for RBK. Michelsen i KBK har mindre inntrent spillemønster enn Glimt, og det går veldig mye på innsats og generell aggressivitet i press og vilje til å gå fremover, det kommer man langt med, men Glimt har noe mer.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 05.11.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi kan ikke skape den på Lerkendal, vi må hente den utenfra. Om den er så 'åpenbar' som Knutsen er en annen sak, men det er ingenting som tyder på at vi har løsningen i egne rekker. På noe som helst, egentlig.

Vi er avhengig av en ekstern ressurs ja. Det finnes ingen egnede som eter vafler på brakka pt. Det var det jeg mente om det var noen tvil om det.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 05.11.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Må huske på i fotball kan alt forandres over natta! Vi ble jo litt respektert rtter den gode sesongen vi hadde under kåre og kampene mot ajax,men vi tok ikke vare på muligheten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
waterfalls
Veteran

PostPosted: 05.11.2021 14:41    Post subject: Reply with quote

Men KK har jo faktisk utviklet Glimt til tross for utskiftninger og presterer i gruppespill. Vi floppet jo i gruppespill under Kåre, og ble dårligere og dårligere etter 2015-sesongen. Jeg mener å se en stor forskjell over tid, selv om Kåre og Rosenborg ble (rettmessig) hyllet etter å ha slått Ajax over 2 kamper
Back to top
Energislangen
Junior

PostPosted: 05.11.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Ser noen fabulerer om såkalte "intensjonsavtaler", hvor da KK for eksempel angivelig skal ha takket ja til et "tilbud" i sommer, og allerede er klar for klubben. Slik jeg tolker KK ville dette være en aldri så liten karakterbrist, og står ikke helt i stil men hvordan han ellers ter seg.

I tillegg mener jeg å ha hørt at slike avtaler ol. klausuler osv. ikke er helt tillatt i Norsk fotball, uten at jeg skal påberope meg noen juridisk kompetanse for å underbygge en slik påstand.

Det blir uansett spennende å se i tiden som kommer. Det er jo heller ikke slik at Glimt allerede har vunnet seriegull, selv om enkelte mener det allerede er avgjort. Vi kan jo håpe på at Glimt roter vekk seriegullet i løpet av de siste 5 kampene, da det fort kan gjøre at Knutsen tenker at Conference League er like gildt enten man er Bodø eller Trondheim.
2mas
Sjef

PostPosted: 05.11.2021 16:30    Post subject: Reply with quote

Ber uansett om at diskusjonene rundt Knutsen fortsetter i egen tråd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 05.11.2021 23:23    Post subject: Reply with quote

Og forhÃ¥pentligvis ikke i trÃ¥den «trenere som aldri kom» 😬 it’s hope in a hanging snore.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 06.11.2021 01:16    Post subject: Reply with quote

Ettersom KK ikke kommer, hva med å gi Maalen sjansen? Han har jo utrettet mer enn KK hadde før Glimt.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 01:17    Post subject: Reply with quote

Energislangen wrote:
Ser noen fabulerer om såkalte "intensjonsavtaler", hvor da KK for eksempel angivelig skal ha takket ja til et "tilbud" i sommer, og allerede er klar for klubben. Slik jeg tolker KK ville dette være en aldri så liten karakterbrist, og står ikke helt i stil men hvordan han ellers ter seg.

I tillegg mener jeg å ha hørt at slike avtaler ol. klausuler osv. ikke er helt tillatt i Norsk fotball, uten at jeg skal påberope meg noen juridisk kompetanse for å underbygge en slik påstand.

Det blir uansett spennende å se i tiden som kommer. Det er jo heller ikke slik at Glimt allerede har vunnet seriegull, selv om enkelte mener det allerede er avgjort. Vi kan jo håpe på at Glimt roter vekk seriegullet i løpet av de siste 5 kampene, da det fort kan gjøre at Knutsen tenker at Conference League er like gildt enten man er Bodø eller Trondheim.

Og hvem skal da ta det seriegullet da mener du?
Om vi ikke tar det, så vil jeg heller 7 av 7 dager i uka at Glimt tar det!
ALDRI om Molde skal få det!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 06.11.2021 11:33    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Ettersom KK ikke kommer, hva med å gi Maalen sjansen? Han har jo utrettet mer enn KK hadde før Glimt.

Hva har han utrettet? Rykket opp med Ranheim, slått oss i cupen når vi ble trent av Hesten?
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 06.11.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nidarosballklubb wrote:

Hva har han utrettet? Rykket opp med Ranheim, slått oss i cupen når vi ble trent av Hesten?

Og hva hadde KK utrettet før Glimt foruten å ha fått sparken i Åsane?
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 11:47    Post subject: Reply with quote

Svein Maalen vil ikke ha den nødvendige autoriteten som kreves fra spillere, fordi han ikke har utrettet noe. Må aldri ansettes.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 06.11.2021 11:57    Post subject: Reply with quote

Før Glimt hadde han kanskje ikke fått gjort så mye vettugt, men nå har han, mens Maalen står på stedet hvil.

Hva var poenget ditt igjen?

Bare så det er sagt, jeg er fortsatt mildt skeptisk til KK, ikke på grunn av det sportslige men jeg håper ikke han er for lettvekter og bukker under for presset i klubben. Men av realistiske alternativ så kan vi ikke håpe på så mye bedre pdd.
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 06.11.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke all denne entusiasmen rundt Knutsen, selv om jeg ser hvorfor han er førstevalget.

Men det finnes mange, mange trenere i utlandet som er minst like kompetente som det Knutsen er, og som sannsynligvis ville også ha vært et billigere alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 12:53    Post subject: Reply with quote

Hvem sikter du til? Siden det er så mange, mange er det vel null problem å liste opp minst 10 stk.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke skjønner entusiasmen for Knutsen, da skjønner du virkelig ikke fotball. Han har bygd et fantastisk lag av gråstein, solgt unna angrepsrekke etter angrepsrekke, bygd nytt gang på gang. Suksess flere år på rad. Du finner ikke bedre alternativ.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 14:20    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg forstår ikke all denne entusiasmen rundt Knutsen, selv om jeg ser hvorfor han er førstevalget.

Men det finnes mange, mange trenere i utlandet som er minst like kompetente som det Knutsen er, og som sannsynligvis ville også ha vært et billigere alternativ.

Jeg tror du må underbygge denne påstanden med eksempler, både på trenere som er bedre og som samtidig er realistiske å hente.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Jepp, veldig spent på denne lange listen.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 06.11.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Koteng sa nå at den nye treneren kom/var i Norge!!.
Koteng er en løs kanon på dekk
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 628, 629, 630 ... 784, 785, 786  Next
Page 629 of 786

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb